کاشت حلزون گوش چیست؟

کاشت حلزون گوش چیست؟

یکی از روش‌های درمانی متداول برای درمان مشکلات شنوایی، ” کاشت حلزون ” می‌باشد. همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین اعضای بدن هر انسان گوش محسوب می‌شود که وظیفه شنوایی و تعادل در شنوایی را بر عهده دارد.

در برخی از موارد ممکن است این وظیفه مهم، بر اثر عواملی چون مشکلات مربوط به افزایش سن یا مشکلات مادرزادی که اغلب در هنگام تولد برای نوزادان به وجود می‌آید، دچار اختلال یا مشکل شود. اگرچه؛ سمعک نیز یکی دیگر از راه‌های برطرف کردن مشکلات مربوط به شنوایی می‌باشد.

اما این روش، اغلب برای کسانی که دچار مشکلات عمیق شنوایی می‌باشند کابرد ندارد که در این زمان از روش درمانی ” کاشت حلزون گوش” استفاده می‌شود.

برای کسانی که در هر دو گوش ‌‌‌کم‌شنوایی عمیق دارند و کسانی که از سمعک استفاده مناسبی نمی‌کنند، ایمپلنت حلزون گوش انجام می‌شود‌‌.‌‌ بسیاری از این افراد‌‌،‌‌ از #کاشت حلزون در هر دو گوش (دو طرفه) استفاده می‌کنند‌‌.‌‌ گوش دادن با دو گوش می‌تواند توانایی تشخیص جهت صدا را بهبود بخشد‌‌.

 اما کاشت حلزون به چه صورت است و به چه مراقبت‌هایی نیاز دارد؟، نکات پیش از کاشت چیست؟ و بهترین کلینیک و دکتر کاشت حلزون کجاست؟ اگر این سوالات، پرسش‌های شما یا یکی از اطرافیان‌تان هست توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید چون می‌خواهیم به این سوالات در ادامه پاسخ دهیم.

کاشت حلزون گوش چیست؟

ایمپلنت کاشت حلزون گوش یک وسیله کمک شنوایی است که به بهبود کیفیت شنوایی کمک می‌کند. افرادی که دارای کم شنوایی شدید تا عمیق هستند، کاندید انجام جراحی کاشت حلزون گوش می‌باشند. عمل کاشت با دور زدن مسیر شنوایی، سیگنال‌ها را به صورت مستقیم به اعصاب شنوایی منتقل می‌کنند.

ایمپلنت حلزون گوش از دو قسمت تشکیل شده است. قسمت خارجی آن در پشت گوش قرار می‌گیرد. این قسمت پردازشگر صدا است که سیگنال‌های صوتی را به گیرنده می‌فرستد. گیرنده ایمپلنت، در زیرپوست پشت گوش قرار می‌گیرد. گیرنده سیگنال‌های صوتی را به الکترودهای کاشته شده در داخل حلزون گوش ارسال می‌کند.

الکترودها، عصب شنوایی را تحریک می‌کنند. تحریک عصب شنوایی باعث درک شنوایی توسط مغز می‌شود. صدای درک شده توسط مغز، کیفیت شنوایی عادی را ندارد. افرادی که اولین بار اقدام به کاشت حلزون گوش می‌کنند، برای عادت به تقسیر سیگنال‌های دریافتی، به زمان و آموزش نیاز دارند. این مدت ممکن است 3 الی 6 ماه به طول بیانجامد.

کاشت حلزون چگونه به بهبود شنوایی کمک می‌کند؟

بسیاری از افراد با آسیب دیدن سلول‌های مویی گوش داخلی (یا حلزون گوش) دچار ‌‌‌کم‌شنوایی می‌شوند‌‌.‌‌ کاشت حلزون گوش اجازه می‌دهد تا صدا به اعصاب شنوایی منتقل شده و به گوش برسد‌‌.‌‌ اجزای کاشت حلزون و وظایف این قسمت‌ها را می‌توان به شرح زیر خلاصه کرد:
1- پردازشگر صدا: صداهایی را که از میکروفن می‌آید دریافت کرده و پردازش می‌کند‌‌.
2- ایمپلنت(implant): سیگنال‌هایی را از پردازشگر گفتار دریافت می‌کند و‌‌‌‌ آن‌ها را به تکانه‌های الکتریکی تبدیل می‌کند‌‌.
3- الکترود(Electrode): گروهی از الکترودها که تکانه‌ها را از بخش کاشت شده دریافت کرده و‌‌‌‌ آن‌ها را به قسمت‌های مختلف عصب شنوایی می‌فرستد‌‌.
4- میکروفون: صداهای محیط را دریافت می‌کند و محل دقیق آن در پشت گوش است و پردازنده دقیقاً بالای آن قرار دارد‌‌. الکترودها با روش جراحی در حلزون گوش قرار می‌گیرند‌‌.‌‌ کاشت شنوایی طبیعی را بازیابی‌‌‌ نمی‌کند‌‌.‌‌ اما می‌تواند به شخص ناشنوا‌‌،‌‌ نمایشی مفید از اصوات موجود در محیط ارائه دهد و به او در درک گفتار کمک کند‌‌.

کاشت حلزون گوش چگونه به بهبود شنوایی کمک می‌کند؟

روند کار حلزون کاشت شده به شرح زیر است:

  1. یک پردازشگر صدا که پشت گوش قرار دارد صدا را دریافت کرده و آن را به کد دیجیتال تبدیل می‌کند‌‌.‌‌ پردازنده صدا با یک باتری کار می‌کند‌‌.
  2. پردازشگر صدا‌‌،‌‌ صدای رمزگذاری شده دیجیتالی را از طریق سیم پیچ خارج از سر به ایمپلنت منتقل می‌کند‌‌.
  3. ایمپلنت صدای رمزگذاری شده دیجیتالی را به پالس‌های الکتریکی تبدیل کرده و به آرایه الکترود قرار گرفته در حلزون گوش (گوش داخلی) می‌فرستد‌‌.
  4. الکترودها حلزون را تحریک می‌کنند‌‌.‌‌ عصب شنوایی تکانه‌هایی را به مغز می‌فرستد که به عنوان صدا در مغز درک می‌شوند‌‌.

نکات پیش از کاشت حلزون

 ایمپلنت حلزون گوش روشی برای بهبود کیفیت شنوایی محسوب می‌شود که به واسطه جراحی صورت می‌گیرد. افرادی که دچار کم شنوایی شدید هستند می‌توانند از این روش برای درمان بهره گیرند. این جراحی اغلب با بی هوشی عمومی صورت می‌گیرد و نزدیک 2 تا 4 ساعت نیز زمان می‌برد.

اما یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در این باره اغلب پرسیده می‌شود این است که کاشت حلزون گوش چه فوایدی دارد؟ این فواید به شرح زیر می‌باشد:

  • بیمار قدرت گوش دادن به یک منبع صدا را حتی در جای شلوغ پیدا می‌کند.
  • بیمار به درک صداهای اطراف و محیطی خود به صورت روزانه می‌تواند بپردازد.
  • بیمار قابلیت درک اینکه منبع صدا از کجاست را پیدا خواهد کرد.
  • دیگر بیمار نیاز به لب خوانی و نشانه‌های دیداری ندارد و می‌تواند بدون نیاز به این نشانه‌ها با دیگران گفت و گو کند.

اما پیش از کاشت حلزون چه نکاتی را باید رعایت کرد؟  این روش نیاز به بی هوشی کامل دارد و برای همین انجام برخی اقدامات پیش از انجام آن الزامی می‌باشد:

  • تا چندین ساعت پیش از عمل فرد باید ناشتا باشد. (پرهیز از خوردن و نوشیدن)
  • قطع برخی از داروها به علت انجام جراحی ( این قسمت اغلب در معاینات به فرد گفته خواهد شد).
  • اخذ تست شنوایی و گفتاری ازبیمار توسط پزشک متخصص.
  • بررسی میزان سلامت روان و همچنین هوش او جهت اطمینان حاصل شدن از یادگیری استفاده از حلزون گوش.
  • معاینه دقیق گوش بیمار و تست سلامت گوش با استفاده از روش‌های مختلف تصویربرداری و معاینه توسط پزشک متخصص.

جراحی کاشت حلزون چگونه انجام می‌شود؟

جراحی کاشت حلزون گوش که یکی از انواع جراحی‌های مرتبط با جراحی گوش می‌باشد، عملی است که تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود و حدود 2 تا 4 ساعت طول می‌کشد‌‌.‌‌

در این جراحی‌‌،‌‌ جراح برشی در پشت گوش ایجاد می‌کند و استخوان جمجمه را باز کرده (ماستوئید) و سپس با ایجاد یک سوراخ کوچک در حلزون گوش‌‌،‌‌ آرایه الکترود دستگاه داخلی را از این سوراخ عبور می‌دهد‌‌.‌‌ در آخر‌‌،‌‌ برش‌ها بسته می‌شوند‌‌.‌‌

پس از جراحی حلزون گوش‌‌‌‌،‌‌ بیمار معمولاً یک روز در بیمارستان می‌ماند و بازگشت به فعالیت‌‌های عادی پس از 3 الی 5 روز خواهد بود‌‌.‌‌ ممکن است پس از جراحی اثرات خفیفی مانند فشار خفیف یا ناراحتی در گوش‌‌‌‌،‌‌ سرگیجه (vertigo) یا حالت تهوع ناشی از بیهوشی عمومی تجربه شود‌‌.‌‌

در پایان هفته برای برداشت بخیه‌ها‌‌،‌‌ معاینه پزشک لازم است‌‌.‌‌ برای تسریع در زمان بهبودی‌‌،‌‌ کاشت حلزون بلافاصله پس از جراحی فعال‌‌‌ نمی‌شود‌‌،‌‌ اما دو تا شش هفته بعد می‌توان آن را فعال کرد‌‌.

چگونگی انجام عمل جراحی کاشت حلزون

کاشت حلزون چه فوایدی دارد؟

مطالعات نشان داده است که بیمارانی که ایمپلنت حلزون گوش انجام داده‌اند‌‌،‌‌ به درک متوسط 80 % دست می‌یابند‌‌‌‌،‌‌ این میزان برای کسانی که کم شنوایی عمیق دارند و از سمعک استفاده می‌کنند‌‌،‌‌ کمتر است‌‌.

  • توانایی شنیدن گفتار بدون نیاز به نشانه‌های دیداری مانند لب خوانی.
  • تشخیص اصوات محیطی طبیعی و روزانه.
  • توانایی گوش دادن به یک منبع واحد در یک محیط پر سر و صدا.
  • توانایی فهمیدن اینکه صداها از کجا می‌آیند‌‌.‌‌ تا بتوان برنامه‌های تلویزیونی و مکالمات تلفنی شنید.

چه عواملی می‌تواند بر این مزایا تأثیر بگذارد؟

فواید کاشت حلزون گوش غالباً در افراد مختلف متفاوت است‌‌.‌‌ دلایل این تغییر معمولاً موارد زیر است:

  • مدت زمان کاهش شنوایی قبل از عمل کاشت حلزون گوش.
  • شدت کاهش شنوایی.
  • وضعیت حلزون گوش (گوش داخلی).
  • سایر شرایط پزشکی بیمار.
  • وسعت توانبخشی بعد از جراحی کاشت حلزون.

کاشت حلزون گوش چه فوایدی دارد؟

عوارض و مضرات کاشت حلزون

جراحی کاشت حلزون گوش نیز همانند بسیاری از جراحی‌های دیگر دارای عوارض و مضراتی هستند. در ادامه برخی از متداول‌ترین عوارض این جراحی را بیان خواهیم کرد. به یاد داشته باشید انتخاب پزشک متبحر می‌تواند بروز چنین عوارضی را تا حد زیادی کاهش دهد.

  • ناشنوایی
  • التهاب غشاهای اطراف مغز و نخاع (مننژیت)
  • خون ریزی
  • فلج صورت
  • عفونت در محل جراحی
  • عفونت دستگاه
  • مشکلات تعادل
  • سرگیجه
  • مشکلات چشایی
  • وزوز گوش
  • نشت مایع نخاعی

نتایج کاشت حلزون

در حال حاضر سالانه حداقل 3000 نفر تحت عمل جراحی کاشت حلزون گوش قرار می‌گیرند که ‌‌‌‌بیش‌تر آن‌ها کودک هستند‌‌.‌‌ طبق گفته متخصصان کودکان از یک سالگی می‌توانند عمل جراحی کاشت حلزون را انجام دهند‌‌.‌‌ برای کودکان خردسال که ناشنوا یا کم شنوای عمیق هستند‌‌،‌‌ استفاده از کاشت حلزون برای رشد مهارت‌های گفتاری و زبانی بسیار مهم است‌‌.‌‌

تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که قبل از 18 ماهگی تحت عمل کاشت حلزون قرار گرفتند و تحت درمان قرار گرفتند در مقایسه با همسالان خود که در سنین بالاتر کاشت انجام داده‌اند‌‌.‌ مهارت‌های زبانی قابل مقایسه با همسالان خود دارند و بسیاری از‌‌‌‌ آن‌ها در کلاس‌های خود عملکرد خوبی داشته‌اند‌‌.

برخی از بزرگسالان که در دوران بزرگسالی شنوایی خود را از دست داده‌اند نیز ممکن است از کاشت حلزون گوش استفاده کنند‌‌.‌‌ بیماران بزرگسال بدون نیاز به هیچ نشانه بصری مانند لب خوانی یا زبان اشاره‌‌،‌‌ می‌توانند سیگنال‌های موجود در کاشت را با صداهایی که به خاطر می‌آورند ارتباط دهند‌‌.‌‌ کاشت حلزون گوش می‌تواند باعث بهبود ارتباطات و کیفیت زندگی در افراد شود که سمعک کمک زیادی با‌‌‌‌ آن‌ها نمی‌کند‌‌.

ویژگی‌های لازم برای بهره‌مندی از جراحی کاشت حلزون

  • ‌‌‌کم‌شنوایی عمیق
  • بهره اندک از سمعک
  • نبود شرایط پزشکی یا عواملی که باعث افزایش خطرات مرتبط با کاشت حلزون شود.
  • انگیزه بالا برای حضور در جلسات توانبخشی
  • درک روشن از مزایا و معایب کاشت حلزون

چه کسانی کاندید کاشت حلزون گوش می‌شوند؟

کاشت حلزون گوش در بزرگسالان و کودکانی که کم شنوایی حسی عصبی متوسط تا عمیق در هر دو گوش را تجربه می‌کنند، انجام می‌شود.

شرایط کاشت حلزون گوش به آزمایش شنوایی سنجی به ویژه تشخیص گفتار وابسته است. در کودکان علاوه بر شنوایی سنجی برای تشخیص جملات، آزمونی برای تشخیص گفتار نیز انجام می‌شود. کمترین سن برای انجام عمل جراحی نوزادان 9 ماهه می‌باشند.

کاشت حلزون گوش چه تفاوتی با سمعک دارد؟

سمعک‌ها و ایمپلنت کاشت حلزون هر دو جزو وسایل کمک شنوایی محسوب می‌شوند. جراحی کاشت حلزون گوش، بر عهده جراح گوش و حلق و بینی قرار دارد. ایمپلنت‌ها ثابت هستند و تنظیمات آن‌ها توسط شنوایی شناس انجام می‌شوند.

سمعک‌ها متحرک هستند و توسط فردکم شنوا نیز می‌توانند جا به جا شوند.. تنظیمات سمعک توسط شنوایی شناس انجام شود.

ایمپلنت‌های کاشت حلزون گوش، صدا را مستقیم به اعصاب شنوایی منتقل می‌کنند. اما سمعک‌ها با تقویت صدا، کیفیت صدا را بهبود می‌بخشند.

هزینه کاشت حلزون گوش؟

هزینه کاشت حلزون گوش بزرگسالان ممکن است با توجه به شرایط کم شنوایی، نسبت به هزینه کاشت حلزون گوش در کودکان متفاوت باشد.

مراقبت‌های بعد از کاشت حلزون

لازم است بدانید در هنگام این جراحی پزشک ابتدا برشی در ناحیه پشت گوش ایجاد می‌کند و سپس با استفاده از جراحی و تکنیک سوراخ در ناحیه استخوان دستگاهی را در قسمت داخلی سر قرار می‌دهد. در مرحله بعد پزشک سوراخی روی حلزون گوش ایجاد می‌کند تا الکترودها قابلیت عبور پیدا کنند.

اغلب افرداد ممکن است پس از کاشت حلزون گوش دچار احساس فشار در ناحیه گوش یا احساس تهوع یا سرگیجه داشته باشند که پس از مدت کوتاهی پس از جراحی این حالت‌ها برطرف خواهد شد.

این جراحی، نیاز به اقدام خاصی بعد از آن ندارد و بیمار با گذشت چند هفته بهبود پیدا می‌کند اما نیاز است پس از آن اقداماتی در رابطه با نگهداری از کاشت حلزون صورت گیرد که در ادامه به مهم‌ترین اقداماتی که فرد باید به آن توجه کافی داشته باشد اشاره خواهیم کرد:

  • نزدیک 3 الی 6 هفته برای بهبود زخم پس از جراحی زمان لازم است که تا زخم بهبود پیدا نکرده باشد پزشک دستگاه را روشن نخواهد کرد.
  • در روزهای ابتدایی بیمار باید از تکان دادن ناگهانی سر خود پرهیز کند.
  • سعی کنید در روزهای اول از سرفه و عطسه جلوگیری کنید چون باعث ایجاد فشار به گوش می‌شود.
  • برای مصرف هر دارویی پس از جراحی خود لازم است تا با پزشک خود مشورت کنید.
  • پس از انجام جراحی بیمار نیاز به استراحت و خواب کافی دارد تا سریع‌تر بهبود یابد.
  • پیاده روی باعث افزایش گردش خون و همچنین افزایش سرعت بهبود او می‌شود .
  • تا 6 هفته پس از جراحی فعالیت‌های ورزشی شدید برای بیمار ممنوع است .
  • لازم است بدانید که فقط یک هفته بعد از کاشت حلزون می توانید دوش بگیرید .
  • زمانی که بیمار می‌خواهد دستگاه را از گوشش بلند کند لازم است همه قطعات را با یکدیگر بلند کند.
  • هرگز نباید این وسیله را در معرض استفاده و بازی کودکان کوچک قرار داد چون امکان آسیب به دستگاه وجود دارد.
  • پزشک در رابطه با روش استفاده از دستگاه و باتری آن نکات لازم را به بیمار آموزش خواهد داد که باید تک به تک به این موضوعات توجه کرد .
  • از تمیز کردن دستگاه با مواد شوینده جلوگیری شود .
  • اجازه ندهید دستگاه خیس شود اما اگر ناخواسته این اتفاق افتاد باطری را جدا کرده و تا 8 ساعت آن را وصل نکنید.
  • لازم است بدانید فیلتر میکروفن نیاز به هر 6 ماه یک بار به تعویض دارد.

دانستنی‌های قبل از کاشت حلزون

قبل از انجام کاشت حلزون بهتر است با این روش و نحوه انجام و تاثیر و عوارض احتمالی آن آشنایی پیدا کنید. برای کاشت حلزون بهتر است، فرد دارای شرایط زیر باشد:

  • کاهش شنوایی بسیار شدید بیمار.
  • نداشتن بیماری خاص و شرایط پزشکی ای که باعث افزایش خطرات کاشت حلزون شود.
  • افزایش بالای اراده و انگیزه برای شرکت در کلاس‌های توانخشی شنوایی.
  • داشتن انتظارات به جا از کاشت حلزون و آگاهی کامل از شرایط موجود.

بهترین کلینیک و دکتر کاشت حلزون

یکی از مهم‌ترین نکات برای انجام کاشت حلزون مراجعه به یک کلینک معتبر و حاذق در این زمینه می‌باشد که ” کلینیک گوش تهران” با داشتن متخصصان گوش، حلق و بینی بهترین خدمات را به بیماران ارائه خواهد کرد. بنابراین، در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با تماس و مراجعه با این کلینیک اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید.

در نهایت

بطور کلی کاشت حلزون گوش راه بسیار مناسبی برای بازگردانی شنوایی بخصوص در کودکان با کم شنوایی عمیق است‌‌.‌‌ نکته‌ مهم در کاشت حلزون‌‌،‌‌ پیشگیری از عفونت گوش است‌‌.‌‌ برای جلوگیری از عفونت گوش بعد از کاشت‌‌. چکاپ دوره‌ای و‌‌ بررسی وضعیت کاشت الزامی است‌‌.‌‌ از طرفی بیمار باید روش زندگی خود را متناسب با شرایطی که دارد تنظیم کند تا ریسک عفونت کم شود‌‌.‌‌

برای دریافت مشاوره و معاینه‌‌،‌‌ می‌توانید به متخصصین مجرب کلینیک گوش تهران واقع در خیابان ولیعصر اعتماد کنید‌‌.‌‌ کلینیک گوش تهران با سابقه موفق در کاشت حلزون می‌تواند شما عزیزان را در حل مشکلات شنوایی یاری کند‌‌. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۴ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

پست های مرتبط

درمان فوری گوش درد بزرگسالان | قطره برای گوش درد بزرگسالان
مقالات آموزشی کلینیک گوش

درمان فوری گوش درد بزرگسالان

گوش درد بزرگسالان عارضه‌ای نسبتا شایع است که به دلایل مختلفی از عفونت‌های مختلف تا قرار گرفتن در معرض هوای سرد رخ می‌دهد؛ گوش درد

ادامه مطلب »

16 دیدگاه دربارهٔ «کاشت حلزون گوش چیست؟»

  1. ببخشید کسی گ اتواسکرولوز گوش میانی داشته و چندین سال قبل با جراحی پروتز انجام شده واسش و یگ گوش از دست داده بعد عمل امولنش هست کاشت حلزون جوابگو باشه؟؟

    1. کلینیک گوش تهران

      با توجه به توضیحات شما، مشکلی در گوش میانی وجود دارد و عمل جراحی پروتز انجام شده است. در صورتی که همچنان بهبودی در شنوایی نداشته‌اید و دچار نقص شنوایی هستید، روش‌های درمانی دیگری ممکن است لازم باشد مورد بررسی قرار گیرند. یکی از روش‌های درمانی که ممکن است برای شما مناسب باشد، کاشت حلزون (Cochlear Implant) است. این فرایند، برای برخی از افراد با نقص شنوایی عمیق که با روش‌های درمانی دیگر بهبود نیابند، موفقیت آمیز بوده است. اما باید به این نکته توجه کنید که تعیین ضرورت انجام کاشت حلزون و تعیین نتایج قابل انتظار وابسته به ارزیابی شرایط خاص شما است. بهترین راهنمایی را متخصصان گوش و حلق و بینی کلینیک گوش تهران می‌توانند به شما بدهند. بنابراین، توصیه می‌شود به کلینیک گوش تهران مراجعه کنید تا مزایا و معایب ممکن را به طور دقیق توضیح دهند و به شما بهترین گزینه‌های درمانی را پیشنهاد کنند.

  2. سلام خسته نباشین، سوالم اینه که دختر۱۸ساله که درکودکی بخاطر اوریون شنوایی یک‌ گوشش رو از دست داده ولی گوش دیگش کاملا سالمه،آیا میشه کاشت حلزون انجام داد،ممنون میشم،چون از شهرستان میخوام مراجعه کنم

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. میشه کاشت استخوانی و کاشت حلزون انجام داد. این موضوع بستگی به شرایط و آزمایشات دارد.

  3. ابراهیم زینالی

    سلام و خسته نباشید. من یه برادر با ناشنوایی عمیق دارم که مادر زاد ناشنوا بوده و الان 35 سالشه. آستانه شنوایی هر دو گوشش بین 100 تا 120 dB هستش. با زبان اشاره ارتباط برقرار می‌کنیم و تا الان یزی نشنیده. می‌خوام بدونم آیا با کاشت حلزون شنواییش برمی‌گرده؟ ما انتظارمون اینه که فقط شنوایی داشته باشه و وقتی کسی صداش زد بتونه بشنوه. آیا کاشت حلزون می‌تونه کمکش کنه لطفا راهنمایی کنید واقعا ممنون می‌شم.

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. در حد آگاهی از صداها می‌تواند کمک کند. اما بعید است درک گفتار مناسبی فراهم شود.

  4. علی اصغر

    سلام. نوبت دهی کلینیک گوش به چه صورته باید حتما حضوری باشه؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. برای رزور نوبت هم می‌تونید با شماره‌های 02188202934 و 02188870911 تماس بگیرید و هم می‌تونید اینترنتی نوبت بگیرید. برای این کار به ادرس https://tehranearclinic.com/ وارد بشید و بعد در بخش تماس با ما بر روی نوبت دهی اینترنتی کلیک کنید.

      1. سلام. این امر از طریق اصلاح ژنتیکی ممکن نیست و آیا در آزمایشگاه‌های بیو تکنولوژی این کار انجام نمي‌شود؟ افراد نیازمند به کاشت حلزون کلا حلزون گوش ندارند یا دارند اما پردازش شنوایی نمی‌کند؟ به واسطه مهندسی بافت بیوتکنولوژیست‌ها غضروف گوش ساخته بودند حلزون هم مثل همان است.

        1. کلینیک گوش تهران

          سلام مقالات سایت را بخوانید، اطلاعات جدید از طریق سایت و اینستا اطلاع رسانی خواهد شد.

  5. سلام. پسر من یک و سال و نیم داره و از دو ماهگی مشخص شد شنوایی نداره. می‌خواستم ببینم می‌شه الان براش کاشت حلزون انجام داد و هزینش چقدره؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. باید برای بررسی و ویزیت و همچنین تعیین قیمت به کلینیک گوش تهران مراجعه کنید.

  6. سلام عزیزان
    من قراره کاشت حلزون انجام بدم. من تو صر و صداهای که عادت کردم مثلا سرکار صدای اطراف رو خوب می‌شنوم ولی همه جا که ساکت می‌شه یا تنها می‌شم صدا نمیاد کم می‌شنوم. سمعک میزنم دوتا ولی بعضی جاها نمی‌شه زد. می‌خواستم ببینم حلزون صدا از گوش میره یا از دستگاه. مثلا سمعک صدا رو زیاد می‌کنه میره تو گوش حلزون چطوری عمل می‌کنه صدا از سوراخ گوش میره یا از دستگاه که پشت سر وصله.

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. برای معاینه و نظر دقیق باید به خانم دکتر نسرین یزدانی در کلینیک گوش تهران مراجعه کنید.

  7. سلام وقت بخیر من در این کلینیک کاشت انجام دادم هیچ عوارضی هم نداشته. پزشکان این کلینیک عالین خیالتون راحت باشه.

  8. سیما نجفی

    سلام توضیحاتتون خیلی مفید بود.
    سوالم اینه که ممکنه قابل بازگشت باشه یا چقدر ممکنه عوارض به همراه داشته باشه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *