عوارض سوراخ کردن گوش و راه‌های درمان آن

سوراخ کردن گوش عبارت است از ایجاد روزنه‌ای در گوش برای آویختن جواهرات به آن که در این روش به ندرت از یک ماده بی حس کننده (بیهوشی) استفاده می‌شود. سوراخ كردن گوش در كودكان قرن‌ها به عنوان بخشی از سنت‌های آیینی و فرهنگی وجود داشته است. با این حال، به دلیل درد اجتناب ناپذیر و خطرات احتمالی برای سلامت، ایجاد سوراخ و حفره در گوش توصیه نمی‌شود. میزان عوارض سوراخ كردن گوش هنوز مشخص نیست، اما به دلیل محبوبیت آن، بسیاری از افراد به راحتی فراموش می‌كنند كه هرگونه سوراخ كردن بدن برای اویختن جواهرات، خطراتی را برای سلامتی افراد به همراه دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با عوارض و راه‌های پیشگیری از عوارض این روش آشنا شوید.

برای سوراخ کردن گوش چه سنی مناسب است؟

محدودیت‌های سنی برای سوراخ کردن گوش وجود ندارد با این وجود برای محافظت در برابر خطرات احتمالی، سوراخ کردن گوش در دوران نوزادی توصیه نمی‌شود. نوزادان تازه متولد شده دارای لاله گوش بسیار کوچک هستند و احتمال عفونت‌های شدید، بیشتر است. سیستم ایمنی بدن نوزدان بسیار ضعیف است، بنابراین ایجاد یک زخم می‌تواند فرصت را برای عفونت‌های بیشتر و شدیدتر باز کند. معمولا پزشکان، والدین را از سوراخ کردن گوش کودک تا 6 ماهگی منع می‌کنند.

سوراخ کردن گوش دردناک است؟

سوراخ کردن گوش همیشه تا حدودی دردناک است، حتی اگر در عرض چند ثانیه درد تمام شود. پزشکان می‌توانند برای کاهش احساس درد، بی حسی موضعی را با مشتقات لیدوکائین (Lidocaine) تجویز کنند یا از یخ برای بی حس کردن گیرنده‌های درد در لاله‌های گوش استفاده کنند.

عوارض سوراخ کردن گوش

هر نوع پیرسینگ و سوراخ کردن گوش خطرات و عوارضی را به همراه دارد. درادامه این مقاله شایع‌ترین عوارض سوراخ کردن گوش شرح داده می‌شود. این موارد عبارتند از:

  • عکس‌العمل‌های آلرژیتیک؛ برخی از جواهرات، به ویژه قطعات ساخته شده از نیکل(Nickel)، می‌توانند واکنش‌های آلرژیک ایجاد کنند.
  • عفونت‌های پوستی؛ این نوع از عوارض ممکن است باعث قرمزی، درد، تورم یا ترشحات چرکی بعد از سوراخ کردن شود. پیرسینگ می‌تواند منجر به ایجاد جای زخم و برجستگی در اثر رشد بیش از حد بافت اسکار (کلوئیدها) شود.
  • بیماری‌های قابل انتقال از طریق خون؛ اگر تجهیزات مورد استفاده برای انجام پیرسینگ به خون آلوده، آغشته باشد، امکان ابتلا به بیماری‌های خونی از جمله هپاتیت B، هپاتیت C، کزاز و HIV بالاست.
  • پارگی یا ضربه؛ جواهرات می‌توانند به طور تصادفی گیر کنند و باعث پارگی گوش شوند، این پارگی ممکن است به گونه‌ای باشد که به بخیه یا اعمال دیگر احتیاج باشد.

در صورت بروز واکنش آلرژیک، عفونت یا مشکل پوستی در نزدیکی سوراخ کردن، ممکن است به دارو یا درمان دیگری نیاز داشته باشید. پزشکان تیم کلینیک گوش تهران واقع در خیابان ولیعصر با سابقه طولانی بیست ساله جراحی‌های گوش می‌توانند مشاوره خوبی برای درمان بیمارهای گوش باشند.

مطالب مفید: جراحی گوش و قاعده جمجمه چیست و چه کاربردی دارد؟

 

درمان خانگی عوارض سوراخ کردن گوش

تا زمانی که عوارض جزئی باشد کنترل آن به صورت خانگی امکان پذیر است. اگر غضروف گوش سوراخ شده دچار عوارض شود بهتر است به پزشک مراجعه شود. درمان این نوع از عوارض در این قسمت از گوش دشوارتر است و ممکن است در صورت بروز عفونت به آنتی بیوتیک خوراکی احتیاج باشد. برای درمان عوراض جزئی سوراخ کردن گوش انجام این مراحل پیشنهاد می‌شود.

  • قبل از لمس یا تمیز کردن سوراخ گوش، دست‌ها به دقت شسته شود.
  • اطراف محل پیرسینگ با آب شستشوی یا آب نمک سه بار در روز تمیز شود.
  • از پماد، الکل، پراکسید هیدروژن یا پماد آنتی بیوتیک استفاده نشود. اینها می‌توانند باعث تحریک بیشتر پوست و کند شدن روند بهبودی شوند.
  • محل سوراخ بسته نشود. این می‌تواند باعث بسته شدن سوراخ و به دام انداختن عفونت شود.
  • اطراف سوراخ در دو طرف لاله گوش تمییز شود. محل سوراخ شدن گوش با حوله‌های کاغذی خشک شود. (مواد دیگر ممکن است الیافی از خود به جای بگذارند.)

پس از اینکه عفونت برطرف شد، رویه تمیز کردن، دو بار در روز ادامه داده شود تا سوراخ کاملاً بهبود یابد. به یاد داشته باشید، بهبود سوراخ لاله گوش، شش تا هشت هفته طول می‌کشد. مراقبت‌های معمول در این مدت مهم است.

پیشگیری از عوارض سوراخ کردن گوش

  • محل سوراخ گوش تمیز شود؛ قبل از ایجاد سوراخ در لاله گوش حتما محل پرسینگ ضد عفونی و یا شسته شود.
  • از شنا کردن با گوش سوراخ، خودداری شود. تا زمانی که سوراخ گوش بهبود یابد بهتر است از استخر، وان‌های آبگرم، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و دیگر آبها اجتناب شود.
  • سوراخی که به تازگی ایجاد شده است لمس نشود و جواهرات درصورت که تمییز شده باشند استفاده شود.
  • لباس نیز از سوراخ گوش دور نگه داشته شود. مالش یا اصطکاک زیاد می‌تواند پوست را تحریک کرده و بهبودی را به تعویق بیندازد.
  • جواهرات از گوش خارج نگردد. بیشتر سوراخ‌ها در طی شش هفته بهبود می‌یابند، اما بهبود برخی از آنها ممکن است چندین ماه یا بیشتر طول بکشد. برای حفظ سوراخ، در این مدت حتی در شب جواهرات را از گوش خود خارج نکنید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه شود؟

همانطور که اشاره شد، معمولاً عوارض جزئی سوراخ کردن گوش به صورت خانگی قابل درمان است . اما در صورت بروز هر یک از علائم زیر، لازم است به پزشک متخصص مراجعه شود.

  • گوشواره داخل سوراخ حرکت نمی‌کند.
  • قلاب گوشواره در پوست قرار می‌گیرد.
  • طی دو روز با درمان خانگی عفونت بهبود نمی‌یابد.
  • تب
  • عفونت، یا قرمزی و التهاب، فراتر از محل سوراخ کردن گسترش می‌یابد.

در نهایت پوست اطراف سوراخ ممکن است برای چند روز متورم، قرمز و لطیف باشد. ممکن است کمی خونریزی کند. اگر تورم، قرمزی و خونریزی بیش از چند روز طول کشید، با پزشک خود تماس بگیرید. درمان سریع می‌تواند به جلوگیری از عوارض جدی‌تر موثر باشد. کلینیک گوش تهران با داشتن بهترین متخصصان گوش برترین خدمات را به بیماران ارائه می‌دهد. اگر شما علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش درمانی کلینیک گوش تهران و تیم حاذق آن هستید؛ با کلینیک گوش تهران تماس بگیرید.

مطلبی که تحت عنوان «عوارض سوراخ کردن گوش و راه های درمان آن» خواندید، به طور اختصاصی برای وب سایت کلینیک گوش تهران تهیه شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۶ از ۵
از مجموع ۱۶۸ رای

پست های مرتبط

درمان فوری گوش درد بزرگسالان | قطره برای گوش درد بزرگسالان
مقالات آموزشی کلینیک گوش

درمان فوری گوش درد بزرگسالان

گوش درد بزرگسالان عارضه‌ای نسبتا شایع است که به دلایل مختلفی از عفونت‌های مختلف تا قرار گرفتن در معرض هوای سرد رخ می‌دهد؛ گوش درد

ادامه مطلب »

255 دیدگاه دربارهٔ «عوارض سوراخ کردن گوش و راه‌های درمان آن»

  1. آرمیتا

    سلام. یک هفته اس که نرمی گوشم رو سوراخ کردم روز دوم به شدت ورم کرد و درد داشت رفتم دکتر آنتی بیوتیک تجویز کرد و گفتن تا ۵ روز بخورم، آنتی بیوتیک رو کامل مصرف کردم گوشم دیگه درد نداره اما یکم ورم داره ( نسبت به چند روز پیش کمتره) یکم قرمزه و خون آبه ازش میاد و خارش داره، عادیه یا باید دوباره برم دکتر؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. برای معاینه نیاز هست که مراجعه کنید. 88870912

  2. قربانی

    سلام من ۶ هفته پیش نرمه گوشمو سوراخ کردم
    بعد ۶ هفته خواستم گوشواره طبی رو دربیارم گوشم کم خون اومد ازش
    طبیعیه؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. خیر طبیعی نیست. برای معاینه مراجعه کنید. 88870912

  3. مرتضی صفایی

    سلام شب شمابخیرببخشید من دخترم الان ۱۱ ماهشه ماتو۳ ماهگی گوششوسوراخ کردیم همش گوششومیکشه چندبارم دکتربردیم گفتن عفونت نداره طبیعی هستش ولی یخورده بالاترازسوراخ گوشش اندازه یه عدس مثل یه توپ ریزریزهستش همیشه گوششوکه میکشه قرمزقرمز میشه میتونم بپرسم ازچیه

  4. سلام من حدوداً ۶ ماه پیش قسمت نرمی گوشم پرسینگ زدم و بعد از ۶ ماه اون قسمت نرمی خون ابه و چرک مانند میزنه بیرون و وقتی فشار میدم اون قسمت یه دایره ی سفته و پشت اون قسمت قرمز شده باید چیکار کنم ؟

  5. سلام من یک هفته اس ک سوراخ سوم زدم رو گوشم ولی هنوز خیلی درد و سوزش شدید داره پماد تتراساکلین هم میزنم ولی اثری نداشته باید چیکارکنم

    1. کلینیک گوش تهران

      احتمال عفونت است. حتما با تعیین وقت قبلی مراجعه نمائید. 88870912

  6. سلام من دوماهه پرسینگ زدم پرسینگ کارم گفتش بعد از یک ماه میتونی غوضش کنی عوضش کردم ولی حدود سه هفته بعدش دو طرف سوراخ پرسینگم یکم حالت گوشت اضافه اورد ترسیدم و پرسینگو در اوردم الان دو روزه پرسینگ داخل گوشم نیست و پرسینگ کارم گفت یه چیز طبیعی بوده میتونم دوباره پرسینگمو بکنم داخل گوشم یا دیگه بسته شده؟

    1. سلام من ۱۲ روزه که پیرسینگ محوری زدم و اصلا هم درد نمیکرد الان سه روزه که قسمت بالاس خیلی درد میکنه و اینکه دیروز دوستم به شوخی بهم سیلی زد و دردش بیشتر شده و اینکه من روزی دوبار پماد میزنم و اصلا هم روش نمیخوابم چیکار کنم الان و اینکه به چه دلیل درد میکنه ؟

      1. کلینیک گوش تهران

        سلام. احتمال عفونت است. مراجعه کنید معاینه و بررسی شود. 88870912

  7. سلام من امروز گوشمو سوراخ کردم دکتر برام پماد نوشته و گوشواره طبی انداخته میخواستم بدونم اگه بخوام پماد بزنم باید گوشواره طبی رو در بیارم؟

    1. کلینیک گوش تهران

      به توصیه پزشکتان عمل کنید. اگر علائم التهابی داشتید مراجعه کنید

  8. سلام. من دو روزه که غضروف دو تا گوشم رو پیرسینگ زدم گوش چپ اصلا درد نمیکنه و مرتب مراقبت هم میکنم ولی گوش راست یک مقدار کبود شده ولی درد و علائم دیگه ای نداره. از خواب که بیدار میشم هم کمی خون خشک شده پشت هردو یا یکی از گوشامه. احتمال عفونت هست؟

    1. کلینیک گوش تهران

      بله احتمال عفونت و هماتوم است. مراجعه کنید معاینه شود

  9. سلام شبتون خوش من حدود یک هفته پیش گوش هامو سوراخ کردم و بجای گوشواره فعلا نخ انداختم اما خب الان حدود یکی الا دو روزه که زیر استخون فکم نزدیک گوشم یک حالت غده زده میشه بگید این از چیه و باید چیکارش کنم؟

  10. سلام ببخشید من کاملا سنتی با دست سوراخ کردم امروز میشه بگین از چه چیزی استفاده کنم زود خوب بشه گوشواره بندازم 😍

    1. زرغونه

      سلام مه دو روز پیش گوشم‌را سوراخ کردم
      فعلا حالت سرخی و پندیدهگس و آب گرفته گی دارد
      میشه یکویین از چکونه ادویه خانگی استفاده کنم

  11. سارینا

    سلام من غضروف گوشم را سوراخ کردم همش چربش میکنم و با تفنگ این کار را کردم و حدود یک ماه از روش می‌گذرد درد ندارم و گوشواره توی گوشم می‌چرخد ولی یکمی متورمه باید چیکار کنم

    1. کلینیک گوش تهران

      با سلام احتمال آسیب غضروف وجود دارد. برای معاینه تشریف بیاورید.

  12. سلام وقت بخیر من دو روزه قسمت غضروف گوشم رو با انژوکت سوراخ کردم و با سرم شسشتو و پماد جنتکس و تتراساکلین ۳بار در روز تمیز میکنم .نه درد دارم و نه قرمزی و ترشح .فقط مشکلم اینه که گوشواره داخل گوشم نمیچرخه . از همون موقعی که سوراخ کردم همینطور بود. مشکلی نداره به نظرتون باید صبر کنم؟

    1. کلینیک گوش تهران

      اگر مشکلی از نظر درد و قرمزی و ترشح ندارید، مسئله ای نیست.

  13. سلام وقت بخیر من سه روز پیش قسمت غضروف گوشم رو پیرسینگ زدم میخواستم بدونم اگه الان گوشواره رو در بیارم سوراخ بسته میشه؟
    و اگه بسته بشه امکانش هست جای سوراخ بمونه یا گوشت اضافه بیاره؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. در صورتی که این اتفاق افتاد فورا مراجعه کنید

  14. سلام من گوشمو سوراخ کرده بودم بعد یه روز ازش خون میاد و حدود چند هفتس که هی هی خون میاد باید چیکار کنم؟

  15. سلام من چند ماه پیش لاله گوشمو سوراخ کردم دیشب نمیدونم ی شد با گوشواره بازی میکردم یهو سوخت گوشم الان یه دونه مثل جوش کوی کنار سوراخ گوشم زده بعد خون اومد یکم الان خیلی میسوخه خود سوراخه نمیتونم دست بزنم اصلا میشه بگید مشکل چیه

  16. سلام تروخدا یکی کمک کنه😭 من ۱۲ روزه نرمه گوشم سوراخ کردم دکترم گفت تا ۱۰ روز میتونی بعد در بیاری امروز تازه در اوردم همیشه ام الکل میزدم ک پماد میزدم مراقبت کردم .وقتی در اوردم که طلا بندازم از شدت درد و خون اصلا تو سوراخ نرفت مجبور شدم همون طبی ها رو بندازم یوی بگه کی زخمش خوب میشه 😭😭😭😭

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام احتمال عفونت گوش است. فورا با تعیین نوبت (88870912) به کلینیک مراجعه کنید.

  17. سلام وقت بخیر
    من غضروف گوشمو چار روز پیش سوراخ کردم
    متورمه، قرمزه و درد میکنه ولی هیچ چرکی نیست و میخواستم بدونم این تورم و قرمزی تا چندروز بعد از سوراخ کردن عادیه و بعد چند روز اگ همچنان قرمز بود برم دکتر؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام
      احتمال عفونت هست. در صورت تداوم مراجعه کنید

  18. سلام من سه روزه که گوشمو سوراخ کردم و دورش التهاب داره و درد میکنه عادیه یا باید به پزشک مراجعه کنم؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام وقت بخیر
      در صورت تداوم التهاب لاله گوش فورا به پزشک مراجعه کنید

  19. سلام، 34 ساله هستم از دوران کودکی که برام سوراخ کردن مشکل نداشتم تا چندسال پیش که از بدلیجات استفاده کردم،در اوردم و دوباره طلا انداختم ولی دردش همچنان موقع استفاده از گوشواره چه طلا و چه بدل هست با من، گوشواره با سختی وارد گوش میشود، ولی بعد از وارد شدن راحت میچرخد، غیر از درد خفیف هیچ علامت دیگری ندارم. لطفا راهنماییم کنید متشکرم

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام وقت بخیر
      اگر درد دارید از سوراخ گوش استفاده نکنید و مراجعه کنید احتمال عفونت مطرح است

  20. من چند ماه پیش ب گوشم سوراخ کردم بش گوشواره زدم الان جای یکیش رو گوشم زخم شده
    چیکا کنم؟؟؟

      1. Bc of your phone

        سلام من می خواستم غضروفم رو سواراخ کنم
        من قبلا با تفنگ سه تا سوراخ کردم رو ی گوشم و هر سه عفونت شدیدی کرد وبعد دکتر رفتم گفت علتش سوراخ کردنم با تفنگ بوده و حساسیت به بدل
        من میخواهم بیایم پیش خودتان غضروفم را سوراخ کنم میخواستم ببینم با چی‌سوراخ کنم و امکانش هست خودم گوشواره طلا بیاورم از همان اول همان را بندازم؟
        و ایا خیلی درد داره؟
        فوری جواب بدید لطفا

        1. کلینیک گوش تهران

          سلام روز بخیر
          در کلینیک گوش تهران، سوراخ کردن گوش انجام نمی شود.

  21. سلام من یک ماهه گوشم سوراخ کردم
    ۵روز اول چون به بدلیجات حساس بودم نخ انداختم
    الان پشت سوراخ های گوشم دانه چرکی زده و آب و خون میاد از چه پمادی استفاده کنم ک کلا خوب بشه داخل یکی دیگ از سوراخ ها ی چیز سفتی هس میشه راهنمای کنین

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام وقت بخیر
      احتمال عفونت است. مراجعه فوری نیازه
      شماره تماس: 88870912

    2. سلام وقت بخیر من ۴ روز پیش غضروف گوشمو سوراخ کردم و یک روز بعدش رفتم حموم از اون روز به بعد گوشم یکم التهاب و درد داره میخاستم ببینم احتمال عفونت وجود داره؟

      1. کلینیک گوش تهران

        بله احتمال عفونت هست. اگر درد و تورم و قرمزی در ناحیه احساس می کنید فورا مراجعه نمائید.

  22. آرزو رستمی

    سلام وقتتون بخیر
    من سه ،چهار روز پیش غضروفمو سوراخ کردم و بخاطر قرمزی و درد فک کردم ک عادیه ولی دیروز ب شدت درد میکرد و عفونت کردع بود و مجبور شدم دیگه گوشواره رو از داخلش در بیارم و امروز دیدم ک بشدت باد کردع و موتورم شدع و هم داخل گوشم درد میکنه هم بیرونش و سرم هم باهاش درد میکنه بنظرتون بخاطر عفونته

  23. سلام من حدود یک ماه و نیمه که غضروف لاله ی گوشمو سوراخ کردم و همیشه درحال خون ریزیه
    با اینکه از همون روز اول که پیرسینگ زدم پماد بش میزنم و نمیزارم آب به گوشم برسم و همیشه با گوش پاکن یا دستمال تمیزش میکنم و هیچ وقتم نمیزارم گوشم خشک بمونه ولی بازم خیلی ازش خون میاد

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام وقت بخیر
      باید حضوری مراجعه کنید
      شماره تماس: 88870912

  24. مرادلو

    سلام من شش روز پیش گوشم سوراخ کردم با دستگاه تفنگی2 روز بعد سوراخ کردن حمام رفتم و4روز بعدسوراخ کردن طلا انداختماما شدیدا درد داشت،با سوزن نخ انداختم حالا از دیشب بشدت درد دارهو دور سوراخ قرمز و ملتهب شده میخوام بدونم عفونت کرده?باید چکار کنم؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام و وقت بخیر
      باید برای تشخیص دقیق به کلینیک مراجع کنید
      برای این مورد میتونید به کلینیک دکتر یزدانی یا عباسی برین

  25. سلام من ۵ روزه گوشم رو سوراخ کردم و یکم قرمز و متورم هست اطراف گوشم ، سوزش و خارش هم داره یکم واینکه ترشحات و خون آبه هم داره ، عادیه یا عفونت؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام وقت بخیر
      به همون محلی که گوش رو سوراخ کردین باید مراجعه کنید

  26. سلام
    من ۳ هفته‌س از قسمت غضروف گوشم رو سوراخ کردم الان
    نه درد داره نه قرمز شده ولی تقریبا ۱ هفته هس که یکم باد داره
    و بهتر نمیشه
    ممکنه به مرور زمان به طور کامل بادش بخوابه یا مشکلی‌ هست؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام و وقت بخیر
      متاسفانه برای سوالتون نمیشه جواب قطعی داد و حتما قبلش باید معاینه بشید؛ برای این مورد میتونین از مطب دکتر یزدانی وقت بگیرید:
      88870912

  27. سلام من شیش ماهه غضروف گوشمو سوراخ کردم ولی هنوز خیلی درد می‌کنه و عفونت می‌کنه و ورم داره

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام و وقت بخیر
      متاسفانه برای سوالتون نمیشه جواب قطعی داد و حتما قبلش باید معاینه بشید؛ برای این مورد میتونین از مطب دکتر یزدانی وقت بگیرید:
      88870912

  28. سلام من ۱۰ روزه گوشمو سوراخ کردم الان متوجه شدم پشت کوشم استخوانی ک داره اندازه یه نخود بزرگ شده و ورم کرده و ب شدت درد میکنه باید چکار کنم خطر داره؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام و وقت بخیر
      متاسفانه برای سوالتون نمیشه جواب قطعی داد و حتما قبلش باید معاینه بشید؛ برای این مورد میتونین از مطب دکتر یزدانی وقت بگیرید:
      88870912

  29. سلام من حدود دوماهه گوشمو سوراخ کردم عفونت شدید کرده چن بار رفتم دکتر بافشارعفونتشو درآورد ولی تاثیری نداشت .آمپول وقرص خیلی مصرف کردم.متخصص گفت باید عمل کنی عملش کردم ولی دوباره عفونت داره واقعا دارم دردمیکشم.توروخدا راهنماییم کنید چیکارکنم

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. برای درمان عفونت گوش، این توصیه می‌شود که علاوه بر مراجعه به پزشک و مصرف داروها، مراقبت‌های خاصی نیز رعایت شود تا بهبودی سریعتری را تجربه کنید. بهتر است برای تشخیص دقیق تر مشکل خود به کلینیک گوش تهران مراجعه کنید.

  30. سلام من سه روزه که گوشمو سوراخ کردم و درد شدید و قرمزی داره باید ب پزشک مراجعه کنم یا عادیه؟
    چون پماد هم دارم اما تاثیری نداره

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. باید مراجعه کنید احتمال عفونت وجود داره.

  31. خورشید ابوالحسنی

    سلام من 13 سالمه و میخوام رو لاله گوشم غضروفش پیرسینگ بزنم…
    از طرفی گوش حساسی دارم و احتما اینکه عفونت خیلی شدید جبران ناپذیری داشته باشه خیلی بالاست… خیلی دوست دارم که بزنم بنظر شما مشکل جدی پیش میاد؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. پیرسینگ احتمال عفونت و گوشت اضافه داره.

    2. سلام وقت بخیر
      من تقریبا دوماه هست که گوشمو سوراخ کردم گوش سمت راست ی اون قسمت سوراخ یکم ورم داره از همون اول هم همینطور بود فک کردم کم کم می‌ره اما هنوز خوب نشده سمت چپی خوبه به نظرتون چی هست؟؟

  32. نازنین

    سلام
    در کلینیک برای خانم ها سوراخ کردن گوش انجام میشه؟ و اگر انجام میشه‌ با چه روشی‌هست؟ آنژیوکت یا تفنگی؟

  33. سلام .
    من حدود یک هفته که غضروف گوشمو سوراخ کردم و یک پیرسینگ نسبتا بزرگ گذاشت برام، میخواستم ببینم اشکالی نداره؟ باید با یچیز کوچیک تر شروع میکرد؟
    آنتی بیوتیک و کرم تتراسایکلین برام نوشت به همراه یک کرم دیگه که من فقط از اون دوتا استفاده می‌کردم چون نمیتونستم دوتا کرم روی هم بزنم
    درد و خشکی و عفونت اینا ندارم فقط یکبار خارش داشتم بعد پماد که روز بعدش دیگه نداشتم
    فقط موقعی که ضربه میخوره ی کوچولو یا موقع خواب یکم اذیت میشم.
    عادیه؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام برای روزهای اول این علائم عادی هست. باید مطابق روش مراقبت و تمیز کردن موجود در مقاله عمل کنید تا مشکلی برای گوش پیش نیاید.

  34. سلام دخترم ۵ سالشه و ۱۸ روز پیش گوشش را سوراخ کردم اصلا نمیزاشت که دست بزنم فقط من هر روز گوشش را داخل حمام با شامپو بچه شستم . امروز صبح متوجه شدم گوشواره داخل گوش نمیچرخه اجباراً گوشواره را خارج کردم شستشو دادم و الکل زدم کمی خون آبه آمد و جای گوشواره و قفل آن روی گوش بچه مانده بود. احازه نداد من گوشواره طلا داخلش بندازم بنده هم اصرار نکردم بعد از ۸ ساعت پماد زدم و ماساژ دادم ومتوجه شدم روی سوراخ ها غز پشت در حال بسته شدنه.گوشواره را ضدعفونی کردم که داخل گوش کنم گوش راست به راحتی وارد شد ولی گوش چپ از پشت بیرون نمیاد و خونریزی میکنه دلیلش چیه و باید چکار کنم دخترم میگه گوشواره که میره داخل خیلی درد داره و به شدت گریه میکنه

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. باید گوش چپ معاینه بشه حتما. به کلینیک گوش یا یک متخصص گوش مراجعه کنید.

  35. سلام وقت بخیر
    حدود یک هفته است که نرمه گوشم رو پرسینگ زدم. التهاب و قرمزی و سایر علائم عفونت رو ندارم فقط وقتی گوشم لمس میشه درد میگیره میخواستم بدونم این طبیعی هست و تا چه مدتی ادامه داره

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. بله تا هفته های اول طبیعیه. ولی اگر درد بیتشر و مداوم شد یا علائم دیگر اضافه شد باید پیگیری کنید.

  36. سلام من دو سه ماه هست گوشم رو در غضروف سوراخ کردم با وجود مراقبت چرک کرده دو هفته انتی بیوتیک هم خوردم بعد از عفونت غضروف کلیه های من خیلی درد گرفت هنوز باید انتی بیوتیک رو ادامه بدهم؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سوراخ در غضروف گوش ممکن است عفونت‌های جدی را به همراه داشته باشد. انتی بیوتیک‌ها معمولاً برای درمان عفونت‌های ناشی از باکتری‌ها تجویز می‌شوند و در صورتی که پزشک شما تجویز کرده باشد و هنوز علائم عفونت و التهاب در گوش شما مشاهده می‌شود، بهتر است مصرف آن ادامه دهید. همچنین، در صورتی که درد کلیه‌های شما پس از مصرف انتی بیوتیک تشدید شده است، بهتر است به پزشک خود مراجعه کرده و این موضوع را با او مطرح کنید. احتمالاً پزشک شما برای برطرف کردن درد، داروی مناسبی تجویز خواهد کرد.

  37. شمشیر شوگا تو دچیتا

    سلام من بیشتر از ۳ ماهه که غضروف گوشم و سوراخ کردم ولی هنوز خوب نشده و ب جایی میخوره درد میگیره
    روزی یه بارم تمیزش ک میکنم یه چرک مانند خشک اطراف گوشواره و سوراخش هست
    چیکار کنم زودتر خوب شه زخمش؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. شما باید حتما به پژشک مراجعه کنید احتمال عفونت هست.

  38. سلام من ۲ روزه لاله گوشمو سوراخ کردم و روز اول نرمال بود ولی امروز جفت گوشام باد کرده میسوزه چرک زردخشک میاد بیرون ولی تو چرخوندن مشکل خاصی ندارم ولی امروز وقتی میچرخونم اول اولش یکم سفته انگاز چرک خشک شد ولی بعد راحت میچرخه.با الکل ضدعفونی میکنم.نیازه برم دکتر؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. طبق موارد گفته شده در مقاله مراقبت‌های لازم را انجام دهید. ولی اگر در چند روز آتی بهبودی حاصل نشد حتما مراجعه کنید.

  39. سلام وقت بخیر
    من تقریبا یک سال هست گوشم رو سوراخ کردم گوش سمت چپم مشکلی نداره اما سمت راست از همون اول متوجه شدم جای بعدی رو سوراخ کردن الان بعد از یک سال همچنان سفت هست اما درد یا سوزش و خارش و خونریزی نداشته صرفا اطراف سوراخ گوشم سفت شده
    لزومی داره مراجعه کنم؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام شما باید ویزیت شوید. به دکتر یزدانی مراجعه کنید.

  40. یه فرد

    سلام من یه ماهه گوشم رو سراخ کردم قسمت (سراخ دوم) الان نه درد داره نه عفونت کرده هیچ مشکلی نداره ولی وقتی میخوام پرسینگم رو دربارم یکی دیگه بزارم به جاش خون میاد…. اصلا انگار نه انگار یه ماه گذشته چیکار کنم به نظرتون ..

  41. سلام من یک هفتست پرسینگ گوش زدم نرمه گوش و یک‌ی از سوراخای گوشم عفونت کرده و فقط ترشح داره و بوی بد هم نداره می تونم گوشواره رو در بیارم؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. چند روز دیگر صبر کنید و با توجه به راه‌کارهای ارائه شده در مقاله از پیرسینگ مراقبت کنید. اگر روند بهبودی مشاهده شد دربیارید. اما اگر نه شما بهتره به پژشک مراجعه کنید.

  42. سلام خسته نباشید
    من یک هفته است که غضروف گوشم رو سوراخ کردم.
    ۴ روز اول بعد از سوراخ کردن؛ گوشم درد میکرد و بعد از اون شروع به خارش کرد و از دردش کاسته شده.
    من نفهمیده بودم که گوشم خون اومده بوده ولی دور گوشواره ام مقدار کمی خون خشک شده بود. آیا نشانه‌ای عفونته؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. با توجه به خارش احتمال عفونت هست. طبق مراقبت‌های گفته شده در مقاله گوش خود رو تمیز نگه دارید. اگر در طی چند روز آینده بهبود حاصل نشد. باید مراجعه کنید.

  43. سلام‌. من ۶ روزه گوشمو سوراخ کردم، قسمت نرمه گوش، گوش چپ نزدیک سوراخ درد میکنه. گوشواره رو میتونم بچرخونم ولی نمیتونم روی گوشم بخوابم یا دست بزنم‌. قرمزی و تورم نداره و فقط درد شدید دارم. ممکنه عفونت باشه؟ یا طبیعیه؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. طبق نحوه مراقبت که در مقاله آورده شده از گوش و جای پیرسینگ مراقبت کنید. اگر در طی چند روز آینده روند بهبودی حاصل نشد و حتی علائم دیگه بهش اضافه شد حتما به پژشک مراجعه کنید.

  44. سلام خسته نباشین
    من حدود ۱ماه پیش قسمت غضروف گوشمو سوراخ کردم چندروز بعدش گوشواره رو در اوردم نخ انداختم اینکه نخ تو گوشم باشه اشکالی داره؟و اینکه باید نخو هی تکون بدم یا دست نزنم بهش؟
    سوراخ گوشم یکم برامده شده دارم پماد باکتروماد و تتراسایکلین و جنتکس استفاده میکنم چیز دیگه ای هست که بزنم تا برامدگیه بره؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. از پماد ها استفاده کنید و مطابق با راهنمای مراقبت بعد از پیرسینگ که در مقاله اومده عمل کنید. ولی با توجه به اینکه گفتین یک ماه است، اگر در طی روزهای آینده برامدگی روند بهبود پیدا نکرد حتما به پژشک مراجعه کنید.

    2. سلام من گوشامو ۳ ماهه سوراخ کردم درد و هیچی ندارم فقت خون و چرک میاد چیکار کنم تموم نمیشه چرکش

  45. دلارام

    سلام من ۶ روز قبل گوشم رو سوراخ کردم برای جلوگیری از عفونت باید چکارا بکنم ؟؟؟؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. نحوه مراقبت از گوش بعد از پیرسینگ کامل در مقاله هست. باید طبق همان عمل کنید.

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. نحوه مراقبت و تمیز نگه داشتن سوراخ گوش و تمام موارد لازم در عنوان پیشگیری از عوارض سوراخ کردن گوش امده است. طبق همان عمل کنید.

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. روش‌های مراقبت بعد از پرسینگ در مقاله هست. استفاده کنید. و اگر بهتر نشد یا دچار زخم و خون ریزی شد باید مراجعه کنید.

  46. سلام من هفته پیش غضروف گوشمو سوراخ کردم و خوب بود فقط دستم یا چیزای مختلف هی بهش برخورد میکرد و یکمی درد میگرفت امروز گوشواره رو عوض کردم و سخت شد که بتونم یه گوشواره جدید بکنم توش اما شد و خون اومد خیلی،الانم بعد چند ساعت همچنان درد داره و با متخصص تماس گرفتم و پیشنهاد یه پماد و قرص دادن و گرفتم و مصرف کردم به نظرتون حداکثر تا کی بهبود پیدا میکنیه؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. بهبود سوراخ لاله گوش، شش تا هشت روز طول می‌کشد. اما اگر طی این چند روز بهبود حاصل نشد و مواردی که گفتین افزایش داشت باید مراجعه کنید.

  47. سلام من دوروزه که گوشام سوراخ کردم،ی سوراخ داشتن رفتم دومی و سومی هم زدم،اما خیلی درد دارم و قرمز شده و ورم کرده زوری میتونم گوشواره ها بچرخونم داخلش،میخواستم بدونم طبیعیه آیا؟و اینکه چند روز ادامه داره؟
    چونکه من به بدل حساسیت دارم حتی بدون حساسیت هم زخم میشه گوشام کی میتونم این گوشواره های مخصوص رو دربیارم گوشواره خودم بندازم؟؟
    ممنونم

  48. سسلام من گوشمو قسمت غضروف گوشم و سه روزه سوراخ کردم و پرسینگ داره و خون ریزی شدید داره وقتی از خواب بیدار میشم میخاستم بدونم رگی پاره شده یا عادیه خون ریزی

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. احتمال عفونت هست. باید فوری مراجعه کنید.

  49. سلام من منصوره از افغانستان هستم دختر ۸ساله دارم گوش او را در ۶ماه گی سوراخ کردم وقتی به خانه آمدم دیدم که کج است دو باره گذاشتم سوراخ بسته شود بعد از یک سال دوباره سوراخ کردم وبعد در داشت عفونت کرد ودر هر دو طرف سوراخ برآمدگی شده خارش هم دارد امید که جواب من را بدهید

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام حتما به یک متخصص گوش باید مراجعه کنید تا به صورت بالینی گوش بررسی و درمان شود.

  50. سلام وقت بخیر
    من ۵ روزه گوشمو سوراخ کردم قسمت چپ ورم داره و دردش قابل تحمله.سمت راست اصلا درد نداره ولی قسمت توی سوراخ سمت بالا زخم شده و بسیار میسوزه تا حدی که گریه میکنم وقتی گوشواره برخورد می‌کنه این اتفاق میوفته
    دورشو با الکل تمیز کردم.پماد زدم.گوشاره رو تا جایی که تونستم حرکت دادم ولی گوش سمت راستم هنوز اینجوریه
    میشه کمکم کنید؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام با توجه به گفته هاتون و کارهایی که انجام دادین اگر هنوز بهبودی حاصل نشئه باید به پژشک مراجعه کنید.

  51. سلام وقت بخیر
    من ۳ روزه گوشمو سوراخ دوم کردم
    گوش سمت راستم اصلا درد دیگر اداره و روبه بهبوده
    گوش سمت چپم اولاش ورم داشته و الآنم از ۱۰۰ درصد ۵۰ درصد درد می‌کنه پماد تتراسکلین هم میزنم ولی همینطوری هم که دست نمی‌زنم سوزش داره

  52. سلام من 3 روز پیش پیرسینگ گوش زدم و از اون موقع گوشم هم قرمزه هم باد کرده و خیلی درد میکنه باید چیکار کنم پماد تتراسایکلینم زدم ولی تغییری نکرده باید درش بیارم؟؟

  53. سلام ی سوال داشتم من 2 روز پیش پیرسینگ گوش زدم ولی خیلی باد کرده و قرمز شده و درد میکنه باید چیکار کنم ؟؟ درش بیارم یا برم دکتر چی کار کنم؟؟ پماد تتراسایکلینم زدم ولی تغییر نکرده

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام توی مقاله روش های مراقبت از گوش بعد از پیرسینگ اورده شده انجام بدین ولی اگر طی روزهای آینده بهبود پیدا نکرد و و ورم و التهاب بیشتر شد باید به پژشک مراجعه کنید.

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام چگونگی مراقبت در مقاله آورده شده طبق اون عمل کنید تا مشکلی پیش نیاد.

  54. سلام خسته نباشید
    من 5 هفته هست که گوشمو سوراخ کردم وپشت گوشم کمی زخم شده بود و 1 هفته هست که گوشواره رو درآوردم و طلا انداختم
    ولی هنوز خوب نشده و حالا داخل سوراخ گوشم هم کمی درد میکنه هم وقتی دست میزنم هم وقتی گوشواره تکون میخوره
    دکترم گفته بود الکل بزنم و پماد تتراسیکلین
    هرروز اینکارو میکنم با آب هم میشورم ولی تغییری نکرده
    چیکار کنم؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام با توجه به زمان طی شده باید مراجعه کنید تا گوش بررسی بشه که عفونت نکرده باشه.

  55. من حدودن 1 سالع گوشمو سوراخ کردم اما عفونت گوش راستم هنو خوب نشده و هروقت خواستم گوشواره بندازم خون افتاد دیگ دس نزدم بسته شده ولی عفونت هنو توش مونده

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام با این تفاسیر شما باید مراجعه کنید باید گوش بررسی بشه و روند درمانی بعد از معاینه مشخص بشه

      1. سلام
        من الان دو هفتس گوشمو سوراخ کردم و به من چیزی راجب اینکه گوشوارمو عوض نکنم نگفتن بعد دیروز گوشوارمو که در قضروف گوشم هست عوض کردم ولی قبلش از تمیز بودن گوشواره و دستام اطمینان داشتم
        بنظرتون مشکلی ایجاد نمیشه؟؟؟

        1. کلینیک گوش تهران

          سلام اگر نکاتی که مربوط به مراقبت بعد از پیرسینگ هست را انجام دادید احتمال کمی دارد مشکلی به وجود آید.

  56. نازنین

    سلام
    من 2 هفته اس گوشم و سوراخ کردم تا حالا هم پماد زدم هم چرخوندم درد خیلی کمی داشته ولی الان گوش سمت چپم یکم باد کرده ولی سوزش و درد یا خروج چرک نداره
    یعنی عفونت کرده یا نه؟
    نیاز هست به دکتر مراجعه کنم یا خودش خوب میشه؟

  57. سلام وقت بخیر
    من چهارشنبه نرمه‌ی گوشمو سوراخ کردم و الان گوش راستم کمی ترشح داره همراه با درد و گوش چپم هم فقط درد میکنه و فقط از پماد ویتامینA استفاده میکنم
    شما چه راهکارهایی رو پیشنهاد میدین؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام راه های مراقبت و شست و شو بعد از پرسینگ گوش در مقاله هست مطابق اونها عمل کنید و اگر این شرایط طولانی مدت شد و بهبود پیدا نکرد باید به پژشک متخصص گوش مراجعه کنید

  58. سلام من چهارروزه قسمت غضروف گوشمو سوراخ کردم قرمزه و درد داره میشه ازپمادی برای کمترکردن درد یا برطرف کردن التهابش استفاده کرد؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام بله ولی با توجه به گذشت 14 روز باید برای اطمینان و بررسی به پژشک مراجعه کنید

  59. سلام ممنون از مقاله ی خوبتون
    من دوتا سوراخ گوش
    دارم میخوام سومی رو هم روی غضروف بالای گوش بزنم
    اونجا درد داره؟

    1. سلام وقت بخیر
      دقیق نمیدونم کِی ولی آخرای تابستان بود ، ۳ تا از گوش راستم و یدونه هم از چپ پیرسینگ زدم ، خب اوایلش دردش عادیه ، دو هفته ای میشه گوشواره ای که خودشون انداخته بودنو در اوردم ، تا همین دیروز درد چندانی نداشت ، نمیدونم چرا فقط یکی از سوراخِ گوش راستم ورم کرده و یکم قرمز شده و درد میکنه ، نمیدونم چیکار کنم

      1. کلینیک گوش تهران

        سلام نحوه مراقبت از گوش در این شرایط در مقاله هست مطابق با اونها عمل کنید ولی اگر این علائم طولاتی مدت شد حتما باید به پژشک متخصص گوش مراجعه کنید چون باید بررسی بشه

  60. نازنین

    سلام من ۲۸روز هست که غضروف گوشمو پیرسینگ زدم از هفته قبل کمی التهاب و قرمزی پشت پیرسینگم دیدم و به دکترعمومی مراجعه کردم و برام آنتی‌بیوتیک نوشت ولی بعد یک هفته هنوز تورم وقرمزی باقی مونده باید چیکار کنم ؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام طبق دستورالعمل های داخل مقاله عمل کنید اگر تا جند روز بعد بهتر نشد مراجعه کنید تا بررسی بشه .

      1. سلام من الان دو روزه غضروف کوچیکه گوشمو سوراخ کردم ‌روز و شب اول اصلا درد نداشتم و فقط با الکل ضد عفونی کردم و چرخوندم . کسی که سوراخ کرد گفت بهم تا ۳ روز چرک خشک کن بخور گوش ندادم به حرفش
        امشب دیدم که گوشم چرک کرده از داخل .تازه قرص خوردم
        اما هنوز درد داره .دردش طبیعیه؟ قرصامو ادامه بدم؟ واسه آروم کردنش چی بخورم؟

  61. سلام این قدر. سعی نکنید گوشوارهرو به جنسیت. ربط بدید چی میشه پسر تون. هم. گوشواره گوش کنه چرا فقط دخترها. رو تو نوزادی فکر. سوراخ. کردن گوشش. هستید. اگه. ابن قدر فکر. این هستید. خوب برای پسرتون هم سوراخ کنید گوشش و جنسیت. روی. گوشواره. نذارید. که فقط. مال. دختران. هست. اگه. تشخیص. میدید. داشتن. گوشواره برای. دخترتون.خوشگله پس برای. پسرتون. هم این. طور. باشه

  62. سلام من دو روزه لاله گوشمو سوراخ کردم برام پماد موپروسین تجویز کزدن هر ۶ ساعت و هیچ توضیح دقیقی درباره مزاقبت های گوش ندادن الان همچنان درد میکنه و دیشب هم گویا روی یه گوش برگشتم خوابیدم و ورم کرده و قرمز شده
    میخاستم بدونم زدن پماد باعث تاخیر توی بهبودی نمیشه ؟ چه کارهایی انجام بدم که یوقت دجار عفونت نشه یکم نگزان شدم
    و اینکه میتونم گوشواره هارو با طلا جابجا کنم که زودتر خوب بشه؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام در بخش درمان عوارض سوراخ کردن گوش در مقاله راه کارهایی بیان شده است مجددا مطالعه و انجام دهید. و اینکه ورم،قرمزی و درد گوش بعد از سوراخ شدن تا چند روز طبیعی هست. و حتی اگر گوش زخم شود ممکن است از شش هفته تا چندماه طول بکشد تا خوب شود. مراقبت ها را انجام دهید و پماد را طبق تجویز دکتر بزنید مطمئنا اتفاقی نمی افتد. بعد از یک هفته با طلا جا به جا کنید.

  63. سلام من گوشمو چند روزیه سوراخ کردم اولش باد کرده بود و درد میکرد با مصرف چرک خشک کن و پماد نسبتا خوب شد اما امشب که دیگه درد نمیکنه میخواره و میسوزه اطراف محل سوراخ و خود سوراخ. چیکار کنم؟!

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام اگر ادامه داشت باید به پژشک مراجعه کنید ممکن است آلرژی یا عفونت ایجاد شده باشد.

  64. سلام من ی هفتس گوشمو سوراخ کردم کمی درد داره مرتب با محلول اب و نمک محل سوراخ و پاک میکنمو پماد تتراسایکلین میزنم واینکه من چون اون گوشواره هایی ک میندازن حساسیت ندارم دراوردم و نخ انداختم میخاستم ببینم الان دردش طبیعیه؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام بله در روزهای اول طبیعی هست ولی اگر بیشتر از این زمانی که گفتین ادامه داشت برای بررسی به پژشک مراجعه کنید چون احتمال عفونت میتونه وجود داشته باشه

  65. سلام من سه روزه گوشمو سوراخ کردم خیلی درد داشتم گوشواره هارو دراوردم چون حساسیت داشتم ونخ انداختم یکم خونریزی و درد داشت میخاستم ببینم طبیعه؟؟؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام برای اوایل سوراخ کردن در صورت داشتن حسایت بله

  66. سلام.
    ببخشید من گوشم رو حدود سه هفتس سوراخ کردم.
    چون دکتر بهم گفت بعد از سه هفته میتونی گوشواره عادی بزاری من هم امروز گذاشتم.
    ولی گوشم یک هفته هست که از سمت پشت لاله گوش خیسه و دور سوراخ گوش قرمز شده.
    به نظرتون با استفاده از پماد بتامتازون میتونم بهبودش بدم؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام احتمال حساسیت و عفونت وجود داره. به پژشک متخصص گوش مراجعه تا بررسی داروی مورد نیاز رو تجویز کنه. نباید این علائم طولانی بشه

  67. با سلام وقتتون بخیر
    من برای دوشنبه وقت سوراخ کردن گوش گرفتم.
    روش سنتی خاصی وجود داره که قبل پرسینگ به گوشم بزنم تا درد کمتری داشته باشم موقع سوراخ کردن؟
    راستش نمیخوام کرمی بخرم بزنم دنبال روشیم تا گوشم و یکم بی حس کنم
    با تشکر

  68. سلام من ۵ روزه قسمت نرمی گوشم رو سوراخ کردم ولی کمی درد داره و خیلی خارش دا ه چیکار کنم؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام چند روز صبر کنید اگر ادامه دار شد باید برای بررسی مراجعه کنید

  69. سلام ، من تقریبا ده روز پیش قسمت نرمه گوشمو سوراخ کردم و با تجویز دکتر هر روز الکل میزدم و با تتراسایکلین چرب میکردم و گوشواره رو میچرخوندم
    الان گوش راستم کمی زخم شده و درد میکنه چیکار کنم؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام همین روند رو ادامه بدید و در صورتی که تا چند روز آینده بهبود حاصل نشد مراجعه کنید

  70. سلام خسته نباشین من لاله گوشمو سوراخ کردم ولی گوشواره ای که داخلش انداختم یک گوشواره حلقه ایه زخیمو سنگینه این خطرناکه؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام توصیه میشه ابتدای سوراخ کردن گوش از گوشواره و اکسسوری های سنگین استفاده نشه.

  71. سلام‌، من دو روزه که قسمت غضروف (هلیکس و اوربیتال) رو سوراخ کردم، اما ورم شدید و احساس گرمای زیادی توی اون ناحیه دارم، آیا طبیعی هست؟

  72. سلام ببخشید من یک هفته هست ک قسمت لاله گوشمو سوراخ کردم بعد از ۴ روز پرسینگ هارو دراوردم بخاطر عفونت و نخ انداختم ولی هنوز عفونت میاد و کمی هم خون از گوشم چقدر طول میکشه تا بهبودی و از پماد استفاده میکنم و بعضی وقتا بد محلول اب نمک میشورم دیگ چیکار کنم تا خوب شه کاملا؟؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام احتمال عفونت هست به دکتر یزدانی مراجعه کنید

  73. سلام من نزدیک سه ماهه گوشمو دو سوراخ کردم ولی الان بعد سه ماهه ازاون دو سوراخ و ی سوراخ قبلی ک داشت گوشم، بیشتر از ی هفته اس چرک و اب میاد ب طور مداوم بنظرتون چی استفاده کنم این چرک و ابش قطع بشه؟

      1. سلام من یکشنبه ی هفته ی پیش گوشمو دو تا سوراخ کردم رو قسمت نرمی
        دکتر گفت که تا یک هفته گوشوارتو در نیار بعد یک هفته در بیار حالا امروز یکشنبه هست من گوشواره مو در آوردم خیلی درد داره میخوام بدونم الان دوباره باید گوشواره بزارم اکه نزارم تا یکی دو روز سوراخ گوشم بسته میشه؟ چون الان میخواستم گوشواره بزارم واقعا درد داره و راحت نمیره تو گوشم باید چیکار کنم

        1. کلینیک گوش تهران

          سلام در ابتدا طبق دستوری که در مقاله هست مراقبت های بعد از پیرسینگ رو انجام بدین. و اینکه در طی دو روز سوراخ گوش بسته نمیشه و اگر درد گوش ادامه دار شد حتما باید پیگیری کنید.

  74. سلام من پیرسینگ عضروف گوشم عفونت کرده و دکتر هم بهم‌گفت باید درش بیارم
    امکانش نیست که با در آوردن پرسینگ ، سوراخ گوشم بسته نشه ؟

  75. سلام من تازه غضروف گوشم رو سوراخ کردم
    هیچ خونریزی یا ترشحی نداره فقط یکم ورم کرده و قرمز شده
    و اینقدر درد میکنه که نمیتونم تميزش کنم
    یکم روش یخ گذاشتم ولی تأثیری نداشت باید چیکار کنم میترسم عفونت کنه

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام باید کمی صبر کنید و اقدامات لازم رو انجام بدید و اگر بهتر نشد مراجعه کنید

  76. سلام من سه روز پیش گوش راستم رو double helix پرسینگ غضروف زدم
    و الان نسبت به روزهای قبل خیلی بیشتر درد میکنه
    یکم گوشم قرمز و گرم شده طبیعیه ؟
    گوش دیگم رو هم زدم ولی درد نداره فقط سمت چپ صورتم یکم ورم کرده

  77. سلام خسته نباشید
    قسمت نرمه دو گوشم قسمتی که گوشمو سوراخ کردم اندازه یه ماش بالا اومده و سفته
    ولی اصلا درد نمیکنه
    ایا کیست چربیه؟

  78. با سلام و خسته نباشید ،من ۳ماه پیش ناحیه نرمه گوش و غضروف گوش رو پیرسینگ زدم ،اما بعد از گذشت ۳ماه و روزانه با اب نمک گوش را ضدعفونی کردن ،قسمت نرمه گوش بدون تماس دستم و یا تکون دادن گوشواره شروع ب خونریزی و یا کلویید زدن میکنن ،میخواستم بدونم اشکال کار از کجا میتواند باشد و چه مدت باید بگذره تا گوشها کامل خوب بشوند،ممنون

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام با توجه به زمانی که از پیرسینگ گوش میگذره باید مراجعه کنید تا گوش بررسی بشه بدون بررسی نمیشه نظری داد یا دارو تجویز کرد.

  79. سلام من تازه امروز گوشمو سوراخ کردم و تا الان یکم اطرافش کبود شده، این کبودی طبیعیه؟ چون دیده بودم که قرمز و ملتهب بشه ولی کبود رو نه برای همین نگران شدم

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام به دکتر یزدانی مراجعه کنند معاینه شوند. احتمال عفونت هست.

  80. سلام من ۳ روزه قسمت گوشتی از یه گوشمو واسه سومین بار سوراخ کردم. تاحالا مشکلی نداشتم با سوراخ ۲ گوشم ، اما جدیدن که ۳ بار گوشمو سوراخ کردم ، درد زیادی داره که نمیتونم بهش دست بزنم . قرمز شده ورم هم کرده . اوایل که تلاش میکردم گوشواره اصلی رو در بیارم ، یه جوری بود که انگار گوشواره به گوشم چسبیده بود . بعد از اینکه در آوردم ، میخواستم یک گوشواره مشخصی رو بزارم ولی بخاطر ورم نشد . بعد گوشواره میخی رو امتحان کردم ولی بصورت کامل داخل نمیره و هم از پشت و هم از جلو وقتی میزارم ، گوشواره از اون سمت در نمیاد . باید چیکار کنم ؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام باید برای معاینه به دکتر یزادنی مراجعه کنید

  81. سلام روز بخیر، من قسمت غضروفی گوشمو سوراخ کردم ولی خوشم نیومد و پشیمون شدم بعد از حدود شش ساعت گوشواره هارو خارج کردم البته با درد زیاد و یه کوچولو خونریزی، بعدش با الکل ضد عفونی کردم و پماد تتراسایکلین زدم، بنظرتون دیگه مشکلی پیش نمیاد و سوراخها بسته میشن؟
    ممنون.

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام نباید مشکلی پیش بیاد. ولی از اونجایی که نمیشه همیشه قطعی و صددرصد جواب داد اگر هم مشکلی پیش اومد باید به پژشک مراجعه کنید و دیگه خود درمانی نکنید.

  82. سلام وقتتون بخیر . میخواستم بدونم پماد آنتی هموروئید چه ربطی به بسته شدن سوراخ گوش داره ؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام کاربر گرامی سوال شما واضح نیست. مشکل شما دقیقا چیه؟ به صورت کامل توضیح بدید.

  83. سلام من تقریبا یک ساله گوش هامو سوراخ کردم ولی هنوز عفونت میکنه گوشواره طلا گزاشتم پماد بازسازی کننده چرک خشکن هم میزنم ولی بعد از مدتی دوباره عفونت چرکی میکنه باید چیکار کنم

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام شما باید برای بررسی و معاینه بالینی مراجعه کنید.

  84. سلام خسته نباشید
    من ۴ ماهه که گوشمو سوراخ کردم و همه جوره ازش مراقبت کردم ولی خیلی درد داره و نمیتونم حتی بهش دست بزنم و وقتی که میخوام گوشوارمو عوض کنم درد زیادی داره ایا طبیعیه؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام احتمال عفونت زیاد هست به دکتر یزدانی در کلینیک مراجعه کنید.

  85. سلام
    من از محل سوراخ های گوشم که در نوزادی برام زدن اصلا راضی نیستم میشه یه کاری کرد که از بین بره؟
    ممنون

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام شما تا سه ماه از هیچ گوشواره و یا پیرسینگی استفاده نکنید تا سوراخ گوش بسته بشه و بعد مراجعه کنید تا محل دلخواه رو سوراخ کنید.

  86. سلام من چهار روز پیش گوشمو سوراخ کردم یکم درد می‌کنه و اطراف گوشواره جرم جمع میشه و انگار خیسه
    با اینکه هر روز میچرخونمش ولی داره میچسبه به گوشم و فشار میاره
    سعی کردم درش بیارم که یه گوشواره طلا بندازم ولی نتونستم
    چکار باید بکنم؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. با توجه به علائمی که گفتین باید به دکتر مراجعه کنید. مراجعه کنید به کلینیک.

  87. سلام وقت بخیر . من حدودا یک ماهه گوشمو قسمت بالا رو سوراخ کردم . الان کلا یه مدته قسمت لاله باد کرده و قرمزه و ترشح داره . گوشواره انگار رفته داخل لاله و در نمیاد . ولی میشه چرخوند داخل گوش . ب نظرتون باید چیکار کنم؟از پماد تتراسایکلین استفاده میکنم ولی جواب نداده

    1. کلینیک گوش تهران

      با سلام. با وجود استفاده از پماد و عدم بهبود و همین طور مدت زمانی که از ایجاد ورم و ترشح میگذره باید حتما به یک متخصص گوش، حلق و بینی و یا در صورت امکان به کلینیک گوش تهران رجوع کنید.

    2. سلام وقت بخیر من گوشمو ۳روزه سوراخ کردم ولی هنوز قرمزه و درد داره به نظر شما طبیعیه؟

      1. کلینیک گوش تهران

        سلام برای چند روز اول بله. سعی کنید طبق مراقبت هایی که در مقاله گفته شده عمل کنید اگر طولانی شد باید به متخصص مراجعه کنید

        1. سلام ببخشید من وقتی گوشمو سوراخ کردم با دستگاه تفنگی روز دوم گوشم عفونت خیلی بدی کرد و وقت مشکلم رفع شد الان بعد سه روز که گوشواره رو در اوردم دیدم گوشواره ام رنگ دسته اش کامل رفته و گوشم یکم خون ازش خارج شد ولی گوشم قرمز نیست(سوراخ توی نرمه گوشه ) و یه سوراخ های دیگمم الان یه هفتس زدم گوشواره توش خیلی کم تکون میخوره و وقتی دست میزنم بش درد میکنه(با فاصله دو سانت از سوراخی که از بچگی داشتم زدم به کنار گوش) بنظرتون چیکار کنم ممنون میشم سریع جواب بدید

          1. کلینیک گوش تهران

            سلام، احتمالا به دلیل عفونت در گوش شما و همچنین استفاده از دستگاه تفنگی برای سوراخ کردن گوش، گوش شما مشکل دارد. شاید نیاز به درمان داشته باشید تا بهبود یابید. مراجعه کنید

  88. سلام من حدودا یک هفته ای میشه که گوشامو سوراخ کردم ولی از جای سوراخها راضی نیستم
    میخواستم بپرسم چیکار کنم که بسته بشن؟
    و اینکه جاش میمونه؟ یا گوشت اضافه میاره؟

    1. کلینیک گوش تهران

      با سلام. در صورتی که داخل سوراخ از هیچ گوشواره یا نخی استفاده نشود به مرور زمان سوراخ ایجاد شده بسته میشود. خیر گوش اضافه نمی آورد.

  89. سلام
    من تقریبا چهار روزه که گوشمو سوراخ کردم قسمت نرمه رو
    و چون به استیل حساسیت داشتم دیشب گوشواره های اولیه رو از گوشم دراوردم و طلا انداختم
    اما موقع انداختن طلا سخت داخل گوشم رفت و مجبور شدم یه کم فشار و تکونش بدم
    حالا از دیشب گوشم یه مقدار باد کرده و سوراخ گوشمم وقتی گوشواره رو میچرخونم درد میگیره
    یعنی عفونت کرده؟ باید چیکار کنم؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. سوراخ گوش را هر روز تمیز کنید، شست و شو دهید و نرم کنید. اما اگر ورم و درد گوش ادامه پیدا کرد حتما به متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید.

  90. سلام من سه بار گوشمو سوراخ کردم اولین بار خوب بود نخو دراوردم بسته شد باز سوراخ کردم عفونت کرد که پماد گرفتم زدم خوب شد گوشواره انداختم بعد که دراوردم گره کرد بعد ی مدت نشست و خوب شد بازم سوراخ کردم الان یکیشون خیلی خوبه ولی گوش راستم وحشتناک گره کرده و هوا داره چیکار کنم باچی خوب میشه؟ هر روزم وازلین میزنم و نخو میچرخونم

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. در صورت ادامه به متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید و خوددرمانی نکنید.

      1. سلام من بیشتر از یک ماهه ک غضروف گوشم رو پیرسینگ کردم ، ماه اول یک پیرسینگ استیل انداخته بودم ک هیچ مشکلی هم نداشتم ، الان چند روزیه که پیرسینگ رو عوض کردم و یکی دیگه انداختم که متاسفانه گوشم ورم کرده و به شدت درد می‌کنه و سرخ شده چیکار کنم؟ پیرسینگ جدید رو بیرون بیارم ، الان یه روزه که این علائم رو دارم

        1. کلینیک گوش تهران

          سلام، احتمالا علت درد و ورم به دنبال تعویض پیرسینگ، عفونت است. در صورتی که همچنان درد و ورم ادامه دارد، بهتر است پیرسینگ را خارج کنید، زیرا ادامه استفاده ممکن است باعث شدیدتر شدن عفونت شود. برای درمان عفونت، می توانید از قطرات ضد التهاب گوش استفاده کنید و برای کاهش التهاب و ورم، مصرف داروهای ضد درد مانند آسپرین یا تایلنول نیز به شما کمک خواهد کرد.در صورتی که علائم بهبود نیافت، بهتر است به کلینیک گوش تهران مراجعه کنید تا تشخیص دقیق و درمان مناسب انجام شود

    2. پرنیان

      سلام من چهار، پنج روزه که گوشمو سوراخ کردم و چندروز اول التهاب و قرمزی و درد خیلی زیادی داشت ولی الان اصلا درد نمیکنه و ورم نداره فقط قرمزه و بغلای سوراخ گوشم انگار کبود شده این عفونته یا به گوشواره حساسیت دارم؟

      1. کلینیک گوش تهران

        سلام شما باید برای بررسی و معاینه بالینی مراجعه کنید با تفاسیری که گفتین نمی شه قضاوت کرد.

  91. Fatemeh saadati

    سلام من ۱هفتس گوشم رو سوراخ کردم و مشکل جدی نداشتم ولی انگار شب قبل خونریزی کرده و من متوجه نبودم و خون دور گوشواره ام که از ازهمون اول بود خشک شده میتونم گوشواره رو دربیارم و بعد اینکه کاملا تمیز کردم گوشمو دوباره بزارم؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. بله در این شرایط بهترین کار شست و شو و چرب نگه داشتن گوش است. اما در صورت ادامه این مسله برای چند روز به پژشک مربوطه مراجعه کنید.

    1. کلینیک گوش تهران

      با سلام. با توجه به این مسئله که در برخی موارد سوراخ کردن گوش باعث ایجاد حساسیت های آلرژیک و عفونت می شود و رفع آن نیاز به استفاده از دارو دارد توصیه ما به شما مراجعه سریع به پژشک متخصص گوش، حلق و بینی و پرهیز از خوددرمانی است.

  92. سلام گوشم سوراخ شده حدود سه ماهه ،همچنان تا دو هفته پیش درد داشت و ترشح و خون ازش بود و رود هم تحریک میشد، امروز که اومدم گوشوارمو عوض کنم دیدم یک مقدار سفت شده انگار دقیقا محلی ک سوراخ شده یچیزی داخل گوشمه،مشکل چیه؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. احتمالا گوش شما عفونت کرده. قطره گلیسیرین فنیکه بریزید توی گوشتون و به کلینیک مراجعه کنید.

  93. سلام،من گوشمو به روش سنتی سوراخ کردم و الان نخ هست به جای گوشواره،میخواستم ببینم بعد از چند روز میتونم نخ رو خارج کنم و گوشواره بندازم؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. معمولا برای جلوگیری از عوارض سوارخ کردن گوش مانند عفونت، توصیه می شود محل سوارخ کردن گوش را مرتبا با محلول های ضد عفونی کننده شست و شو داده و سپس چرب نمائید، و تا زمانی که تورم و قرمزی ناشی از سوراخ کردن گوش برطرف شود و مشکلی حس نگردد،می توانید نخ را در بیاورید و از گوشواره استفاده کنید.
      اما همواره توصیه می شود برای سوراخ کردن گوش از روش سنتی استفاده نشود و به مراکز تخصصی این کار مراجعه شود.

  94. سلام برای عفونت گوش که سوراخ کردیم چه پمادی رو پیشنهاد میکنید

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. معمولا درمان های خانگی عفونت گوش بعد از سوراخ کردن شامل موارد زیر می باشد. ولی اگر با رعایت موارد زیر گوش شما همچنان متورم و عفونی است، با پرهیز از خود درمانی به متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید.
      قبل از لمس یا تمیز کردن سوراخ گوش، دست‌ها به دقت شسته شود.
      اطراف محل پیرسینگ با آب شستشوی یا آب نمک سه بار در روز تمیز شود.
      از پماد، الکل، پراکسید هیدروژن یا پماد آنتی بیوتیک استفاده نشود. اینها می‌توانند باعث تحریک بیشتر پوست و کند شدن روند بهبودی شوند.
      محل سوراخ بسته نشود. این می‌تواند باعث بسته شدن سوراخ و به دام انداختن عفونت شود.
      اطراف سوراخ در دو طرف لاله گوش تمییز شود. محل سوراخ شدن گوش با حوله‌های کاغذی خشک شود. (مواد دیگر ممکن است الیافی از خود به جای بگذارند.)

  95. سلام وقت بخیر من تازه گوش نوزاد 1 سالمو سوراخ کردم ولی عفونت کرده میشه کمکم کنید!!!!

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. سوراخ کردن گوش در دوران نوزادی به دلیل آنکه نوزادان تازه متولد شده دارای لاله گوش بسیار کوچک هستند و احتمال عفونت‌های شدید، زیاد است،توصیه نمی‌شود و به همین دلیل در صورت رخ دادن عفونت بهتر است به پژشک متخصص مراجعه شود و از خود درمانی پرهیز گردد.

    2. سلام گوش دخترم رو 2 روز پیش بردیم کلینیک سوراخ کردیم اما متاسفانه یکی از گوشاش جاش بد سوراخ شده اگه گوشواره شو در بیارم جای سوراخ خوب میشه جای سوراخ میمونه؟ اگه جاش نمونه بعد اینکه خوب شد یکمی اینورتر میدم سوراخ کنن فقط نگرانم که جای سوراخ بمونه ضمنا دخترم 9 سال داره از چی استفاده کنم که جای سوراخ نمونه؟ ممنون از راهنمایی شما

      1. کلینیک گوش تهران

        سلام بعد از یک مدت از خروج گوشواره جای سوراخ بسته میشه.

  96. سلام وقت بخیر خیلی راضی ام از انتخاب این کلینیک. خیلی خوب بود

    1. سلام
      من حدود یک ماه هست که گوشمو سوراخ کردم در ناحیه نرمه ولی هنوز خوب نشده و ترشعات داره و نرمه گوشم خیلی سفت شده و نرم نیست دیگه

      1. کلینیک گوش تهران

        احتمال عفونت است. مراجعه کنید با وقت قبلی 88870912

  97. سلام وقت بخیر گوش من عفونت کرده اطرافش میسوزه البته تازه سوراخ کردم میخواستم ببینم طبیعیه؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام، بله. اما اگر سوزش و عفونت بیشتر و طولانی شد حتما به یک متخصص گوش،حلق و بینی مراجعه کنید.

      1. سلام‌من پنج ماه هست گوشاموسوراخ کردم اصلا خوب نمیشن یاخون میچکه یاخون آبه همیشه دوربرگوشم کثیف هست چه‌کنم

        1. کلینیک گوش تهران

          سوراخ شدن گوش می‌تواند منجر به عفونت و التهاب شود و اگر درمان نشود، ممکن است باعث خطرات جدی برای سلامتی شما شود. در این صورت، بهتر است به پزشکان کلینیک گوش تهران مراجعه کنید تا بررسی دقیقی از گوش شما انجام داده و درمان مناسبی را تجویز کند. همچنین، به عنوان پیشگیری، باید از ورود آب به گوش خود جلوگیری کنید و از شستشوی گوش با فشار بالا و استفاده از قطعاتی مانند گوش گیرهای بزرگ خودداری کنید. در صورت وجود درد شدید یا خروج خون از گوش، به هیچ عنوان تاخیر نکنید و بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

  98. عصمت پور

    سلام روز خوش من حدود یکماه پیش گوشمو سوراخ کردم ولی عفونت کرده و درد داره. میشه بگید چیکار باید بکنم

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. اگر بعد از یک ماه همچنان عفونت و درد داره باید به متخصص گوش،حلق و بینی مراجعه کنید.

      1. ساکورا

        سلام وقت بخیر.
        من چهار سال پیش گوشمو سوراخ کردم و تا چند روز پیش هیچ مشکلی نداشتم تا اینکه مدل گوشوارمو عوض کردم و رفتم سمت بدلیجات‌……و الان دوروزه که سوراخ گوشم درد میکنه و حتی اطراف گوشمم درد میکنه
        لازمه که به پزشک مراجعه کنم؟

        1. کلینیک گوش تهران

          سلام ممکنه به علت حساسیت این اتفاق افتاده باشه از روش های تمیز کردن و شست و شو موجود در مقاله استفاده کنید اگر تا چند روز دیگه بهبود پیدا نکرد مراجعه کنید.

  99. حجه فروش

    مقاله ی خوبی بود
    ممنون که علاوه بر اینکه میتونیم از کلینیک شما استفاده کنیم میتونیم از مقاله های سایت هم کلی اطلاعات بدست بیاریم

  100. سلام روز خوش خیلی مقاله ی خوبی بود اگه میشه بیشتر در مورد عفونت گوش اطفال مقاله بگذارید

    1. سلام وقتتون بخیر من چهار روزه گوشم رو سوراخ کردم از نخ استفاده کردم هر روزم چربش میکنم ولی اصلا تکون نمیخوره و خیلی درد داره. ممنون میشم راهنماییم کنید

      1. کلینیک گوش تهران

        سلام احتمال عفونت هست. باید مراجعه گنید پژشک متخصص.

  101. صفائیان

    سلام وقت بخیر چند باری برای نوبت زنگ زدم ولی اشغال بود تلفن اگر نوبت به صورت ایترنتی بخوام چگونه باید اقدام کنم

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. برای رزرو نوبت اینترنتی به سایت اصلی کلینیک به آدرس tehranearclinic.com مراجعه و در بخش تماس با ما روی لینک نوبت دهی اینترنتی کلیک کنید.

      1. کلینیک گوش تهران

        سلام معمولا بعد از سوراخ کردن گوش باید از یکسری مراقبت ها که در مقاله آمده مثل شست و شو و تمیز نگه داشتن استفاده کرد تا باعث عفونت و زخم نشود. ولی اگر بعد از دو هفته مشکلی ندارید و شرایط گوش مناسب است نیازی نیست.

        1. سلام من قراره 10 روز دیگه گوش سمت چپم رو سوراخ کنم با دستگاه تفنگی و بع دلیل کلاس شنا مجبورم به استخر بروم آیا مشکل جدی پیش می‌آید یا خیر؟
          و اینکه با چه چیزی گوش را چرب نگه داریم ، وازلین خوبه؟

          1. کلینیک گوش تهران

            سلام. چند روز نباید استخر رفت. احتمال عفونت بالا می‌رود.

      2. سلام وقت بخیر…بنده سه شنبه جفت گوش هامو قسمت نرمیه رو سوراخ کردم…گفتن تا سه روز حمام نروید…بعد از سه آیا باید پوشوند کلا ناحیه گوش بعد استحمام کرد یا اینکه اب ب ناحیه مورد نظر بخوره یا سوراخ گوش موردی نداره؟؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. کلینیک گوش تهران

          سلام! برای دقیق‌ترین راهنمایی، بهتر است توصیه ها و پیشنهادات پزشک خود را رعایت کنید. اما به طور کلی، پس از سه روز از سوراخ کردن، معمولاً می‌توانید ناحیه گوش خود را در زمان استحمام تمیز کنید.

          در این حالت، شاید بهتر باشد از تماس مستقیم آب با ناحیه سوراخ‌شده خود خودداری کنید. می‌توانید از یک قطره محلول ضدعفونی کننده توصیه شده توسط پزشک، بر روی گوش خود استفاده کنید. سپس با استفاده از پنبه تمیز و نرم، ناحیه گوش را به دقت پاک کنید. همچنین مطمئن شوید که دستانتان قبل از لمس یا تماس با ناحیه گوشانتان، کاملاً تمیز و شستشو شده باشند.

          همچنین، بهتر است قبل از انجام هرگونه تغییر یا نگهداری در ناحیه سوراخ شده، با پزشک خود مشورت کنید. او می‌تواند به شما راهنمایی دقیق‌تر و مشاوره‌ای مناسب‌تر در این خصوص بدهد.

          1. سلام من دو روز پیش نرمه و لاله گوشم رو سوراخ کردم و الان قرمز شده و درد زیادی داره طبیعیه؟دکتر واسم پماد نوشته باید ازش استفاده کنم؟ زودتر جواب بدید

          2. کلینیک گوش تهران

            سلام. احتمال عفونت است. مراجعه کنید معاینه و بررسی شود. 88870912

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *