سکته گوش چست؟ آیا سکته گوش درمان دارد؟

سکته گوش چست؟ آیا سکته گوش درمان دارد؟

سکته گوش (Ear stroke) یکی از بیماری‌ها و معضلاتی است که میان مردم چندان شناخته شده نیست؛ بنابراین بسیاری از افراد هنگامی که به علائم این بیماری مبتلا می‌شوند، از مراجعه به دکتر اجتناب کرده و آن را یک عفونت داخلی یا آلرژی تلقی می‌کنند. این امر ممکن است بسیار خطرناک باشد‌.‌ به همین علت کلینیک گوش تهران‌،‌ یکی از بهترین مراکز درمانی بیماری‌های گوش و شنوایی،‌ در این مقاله به بررسی این بیماری و علائم و روش درمان آن می‌پردازد‌.

سکته گوش چیست؟

در واقع روند این بیماری، به این شکل است که ناگهان صدای بلندی در گوش می‌پیچد و پس از آن، هیچ صدایی شنیده نمی‌شود‌.‌ بر اساس گزارشات از هر پنج هزار نفر یک نفر به سکته گوش دچار می‌شود،‌ البته در نود درصد افراد این ناشنوایی ناگهانی(Sudden Deafness)‌،‌ به صورت یکطرفه است‌.

کاهش شدید شنوایی و بوجود آمدن ناشنوایی در یک گوش‌،‌ هر دو علائم رایج #سکته گوش بشمار می‌روند.‌ دراین نوع سکته در عرض سه روز‌،‌ بیماران ناگهان بخشی یا تمام توانایی شنوایی خود را از دست می‌دهند‌.‌ در ابتدا ممکن است دچار سرگیجه (vertigo)‌،‌ وزوز گوش (tinnitus) و گوش درد شوند‌.‌ در این حالت بسیاری از افراد علائم را جدی نمی‌گیرند‌.‌ زیرا تصور می‌کنند که این مشکل فقط به دلیل انسداد گوش به دلایلی مانند وجود جرم گوش (ear wax) باشد‌.‌

حتی ممکن است برخی تصور کنند که علائم پس از مدتی از بین خواهند رفت‌،‌ بنابراین زمان مشاوره پزشکی را به تأخیر می‌اندازند و یا حتی مراجعه به پزشک را لازم نمی‌دانند‌.‌ در حقیقت‌،‌ کاهش شنوایی ناگهانی یک وضعیت اضطراری است و دو هفته اول پس از شروع بیماری دوره طلایی درمان آن تلقی می‌گردد.‌

پس از تشخیص ناهنجاری‌ها و کم شنوایی یا گوش درد‌(ear pain)،‌ بیماران باید در اسرع وقت به دنبال مشاوره پزشکی باشند‌.‌ در صورت عدم درمان به موقع و مناسب‌،‌ شنوایی از دست می‌رود و بازیابی شنوایی از دست رفته برای بیماران دشوار خواهد شد‌؛ در بدترین حالت‌،‌ این وضعیت حتی ممکن است به ناشنوایی دائمی منجر شود‌.

علت سکته گوش چیست؟

سکته گوش تنها در افراد مسن اتفاق نمی‌افتد؛ بلکه افراد در هر رنج سنی در ابتلا به این بیماری شانس برابری دارند‌.‌ محققان و پزشکان، عفونت‌های ویروسی را علت اصلی این اختلال شنوایی(hearing loss)، می‌دانند.

عفونت های ویروسی به اعصاب شنوایی یا گوش داخلی، آسیب می‌رسانند.‌ به عنوان مثال‌،‌ ‌هرپس زوستر(Shingles) و آنفلوانزا ممکن است منجر به کاهش شنوایی ناگهانی شوند‌.‌ این سکته به طور ناگهانی اتفاق می‌افتد که طی آن گوش، شنوایی خود را یا بطور کامل و یا در حد زیاد از دست می‌دهد. دلیل دیگر سکته گوش، انسداد عروق است که مشابه سکته مغزی بوده و در آن اعصاب شنوایی به دلیل خون رسانی و اکسیژن رسانی غیر طبیعی آسیب می‌بینند‌.‌

برخی ازعلل نادرتر شامل اختلالات درونی‌،‌ تومورها و غیره وجود دارند که باعث آسیب به شنوایی می‌شوند. در این عارضه، اکسیژن کافی به خوبی به بافت گوش نمی‌رسد و به مژک‌های داخلی گوش صدمه وارد و آن‌ها را نابود می‌کند‌. برخی از سایر موارد که باعث صدمه به ساختار درونی گوش می شوند و شنوایی را در معرض خطر قرار می دهند به شرح زیر است :

  • ضربه ناگهانی به گوش
  • ضعف یا اختلال در سیستم ایمنی بدن
  • شکسته شدن دیوار صوتی
  • مصرف برخی دارو‌های اشتباه مثل آمینوگلیکوزیدها (Aminoglycosides)
  • عوامل هرمونی
  • ویروس‌هایی مثل اورین
  • بیماری‌های خود ایمنی مانند سندروم گوگان (Gugan Syndrome)
  • وجود داشتن تومور در عصب شنوایی
  • بیماری در گوش داخلی
  • و‌. ‌. ‌.

علائم سکته گوش چیست؟

  • سرگیجه
  • سر درد
  • کاهش ناگهانی شنوایی
  • گوش درد
  • حالت تهوع
  • وزوز گوش
  • سنگین شدن گوش

نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که هنگام بروز و مشاهده هر کدام از این علائم هر چه زودتر به پزشک مراجعه کنید تا از عواقب ناهنجار آن جلوگیری شود‌.

چگونه سکته گوش را تشخیص داده و درمان کنیم؟

اگرچه در بیشتر موارد نمی‌توان علت‌های واقعی را بطور دقیق، شناسایی کرد‌،‌ اما پزشکان معمولاً ابتدا بخش گوش خارجی بیماران را بررسی می‌کنند تا احتمال بیماری‌هایی مانند آسیب لاله گوش را رد کنند‌.‌ اگر در تست شنوایی (audiometry)‌،‌ شنوایی هر دو گوش در سه آزمایش متوالی‌،‌ کاهش شنوایی 30 دسی بل (dB) یا بیش‌تر را نشان دهد‌،‌ بیمار دچار سکته گوش شده است‌.‌

برای درمان این افراد معمولا از دارو کورتیکو استروئید (Corticosteroid) خوراکی یا تزریقی استفاده می‌شود. در شرایطی که این بیماری به موقع تشخیص و سریعا برای درمان آن اقدام شود، بهبودی بهتر و سریع‌تر است. در این شرایط از خود درمانی به شدت خودداری کنید. بسیاری از بیماران به علت خود درمانی شروع به استفاده از قطره‌های گیاهی می‌کنند یا در کانال گوش از سیر قرار می‌دهند.

در صورت وارد شدن سیر در مجرای گوش به مجرای گوش اسیب می‌زند و ممکن است علاوه بر بیماری نوعی عفونت شیمیایی نیز به بیماری شما اضافه شود. بنابراین افت ناگهانی شنوایی جزو اورژانس طب می‌باشد و در صورت مشاهده این بیماری باید سریعا به پزشک مراجعه شود.

درمان دارویی Ear Stroke چگونه است؟

تنها روش درمانی تائید شده درنزد پزشکان درمان با استفاده از مصرف کورتون است. در این بیماری معمولا پزشک از داروهایی نظیر کورتون یا داروهایی با ترکیباتی گلیکو کولتیکو استروئید استفاده می‌کند. همزمان با ترکیبات گلیکو استروئید، داروهای پنتوپرازول نیز تجویز می‌شود. بنابر این این نکته نباید فراموش شود که بیمار باید همراه با مصرف گلیکو استروئید، پنتوپرازول نیز دریافت کند. علاوه بر پنتوپرازول ممکن است اسیکلوویر نیز تجویز شود.

تزریق داخل گوش چگونه است؟

روش درمانی دیگری این بیماری تزریق داخل گوش است. پزشک می‌تواند علاوه بر کورتون خوراکی از کورتیکو استروئید تزریقی استفاده کند. در این روش کورتیکو استروئید همراه با سوزن‌های بلند اسپاینال یا سوزن‌هایی که  در بی حسی‌های نخاعی استفاده می‌شوند و با آن سی اس اف و به اصطلاح  مایع مغزی نخاعی را می‌کشند، استفاده می‌شود.

این سوزن‌ها، سوزن‌های بسیار نازکی هستند که قطری زیر یک میلیمتر دارند. در این روش از کورتیکو استروئیدهای مختلف همانند بتامتازون را با استفاده از سرنگ به داخل پرده گوش وارد می‌کنند. در این روش پوزیشن فرد را به گونه‌ای در نظر می‌گیرند که کورتکو استروئیدها بیشترین تماس را با دریچه راند(گرد) داشته باشد.

هدف از تزریق داخل گوش این است که غلظت بالاتری از کورتون به داخل کوکلا وارد می‌شود. در این حالت با وجود غلظت‌های بالا در کوکلاها، التهاب عصب شنوایی و التهاب کوکلا کاهش پیدا می‌کند. بنابراین اگر دچار افت شنوایی ناگهانی شدید و پزشک به شما توصیه کرد که تزریق داخل گوش داشته باشید، تعجب نکنید. این تزریق‌ها به فاصله هر 3 روز یکبار انجام می‌شود و معمولا دفعات تزریق 5 بار است. اما ممکن است پزشک معالج به نسبت شرایط بیماری از این تعداد بیشتر یا کمتر نیز تجویز کنند. تزریق در صورتی که کانال گوش با استفاده از پیریلوکائین بی‌حس شود، دردناک نیست.

در هنگام تزریق به بیمار توصیه می‌شود که حداقل ده دقیقه بلع اب دهان نداشته باشند. از حرکت دادن سر خود پرهیز کند. بدن فرد نیم ساعت در پوزیشن 45 درجه قرار داشته باشد. همچنین از خوردن ممانعت کند. تزریق کورتون به این صورت است که از طریق دریچه راند یا همان دریچه گرد داخل گوش به داخل کوکلا بالا می‌رود. برای تشخیص افت ناگهانی شنوایی دادن ام ارای برای تشخیص دقیق‌تر واجب است.

اغلب در 95 درصد از موارد ام ار ای سالم است. ولی از طریق ام ار ای باید مسیر حسی عصبی باید بررسی شود. انتطار می رود در صورت شروع سریع درمان در طی دو تا سه هفته اول پاسخ درمانی دیده شود. گاهی اوقات علی رغم شروع به موقع درمان پاسخ درمانی مناسب دیده نمی‌شود.

این اتفاق در افراد دیابتی، افراد مسن، افرادی که همراه افت شنوایی ناگهانی دچار سرگیجه هستند و افت ناگهانی شنوایی عمیق دارند، ببیشتر دیده می‌شود. بنابراین افت شنوایی ناگهانی حسی-عصبی (sudden sensory neural hearing loss) جزو موارد اورژانسی است و بهتر است برای درمان سریع‌تر به پزشک متخصص مراجعه کنید.

آیا استفاده از سمعک، کمکی به بهبود ناشنوایی در سکته گوش می‌کند؟

در واقع جواب خیر است‌! زیرا سکته گوش‌،‌ ناشنوایی حسی-عصبی (sudden sensory neural hearing loss) بوده و طی آن آسیب به مژک‌های حلزون گوش وارد می‌شود و استفاده از سمعک (hearing aids) هیچ فایده‌ای برای برای بهبود ناشنوایی ندارد‌.‌ استفاده از سمعک برای ناشنوایی انتقالی-حرکتی در صورت درمان نشدن با دارو تجویز می‌شود‌؛ بر عکس سمعک، پروسه کاشت حلزون (cochlear implant) می‌تواند راهکار مناسبی جهت درمان عوارض ناشی از این بیماری باشد‌.‌

البته این راهکار در صورتی نتیجه مثبت به همراه دارد که ناشنوایی حسی-عصبی با دارو و روش‌های درمانی دیگر رفع نشود‌.‌ مهارت کاشت حلزون نیازمند سپری کردن  دوره اختصاصی است و برای این کار باید به پزشکان مجرب در زمینه #گوش، مراجعه کرد‌.‌

کاشت حلزون چیست؟

همانطور که اشاره شد کاشت حلزون می‌تواند به رفع ناشنوایی در سکته گوش کمک کند. برای این کار حتما باید به پزشکان مجرب و دوره دیده مراجعه شود‌.‌ کاشت حلزون در واقع کارگذاری الکترود در حلزون گوش است تا عصب شنوایی را تحریک و از این طریق به بهبود شنوایی کمک کند‌.‌ درواقع الکترود موج صوتی را دریافت و سپس آن را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کند و شنوایی را بهبود می‌بخشد‌. البته بعد از عمل کاشت حلزون بلافاصله شنوایی بر نمی گردد. بلکه نیاز است دوره‌های تمرینی و بازتوانی، طی شود تا بیمار بهبود یابد‌.

چگونه می‌توان از سکته گوش جلوگیری کرد؟

  1. زندگی سالم: بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیش‌تر در معرض سکته گوش قرار دارند‌.‌ عادات خوب زندگی‌‌،‌ تغذیه سالم و خواب کافی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری ضروری است‌.
  2. پیشگیری از آنفلوانزا: از آنجا که برخی موارد مربوط به آنفولانزا است‌‌،‌ توجه بیش‌تر به پیشگیری از آنفولانزا می‌تواند احتمال ابتلا به سکته گوش را کاهش دهد‌.
  3. حفظ ثبات عاطفی: بی‌ثباتی عاطفی می‌تواند باعث عدم تعادل در تنظیم مایع عصبی هومورال در بدن شود و در نتیجه بر گردش خون در بدن و در نهایت گوش تأثیر بگذارد و باعث سکته گوش شود‌.‌ بنابراین‌،‌ حفظ روحیه آرام و جلوگیری از نوسانات عاطفی مهم است‌.
  4. استرس می‌تواند باعث شود شنوایی از دست رود؛ زیرا با وارد شده استرس زیاد، گردش خون به اختلال افتاده و باعث انسداد مویرگ‌ها می‌شود در نتیجه ممکن است به مویرگ‌های داخلی گوش آسیب برساند و باعث شود تا به طور ناگهانی شنوایی، از بین برود.‌

یاداوری این نکته ضروری است که  با ابتلا به علائم این بیماری مثل سنگینی ناگهانی گوش یا وزوز گوش از نادیده گرفتن آن جلوگیری به عمل آورده و فورا به پزشک گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید‌.

کلینیک گوش تهران با بهترین و مجرب‌ترین متخصصین بیماری‌های گوش و شنوایی شناسی، درخیابان ولیعصر، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. در صورت بروز هر گونه علائم و نشانه بیماری گوش، می‌توانید به این کلینیک مراجعه کرده و از خدمات مدرن آن بهره‌مند شوید و برای کسب اطلاعات بیشتر، رزرو و نوبت دهی با کلینیک گوش تهران تماس حاصل فرمائید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۶ از ۵
از مجموع ۶۹ رای

پست های مرتبط

درمان فوری گوش درد بزرگسالان | قطره برای گوش درد بزرگسالان
مقالات آموزشی کلینیک گوش

درمان فوری گوش درد بزرگسالان

گوش درد بزرگسالان عارضه‌ای نسبتا شایع است که به دلایل مختلفی از عفونت‌های مختلف تا قرار گرفتن در معرض هوای سرد رخ می‌دهد؛ گوش درد

ادامه مطلب »

31 دیدگاه دربارهٔ «سکته گوش چست؟ آیا سکته گوش درمان دارد؟»

  1. سلام پسرم۹ساله است چندوقت بودکه میگفت گوش چپم خوب نمیشنوم حالابردمش دکترگوش هرمزگان گفت گوشش سکته کرده وهیچ راهی جزسمعک نداره بنظرشماتهران باداروحل میشه

    1. کلینیک گوش تهران

      اگر به تازگی این اتفاق افتاده است سریعا مراجعه نمائید.

  2. ناشنوا

    بعد از سکته گوش شش نوبت تزریق داشتم و تقریبا پنج ماه میگذره و شنواییم برنگشته ایا امکانش هست برگرده؟ و اینکه این صدای هوا که تو گوشم هست تا روز مرگم همینطور میمونه؟ چهل و سه سال دارم

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. با توجه به گذشت چند ماه، و انجام اقدامات پزشکی لازم، بعید است شنوایی بازگردد. برای بررسی بیشتر مراجعه نمائید

  3. سلام. من 33 سال دارم 1 سالی هس.. این مشکل رو دارم یه صدای صوت داخل گوش راستم حس میکردم و سرگیجه شدید. استفراق می‌کرد. معد درد شدید.. اوایل 5روزی یک بار بود.. . دارو بتاهیستین استفاده کردم.. خوب شدم. ولی دوباره شروع شد با فاصله زمانی بیشتر ماهی یه بار.. با گرفتی گوش و سرگیجه شروع میشه و با استفراق و معد درد همراه میشد .. آیا علائم سکته گوش هستش

    1. کلینیک گوش تهران

      خیر سکته گوش توام با افت شنوایی ناگهانی است. سرگیجه و وزوز و گرفتگی گوش می تواند نشانه بیماریهای گوش داخلی باشد که باید با معاینه و ارزیابی تخصص تشخیص داد شود.

    2. فاطمه خاتمی 65ساله از خراسان

      سلام. چند سال پیش گوشم سکته کرد و بعد از مدتی گوشم شروع به وز وز کردن .به دکتر مراجعه کردم گفت گوشت سکته کرد .و شنوایی گوشم رو از دست دادم .و دکتر گفت درمان نداره.بعد از دو سال از این اتفاق سرگیجه های شدید با حالت تهوع و استفراغ و تعریق شدید بدن، برام پیش آمد .این سرگیجه هر روز من درگیر میکرد .و تا دو ماه من رو درگیر داشت تا اینکه دکتر قرص به من داد . سرگیجه خوب شد اما وزوز گوش خوب نشد.الان دو ماه دوبار اون سرگیجه به حالت خیلی شدیدتر و ناگهانی شروع شده.به دکتر مراجعه کردم دکتر تشخیص منییر داد .الان یک ماه هست از دارو استفاده میکنم نمک رو کلا حذف کردم .هیچ فایده ای نداشته به من افسردگی دست داده و همیشه از ترس سرگیجه شدید جرعت نمیکنم از خانه بیرون برم .بدنم لمس شده و حسی برا راه رفتن ندارم .دکتر گفته نمی تونم به خاطر سنت عمل کنم . باید با دارو خوب بشه اما این دارو ها هیچ تاثیری نداره .بعد از خوردن قرص سرم خیلی داغ میشه و بد حالم می‌کنه .لطفاً راهنمای بفرمایید.ضمنا تحت نظر متخصص گوش و حلق و بینی در مشهد هستم .

      1. کلینیک گوش تهران

        توصیه های متخصص گوش در مشهد را رعایت کنید. در صورت تمایل می توانید به کلینیک گوش تهران مراجعه کنید

  4. علیرضا سلمان نژاد

    سلام
    من دوبار تجربه سکته گوش را داشتم یکی 4 سال قبل گوش سمت چپم نصف شب این اتفاق برام افتاد رفتم دکتر گفت دگزا باید بزنی داخل گوش ممکنه برگرده ممکنه که بر نگرده من نزدم بعد دو سه روز شنواییم برگشت دوباره 5 روز قبل برای گوش راستم این اتفاق رخ داد باز همین دارو تجویز شد نزدم بعد دوروز شنواییم برگشت آیا نیاز هست به پزشک مراجهه شود ضمنا بنده بیماری قند هم دارم آیا این بیماری می تواند رابطه ایی با قند داشته باشد . ممنون

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. بهترین درمان انتخابی پس از سکته گوش داروهای کورتیکواستروئید هستند. به توصیه پزشکتان عمل کنید.

  5. سلام وقتتون بخیر
    من ۲۱ سالمه، چند روز پیش از خواب بیدار شدم و متوجه شدم گوش راستم گرفته، معذرت میخوام ولی روزهای قبلش جرم تقریبا پر رنگی داشت که تمیزش میکردم و اون روز هم یه قطره روغن زیتون ریختم باز شد، ولی فرداش دوباره گرفت و هرکاری کردم باز نشد، الان نزدیک به ۳ روز هست که این اتفاق افتاده، درد، سرگیجه، وز وز گوش و … ندارم، خیلی نگرانم، میترسم سکته گوش باشه و فعلا برام مقدور نیست که دکتر برم، امکانش هست جرم گوش یا عفونت سینوس باشه؟

    1. کلینیک گوش تهران

      باید فورا به پزشک متخصص گوش مراجعه کنید تا احتمال سکته گوش رد شود.

  6. سلام من یک روز صبح دوش گرفتم و وقتی بیرون امدم چند دقیقه بعد گوش چپم کیپ شد ودیگر صدایی نمیشنوم ۳ روز بعد به پزشک مراجعه کردم ودرمانم وشروع کرد که سکته گوش هست ایا امیدی به بهبودی هست ؟با تزریق بتامتازون ومصرف کورتون واسکلوییر؟میشه راهنمایی کنید

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. احتمال سکته گوش است. درمان زیر نظر پزشکتان را ادامه دهید

  7. خ.احمدی

    سلام من ۱/۵سال پیش تو مسافرت توجاده یک دفعه گوشم گرفت تا چتد روز کیپ نیشد و اذیت کننده بود…چند روز بعد یه روز سرکیحه حالت تهوع گرفتم چهار بار استفراغ و سردرد شدید گرفتم تا کارم به اورژانس کشید…گفتن بخاطر گوش راست هست مدتی زیاد سرگیجه دلشتم و هرآن ممکن بود زمین بخورم…گوشم قبل هم ۲۴ ساعت صدا میداد الان بدتر شده..صدای جیغ وزوز هوف هوف قطارو..۲۴ ساعته هست شنواییم هم کم شده ۴۰دسی بل شنوایی گوش راستم از بین رفته اصفهان رفتم یکی پزشکا گفت سکته گوش کردی..نه سمعک رو توصیه کرد و نه عمل جراحی چون گفتن عمل ۵۰ درصد امکان درمان عست…گفتن باید باهاش بسازی…صدا ها واقعا اذبت کننده هست….یک پزشکدیگه گفت راه درمان نداره و یک دفعه حمله میکته بعد خوب میشه و دوباره باز حملات گوش شروع میشن…..
    به تظرتون‌چکار کنم،۳۸ سال بیشتر سن ندارم….امکان اومدم به تهران رو هم ندارم چون خوزستانم شرایطم جور نیست اثلا..تو رو خدا راهنمایی بفرمایید..

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. برای بررسی دقیق به پزشک گوش در شهر خودتان مراجعه نمایید.

  8. شهپر توکلی نژاد

    دورود وارادت ، سه هفته قبل پسرم که ۳۷ ساله است ، دم صبح فشارش بالا رعت و داغ شد و بعد گوش چپش ناشنوا شد صبح رفتیم بیمارستان تربتا و متخصص گوش حلق بینی تست شنوایی سنجی فرستاد و ۱۰۰٪ گوش چپ ناشنوا بود بنابر این سه روز اول سه تا بتامتازون+ نزوپریدن ۵۰ روزی یک عدد، ۳روز بعد روزی ۳تا نزوپریدن ۵۰ ، ۳ روز بعد روزی ۳تا ۲۵ ، ۳روز بعد روزی ۳تا نزوپریدن ۵، و جمعا ۱۲ روز درمان یکبار هم در خلال درمان تست شنوایی سنجی رفت که ۱۵٪ شنوایی برگشت به نظرتان ام آر آی و اسکن مغز انجام بدهد ؟ که خیالمان از بابت تومور مغزی راحت شود

    1. کلینیک گوش تهران

      تحت نظر پزشکتان به اقدامات درمانی ادامه دهید. در صورت لزوم پزشک آزماشات تخصصی درخواست خواهند کرد

  9. لوله ی شیپور استاش گوشت که به حلق و بینی متصل هست دچار حیاسیت و آلرژیه . اسپری ضد حساسیت و آلرژی شیپور استاش از داروخانه بگیر چند بار استاده کنی درست میشه

  10. سلام وقت شما بخير
    من يك هفته پيش سرماخوردم گلو درد داشتم و بعدش گوشم كيپ شده البته درد نداره.رفتم پيش متخصص گفت پرده گوش متورم شده و گوش ميانى عفونت كرده
    بهم يه آمپول عضلانى داد و بعد قرص سفكسيم و كلدكس و يه قطره بينى و اسپرى بينى
    الان يك هفتس هنوز گوشم باز نشده بايد چيكار كنم؟ طبيعيه؟

  11. من پارسال سكته گوش راست زدم متاسفانه دكترا بعداز ده روز متوجه شدن داروي كورتون دادن مصرف كردم ولي نتيجه اي نداشته وكامل كر شدم ، الان مشكلي كه خيلي هم اذيتم ميكنه صداي صوت داخل گوشمه به محض اينكه خودم صحبت كنم يا صدايي پيرامونم باشه صدا داخل گوش شروع ميشه هرچه هم صداهاي دور ورم شديد باشن صداي صوت داخل گوشم شديدتر ميشه دقيقاً يه سشوار دور اند مدام داخل گوش راستمه و چنان اذيت ميكنه كه سمت راست سرم بي حس ميشه و بي حوصله ميشم
    لطفاً بفرماييد درماني دارد كه صداي داخل گوش قطع بشه
    اصلاً ميشه با جراحي عصبهاي داخلي كامل قطع كرد كه صداي داخل گوش هم قطع بشه
    ممنونم تو را خدا
    راهنمايي كنيد

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام شما مراجعه کنید کلینیک گوش تهران باید بررسی و آزمایشات لازم انجام بشه و بعد راه درمانی مشخص بشه. بدون بررسی شرایط گوش نمیشه چیزی گفت.

  12. ابراهیم جعفری

    سلام خسته نباشید،دخترم ۱۸ساله است پنجاه روز پیش گوش چپش سکته کرد.ونوددرصدشنوایی را ازدست داده بود.بعد سی ساعت شروع به خوردن کورتون ۵۰میلی کردواز هفته چهارم هم شش عدد دگزار متازون تزریق کرداما متاسفانه آخرین نوار گوش دخترم نشان میده که پنجاه درصد شنوایی برگشته.سوال اول اینکه آیاامکان خوب شدن در ماه‌ها ی آینده وجود دارد؟سوال دوم هیچ راهی برای از بین بردن صوت داخل گوش نیست؟ممنون

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام با توجه به گذشت زمان و عدم بهبودی کامل، بعید است شنوایی بیشتر از آنچه تاکنون بهبود نشان داده، بازگردد

  13. سلام من پارسال سکته گوش چپ داشتم و وز وز گوشم مونده. امسال میرم بیرون یا ورزش انگار از وقتی هوا گرم شده اینطوریه که تو گوش رتستم حس میکنم هوا هست،انگار یه پرده ای جلو عقب میشه تو گوشم و موقع حرف زدن صدای خودمو میشنوم تو گوشم. ولی وقتی برنیگردم منزل و یکساعت استراحت میکنم خوب میشه. آیامساله جدیه یا بخاطر تغییر فشار هوا یا گرماست؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام شما باید مراجعه کنید و گوش بررسی بشه بدون بررسی نمیشه نظر داد

  14. سایت خوبی دارن مخصوصا اینکه مطالبتون به روز و ابدیت میشن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *