انواع روش‌های درمان کم شنوایی

کم شنوایی(Hearing loss) و از دست دادن شنوایی به دلایل مختلف می‌تواند زندگی بیمار را از جنبه‌های گوناگون تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل در طول زمان درمان‌های زیادی برای بیماری کم شنوایی به وجود آمده است. با وجود پیشرفت علم، بسیاری از افراد همچنان ترجیح می‌دهند از درمان‌های سنتی استفاده کنند که یکی از دلایل اصلی آن ارزان بودن این روش درمانی کم شنوایی است. در ادامه مقاله به انواع کم شنوایی و روش‌های درمان کم شنوایی اشاره خواهیم کرد.

بیماری کم شنوایی

از دست دادن شنوایی می‌تواند مخاطره آمیز باشد. واکنش افراد مختلف به این پدیده متفاوت است. برای تعداد زیادی، از دست دادن شنوایی می‌تواند مشکلات اجتماعی، روانی و فیزیکی را پدید آورد. حال اگر شما قدرت شنوایی خود را از دست داده‌اید یا در حال از دست دادن آن هستید، پرسیدن این سوال که آیا این حس شنوایی از دست رفته قابل بازگشت است و درمانی دارد یا خیر بسیار طبیعی و منطقی می‌نماید. در شرایط اقتصادی فعلی فهمیدن #انواع روش های درمان کم شنوایی در جهت کاهش علائم اختلالات شنوایی از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقاله به بررسی عارضه افت شنوایی در گوش و راهکارهای مناسب در این زمینه می‌پردازیم.

بیماری کم شنوایی

انواع کم شنوایی

سه نوع اصلی کم شنوایی وجود دارد:

  • حسی – عصبی
  • انتقالی
  • مختلط

کم شنوایی حسی – عصبی(Sensorineural hearing loss)

کم شنوایی حسی – عصبی معمول‌ترین نوع کم شنوایی می‌باشد. این نوع کم شنوایی دائمی بوده و در نتیجه آسیب به عصب شنوایی یا سلول‌های مویی، که سلول‌های کوچک مو مانند در گوش داخلی می‌باشند، به وجود می‌آید. بیماری منییر (Menieres disease) نیز می‌تواند این نوع کم شنوایی را ایجاد کند.

کم شنوایی انتقالی(Transient hearing loss)

با شیوع کمتر نسبت به کم شنوایی حسی – عصبی، کم شنوایی انتقالی در نتیجه آسیب دیدن یا مسدود شدن گوش خارجی یا میانی ایجاد می‌شود که این اتفاق موجب اختلال در هدایت صوت به گوش داخلی می‌شود. در این نوع افت شنوایی، گوش داخلی و عصب شنوایی سالم‌اند. دائمی یا موقتی بودن اختلال  شنوایی(hearing loss) در این حالت به دلیل ایجاد آن بستگی دارد. دلایل آن از به هم فشردگی موم گوش، تا قطع ارتباط استخوانچه‌های گوش میانی به دلیل آسیب و ضربه متغیراند.

کم شنوایی مختلط(Mixed hearing loss)

در تعدادی از موارد، کم شنوایی می‌تواند نتیجه ترکیبی از مخاطرات انتقالی و حسی – عصبی باشد. به عنوان مثال، کم شنوایی-حسی عصبی شما ممکن است به همراه به هم فشردگی موم گوش پیچیده‌تر شود. به این نوع کم شنوایی، مختلط گفته می‌شود.

کم شنوایی مختلط

 انواع روش‌های درمان کم شنوایی

برای کم شنوایی روش‌های درمانی متعددی وجود دارد. در ادامه به بررسی انواع روش‌های درمان کم شنوایی می‌پردازیم.

انواع روش‌های درمان کم شنوایی

 درمان کم شنوایی حسی – عصبی

 اصلاح عصب شنوایی و سلول‌های مویی پس از آسیب دیدن ممکن نیست، اما وابسته به شدت آسیب، کم شنوایی حسی – عصبی توسط سمعک (hearing aids) و ایمپلنت حلزونی(cochlear implan)، با موفقیت درمان شده‌اند. هر چند احتمال برگشت ناپذیری کم شنوایی‌تان نیز وجود دارد. جهت استعلام قیمت و هزینه‌های سمعک و جراحی کاشت حلزون کلینیک گوش تهران واقع در خیابان ولیعصر ، به آدرس قید شده در سایت، مراجعه نمایید.

ایمپلنت حلزون(cochlear implan)

کاشت حلزون، قسمت آسیب دیده سیستم شنوایی را کنار گذاشته و از آن عبور و مستقیماً عصب شنوایی‌تان را تحریک می‌کند. با یک ایمپلنت حلزونی، افراد زیادی، حتی آنهایی که آسیب حسی – عصبی شدید داشته‌اند، قادر به بازگردانی حس شنوایی بوده‌اند.

ایمپلنت حلزون

 بازگشت کم شنوایی انتقالی

 بسته به طبیعت و شدت مشکل، افراد دچار کم شنوایی انتقالی، می‌توان قسمتی یا حتی اکثر قدرت شنوایی‌شان را دوباره به دست آورند. هر چند که همه افراد قادر به برگرداندن شنوایی و درمان کم شنوایی نیستند.

 رفع انسداد

 معمولاً شنوایی می‌تواند از طریق مشخص کردن علت ایجاد انسداد، کاملاً به حالت اول بازگردد و درمان شود:

عامل موم و اجسام خارجی را می‌توان براحتی و با هزینه کم حذف کرد، حتی گاها بدون نیاز به عمل‌های تهاجمی،درمان این نوع کم شنوایی قابل انجام است. همینطور عفونت‌های باکتریایی طبق دستور پزشک  با آنتی بیوتیک های معمول  قابل درمان هستند.

سایر انواع روش‌های درمان کم شنوایی

گاهی برای بازگرداندن و درمان کم شنوایی انتقالی نیاز به انجام عمل جراحی گوش توسط پزشک است. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • تنگی کانال گوش.
  • برجستگی استخوان کانال گوش.
  • اتواسکلروزیس یا رشد غیر طبیعی استخوان اطراف استخوانچه رکابی در گوش میانی.
  • گسستگی زنجیره استخوانی یا جدایی غیرطبیعی استخوانچه‌های گوش میانی (رکابی، چکشی و سندانی).

هر چند انتخاب‌های درمانی محدودند، پزشک مربوطه ممکن است راه‌حل‌هایی را پیشنهاد کند، از جمله:

بازگرداندن کم شنوایی مختلط

در کم شنوایی‌های مختلط تصمیم‌های درمانی بر اساس وضعیت‌های حسی – عصبی و انتقالی که برای شما به وجود آمده، گرفته می‌شود. پزشک شما ممکن است تصمیم بر درمان کم شنوایی حسی عصبی یا انتقالی یا هر دو بگیرد.

درمان خانگی کم شنوایی

هرچند که پژوهش‌های بالینی درباره انواع روش‌های درمان کم شنوایی کم قیمت موثر در بازگردانی شنوایی، محدوداند، درمان‌های طبیعی طرفداران زیادی دارند.

دقت کنید که سازمان غذا و دارو بر کیفیت و خلوص عصاره‌های گیاهی نظارتی ندارد و آنها را تنظیم نمی‌کند. بسیار مهم است که قبل از استفاده از عصاره‌های گیاهی با پزشک خود مشورت کنید و در انتخاب آنها نهایت دقت را داشته باشید.

درمان خانگی کم شنوایی

جمع بندی

همانطور که اشاره شد سه نوع دسته بندی برای انواع از دست رفتن شنوایی وجود دارد و بالقوه قابل برگشت است. اولین قدم در یافتن درمان و بازیابی شنوایی‌، مراجعه به پزشک‌ برای فهمیدن انواع روش‌های درمان کم شنوایی است.

متخصصان گوش، حلق و بینی می‌توانند نوع از دست رفتن شنوایی را با استفاده از شنوایی سنجی(audiometry) یا تست شنوایی تشخیص داده و سپس گزینه‌های درمانی موثر را برای وضعیت شما پیشنهاد دهند. اگر تصمیم گرفتید که از انواع روش‌های درمان کم شنوایی برای بازگرداندن شنوایی‌تان مطلع شوید، حتماً با پزشک خود در این زمینه مشورت کرده تا از مناسب بودن آن برای خود مطمئن شوید. کلینیک گوش تهران با کادری مجرب و تجهیزات پیشرفته خدمات تشخیصی و درمانی با کیفیت، در زمینه گوش به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهد.

مطلبی که تحت عنوان «انواع روش‌های درمان کم شنوایی» خواندید، به طور اختصاصی برای وب سایت کلینیک گوش تهران تهیه شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

منبع مقاله: healthline

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

پست های مرتبط

درمان فوری گوش درد بزرگسالان | قطره برای گوش درد بزرگسالان
مقالات آموزشی کلینیک گوش

درمان فوری گوش درد بزرگسالان

گوش درد بزرگسالان عارضه‌ای نسبتا شایع است که به دلایل مختلفی از عفونت‌های مختلف تا قرار گرفتن در معرض هوای سرد رخ می‌دهد؛ گوش درد

ادامه مطلب »

66 دیدگاه دربارهٔ «انواع روش‌های درمان کم شنوایی»

  1. باسلام من یه مرد ۳۷ ساله حدود ۸ساله کلا شنوایی گوش راستمو ازدست دادم گوش چپم ۶درصد شنوایی داره به مرورو اینجوری شدم چند دکتریم رفتم بدون نتیجه ایا چاره داره یانه باتشکر

  2. امیرعلی

    سلام من اول دچار وز وز شدم رفتم دکتر گفت باید ساکشن کنی ساکشن کردم بد یک هفته گوشم کیپ میشه اینا احساس کم شنوایی دارم رفتم پیش سه تا دکتر متخصص گوش به من گفتن گوشت سالمه ولی من احساس میکنم کم شنوا هستم وختی کسی حرف میزنه متوجه نمیشم هی تکرار میکنم

  3. ارسلان

    سلام من چن سال پیش از هدفن با صدای بلند گوش میدادم الان 70درصد شنوایی گوش هامو از دست داذم ایا راهی هست که شنواییم برگرده

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. متاسفانه خیر. باید از سمعک استفاده کنید

  4. سلام عصب گوش راستم در اثر سقوط از ارتفاع و شکستگی قطع شده و کر شده آیا درمان داره،با تشکر

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. آخرین آزمایش شنوایی تان را از طریق دایرکت اینستاگرام ارسال کنید.

  5. سلام طبق آزمایشاتی که انجام دادم دکتر گفت عصب شنوایی من خیلی ضعیف شده و کم شنوا شدم بطوریکه پنچاه درصد کمتر از یه فرد عادی توان شنوایی دارم آیا راه درمانی برای عصب شنوایی وجود دارد؟ اگرم مجبور بشم سمعک استفاده کنم آیا راهی است که کلاً عمل بشه سمعک داخل گوش جاسازی بشه منظور اینه که اصلاً دیده نشه یکیم هزینش چقدره آیا درمانش خیلی هزینه بره ؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. برای جبران کم شنوایی حسی عصبی باید سمعک استفاده کنید. سایز سمعک و میزان پنهان بودن آن به اندازه کانال گوش شما بستگی دارد.

  6. سلام پسر من ۹سالشه دچاری سکته گوش چپ و کری ناگهانی شده ما اصلا متوجه این موضوع نشده بودیم چون کاملا شنوایی خوبی داره این موضوع در سن ۶سالگی براش اتفاق افتاده به چند دکتر متخصص مراجعه کردیم گفتن عصب های گوش کاملا آسیب دیدن وقابل بازگشت نیست خیلی پیگیر این موضوع هستیم شنیدیم پزشک های متخصص تری هستند که با تزریق کورتون وشاید جراحی میتونن درصدی از شنوایی رو برگردونن آیا این موضوع صحت دارد و ما امیدی به خوب شدن پسرم هست.؟واینکه آیا احتمال داره اون گوشش هم آسیب ببینه خدایی نکرده

    1. کلینیک گوش تهران

      تزریق کورتون پس از سکته گوش می بایست در روزهای ابتدایی این رخداد انجام شود. بعد از گذشت 3 سال نمی توان امید زیادی داشت.

  7. سلام وقت بخیر من در زمان نوزادی بخاطر عمل لوزه سوم دارویی بهم زدن که باعث کم شنوایی شدم امکان عمل هست؟

  8. فرزانه

    سلام خسته نباشید من خانم 42ساله هستم یکی از گوشام از تقریبا از 15سالگی عفونت داشت شنواییم هم ضعیف بود وفقط با ی گوش صداها رو میشنیدم تا اینکه یک دفعه گوش ودیگم هم کیپ شد وصدا میداد وشنواییم هم از دست دادم خیلی دکتر مراجعه کردم وام آر ای دادم نوار گوش و تست شنوایی انجام دادم جواب ام آر ای خوب بود ولی شنوایی سنجی که انجام دادم گفتند نیاز به سمعک داری عصب گوشت ضعیف شده ولی من سمعک نگرفتم ودکتر گوش وحلق بینی برام قرص وآمپول پردنیزولون تجویز کردن وبعد از ی دوره که استفاده کردم شنوابیم خیلی خوب شد تا حدود یک سال هیچ مشکلی نداشتم تااینکه دوباره همون مشکل پیش اومده برام ودر ضمن گه گاهی هم هست مثلا ی چند روز شنواییم خوب میشه و دوباره بعد از چند روز شنواییم از دست میدم وگفتار برام نا مفهوم میشه ودرضمن احساس میکنم وقتی آب دهنم قورت میدم گوشام باز میشه تو چند ثانیه من شهرستانم وامکانی که حضوری خدمتتون بیام ندارم
    خواستم ببینم واقعا مشکل از عصب گوشم هست ممنون میشم راهنمایی کتید خیلی اذیت میشم

  9. اکبر ایمانی

    سلام ،از بچگی یکی از گوشهایم شنوایی اش تقریبا از بین رفته ،یا در اثر آبله مرغان بوده یا ضربه به سر ، آیا امکان جراحی و بازگشت شنوایی هست

  10. با سلام وخسته نباشیدمن ۶۱سالم می باشد درسال ۶۳و۶۴ زمانی که جبهه بودم بر اثر انفجار توپ با مشکل کم شنوایی مواجه شدم به پزشکان متعدد مراجعه کردم سمعک داخل گوش گرفتم ولی بر اثر صوت زیاد دیگر از سعمک استفاده نکردم الان به مدت دوسال است شدید ا با نا مفهوم بودن کلمات صدا درصد افت مواجه شدم جدیدا به پزشک مراجعه کردم با توجه به سنجش پزشک برای گوش چپم سمعک تجویز کرد برای گوش راست به علت شدت افت تا ۹۵ درصد گفتند فعلا کاری نمیشه کرد ایا برای ادامه درمان هردو گوششم راه حلی وجود دارد دربیشتر موقع در گوشش راستم احساس میکنم مایه ای حرکت دارد حتی بعضی از مواقع به سمت راست گوش می خوابم مقدار کمی مایه بصورت نم اب خارج میشود درصورت امکان برای ادامه درمان راهنمایی بفرماید باتشکر

    1. کلینیک گوش تهران

      باید سمعک متناسب با میزان کم شنوایی تان تجویز شود و استفاده کنید

  11. احمد.ق

    سلام خسته نباشی من این چند وقته که یهویی شنوایی از دست دادم و الان هم گوشم یکسره وزوز میکنه اعصاب خراب شده بقران میگم راهی هست دوباره شنواییم برگرده رفتم دکتر میگه عصب گوش ضعیف شده ..لطفا جواب بدید ممنونم..

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام وقت بخیر
      کم شنوایی ناگهانی در صورت اقدام به موقع زیر 10 روز اغلب قابل بازگشت است.

  12. علیرضا پ

    سلام خسته نباشید من چند سالی میشه که کم شنوایی دارم هفته پیش هم برای درمان رفتم پیش متخصص تست شنوایی دادم ولی دکتر گفت که عصب گوش من کلا از بین رفته ایا درمانی براش هست هر جا میرم برای استخدام به خاطر کم شنوایی طب کار قبولم نمیکنن بدون سمعک میشه درمان کرد یا باید سمعک استفاده کنم

    1. کلینیک گوش تهران

      بر اساس توضیحات شما، به نظر می‌رسد که پزشکتان گفته که عصب گوش شما کلا از بین رفته است و احتمالاً کم شنوایی شما قابل درمان نیست. اما با این حال، شما می‌توانید با استفاده از سمعک بهبود قابل توجهی در شنوایی خود به دست آورید. استفاده از سمعک بسیار موثر است و به شما کمک می‌کند تا صداها را به طور صحیح و دقیق تری بشنوید. همچنین، با استفاده از سمعک می‌توانید به طور کامل در فعالیت‌های روزمره شرکت کنید و از محدودیت‌های کم شنوایی جلوگیری کنید.

  13. سلام من اوایل گوش چپم دچار کم شنوایی شد و دکتر تشخیص داد که منیر دارم بعضی اوقات هم سرگیجه داشتم ولی بعداز مدتی گوش راستم هم دچار کم شنوایی شد چون در معرض سروصدا قرار گرفته بودم دکتر برای هر دوگوشم سمعک تجویز کرد هر دو گوشم سنگین شد و بدون سمعک حتی صداهای بلند هم برام مشکله تشخیص بدم با سمعک هم گفتار برام واضح نیست مخصوصا با گوشی مدت یکسالم شنواییم برگشت ولی دوباره شنواییم به مشکل برخورد بعضی اوقات کلا سمعک نمی‌ذارم و صداها برام واضح هستند ولی بعد از مدتی دوباره گوشهام گرفته میشه و این پروسه هی ادامه داره وزوز گوش و سروصداهایی گوشم خیلی زیاده مخصوصا زمانی که گوشام بازه و مشکل شنوایی ندارم ولی گوش چپم کمتر از راستم می‌شنوه و فشار زیادی رو توی گوشم و توی پیشانی حس میکنم که غیرقابل تحمله دکتر میگه کم شنوایی حسی عصبی داری اگه کم شنوایی حسی عصبیه پس چرا بعضی مواقع شنواییم رو تقریبا به دست میارم و تشخیص صدا برام راحته البته من چند سال پیش یه ضربه به سرم خورده امکان داره مربوط به این اتفاق باشه قبلاً هم ام آر آی انجام دادم و مشکلی نداشتم ممنون میشم راهنماییم کنید که آیا من مشکل کم شنوایی حسی عصبی دارم یا مشکل دیگه ای

  14. سلام وقتتون بخیر من گوش چپم پارسال ی دفه افت شنوایی شدید پیدا کرد از اونروز تا الان همش صدای سوت توی گوشم هست و اینکه صدایی ک با گوشم می‌شنوم تغییر پیدا میکنه مثلا صدای طرف رو نازک می‌کنه البته رفتم دکتر گفتش ک عصبم ضعیف شده ولی خن فک می‌کنم سینوزیتم یا خلت پشت حلق تاثیر گذاشته روی شنوایی گوشم در ضمن همون‌طور ک گفتم فقط گوش چپم مشکل داره

    1. ممنونم از پاسخگویتون
      ببخشید من پارسال ک رفتم دکتر ام ار ای مغز گرفتم و دکتر گفت ک عصبم ضعیف شده هیچ راه درمانی نداره ،ایا واقعا همچین چیزی هست؟

    2. کلینیک گوش تهران

      سلام افت ناگهانی شنوایی مسئله مهمیه و زمان در درمان این مشکل بسیار اهمیت داره. گوش شما باید بررسی و معایته بشه تا مشکل مشخص و درمان بشه حتما مراجعه کنید

  15. من ۱۴سالمه یکی از گوشام بر اثر استفاده ی زیاد از هندزفری شنواییش ضعیق شده
    لطفا راهنمایی کنید

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام به این شکل نمیشه نظر داد باید حتما گوش بررسی بشه مراجعه کنید

  16. میرزائی

    سلام پدر من حدود 75 سال دارد و 5-6 ساله سمعک استفاده میکنن و اخیرا درک گفتارشون کم شده و واقعا اذیت میشن امکان معالجه هست

  17. سلام تومور مغزی انجام دادم که کم شنوا شده ام این کم شنوائی چه نوع کم شنوائی است وراه درمانش چیه

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام با این مقدار توضیحات و بدون بررسی گوش نمی توان پاسخ داد باید مراجعه کنید تا گوش بررسی شود.

  18. علیرضا

    با سلام و احترام
    گوش سمت راست مادر بنده دچار گرفتگی شده و صدا رو خوب نمی شنوند و باید کمی بلندتر حرف بزنید
    سن ایشان 67سال است و گوش ایشان ویز ویز می کند آیا درمان با دارو وجود دارد متشکریم
    چون شهرستان زندگی میکنم اگر راهنمایی بیشتر بکنید ممنونم

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام به احتمال زیاد دچار پیرگوشی هستند. نوار گوش بفرستید راهنمایی کنیم. نوار گوش رو به ادرس اینستاگرام که در سایت موجوده ارسال کنید

  19. ریحانه

    سلام وقت بخیر. دختر من دچار کم شنوایی حسی – عصبی هست. به نظرتون کاشت حلزون تا چند درصد موجب افزایش و برگشت شنوایش میشه؟ اصلا کاشت حلزون بهتره یا سمعک؟

  20. با سلام
    من۱۶سالمهو حدود ۴ ماهی هست که از هدفون با صدای بلند استفاده میکنم
    و الان چند روزی هست که احساس میکنم که گوشم دچار مشکل شده
    و صدای وز وز تو گوشم میپیچه
    و قتی حرف میزنم در گوش سمت راستم صدا میپیچه

    امکان داره اگه من برم به پزشک مراجعه کنم برام سمعک بنویسه
    به خدا دارم از استرس میمیرم
    لطفا جوابم بدید

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. شما باید باید ابتدا آزمایش شنوایی بدهید و معاینه گوش و حلق شوید تا بتوان بعد از بررسی ها نظر قطعی را داد. لطفا مراجعه کنید.

  21. سلام برادر من دچار کم شنوایی است ۲۵ساله است تابحال بررسی نکرده که دلیل کم شنواییش چیه تو کلینیک شما این کار انجام میشه؟

  22. محمد صادق شیرزاد

    با سلام
    پدر بنده بعد از تزریق دوز سوم واکسن دچار کری گوش سمت راست شدن.
    بعد از مراجعه به پزشک اعلام کردند که دیر مراجعه کردید و عصب شنوایی دچار اختلال شده و باعث کری شده.
    گفتند اگر ۳ روز اول این اتفاق مراجعه‌ می‌کردید و کورتون تزریق می‌کردید امکان بازگشت بود ولی با توجه به اینکه پدر بنده دیابت دارند گفتند خطرناکه و گفتند راه دیگری نیست .
    خواهشا راهنمایی کنید
    اگر راهی هست کمک کنید ممنون میشم

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. شما اگر امکان دارد در اسرع وقت به کلینیک گوش تهران مراجعه کنید در این مواقع بدون ویزیت و بررسی بالینی بیمار توسط پژشک نمی توان نظر داد.

  23. با سلام تست شنوایی دادم و گفتند که هر دو گوش افت شدید دارن و چپ بیشتر و درمان ندارد خواستم بدونم نظر شما چیه ؟ ممنون

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. شما باید با آزمایشات و تست هایی که انجام دادین به کلینیک گوش تهران مراجعه کنید و بعد از بررسی نظر دقیق داده می شود.

    2. سلام شنوایی من در حدود سی تا سی و پنج درصد کم هست که این میزان کم‌شنوایی زندگی کردنم و سخت کرده ایا فقط استفاده از سمعک میتونه این اثر کم شتوایی و برطرف کنه؟؟ از سخره گرفتن دیگران در عذاب هستم اگه بخوام سمعک بزنم

      1. کلینیک گوش تهران

        سلام. بله استفاده از سمعک مشکل شما را حل میکنه. اما اگه نگران ظاهر سمعک هستین، می تونید از سمعک های داخل گوشی کوچک یا سمعک های پشت گوشی RIC استفاده کنید. این سمعک ها مشخص نیستند.

  24. سلام بنده ۳۰ساله هستم حدود ۱۵سال شنوایی ضعیف شده …قبلاً سمعک استفاده میکردم ک اذیت میشدم … آیا درمانی وجود دارد ک من سمعک استفاده نکنم…

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام.برای پاسخ دهی نوار گوش تون رو ارسال کنید. یا در صورت امکان به کلینیک گوش تهران رجوع کنید.

    2. ثریا محمدی

      سلام بنده خانم هستم با چهل و سه سال سن که به علت کم شدن شنوایی به پزشک در سنندج مراجعه کردم وبا توجه به گرفتن نوار گوش دکتر تشخیص داده آند که رشد استخوان اضافی باعث کم شدن شنوایی شده .آیا با عمل جراحی می توان آن را درمان کرد لطف بفرمایید راهنمایی کنید ممنون هستم

      1. کلینیک گوش تهران

        سلام بله ولی باید هر چه فورا انجام بشه در صورت لزوم حتما مراجعه کنید.

  25. سلام بسیار ممنونم ازتون به کلینیک شما امدم از همه چی راضی بودم

  26. بالاتر عالی بودن و با حوصله مشاوره دادند و راهنماییم کردن ممنونم ازتون

  27. رها رمضانی

    سایتتون خیلی خوبه کلینیکتونم عالی بود با رعایت همه پروتکل های بهداشتی

    1. سلام وقت بخیر پدر من حدود ۶سال پیش گوش سمت راستش صدایی نمیشنید دکتر گفت برای آهنگری بوده فقط ی صدا وزی داشته بعد ۲ متوجه شد تومور داشته عمل کردند الان حدود ۴سال که صدایی نمیشونه دکتر گفتند سمعک دیگه فایده نداره یا هنوز راهی وجود داره

      1. کلینیک گوش تهران

        سلام وقت بخیر
        متاسفانه اگر شنوایی کاملا از بین رفته باشد راهی وجود ندارد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *