درمان تکان خوردن مایع گوش و سرگیجه

درمان تکان خوردن مایع گوش و سرگیجه چیست

سرگیجه احساس عدم تعادل یا عدم ثبات است و علل شایع آن، عدم تعادل مایع گوش داخلی یا کمبود اکسیژن در خون است. این عارضه ممکن است حاد (3 روز یا کمتر) یا مزمن (بیش از 3 روز) باشد و همچنین ممکن است سرگیجه‌هایی داشته باشید که از چند ثانیه تا چند ساعت طول می‌کشد.
در مقاله پیش رو از سایت کلینیک گوش تهران قصد داریم به موضوع تکان خوردن مایع گوش و متعاقب آن، سرگیجه بپردازیم.

علت تکان خوردن مایع گوش و سرگیجه چیست؟

برای درک بهتر ارتباط بین تکان خوردن مایع گوش و سرگیجه بد نیست در مورد ساختار گوش بیشتر بدانید. گوش داخلی دارای سه کانال است که انواع مختلف حرکت را حس می‌کند: بالا و پایین، پهلو به پهلو، چرخش در هر جهت و کج شدن.

این کانال‌ها پر از مایع هستند و درون این مایع غشاهای شناور با سلول‌های ریز وجود دارد که سیگنال‌هایی را به مغز می‌فرستند. این اطلاعات ، همراه با آنچه می‌بینید و احساس می‌کنید، به شما کمک می‌کند تا در دنیای فیزیکی حرکت کنید. مغز در نهایت تمام این اطلاعات حسی دریافتی را تفسیر می‌کند و آن را به هماهنگی، تعادل و حرکت تبدیل می‌کند. در ادامه علت جابجایی مایع گوش و سرگیجه را می‌خوانید:

علت تکان خوردن مایع گوش چیست؟

سرگیجه موضعی حمله‌ای خوش خیم (BPPV)

طبق گفته harleystreetent.com یکی از علل شایع سرگیجه، سرگیجه موضعی حمله‌ای خوش خیم (BPPV) توسط ذرات (“کریستال”) کلسیم است؛ که در گوش داخلی ایجاد می‌شود. این عارضه کوتاه و آزاردهنده است و با تغییر در وضعیت سر ایجاد می‌شود، همچنین می‌تواند ناگهانی، شدید و گاهی با حالت تهوع نیز همراه است.

لابیرنتیت (نوریت دهلیزی)

لابیرنتیت یک سندرم دهلیزی حاد است که علائم آن شامل سرگیجه چرخشی، حالت تهوع و گاهی استفراغ می‌شود. این سندرم از چند ساعت تا چند روز ادامه دارد و شایع‌ترین علت آن ویروس گوش داخلی است.
مرحله حاد این عارضه با داروهایی مانند مکلیزین یا والیوم، داروهای ضد تهوع و مایعات درمان می‌شود. هنگامی که این وضعیت بهبودی یابد، بیماران معمولاً برای چند روز یا بیشتر دچار عدم تعادل می‌شوند و عدم تعادل مداوم می‌تواند با فیزیوتراپی دهلیزی (“تعادل درمانی”) درمان شود.

لابیرنتیت (نوریت دهلیزی)

بیماری منیر

بیماری منیر که به دلیل تولید بیش از حد مایع در گوش داخلی ایجاد می‌شود، مردان و زنان بین سنین 20 تا 50 سال را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این اختلال با سرگیجه، صدای زنگ در گوش، کاهش شنوایی و فشار در گوش همراه است. در این بیماری به دلیل تداخل فشار بیش از حد مایع با عملکرد سلول‌های موی گوش، افزایش ناگهانی فشار رخ می‌دهد.

میگرن دهلیزی (سرگیجه همراه با میگرن)

میگرن به طور فزاینده‌ای به عنوان عامل سرگیجه شناخته می‌شود. حتی در صورت عدم وجود سردرد نیز ممکن است رخ دهد. سندرم میگرن دارای علامت هشدار دهنده مانند سرگیجه و به دنبال آن سردرد شدید و ناتوان کننده همراه با عدم تحمل نور و صدا است.

تشخیص میگرن دهلیزی ممکن است دشوار باشد، زیرا هیچ آزمایش تاییدی برای آن وجود ندارد. علائم این بیماری شامل سردردهای روزانه، شروع و پایان مبهم سردرد، حساسیت به نور و صدا  و حساسیت به برخی غذاها است. چندین گزینه درمانی برای این عارضه وجود دارد، از جمله داروهای ضد میگرن، داروهای مسدودکننده بتا، وراپامیل، داروهای ضد افسردگی و دیاموکس و در نهایت اصلاح رژیم غذایی نیز اغلب توصیه می‌شود.

درمان تکان خوردن مایع گوش و سرگیجه

درمان جابجایی مایع گوش و سرگیجه ابتدا نیاز به تشخیص واضح دارد. در صورتی که علت یک اختلال ناشی از یک مشکل زیربنایی گوش، مانند عفونت باشد، ابتدا به مشکل اولیه پرداخته می‌شود. درمان‌ها شامل موارد زیر است:

درمان تکان خوردن مایع گوش

  • داروها: داروهای تجویزی، از جمله داروهای ضد تهوع، استروئیدها، داروهای میگرن یا آنتی بیوتیک‌ها می‌توانند در طول حملات سرگیجه تسکین دهنده باشند.
  • معمولاً از داروهای بدون نسخه برای سرگیجه از جمله مکلیزین، آنتی‌ورت و استخوان استفاده می‌شود که می‌تواند تعادل را بسیار بدتر کند و برای اکثر بیماران مبتلا به عدم تعادل باید از مصرف آنها اجتناب شود.
  • تغییر سبک زندگی: تغییر برخی از عوامل مانند مانند مصرف سدیم، می تواند در به حداقل رساندن اثرات اختلالات تعادل کمک کند.
  • جراحی: در موارد شدیدتر، پزشکان می‌توانند گوش داخلی را با یک جراحی اصلاحی تثبیت کنند.
  • فیزیوتراپی دهلیزی (تعادل درمانی): درمانی که عملکرد تعادل را بهبود می‌بخشد اغلب برای درمان تعدادی از مشکلات تعادل استفاده می‌شود. این روش در کمک به بهبودی بیماران مفید بوده است.

آیا دارویی وجود دارد که بتواند کمک کند؟

ممکن است برای شما دارویی برای کمک به حالت تهوع و سرگیجه تجویز شود. این دارو می‌تواند در کوتاه مدت برای مقابله با یک حمله مفید باشد، با این حال، باید از مصرف طولانی مدت این دارو خودداری کنید، زیرا می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند و بهبودی شما را به تاخیر بیندازد. اگر مدت طولانی دارو مصرف کرده اید، با پزشک عمومی خود صحبت کنید.

سخن پایانی در رابطه با تکان خوردن مایع گوش

در این مقاله جامع از کلینیک گوش تهران، به بررسی عواملی که باعث تکان خوردن مایع گوش و در نهایت سرگیجه میشه، پرداختیم؛ سپس راه های درمانی اون رو مطرح کردیم. مهمترین نکته در رابطه با کسانی که دچار سرگیجه شده اند، این هست که در اولین فرصت، به پزشک متخصص مراجعه کنند؛ تا علت آن سریعا شناسایی شود.
اگر شما هم دچار مشکل تکان خوردن مایع گوش هستید، میتونید از طریق راه های ارتباطی با ما تماس بگیرید یا به پیج اینستاگرام کلینیک گوش تهران مراجعه نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۲.۹ از ۵
از مجموع ۹۴ رای

پست های مرتبط

60 دیدگاه دربارهٔ «درمان تکان خوردن مایع گوش و سرگیجه»

  1. سلام ایا برای این سرگیجه ها و سر درد ها و حالت تهوع های ناشی از پجابجایی مایع گوش ورزش ژیمناستیک بالانس و چرخ فلک مضر است و باعث تشدید درد میشود؟

  2. ابراهیم

    من ۵ روزی هست که چرخش یا سرگیجه سر دارم وقتی دراز میکشم انگار سقف خونه نواری دور سرم میچرخه ، احساس سبکی سر و گردن دارم .هنگام بلند شدن در حد یکی دو ثانیه تعادل و ثبات ندارم .تهوع و گوش درد هم ندارم ولی سرگیجه همچنان ادامه داره .لطفا راهنمایی بفرمایید بعد از گرفتن MRI به متخصص گوش یا مغز و اعصاب یا فوق تخصص این دو و آنهم در تهران ، اصفهان و اراک جایی که واقعا نتیجه بخش باشه معرفی کنید

  3. عزیزه تیموری

    سلام
    حدود یک ماه پیش زمین خوردم ، بعد از دو روز سرگیجه شدید و تهوع داشتم ، با اورژانس به بیمارستان رفتم. سی تی گرفتند و گفتند مشکل ضربه مغزی نیست و علت را تکان خوردن مایع گوش اعلام کردند و داروی بتا هیستین و دمیترون 4 دادند و در ادامه دکتر متخصص سینارزین 75 نیز تجویز کرد. بعد از یک هفته تقریبا علائم از بین رفت. ولی بعد از دو هفته سر گیجه ضعیفی بسراغم آمده ، شروع کردم به خوردن بتا هیستین ، لطفا راهنمایی بفرمایید

  4. ابوذر صفری

    سلام وخسته نباشید من چهار بار به فاصله های دو روز دو روز دچار سرگیجه های شدید به مدت نیم ساعت و بعدش حالت تهوع و استفراغ شدم نوار مغزی و دکتر گوش وحلق هم رفتم چیزی نشون نداد ولی یه دکتر دیگه رفتم اون تشخیص داد مایع گوشی میانی تکون خورده هنوز هم بعد یه ماه بازم اگر سرم رو با سرعت چپ و راست بکنم میترسم سرم گیج بره ممنون میشم جواب بدین

  5. سلام وقتتون بخیر همسر من بخاطر مشکل دیسک کمرکه داشتندوقتی برای درمان می رفتند چون راه طولانی بود مجبور بودند صندلی عقب ماشین دراز بکشند بعد از چندروزموقعی که میخواستند ازجا بلند بشن سرگیجه داشتند و میگن انگار خونه دور سرشون می چرخه ،ممکن هست بخاطر پایین و بالا شدن و تکون خوردن توی ماشین مایع گوششون تکون خورده باشه چطور باید درمان کنیم ؟؟؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. بله ممکن است. باید مراجعه نمایید برای درمان.

  6. سلام
    من زمان راه رفتن احساس زمین خوردن وعدم تعادل دارم
    احساس فشار پشت سر دارم فشارم خوبه چشمام هم سیاهی نمیره و احساس درد و خستگی عضلانی هم دارم ام آر ای چیزی نشون نداده
    ازمایش خون cbc و کبدی و کلیوی نرمال وخوبه
    ویتامین ب ۱۲ روی ۱۸۰ هست ویتامین د روی ۱۲ هست و زینک ۴۸

    آیا مشکل رفلاکس معده به سمت بالا میتونه باشه؟
    آیا بخاطر گردش خون ضعیف و کمبود اکسیژن به مغز هست؟
    آیا دلیل کمبود ویتامین د و ب ۱۲ میتونه باشه؟
    آیا ممکنه ام اس باشه ؟
    آیا ممکنه میگرن عصبی باشه ؟

    1. کلینیک گوش تهران

      با سلام، علائم شما می تواند به مشکلات متعدد در مغز، گوش یا سیستم قلب و عروق مرتبط باشد. برای تشخیص دقیق باید تمامی متخصصین مورد اشاره شما را معاینه و آزمایش نمایند.

  7. سلام من یک سال پیش آب میانی گوشم تکون می‌خورد و رفتیم دکتر خوب شد اما از اون به بعد گوش درد همیشه میاد سراغم نمیدونم چیکار کنم راهکار بدید لطفا

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. برای بررسی دقیق تر با تعیین نوبت قبلی مراجعه نمائید.

  8. سمیه کلهر

    سلام وعرض ادب خسته نباشید
    من گوشم گرفته بود و از قطرهای سیپلکس و بتامینتازون استفاده می‌کردم در سه وعده تا این شد بعد حمام هم از این قطره استفاده کردم و سرگیجه و حالت تهوع شروع شد الان دو هفته هستش چهار بار هم دکتر و بیمارستان رفتم بیمارستان امیر اعلم رفتم گفتن مایع گوشم تکان خوردده من بر اثر مصرف بیش از حد قطرها غلظت مایع گوشی از بین رفته همشون یه دارو دادن ،سیناروزین و بتاهیسین و دیفن هیدرینات مصرف دارم و فایده ای نداره سرم خیلی گیج میره نمیدونم چیکار کنم اگر راه و چاره‌ای دارین ممنون میشم معرفی کنید

    1. ناشناس

      سلام خوبی من چند ساله بیماری منیر دارم انشالله که خوب شی بهترین دارو قرص بتاسرک امریکایی هست خوب کنترل میکنه وقرص تریامترن اچ

  9. سلام ما نوار مغز و MRIهم دادیم وآزمایش گوش دادیم ،ب متخصص مغز و اعصاب وگوش مراجعه کردیم گفت هچیش نیس دومین باره ۴روزه سرگیجه تو سرم مداوم هس قطع نمیشه و حالت تهوع دارم و اینم بگم ی سال پیش موتور هم زده بود سرم ب زمین خورده وخون جمع شده بود ب بغل راست سرم حافظه کوتاه مدتتمو از دست داده بودم ب دکتر رفتم اونم گفتم والانم رفتم گفتم گف از اون نیس لطفا مارو همکاری کنید تا از این درد خلاص بشوم ممنون میشم

  10. ناشناس

    سلام خسته نباشین
    پدر من به به دلیل شیمی درمانی شدن هر سری یک جایی از بدنش ترک میخوره اینسری گوش سمت راستش ترک خورده و خوب نمیشه زخمش و الان حدود دو هفته ای گذشته که شیمی درمانیش تموم شده و سرطان ریه هست و اینم بگم که شیمی درمانیش پنج تا قرصه که هر شب یکی میخوره
    از این سری به بعد موقع ای که میخاد از زمین بلند شه حدود دو سه ثانیه ای سرگیجه میگیره و یلحظه تعادلشو از دست میده دوباره درست میشه خیلی نگرانیم ممکنه از گوشش باشه؟ یا خدای نکرده مشکل از مغزشه؟ میشه لطفاً یکم توضیح بدین ممنون ازتونم

  11. سلام من چهار روز پیش با ماشین تصادف کردم و سرم ضربه دید .موقع پهلو به پهلو شدن یا تغییر وضعیت خوابیده به نشسته 5ثانیه سر گیجه دارم با مانور درمانی حل میشه

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. بله احتمالا کریستال های گوشتان کنده شده است. مراجعه کنید معاینه و بررسی شود.

  12. سلام و درود. مادر من ۶۸ سالشون هست و شش ماهه درگیر سردرد و سرگیجه های شدید هستند و گوش سمت راستشون درد می کند . تا حالا ۳تا دکتر گوش رفتند یا گفتند مشکلی نیست یا گفتند مایع گوش تکان خورده و دارو دادند . دو مرکز تست سرگیجه هم رفتند ولی هیچ تاثیری نداشته. سونوی گردن و عکس سر هم انجام دادند، مشکلی نبوده‌
    سرگیجه ها اجازه فعالیت بهششون نمیده و دارو می خورند فقط می خوابند. البته سمت راستشون نمی تونند بخوابند چون سریع سرگیجه می گیرند.
    میشه راهنمایی بفرمائید.

      1. موسی زبردست

        من همسرم سرگیجه داره تاحدی کهنمی توانندبه سمت چپ یاراست به خوابندتاحالادوتاپزشک حلق وگوش بردم جواب نگرفتم راهنماییم کنید

        1. کلینیک گوش تهران

          سلام. سرگیجه ها دلایل متنوعی دارند و برخی از انها مربوط به گوش می باشند. برای تعیین دقیق علت باید مراجعه نمائید و آزمایشات لازم انجام شود.

    1. باسلام
      من بعدازجراحی همورئیدبا بیهوشی انجام دادم بعداز مرخص شدن از بیمارستان حالم خوب بود رفتم خوابیدم بعداز اینکه به پهلو راست رفتم بخایم یک سرگیچه شدید بمدت ۳۰ ثانیه انگار تمام اتاق رو سرم میچرخید و همچنین زمانیکه به سمت پهلو چپ میخابم همین حالت را دارم با حالت تهوع شدید تا یک رور ادامه داشته ولی الان حالت تهوع رو ندارم ولی همان سرگیجه رو موقع خوابید به پهلو سمت راست وچپ دارم میخاستم بدونم یعنی مایع گوشم بعدا زبیهوشی و جراحی تکون خورده ورا درمانش چیه؟

  13. سلام وقت بخیر نزدیک به سه سال هست که از یک شب با حمله ای مثل سکتاه ی مغزی دچار سرگیجه ی دائمی شدم هر متخصص مغز و اعصابی بگین رفتم و گفتن سرت مشکلی نداره و فقط بتاسرک دادن و خیلی تاثیر نداره
    متخصص گوش که رفتم گفتن مشکلی توی گوش نمیبینیم فقط هر دو گوش یکم کم شنوا هست و….
    کیفیت زندگیم اومده پایین فکر کنید هر روز سرگیجه و تهوع داشته باشی و …

  14. رباب قلی‌زاده

    سلام خسته نباشید من چند پشت سر هم هر روز میخواستم تا شب سرم رو رو بالشت بزارم دو گوش من نمیشنویدتا این که صبح از بالشت سرم رو بلند کنم گوش هام می‌شنوید. یه هفته هست دیگ گوشم مشکل نداره ولی نصف شب خونه دور سرم میکرده وسر گیجه شدید شدید دارم چیکار کنم چه دارویی مصرف کنم

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. بلافصله مراجعه کنید. هیچ دارویی بدون دستور پزشک مصرف نکنید

  15. گرجی زاده

    سلام من الان ئماه هس درحین ورزش دچارسرگیجه شدیدشدم بحدی کحالت تهوع گرفتم وبعدش عرقرسرد…
    دکتربهم قرص اکتوسرک دادمصرف کردم بهترشدم امابعضی وقتاسردرددارم وسرگیجه کم…گوش سمت چپم این مشکلوداره طوریک هنوزبعدازیماه نمیتونم بسمت پهلوی چپ درازبکشم…ممنون میشم راهنماییم کنین…

  16. زهراحیدری

    سلام
    چندسال است که سرگیجه دارم رفتم پیش دکترگوش معاینه کردن مشکلی نداشتم اما شنواییم کمی کم شده قرص بتاهیستین هم خوردم خوب نشدم رفتم پیش روانپزشک به من قرص دلبان دادخوب شدم هرروزصبح بایدبخورم بازم بعضی وقتها میادسراغم ادامه دارد
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  17. سلام، من چند دفعه دچار سر گیجه شدم، طوری که توی خواب موقعی که میخوام پهلو به پهلو بشم، سرم گیج میره، باید حتما دستم رو بزارم روی زمین یا کنار دیوار که هستم باید دیوار رو بگیرم تا نیفتم، تقریبا هر چند ماه یک بار اتفاق میفته،، ایاربطی به مایع گوش داره؟؟؟

    1. کلینیک گوش تهران

      بله ممکن است. باید تست شوید. حتما مراجعه نمائید 88870912

    2. ممکن است به بیماری منییر دچار شده باشید این مشکل از جابجایی مایع در گوش میانی نشات میگیرد .

  18. غلامرض

    سلام : من ۵۷ سال سن دارم از حدود ۶ ماه پیش به مدت ۳ دفعه دچار سرگیجه شدید شدم و سپس استفراغ کردم بعد کمی بهتر می شوم وقتی انگشت خود را داخل گوشم میکنم و به چپ یا راست می چرخانم تعادل من بهم می خورد و هر موقع که می خواهم حالت سرگیجه شدید بگیرم حدود نیم ساعت قبل به من هشدار داده می‌شود شنوایی من کم شده و صدای وزش باد در گوش من هست چگونه خود را درمان کنم پرده گوش من سالم است

      1. سلام من دوسه سالی هست وقتی الکل مصرف میکنم تقریبا بعد اینکه الکل اثرش میره تا ۱هفته ۱۰روز میخوابم و سرم درد میکنه و سرگیجه دارم تو این ۱۰روز هم تو خوابو بیداریم ولی انقد گیج و. منگم ک نمیتونم از جام پاشم در حدی ک برای خوردن یه لیوان اب هم پا نمیشم

  19. غلامرضا

    سلام : من از حدود ۶ ماه پیش به مدت ۳ دفعه دچار سرگیجه شدید شد م و سپس استفراغ کردم بعد کمی بهتر می شوم وقتی انگشت خود را داخل گوش می کنم و به چپ یا راست می چرخانم تعادل من بهم می خورد و هر موقع که می خواهم حالت سرگیجه شدید بگیرم حدود نیم ساعت قبل به من هشدار داده می‌شود شنوایی من کم شده و صدای وزش باد در گوش من هست چگونه خود را درمان کنم

  20. ناشناس

    سلام .من وقتی دوش می گیرم بعدش دچار سر گیجه وافت فشار خون می شم و لبام سفید می شه وپشت سرم کنار گوشم درد می کنه

  21. دورود بر شما بنده ۴۳ سال سن دارم و ۴ماه پیش در شهربازی بعد از پیاده شدن از تاب سرم گیج رفت و حالت تهوع دارم بعد از مراجعه به دکتر و مصرف داروی بتاهستین بعد از سه روز خوب شدم و تا یک ماه تقریبا مشکلی نداشتم تا اینکه سوار صندلی عقب ماشین یکی از دوستان شدم و دوباره همون حالت بهم دست داد و الان سه ماهی میشه که خیلی اذیت میشم و تمرین بدنسازی هم هر موقع میرم یه ذره فشار میارم حال خوبی ندارم یه جورایی ول کنم نیست

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. ممکن است مشکلی در گوش شما بوجود آمده باشد که باعث بروز این حالات می شود. برای تشخیص دقیق و درمان مناسب باید مراجعه نمائید تا آزمایشات لازم انجام شود.

  22. عبداله محمودی

    سلام .من نزدیک8ماهه که عمل دیسک انجام دادم بعد عمل دچار سرماخوردگی شدید شدم.بعد20روز دچار سرگیجه شدم الانم آزمایش انجام دادم میگن مشکلی ندارم ولی هنوزم سرگیجه دارم.گفتن به احتمال زیاد مایع گوشم تکان خورده است چند حرکت جانداختن مایع گوش هم انجام دادم کمی بهتر شدم ولی دوباره سرگیجه دارم مخصوصا شبها وبه نور لامپ و سروصدا زیاد حساس شدم.ممنونم راهنمایی بفرمایید چکار کنم؟

    1. کلینیک گوش تهران

      اگر کریستال های گوشتان کنده شده و باعث جابجایی مایع گوش شود، باید مانورهای درمانی مختلف را دریافت کنید تا علائم کاملا مرتفع شوند. مراجعه نمائید.

  23. محمد خسروی

    سلام من سرکیچه دارم به دکتر مراجعه کردم توی کوش من هیچ چرکی نبود بعد رفتم دکتر کوش مراجعه کردم بعد از معاینه و اندازه کیری شنوایی گفتن هیج عیبی نداری مشکل من وقتیکه هوا سرد است و بادی است سر کیچه بیدا می‌کنم موقیکه بالا تخت می‌روم میخواهم به خوابم و موقیکه از تخت خواب می ایم پایین سرم کیچ می خورد و میخورم زمین اکر چند دقیقه مکس کنم بدان شروع به راه رفتن کنم vسر کیچه کمتر می‌شود

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام؛ علائم شما می تواند مرتبط با مشکلات گوش داخلی باشد. ضروری است تا آزمایشات تخصصی و معاینات لازم انجام شود تا بتوان نظر قطعی در مورد علت مشکل شما داد.

  24. امیررضا رضایی

    سلام من هیچ مشکلی تقریبا تو گوشم ندارم فقط ترشحات گوشم زیاده به طوری که گوش و حلق بینی رفته بودم دکتر پرده گوشم نمیتونست ببین.
    چهار ماهه بدن درد و سرگیجه دارم به طوری که چشمم ثابت نمی‌بینه میتونه مشکل گوشم باشه؟
    چیکار کنم؟
    لطفا راهنمایی کنید

    1. کلینیک گوش تهران

      بله احساس سرگیجه شما ممکن است مرتبط با گوش باشد باید معاینات و آزمایشات لازم بعمل آید تا بتوان با قطعیت نظر داد. با تعیین نوبت قبلی، مراجعه نمائید.

      1. زهره اسدی

        سلام من دوروز پیش صبح از خواب بیدارشدم سرمو نمیتونستم تکون بدم به محض تکون دادن خونه دور سرم میچرخید با سرعت زیاد یا احساس می‌کردم منو یکی با سرعت زیاد میچرخونه سرم ثابت نگه می‌داشتم خوب میشدم خیلی حالم بد بود این سرگیجه ازچی میتونه باشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *