با انواع عفونت گوش و درمان آن آشنا شوید

عفونت‌های باکتری و ویروسی از مهم‌ترین دلایل ابتلا به بیماری عفونت گوش می‌باشند. این عفونت می‌تواند به پشت پرده گوش، گوش داخلی و خارجی و حتی به گوش میانی نیز برسد و هر یک از این قسمت‌ها را به نوعی درگیر بیماری و عفونت کند. اغلب عفونت‌های گوش در زمانیکه در بیمار پدیدار می‌شوند دردناک هستند و باعث بروز احساس ناخوشایند در بیمار می‌شوند.

عفونت‌ گوش بسیار ناخوشایند هست و امکان به وجود آوردن مشکلاتی مانند گوش درد، کم شنوایی دائمی یا پارگی پرده گوش را با خود به همراه دارند. بسیاری از مردم متاسفانه تجربه درد و التهاب در گوش‌های خود را داشته‌اند.

 این بیماری هم مانند سایر بیماری‌ها می‌تواند به صورت مزمن یا حاد در بیمار بروز کند. در صورتیکه عفونت گوش مزمن باشد اغلب پس از چند روز مراقبت‌های اولیه و استفاده از حوله گرم برای تسکین درد اغلب التیام می‌یابد اما در صورت بروز حاد آن نیاز به مراجعه به پزشک و شروع روند درمان دارد که باید آن را جدی گرفت.

  این بیماری اغلب سن و سال خاصی ندارد و در هر سنی می‌تواند ایجاد شود اما تحقیقات نشان می‌دهد بروز انواع عفونت‌ گوش در کودکان رایج‌تر هستند ولی تمامی سنین امکان ابتلا به انواع عفونت‌ گوش را دارند. خوشبختانه درمان‌های موثری برای التهاب گوش و مجرای ان وجود دارد که در این متن به آن‌ها خواهیم پرداخت.

اما به طور کلی، عفونت گوش چیست و چه عواملی باعث تشدید بروز آن می‌شود؟ بهترین چرک خشک کن برای درمان عفونت گوش چه دارویی است؟ آیا می‌توان با وجود ابتلا به عفونت گوش به استخر رفت؟ چه مراقبت‌هایی برای درمان عفونت گوش لازم است؟ بهترین کلینیک درمان عفونت گوش کجاست؟

این سوالات، از جمله مهم‌ترین ابهاماتی است که اغلب بیمارانی که خودشان یا یکی از اطرافیان شان مبتلا به عفونت گوش است می‌پرسند که در این مقاله تصمیم داریم به تمام این پرسش ها پاسخ دهیم. پس توصیه می‌کنیم تا پایان این نوشتار همراه ما باشید تا با موضوعاتی از قبیل انواع عفونت گوش، درمان خانگی و دارویی عفونت گوش و درمان عفونت گوش در برزگسالان و کودکان آشنا شوید.

عفونت گوش

عفونت گوش یا otitis باعث التهاب گوش می‌شود. عفونت گوش می‌تواند در گوش میانی، گوش داخلی و گوش بیرونی در حالات مختلف شکل بگیرد. چند نوع رایج از عفونت‌های گوش Swimmer’s ear، otitis media و labyrinthitis می‌باشند. گوش درد، تب، گلودرد و پرخاشگری چندی از علائم عفونت‌های گوش در کودکان می‌باشند.

عفونت‌های گوش میانی معمولا پس از 2 تا 3 روز خود به خود بهبود می‌یابند. ولی در بعضی از موارد حتی بعد از درمان با آنتی بیوتیک‌ها چرک‌ها تا 6 هفته در گوش باقی می‌مانند.

عفونت گوش میانی

عفونت گوش میانی که نام دیگر آن otitis media می‌باشد، زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌ها یا ویروس‌ها وارد گوش میانی  شوند. عفونت گوش میانی معمولا خود به خود بهبود می‌یابد و درمان بیشتر اوقات با کنترل کردن درد و نظارت گوش شروع می‌شود. بعضی اوقات از آنتی بیوتیک‌ها برای درمان عفونت‌های گوش نیز استفاده می‌شود.

علائم عفونت گوش میانی در کودکان

  • گوش درد مخصوصا هنگام دراز کشیدن
  • درد زیاد بعد از کشیده شدن گوش
  • سختی در خوابیدن
  • گلودرد
  • گریه کردن بیش از حد
  • پرخاشگری
  • سختی در شنوایی و واکنش نشان ندادن به صداها
  • از دست دادن تعادل
  • تب بالای 38 درجه سانتی گراد
  • خروج چرک و مایعات از گوش
  • سر درد
  • بی اشتهایی

علائم عفونت گوش میانی در بزرگسالان

  • گوش درد
  • خارج شدن مایعات و چرک از گوش
  • کم شنوایی

عفونت گوش خارجی چیست؟

عفونت گوش خارجی

عفونت گوش خارجی یا Swimmer’s ear، به معنای عفونت کردن کانال بیرونی گوش می‌باشد. که از پردۀ گوش تا بیرون گوش را شامل می‌شود. معمولا یکی از دلایل آن ورود آب به داخل گوش است. آب وارد شده به درون گوش باعث مرطوب شدن داخل گوش می‌شود که در نتیجه باعث ایجاد فضایی مناسب برای رشد باکتری‌ها می‌گردد. نام دیگر عفونت گوش خارجی، otitis externa است. عفونت گوش خارجی معمولا با قطره‌های گوش به آسانی درمان می‌شود. درمان به موقع آن می‌تواند از عفونت‌های شدیدتر جلوگیری کند.

علائم عفونت گوش خارجی

  • خارش در کانال بیرونی گوش
  • قرمز شدن بیرون گوش
  • ناراحتی و درد که با کشیدن گوش بدتر می‌شود.
  • خارج شدن مایعات و چرک بی رنگ و بو از گوش

علائم عفونت گوش خارجی پس از گذشت مدتی نسبتا طولانی

  • خارش بیشتر
  • درد بیشتر
  • قرمزی بیشتر گوش
  • خارج شدن چرک و مایعات بیشتر از گوش
  • احساس پر بودن گوش
  • کم شنوایی

علائم عفونت گوش خارجی پس از گذشت مدتی طولانی

  • درد خیلی زیاد که امکان دارد به صورت، گردن و کنار سر نیز سرایت کند.
  • بسته شدن کامل گوش
  • قرمزی و باد کردن گوش
  • تب

درمان عفونت گوش

اولین گام در درمان عفونت‌های گوش تشخیص صحیح و به موقع آن می‌باشد.

تشخیص دادن عفونت گوش

کسانی که به عفونت گوش مبتلا می‌شوند باید برای اطلاع از شدت آن به دکتر مراجعه کنند. عفونت‌های گوش رایج هستند و توسط فاکتور های مختلفی شکل می‌گیرند.

عفونت‌های گوش خارجی معمولا توسط باکتری شکل می‌گیرند. عفونت‌های گوش میانی می‌توانند نتیجه باکتری، ویروس و یا بیماری‌های دیگر مانند سرماخوردگی، آنفلونزا و یا آلرژی‌ها باشند.

عفونت‌های گوش توسط یک معاینه فیزیکی شناسایی می‌شوند. پزشکان عمومی و پزشکان گوش، حلق و بینی با استفاده از ابزار پزشکی مانند اتوسکوپ که مقداری باد وارد گوش می‌کند داخل گوش را معاینه می‌کنند. اگر پس از ورود باد به درون گوش پرده گوش تکان نخورد، امکان این وجود دارد که مایعاتی داخل گوش بیمار گیر کرده باشند. بسته به نوع عفونت گوش امکان دارد پزشکان به دنبال علائمی دیگر مانند تب و خارج شدن چرک از گوش نیز باشند.

درمان عفونت گوش را بشناسید

روش‌های درمان عفونت گوش

با توجه به تنوع عفونت‌های گوش، به بیماران روش‌های مختلفی برای درمان عفونت‌های گوش معرفی می‌شود. عفونت‌های گوش میانی به دلیل قابلیت طبیعی بدن برای مبارزه با عفونت همیشه نیازی به درمان با دارو ندارند. پزشک امکان دارد به شما بگوید که بین 2 تا 3 روز با مواظبت از گوش خود صبر کنید و در این بازه زمانی استراحت کنید و مایعات زیادی بخورید، اگر وضعیت شما بعد از 2 تا 3 روز بهبود نیافت دکتر آن موقع به سراغ دارو های آنتی بیوتیکی می‌رود.

داروی‌های مربوط به عفونت گوش

مسکن‌ها

این گروه از داروها معمولا برای درمان درد همراه با عفونت‌های گوش استفاده می‌شوند. با اینکه این نوع از داروها عفونت گوش را مستقیم از بین نمی‌برند ولی باعث این می‌شوند که درد در گوش‌ها کمتر شود. رایج‌ترین مسکن که برای عفونت‌های گوش استفاده می‌شود، استامینوفن می‌باشد که دارای عوارض حالت تهوع و دل درد می‌باشد.

آنتی بیوتیک‌ها

پنیسیلین رایج‌ترین داروی آنتی بیوتیک برای درمان عفونت‌های گوش است. رایج‌ترین آنتی بیوتیک پنیسیلینی که توسط پزشکان تجویز می‌شود آموکسیسیلین است. عوارض آموکسیسیلین عبارتند از: حالت تهوع و خارش.

بعضی اوقات پزشکان انواع دیگری از آنتی بیوتیک‌ها را بر اساس شدت و نوع عفونت‌های گوش تجویز می‌کنند که از کلاریترومایسین، سفپودوکسیم و آزیترومایسین می‌توان نام برد.

نام دارو نوع دارو روش استفاده عوارض جانبی
استامینوفن کودکان مسکن قرص یا شربت حالت تهوع، دل درد
آموکسیسیلین آنتی بیوتیک پنیسیلینی قرص حالت تهوع، سر درد
کلاریترومایسین آنتی بیوتیک قرص اسهال، حالت تهوع،  دل درد
سفپودوکسیم آنتی بیوتیک قرص حالت تهوع، دل درد
آزیترومایسین آنتی بیوتیک قرص حالت تهوع، سر درد

بهترین آنتی بیوتیک برای درمان عفونت گوش

ویروس‌ها، میکروب‌ها، قارچ‌ها، باکتری‌ها از عواملی هستند که سبب ابتلا به عفونت گوش می‌شوند. شاید برای شما هم جالب باشد که چرا وقتی اغلب بیماران دچار سرماخوردگی می‌شوند به این بیماری نیز همزمان دچار می‌شوند.

ضعف سیستم ایمنی و ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا از مهم‌ترین دلایلی است که می‌تواند سبب بروز عفونت گوش در افراد شود و همانطور که در بالا نیز عنوان کردیم کودکان و نوزادان بیشتر از بزرگسالان در معرض ابتلا به بروز این عفونت‌ها می‌باشند.

 بهتر است بدانید که این بیماری اغلب در فصل‌های زمستان و پاییز در بین مردم پدید می‌آید و شیوع بالاتری در این فصل‌ها به علت سردی هوا دارد چون اغب مردم در این زمان درگیر ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا می‌باشند.

 اینکه چه نوع دارویی بهترین درمان برای عفونت گوش می‌باشد بستگی به عوامل و فاکتورهای زیادی دارد و وابسته به تصمیم پزشک متخصص شماست. پزشک با معاینه و استفاده از تجهیزات لازم ابتدا اقدام به مشاهده وضعیت گوش شما کرده و با توجه به وضعیت جسمانی و نوع عفونت گوش شما بهترین آنتی بیوتیک را برای شما تجویز خواهد کرد.

همانطور که می‌دانید مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها عوارض زیادی دارند و نباید خودسرانه مصرف شوند. بنابراین، اگر دچار علائم عفونت گوش شدید و این علائم تا دو روز ادامه یافت حتما به یک متخصص مراجعه کنید.

قطره‌های گوش

قطره‌هایی با ترکیباتی از سیپروفلوکساسین و دگزامتازون برای درمان عفونت‌های گوش مانند عفونت گوش خارجی (otitis externa) و عفونت گوش میانی (otitis media) استفاده می‌شوند. سیپروفلوکساسین با کشتن باکتری‌ها و جلوگیری از رشد آن‌ها و دگزامتازون با از بین بردن قرمزی، خارش و ورم گوش به از بین بردن عفونت گوش کمک می‌کنند.

قطره‌های گوش آنتی بیوتیکی در درمان عفونت گوش خارجی (Swimmer’s ear) موثرتر هستند.

عفونت سوراخ گوش چیست؟

عفونت سوراخ گوش چیست؟

سوراخ گوش یا پیرسینگ یک یا چند سوراخ در لاله گوش یا غضروف گوش در وسط یا بالای گوش می‌باشد. یک سوراخ گوش عفونی می‌تواند قرمز، متورم، گرم و خارش آور باشد. بعضی وقت‌ها نیز از پیرسینگ عفونی، خون، چرک سفید، زرد و یا سبز خارج می‌شود. سوراخ گوش یک زخم باز است که بعد از چند هفته به طور کامل التیام می‌یابد. در این بازه زمانی هر باکتری که وارد زخم شود می‌تواند باعث عفونت گردد.

علائم سوراخ گوش عفونی

درد کم و قرمز بودن پیرسینگ و اطراف آن قسمتی طبیعی از پروسه التیام سوراخ گوش می‌باشند و می‌توانند به آسانی با علائم پیرسینگ عفونی اشتباه گرفته شوند در هر صورت بعضی از علائم که می‌توانند نشان دهنده عفونت سوراخ گوش باشند عبارتند از:

  • خروج مایعات از قسمتی که سوراخ شده
  • تب
  • قرمزی زیاد و گرما یا ورم دور پیرسینگ

درمان عفونت پیرسینگ

پزشک شما امکان دارد روش‌های مختلفی برای درمان سوراخ گوش عفونی به شما معرفی کند. این روش‌ها عبارتند از:

  • کمپرس گرم بر روی لاله گوش یا غضروف عفونی
  • شست و شوی لاله گوش با سالین (ترکیبی از آب و نمک)
  • استفاده از پمادهای آنتی بیوتیک بر روی زخم
  • تجویز قرص‌های آنتی بیوتیک برای عفونت‌های شدیدتر

عفونت گوش تا چند روز باقی می‌ماند؟

همانطور که گفتیم این بیماری در صورتی که حاد نباشد اغلب پس از چند روز درمان می‌شود اما در صورتیکه شدید باشد اغلب هفته‌ها ادامه دارد و گاه حتی ممکن است اثرات این عفونت تا مدت‌ها ادامه داشته باشد.

البته، این موضوع بستگی به فاکتورهای زیادی خواهد داشت. اینکه عفونت تا چه حدی است و اینکه بیمار به چه نوع عفونت گوشی مبتلا شده باشد و از همه مهم‌تر اینکه چه زمانی به پزشک مراجعه کند و روند درمان برایش آغاز شود.

به طور کلی، مراجعه به پزشک در درمان این بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است. پزشک با تجویز داروهای مناسب و آغاز روند درمان از حادتر شدن عفونت جلوگیری خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین عوارض عفونت گوش احتمال پارگی پرده گوش در صورت عفونت شدید خواهد بود که برای جلوگیری از آن باید بیمار هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کند.

مراقبت‌های لازم از گوش دارای عفونت

برخی از مراقبت‌ها در زمان عفونت گوش الزامی است که برخی از این اقدامات به شرح زیر می‌باشد:

  • یک حوله یا یگ پارچه را گرم کنید و روی گوش خود قرار دهید تا درد شما تسکین پیدا کند.
  • بیمار نباید هرگز روی گوشی که آسیب دیده است بخوابد.
  • برای تسکین درد خود می‌توانید از داروهایی مانند استامینوفن و ادویل استفاده کنید تا بعد به دکتر مراجعه کنید.
  • در صورت استمرار درد و علائم عفونت حتما به یک پزشک متخصص و مجرب مراجعه کنید.
  • توصیه‌های پزشک‌تان را جدی بگیرید.

آیا می‌توان با عفونت گوش شنا کرد؟

کاهش شنوایی، تب، سوزش در گوش و خارش و و التهاب غدد لنفاوی اطراف گوش از علایم این بیماری محسوب می‌شود که در صورت بروز آن باید توجه کنید که تا زمان بهبودی بهتر است به استخر نروید.

به طور کلی متخصصان بر این باور هستند که افرادی که دچار بیماری‌ها و انواع صدمات گوش هستند بهتر است تا مدتی از رفتن به استخر و شنا کردن اجتناب کنند و در این رابطه و اینکه پس از چند روز می‌توانند از استخر استفاده کنند نظر پزشک خود را جویا شوند. چراکه؛ رفتن به استخر می‌تواند باعث حادتر شدن این بیماری و همچنین بروز آسیب‌های جدی‌تر در بیمار شود که برای بیمار بسیار خطرناک خواهد بود.

همچنین، لازم است بدانید دستکاری گوش در زمان ابتلا یا حتی قبل از ابتلا شانس عفونت را بالا می‌برد، بنابراین، لازم است پس از حمام حتما از گوش پاک کن استفاده کنید. پزشکان حتی توصیه می‌کنند پس از ابتلا به عفونت گوش در حمام نیز بیماران سر خود را داخل آب فرو نبرند چون باعث پیدایش عفونت‌های شدیدتر در بیمار می‌شود.

بهترین کلینیک درمان عفونت گوش

 کلینیک گوش تهران با داشتن بهترین متخصصان گوش برترین خدمات را به بیماران ارائه می‌دهد. اگر شما علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش درمانی  این کلینیک گوش در خیابان ولیعصر و تیم حاذق آن هستید؛ با کلینیک گوش تهران تماس بگیرید.

مطلبی که تحت عنوان «با انواع عفونت گوش و درمان آن آشنا شوید» خواندید، به طور اختصاصی برای وب سایت کلینیک گوش تهران تهیه شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

منابع:

  • https://www.mayoclinic.org
  • https://www.singlecare.com
  • https://my.clevelandclinic.org
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۴ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

پست های مرتبط

درمان فوری گوش درد بزرگسالان | قطره برای گوش درد بزرگسالان
مقالات آموزشی کلینیک گوش

درمان فوری گوش درد بزرگسالان

گوش درد بزرگسالان عارضه‌ای نسبتا شایع است که به دلایل مختلفی از عفونت‌های مختلف تا قرار گرفتن در معرض هوای سرد رخ می‌دهد؛ گوش درد

ادامه مطلب »

43 دیدگاه دربارهٔ «با انواع عفونت گوش و درمان آن آشنا شوید»

  1. سلام
    سه سال پیش عمل سپتوپلاستی و t-tube دو طرفه گوش انجام دادم. الآن مجدد دچار عفونت گوش سمت چپ شدم و t-tube آن خارج شده است. مرکز شما چه کمکی می تواند به من بکند؟
    صدای زنگ ممتد در گوش سمت چپ دارم که خیلی آزاردهنده هست؟
    متخصص پیشنهاد عمل مجدد داده است.

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. در صورتی که پس از خارج شدن لوله تهویه مجددا دچار عفونت گوش شده اید، بترین راه جراحی مجدد و قرار دادن دوباره لوله است.

  2. سلام ایا برای گرفتن نوار گوش وقتبگه گوش داخلی عفونت داشته باشه عملکرد دستگاه نوار گوش برای گوش سنجی خطا نشان نمیده ؟اگر عفونت برطرف بشه نوار گوش بگیریم دقیق تر نیست ؟و کم شنوایی براثر عفونت معمولا چند روزه درمان میشود ؟

    1. کلینیک گوش تهران

      تست شنوایی در هنگام عفونت گوش میزان افت احتمالی در نتیجه آسیب انتقالی به گوش بعلاوه آسیب احتمالی حلزون و عصب را نشان خواهد داد. بنابراین اگر فقط می خواهید میزان کم شنوایی حسی عصبی را بررسی کنید باید تا پایان برطرف شدن عفونت گوش صبر کنید. مدت زمان بهبود بسته به علت و زمینه های مختلف، متفاوت خواهد بود.

  3. سلام من ١٣ سالمه هر موقع سرما ميخورم يرخي اوقات گوشم عفونت ميكنه و البته بعد از پنج شش روز خوب ميشه با دارو ازيترومايسين
    الان هم خيلي بدتر شده هر وقت دهنم رو باز و بسته ميكنم درد ميگيره و يا چيزي قورت ميدم
    احتمال عفونت هست؟؟،

    1. کلینیک گوش تهران

      بله به احتمال زیاد دچار عفونت گوش شده اید. برای تشخیص و دریافت درمان های لازم با تعیین وقت قبلی مراجعه نمائید. 88870912

  4. سلام من سرما خوردم گلوم خیلی میسوزه و اینکه بینیم هم کامل گرفته.
    گوشمم که صدای خش حش میده انگار روی ی برگه داری میکشی….احتمال عفونت هست

    1. کلینیک گوش تهران

      بله به احتمال زیاد دچار عفونت گوش شده اید. برای تشخیص و دریافت درمان های لازم با تعیین وقت قبلی مراجعه نمائید. 88870912

  5. سلام روزتون بخیر
    گوشم خیلی درد می‌کنه شنواییم خیلی کمه گوش سمت چپ
    درد زده ب زیر دندونام بالا و پایین دکتر گفت عفونته ۴ تا آمپول سفوزالین نوشت زدم خوب نشدم خیلی اذیتم الان دوتا متخصص رفتم بازم جواب نگرفتم.
    ممنون میشم راهنمایی کنید .

  6. سلام من گوشم ۳ روزه خیلی خفیف گرفته و ابریزش بینی و خلط هم دارم ….. و یه کم نه خیلی زیاد کیپه ، و بعضی وقتا ک اب دهنمو قورت میدم صدا میده.درد هم یکی دو بار داشت ولی خیلی کم بود.و الان درد ندارم فقط این علایم هست احتمال دچار شدن به عفونت گوشو دارم؟!

  7. سلام
    اواخر تابستانه و به علت گرمای زیاد یکی دو شب جلوی پنجره باز خوابیدم. از بعد از ظهر یک هفته پیش گوش چپم مدام صدای وزوز مانند صدای جیرجیرک میاد. البته قطعی هم داره اما وقتی بهش فک میکنم خیلی رو اعصابمه و کلافم میکنه. با آموکسی سیلین یا هر آنتی بیوتیک دیگه مشکلم برطرف میشه؟

    مرسی از راهنماییتون!

    1. کلینیک گوش تهران

      با سلام. به هیچ عنوان سرخود دارو مصرف نکنید و برای تشخیص دقیق علت صدای گوشتان مراجعه نمائید.

  8. سلآم جناب دکتر عزیز ، الان دو روزه گوش چپ من صدای نبض میده و انگار یجوری هوا داخل گوشم هست ولی درد نداره ، میشه راهنمایی بفرمائید البته من قلیان میکشم آیا تاثیر داره،
    ممنون

    1. کلینیک گوش تهران

      در صورت ادامه دار شدن علائم مراجعه کنید بررسی شود.

  9. سلام من کوشن عفونت کرد و درذ نسبتا شدیدی داشت و اول اریترپمایسین رو شروع کردم و روز اول با خوردن ازیترو شروع کرد به خوب شدن و مایع بدبویی هم از گوشم خارج میشد اما ناگهان از روز سوم درذ خیلی شدیدی گرفت و ببشتر از قبل کیپ شد؟ شروع کرذم به خوردن کواموکسی کللو اما بعد دو روز هیج اثری نداشته و دردم کمتر نشده که بیشترم شده. خواب نمیرم دو‌روزه. کلافه شدم. خارج از کشور هم هستم و دگتر رفتن به این راحتی نیست. به نظرتوندچسکار کنم

    1. کلینیک گوش تهران

      با سلام. از مصرف خودسرانه دارو اجتناب کنید. شما حتما باید توسط متخصص گوش ویزیت شوید.

  10. سلام و خسته نباشید ممنون و سپاس بیکران از مقاله کاملتان
    من تو امسال دوبار عمل سینوزیت کمتر از هشت ماه انجام دادم
    که تو این مقاله که الان خوندم عفونت کوش هم دارم و الان حدودا یکسال شده و داروها آنتی بیوتیک از کورتیزون تا بغیه به من داده شده و سه نمونه قطره استفاده کردم و بغیر از اسپری دماغ که استفاده کرده بودم و الان باز استفاده می کنم
    گوشم درد نداره ولی عفونت داره خارش داره و اکثر اوقات بسته میشه و احساس میکردم تینوتوس دارم تست دادم گفت علائم کمه و هر یکماه با دستگاه و تشکیلات عفونتم مثل جاروبرقی میمکه
    من تو اتریش هستم والا حقیقتا پزشکان اینجا گفتن نمیدونیم و این نرمال نیست بنظر شما دلیل این عفونت چیه؟

    1. کلینیک گوش تهران

      با سلام، باید علت عفونت مزمن شناسایی شود. مصرف داروها را طبق دستور پزشکتان ادامه دهید. در صورتی که به ایران برگشتید جهت معاینه و تشخیص دقیق به متخصصان کلینیک گوش تهران مراجعه کنید.

  11. سلام من هفته گذشته از سه متری شیرجه زدم بیست و چهار ساعت خوب بودم ولی بعد بیست و چهار ساعت کم کم گوشم کیپ شده و مغزم پر از صداست بلافاصله به پزشک مراجعه کردم تشخیص دکتر اوتیت مدیا حاد و تعداد بیست آموکسی سیلین ١٠٠٠و قطره بینی نوشته و گفتند یک هفته خوب میشم ولی امروز روز آخر دارو می باشه هنوز همون صداها با شدت بیشتری تو مغزم هست و گرفتگی گوش ادامه داره فقط اگر کسی کنارم صحبت کنه اون هم نه با صدای واقعی خودش. به صورت خیلی ناهنجار می شنوم. با توجه به اینکه من آلمان هستم و امکان استفاده از داروهای ایرانی را ندارم لطفاً راهنمایی فرمایید البته من خودسرانه دو عدد آمپول دگزا که همراه داشتم را هم تزریق کردم همچنین از داروهای ایرانی مثل آنتی هیستامین ،هیپروفن خارجی هم استفاده می کنم

    1. کلینیک گوش تهران

      با توصیفاتی که گفتید، احتمال عفونت گوش هست و باید درمان ادامه پیدا کند. تحت نظر پزشکتان ادامه دهید اگر عفونت با دارو برطرف نشود راهکارهای دیگری وجود دارد که پزشکتان شما را مطلع خواهدکرد. تست شنوایی اگر انجام داده اید از طریق دایرکت اینستاگرام ارسال کنید

  12. سلام
    من دو روز پیش گوشم درد گرفت بعد دچار گرفتگی شد درد نداره الان ولی گوشم گرفته داروخانه بهم بتامتازون داد قطره بدترش کرده شنواییم خیلی کم شده چی استفاده بکنم .ممنون

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام و وقت بخیر
      باید برای تشخیص دقیق به کلینیک مراجع کنید
      برای این مورد میتونید به کلینیک دکتر یزدانی یا عباسی برین.

  13. سلام کسی که استخر بره یا بره رودخانه یا دریا اب وارد گوشش بشه مریض میشه یا نه اب عادی مثلا یک قطره باعث گوش درد میشه؟ عجیبه داخل حمام کمی اب رفت داخل گوش سعی کردم خارجش کنم فایده نداشت همون موقعه شروع کرد به درد گرفتن شدید هیچ علائم دیگه نداره مثل سرخ شدن یا چیز دیگه دو روز درد میکنه باعث دندون درد و سردرد شده قبلا هم اتفاق افتاد اما بعد یک روز خوب شد گوش ممکنه حساس به اب باشه ؟ تا حالا ندیدم کسی بخاطر کمی اب گوش درد شدید دچار بشه

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام، در صورتی که آب وارد گوش شخص بشود ممکن است باعث بروز عفونت گوش شود. ابتدا باید بررسی شود که آیا واقعا آب وارد گوش شده یا خیر؟ علائمی که شما توصیف کرده‌اید، نشان از عفونت گوش دارد. این علائم ممکن است شامل درد گوش، درد دندان، سردرد، هنگام بلعیدن درد و حساسیت گوش باشد. معمولاً کمی آب وارد گوش مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما در برخی از افراد ممکن است گوش‌های آن‌ها حساس باشد و با ورود حتی کمی آب به گوش، درد و عفونت ایجاد شود. برای درمان عفونت گوش، می توانید از قطرات گوش استفاده کنید. در صورتی که علائم بهبود نیافت، بهتر است به کلینیک گوش تهران مراجعه کنید تا تشخیص دقیق و درمان مناسب انجام شود

        1. کلینیک گوش تهران

          قطره گوش های متعددی برای بیماری های مختلف وجود دارد. لطفا به هیچ عنوان بدون دستور پزشک قطره داخل گوش نریزید.

  14. محمد رضا

    سلام و دورد. بسیار جامع و کامل. به ویژه در زمینه درمان.

  15. سلام من حدود یک ماه است گوشم عفونت داره و دندون درد شدید هم دارم و باهاش قسمتی از صورت و سردردم دارم .چند بار رفتم دکتر هم قره گوش و هم دارو مصرف کردم ولی چند روز خوب شدم و دوباره شروع شده می‌شه. راهنماییم کنید؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. شما باید مراجعه کنید تا گوش و وضعیت عفونت مورد بررسی و معاینه قرار بگیره. بدون بررسی بالینی نمیشه راهنمایی کرد.

  16. معصومه

    سلام خسته نباشید. من مایع میانی گوشم حرکت کرده سرگیجه دارم بعدش گوش درد. لطفابرای درمانش کمکم کنید؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام برای درمان تکان خوردن مایع گوش میانی باید مراجعه کنید درمان به این شکل نمی‌شه.

  17. سلام خسته نباشید .
    دیشب گوشم خیلی درد داشت حتی نتونستم بخوابم تا صبح بیدار بودم و ناله می‌کردم. صبح دست زدم از داخل گوشم مایع تقریبا زرد رنگی بیرون اومده بود.
    ممنون می‌شم راهنماییم کنید.

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام گوش باید معاینه بشه درد گوش و ترشحات گوشی دلایلی مختلفی داره بدون بررسی نمی‌شه جواب داد.

  18. سلام و روز بخیر. من حدود دو روز پیش احساس درد توی گوش کردم مخصوصا وقتی می‌خوابیدم روش و فقط گوش سمت چپم هست. بعد از دو روز وقتی خواستم چک کنم حس کردم یه جوش ولی سفت تو ورودی گوشم هست که اون خیلی درد می‌کنه. ولی ترشحات گوشم خیلی زیاد هست و اینکه این ترشحات یا جرم سفت نیست اصلا. می‌شه راهنمایی کنید؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام باید مراجعه کنید تا گوش حتما ببرسی بشه. بدون معاینه موردی که گفتین در گوش حس می‌کند نمی‌شه نظر دقیق داد.

  19. فتحاحی

    سلام خسته نباشید. من حدود دو روز پیش احساس کردم گوشم درد می‌کنه و وقتی دستمو داخل گوشم کردم حس کردم از همون ورودی به بعد گوشم انگار ورم کرده و دست بهش می‌زدم درد می‌گرفت و کلا من گوشم سه روزه درد می‌کنه. البته من هفته پیش گلوم چرک کرد می‌تونه از اون باشه؟ به نظرتون اموکسیسیلین مصرف کنم؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام بهتره چند روز صبر کنید و گوش رو تمیز نگه دارید و چیزی داخل گوش نکنید اگر ظرف سه الی چهار روز خوب نشد باید مراجعه کنید تا گوش بررسی بشه.

  20. فراهانی

    سلام گوش من زیاد می‌خاره. بعد خیلی هم خشکه مشکل امروز و دیروزم نیست خیلی وقته اینجوری. این یعنی عفونت داره یا مشکل دیگه؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام بدون بررسی گوش نمی‌شه نظر داد برای معاینه و بررسی گوشتون مراجعه کنید.

  21. سلام و خسته نباشید. مقاله کاملی در مورد عفونت گوش بود و همه‌ی بخش‌های ساختار گوش رو شامل می‌شد. خسته نباشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *