اختلال پرشنوایی (حساسیت به صدا) چیست؟ درمان هایپراکوزیس

اختلال پرشنوایی و عدم تحمل صدا

هایپراکوزیس (hyperacusis) یا عدم تحمل صدا نوعی عارضه مربوط به سیستم شنوایی می‌باشد که فرد نسبت به صداهای محیط اطراف خود حساس‌تر می‌شود؛ و درواقع علت عصبی شدن از صدای بلند میباشد! شروع هایپراکوزیس در بسیاری افراد علت مشخصی ندارد با این حال ممکن است خلق و خوی بیمار ارتباط داشته باشد. درمان این بیماری معمولا شامل مشاوره و صدا درمانی می‌باشد. کلینیک گوش تهران مفتخر است که به شما درمان بیماری‌های مربوط به گوش را ارائه می‌کند.

علت هایپراکوزیس (عدم تحمل صدا/hyperacusis) چیست؟

هایپراکوزیس یا اختلال پرشنوایی بطور کلی به افرادی اطلاق می‌شود که در زندگی روزانه با صداهای بلند ناگهانی، ناهنجار و گاها دردناک مواجه می‌شوند. برخی افراد پس از پشت سر نهادن وقایع دشوار زندگی مانند غم از دست دادن فردی، دچار حساسیت زیادی می‌شوند. با این وجود شروع هایپراکوزیس در بسیاری افراد دارای علت نامشخصی است؛ و در جواب سوال شان که: «چرا تحمل صدا ندارم؟» باشد، جواب دقیقی نمیتوان گفت!

هایپراکوزیس یا بیش شنوایی از راه‌های مختلفی افراد را تحت تاثیر می‌گذارد. برخی افراد آن را بصورت دردی جزئی حس می‌کنند در حالی که برای برخی دیگر زندگی کردن با آن دشوار است. بعضی افراد مبتلا به عدم تحمل صدا از فعالیت‌های اجتماعی و شغلی کناره گیری کرده و دچار گوشه گیری می‌شوند؛ که این مسئله با مضطرب شدن و وحشت زدگی آن‌ها بدتر می‌شود. روند معالجه این بیماری اغلب مستلزم کنترل این ترس‌ها و اضطراب‌ها است.

اگر نگران عدم تحمل شنیداری خود هستید، توصیه می‌کنیم که این موضوع را با پزشک خود که می‌تواند توصیه‌های تخصصی لازم را به شما ارائه دهد، در میان بگذارید.

هایپراکوزیس چقدر شایع است؟

هایپراکوزیس چقدر شایع است؟

اطلاعات موثق اندکی از تعداد افراد مبتلا به هایپراکوزیس حاد در دست است. یک بررسی اینترنتی نشان می‌دهد که این رقم ممکن است بیش از 9% بزرگسالان را شامل شود. اما بسیاری از متخصصان این حوزه بر این باورند که رقم یاد شده خیلی بالاتر می‌باشد. برآورد محافظه کارانه بیشتر  نشان می‌دهد که حدود 2% جمعیت بزرگسال درجاتی از هایپراکوزیس یا اختلال پرشنوایی را از خود بروز می‌دهند. تعداد افرادی که بصورت شدید دچار بیماری بیش شنوایی شده‌اند تنها بخش اندکی از کل رقم فوق را شامل می‌شوند.

اثرات پرشنوایی یاهایپراکوزیس کدام اند؟

برخی افراد بیان می‌کنند که نسبت به صدا حساسیت زیادی نشان می‌دهند اما نه آنقدر که تاثیر زیادی روی زندگی روزمره شان داشته باشد. اما برخی دیگر  بیان می‌کنند که شنیدن چنین صداهایی ممکن است تمرکزشان را بر هم زده و باعث نگرانی و حتی عصبانیت آنها شود. برخی افراد مبتلا به بیماری عدم تحمل صدا از شنیدن صداها وحشت می‌کنند که این مسئله منجر به کناره گیری این افراد از فعالیت‌های عادی روزانه و دوری یکسره آنها از صداها می‌شود، که خود این مشکل نیز باعث حساس‌تر شدن دستگاه شنوایی فرد می‌شود.

تحمل شنیداری (Sound tolerance)

تحمل شنیداری

دستگاه شنوایی انسان دارای محدوده پویای شدتی وسیعی است. همه‌ی ما قادر به شنیدن کوچکترین صدا مانند خش خش آرام برگ ها و در عین حال قادر به تحمل صداهای بسیار بلند مانند صدای موسیقی در یک باشگاه هستیم. میزانی از صدا وجود دارد که در هر فردی درد فیزیکی ایجاد می‌کند. این درد تقریبا در سطح dB 120(به بلندی صدای صعود جت به آسمان) می‌باشد. با این وجود معمولاً قبل از رسیدن به آستانه‌ی درد به درجه‌ای از صدا می‌رسیم که احساس می‌کنیم بیش از حد بلند است. این درجه حداکثر بلندی خوشایند از فردی به فردی دیگر و همچنین بر طبق رفتار فرد و حالت صدا متغیر است.

ممکن است بعضی صداها مانند صدای رادیو پشت صحنه، یک روز خوشایند بنظرتان بیاید و همان صدا در یک روز دیگر کاملا آزاردهنده باشد. وقوع این تحمل تقلیل رفته بخصوص زمانی که خسته یا مضطرب هستیم اتفاق می‌افتد. همچنین با داشتن حداکثر میزان صدای راحت، در نظر بیشتر افراد صرف نظر از بلندی صدا، صداهای ناخوشایند خاصی هم وجود دارند. صدای  کشیده شدن ناخن‌های دست روی تخته سیاه رو در نظر بگیرید یا صدای چکه شیر آب یا صدای ضربه  خودکار روی میز. همه‌ی اینها نوسانات طبیعی تحمل صداست. با این حال، افرادی هستند که توانایی‌شان در تحمل صدا به سطحی می‌رسد که می‌تواند روی توانایی عادی زندگی کردن شان اثر بگذارد.

انواع تحمل شنیداری تغییر یافته

انواع تحمل شنیداری تغییر یافته

بحث پیرامون حساسیت شدید شنوایی گمراه کننده است. کلمه‌ی هایپراکوزی ساغلب به همه نوع تحمل شنیداری تغییر یافته اشاره دارد. هایپراکوزیس به توصیف افرادی که حتی جزئی‌ترین صداهای محیطی در نظرشان بلند، آزاردهنده و گاها دردناک است، می‌پردازد.

صدا هراسی (فونوفوبیا/Phonophobia) به حالتی گفته می‌شود که حساسیت به صدا یا صداهای خاصی به وجود آمده و سپس باعث نگرانی و تنفر افراد نسبت به آنها شود. عبارت دیگر صدا بیزاری (میسوفوبیا/Mizophobia) به توصیف تنفر شدید یا حتی انزجار که برخی افراد مبتلا به هایپراکوزیس در مواجه با صدای خاصی از خود بروز می‌دهند، می‌پردازد. این صدا اغلب توسط افراد دیگر تولید می‌شود؛ مانند صدای جویدن یک فرد دیگر.

Recruitment به شکل خاصی از تحمل شنیداری تغییر یافته در افرادی که شنوایی ضعیفی دارند گفته می‌شود. هنگامی که افراد با فرد مبتلا به این نوع از کم شنوایی حرف می‌زنند، آن شخص ممکن است درخواست صحبت کردن بلندتر از مخاطب داشته باشد. در این نوع کم شنوایی، صدا در دستگاه شنوایی به سرعت از صدای بسیار کم به بسیار زیاد تغییر می‌کند.

چه عواملی باعث بیش شنوایی و عدم تحمل صدا می‌شود؟

عوامل ایجاد بیش شنوایی

شرایط پزشکی کمی وجود دارد که بیش شنوایی در آن به عنوان علامت بیماری خاصی نشان داده شود. بنابراین نظر کارشناسی در این مورد‍، مهم است. شرایط پزشکی که با تغییر تحمل شنیداری همراه باشند، شامل میگرن، سندرم ضربه مغزی، بیماری لایم(_Lyme disease)، سندرم ویلیامز(Williams syndrome) و فلج بل(Bell’s palsy) است. افرادی که پردازش اطلاعات حسی، برای آنها دشوار می‌باشد، (مانند افرادی که‌ اختلال طیف اوتیسم دارند) نیز می‌توانند مشکل بیش شنوایی یا پرشنوایی را داشته باشند. در برخی موارد، افراد پس از جراحی گوش، به بیش شنوایی مبتلا می‌شوند.

گاهی اوقات، قرار گرفتن در سر و صدای ناگهانی و شدید، می‌تواند منجر به پرشنوایی و بیش شنوایی شود. به نظر می‌رسد برای برخی افراد شروع بیماری،با وقوع یک حادثه‌ی تلخ همراه باشد اما برای بسیاری از افراد بدون هیچ دلیلی واضحی، قابل تشخیص نیست.

در زمینه هایپراکوزیس، چندین نظریه در مورد مکانیسم آن وجود دارد. مورد مشترک آنها در این خصوص، این است که عدم تحمل صدا معمولا با افزایش حساسیت (یا افزایش شنوایی) در سیستم شنوایی مرکزی (مسیرهای شنوایی مغز) همراه می‌باشد. این حساسیت می‌تواند تحت تاثیر خلق و خو باشد.

آیا پرشنوایی به وزوز گوش، ربط دارد؟

ارتباط پرشنوایی و وزوز گوش

تعداد کمی از افراد دارای وزوز گوش(tinnitus)، مبتلا به #هایپراکوزیس و پرشنوایی هستند و از دیدی دیگر، بیشتر افراد مبتلا به بیش شنوایی نیز همیشه مشکل وزوز گوش را دارا هستند. همچنین، افراد کمی نیز هستند که یکی از این موارد را دارند اما دیگری را ندارند. این حالت باعث نمی‌شود که چون افراد یکی از علائم را دارند، سبب رشد دیگر علامت، نیز بشوند.

تشخیص بیماری عدم تحمل صدا

چون بیش شنوایی قابل توجه در بزرگسالان، بیماری نادری می‌باشد، برای همین اکثر پزشکان عمومی، شناخت کمی از آن دارند. تحقیقات اصلی معمولا توسط جراح گوش، حلق و بینی و شنوایی شناس انجام می‌شود.

پزشک با شما درباره سختی تحمل صدا، صحبت خواهد کرد و می‌خواهد بداند که چه زمانی و چگونه شروع شده است. آنها درباره بیماری و علائم دیگر در موقع شروع این عارضه، از شما سوالاتی می‌پرسند. شما می‌توانید انتظار سوالاتی درباره مدیریت روزانه از زمان چگونگی شروع آن، داشته باشید. معمولا در مورد کاهش شنوایی، قرار گرفتن در معرض صدا و وزوز گوش از شما سوال می‌شود. همچنین ممکن است از شما درخواست شود که پرسشنامه‌هایی در رابطه با خلق و خوی معمول، هایپراکوزیس و کیفیت زندگیتان، پر کنید.این پرسشنامه‌ها برای شفاف سازی وضعیت شما بسیار مفید هستند و معمولا برای راهنمای درمانی و نظارت بر عملکرد آن، استفاده می‌شود.

گوش‌های شما معاینه می‌شود و به احتمال زیاد تست شنوایی(audiometry) خواهید داشت. برخی پزشکان ممکن است درخواست آزمایش‌های ویژه دیگر بدهند و این موارد در زمان معاینه، برای شما توضیح داده می‌شود.

درمان بیماری عدم تحمل صدا

درمان بیماری عدم تحمل صدا

کنترل هایپراکوزیس و درمان پرشنوایی معمولا شامل هرگونه معالجات مربوط به این بیماری، مشاوره و در اغلب مواقع با بکار گیری صدا درمانی صورت می‌گیرد.

برای اکثر افراد، هایپراکوزیس مشکل ساز نیست و پس از توضیح و اطمینان حاصل کردن، می‌توانید شرایط خود را با موفقیت مدیریت کنید. هر چند برای برخی افراد، ممکن است اینگونه نباشد و آنها برای درمان دوباره مراجعه کنند. این موضوع معمولا در کلینیک‌های شنوایی شناسی انجام می‌شود و شخص معمولا با افرادی که مشکل وزوز گوش دارند، نیز کار می‌کند.

صدا درمانی و مشاوره

فردی که برای درمان به او مراجعه می‌کنید، می‌خواهد بداند که چگونه هایپراکوزیس بر شما تاثیر می‌گذارد و باید برای مدتی، وقت خود را صرف شناختن عواملی که می‌توانید به صورت متفاوت برای کم کردن تاثیرات پرشنوایی در زندگی روزمره تان وجود دارد، بکنید.

از آنجایی که افراد مبتلا به بیش شنوایی، ارتباط خود را با صدا به طور کامل قطع کرده‌اند، بیشتر تراپیست‌ها گمان می‌کنند که صدا باید به صورت آهسته وارد زندگی شخص بشود تا بتواند فعالیت‌هایی که از آن پرهیز کرده را دوباره انجام دهد. این موضوع، صدا درمانی نامیده می‌شود و احتمال دارد به شما گزینه دستگاه سطح گوش (ear level device) یا مولد صدای کنار تخت پیشنهاد شود. بیشترین استفاده از صدا، نویز سفید است که مانند یک صدای”شششش” می‌‎باشد.

یک روش جایگزین وجود دارد که آن، استفاده از درمان رفتاری-شناختی است. ایده استفاده از درمان رفتاری-شناختی، برای این است که شما در زندگی روزمره‌تان تشخیص دهید که چه چیزی مفید است و چه چیزی مفید نیست؛ آن هم وقتی که مبتلا به بیش شنوایی هستید.

از این رو شما می‌توانید به همراه پزشک مربوطه، راه‌های موثرتر دیگری برای مدیریت کاهش اثرات مخرب هایپراکوزیس، پیدا کنید. کلینیک گوش تهران واقع در خیابان ولیعصر با کادری مجرب و تجهیزات پیشرفته خدمات تشخیصی و درمانی با کیفیت، در زمینه گوش به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر،رزرو و نوبت دهی با کلینیک گوش تهران تماس حاصل فرمائید.

منبع مقاله: tinnitus
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۹ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

پست های مرتبط

درمان فوری گوش درد بزرگسالان | قطره برای گوش درد بزرگسالان
مقالات آموزشی کلینیک گوش

درمان فوری گوش درد بزرگسالان

گوش درد بزرگسالان عارضه‌ای نسبتا شایع است که به دلایل مختلفی از عفونت‌های مختلف تا قرار گرفتن در معرض هوای سرد رخ می‌دهد؛ گوش درد

ادامه مطلب »

88 دیدگاه دربارهٔ «اختلال پرشنوایی (حساسیت به صدا) چیست؟ درمان هایپراکوزیس»

  1. سلام مشکل من هیچ کدوم از اینا نیست من قبلاً هم که بچه بودم اینجوری میشدم ولی مدتی خوب میشم و بعد که تو زندگی مشکل دارم و شبا زیاد فکر میکنم یه هو این حالت میاد سراغم که صدا های افکارم و صدا های دیگه مثل صدای شعله بخاری تو سکوت شب یا صدای نفس همسرم یا صدای موتور یخچال برام می‌ره روی دور تند حتی حرکات خودمم اکنون خوردنم تو رخت خواب همه چیز غیر عادی میشه و انگار رو دور تند گذاشتن یه فیلم رو و بعد تپش قلب میگیرم و تنگی نفس و این حالت ممکنه چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشه و قلبم درد میگیره حالم خیلی بده نمی‌دونم چطور توضیح بدم شبیه هیچ کدوم از این حالتایی که تو مقاله هست نیست و فقط هم تو سکوت شب این حالت بهم دست میده

  2. سلام من ۴ ماه پیش بعداز عروسی صدای آهنگ تو سرم تکرار میشه الان چندوقتی هست که نه تنها آهنگ بلکه همه صداها مثل موتور ماشین آژیر ماشین درل صدای موبایل وهر صدای کوچکتری اذیتم میکنه حتی تلویزیون نمیتونم نگاه کنم دیگه حتی نمیتونم بیرون بدم باید چیکار کنم ۴ ماهه دارم اذیت میشم توروخدا بگین چیکار کنم

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. لطفا نوار گوشتان را از طریق دایرکت اینستاگرام ارسال کنید تا بتوان دقیق تر نظر داد.

  3. سلام من یه هفتس دچار پارگی پرده گوش چپ شدم
    دکتر گفت خودش ترمیم میشه
    ولی از اون روز صدای پا صدای در صداهای بم تو گوش راستم که سالمه میپیچه اذیتم میکنه نمیدونم تونستم منظورمو برسونم یانه انگار طبل میکوبن تو گوش سالمم وقتی این صداها میاد
    صدای مردانه هم همینطوره
    بخاطر پارگی اونیکی گوشم هست؟
    درست میشه یانه؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. پارگی پرده گوش گاهی طی یک ماه خودبخود جوش میخورد. اما اگر این وضعیت تداوم داشت، حتما مراجعه کنید.

  4. ببخشید من چن سال پیش گوشم عفونت کرد بعدشم این اختلال گرفتم قبلش نداشتم الان رفتم چن بار رفتم دکتر گفت عفونتش خوب شده تو سی تی اکسنمم مشکلی نیست ولی این مشکل حسایت به صدای بلندو هنوز دارم که دکتر چیزی براش بهم نگفت فقط میگرن خفیفم دارم ممکنه بخاطر اون باشه?

  5. سلام. من هفده سالمه و وقتی مثلا توی یک جمع شلوغی هستم و بقیه دارن متناسب با شلوغی اونجا صحبت میکنند، در واقع دارن کاملا عادی صحبت میکنن یدفعی گوشم درد می‌کنه و انگار دم گوشم جیغ کشیدن انگار گوشم صداشونو چند برابر می‌کنه یا وقتی تلویزیون روشنه من اتاق باشم صدای تلویزیون عادی هم باشه باز گوشام اذیت میشه حتی یه چیز عجیبی که تازگیا اذیتم می‌کنه اینه که وقتی چشمو حرکت میدم صدای حرکت کره چشمم رو می‌شنوم دیگه خیلی داره اذیت می‌کنه. ممکنه بخاطر همین موضوع باشه؟؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. باید حتما تحت بررسی قرار بگیرید. برای تشخیص و دریافت درمان های لازم با تعیین وقت قبلی مراجعه نمائید. 88870912

  6. اعصابم طوری خرابه که از صدای توپ بچه های کوچه وخود بچه ها وکوبیدن درب ماشین های همسایه ها و صدا های فین فین وخروپف وصدای تاپ وتوپ وصحبتهای طبقه بالا وصدای خوردن دیگران وبوق ماشینها طوری دچار تهوع وعذاب میکشم کم مانده به خودم یا دیگران آسیب برسانم لطفاً راهنمایی بفرمایید چه کنم

    1. کلینیک گوش تهران

      با سلام. لطفا مقاله میزوفونیا را بخوانید و پیشنهادات داده شده را انجام دهید

    2. محمدرضا

      سلام منم همینطوریم تنها راهش اینه که نزاری این صدا ها به گوشت برسه سعی کن همیشه پنبه تو گوشت باشه و موزیک های ملو با صدای خیلی خیلی کم جوری اصلا احساس ناراحتی نکنی گوش بدی هر صدایی که یه کوچولو تکونت بده گوشتو بدت. میکنه

  7. سلام من 20 سالمه تقریبا یک ساله اینطور شدم که صداها خیلی اذیتم میکنه یعنی هیچ کس نمیتونه تو خونه بلند تر از حد معمول حرف بزنه یا تو ماشین مخصوصاً که خیلی بدتره اگه مشغول درس خوندن یا تلویزیون نگاه کردن باشم حتی صداهای کوچیک دیگه اذیتم میکنه و گوشام درد خیلی بدی میگیره بعضی وقت ها انقدر رو اعصابم فشار میاد که گوشامو میگیرم گریه میکنم…
    حالا باید چکار کنم

  8. سلام و درود خدمت شما من ازچند سال که صدا های ریز و دور رو میشنوم و زمانی ک خواب هستم صدا های همه رو میشونوم و باعث میشه ک توی خواب اذیت بشم الانم ی مدت دقت کردم ک صداهای نزدیک رو کمتر متوجه میشم تا صدای دور مثلا وند تا خیابون اونورتر یکی داره با ماشین رد میشه صداشو میشنوم خیلی عصبانی نمیشم و فکر کنم یه چیز عادی هستش ولی رفته رفته حساسیتم روی این موضوع داره بیشتر میشه

    1. کلینیک گوش تهران

      علائمی که ذکر نمودید می تواند مرتبط با کم شنوایی باشد. باید معاینات و آزمایشات لازم بعمل آید تا بتوان با قطعیت نظر داد. با تعیین نوبت قبلی، مراجعه نمائید.

  9. سلام وقتتون بخیر ببخشید من 24 سالمه وخیلی وقت میشه که گوشام اذیتم میکنن یه بار رفتم دکتر گفت عفونت گوش داخلی داری یه مدت تغییر کرد ولی باز اذیت میشدم . واقعا صداها اذیتم میکنن به خصوص اگه بلند باشن حتی بعضی وقت ها میترسم از صداها و گوشام رو میگیرم و آروم میشم صدای بلند حرف زدن ، دعوا کردن اطرافیان اینا خیلی آزارم میدن طوری که کم میمونه دیوونه بشم گوشام وزوز میکنن بعد انگار از داخل به گوشم ضربه میزنن بوم بوم خیلی بده ، گاهی سرگیجه میگیرم وزوز گوش خیلی بده ، خارش گوشام هم زیاد شده درحدی که گاهی زخم میشه داخلش ⁦༎ຶ⁠‿⁠༎ຶ⁩ . نمی‌دونم باید چیکار کنم واقعا موندم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. کلینیک گوش تهران

      احتمال آسیب شنوایی مطرح است. باید معاینات و آزمایشات لازم بعمل آید تا بتوان با قطعیت نظر داد. با تعیین نوبت قبلی، مراجعه نمائید.

  10. سلام منم ب خیلی از صداها مخصوصا جویدن آدامس و غذا خوردن با سروصدا و پیس پیس کردن و …حساس شدم یعنی وقتی کسی این کارا رو میکنه کل عصاب و روانم بهم میریزه نمیدونم چیکار کنم

    1. کلینیک گوش تهران

      علائم شما شبیه به میزوفونیا است. ابتدا تست های شنوایی و سپس مراجعه به روانپزشک می تواند کمک کننده باشد.

  11. سلام من کسی سرم داد بزنه یا صدای بوق قوی بشنوم ناخود اگاه عصبانی میشم و پرخاش میکنم سر همین تا حالا خیلی ضربه خوردم مشکل من چی هستش و چطور درمان میشه
    الان به خاطر افسردگی خفیف آسنترا 50 مصرف میکنم تاثیری روی این نداره

    1. کلینیک گوش تهران

      لطفا تحت نظر روانپزشک درمان را تا بهبودی کامل ادامه دهید.

  12. سلام وقت بخیر مدتیه وقتی تنها هستم به صداهای کوچک حساس شده ام مثل صدای کولر و صدای یخچال و صدای موتور ماشین و آزارم می دن. و احساس می کنم خراب هستن . این موضوع راه حلش چیه؟

    1. مهرداد

      سلام من هم این مشکلو دارم مثل صدای کولر بالای سرمون ک همسایه داره استفاده میکنه صدا یخچال صدای هواکش دستشویی صدای اتوبان صدای وایسادن و امدن قطار مترو و همینطور قطار در حال حرکت ک پنجره هاش بازه و من صداشو میشنوم
      صدای موتور یا ماشینی که در طبقه پایین زیاد گاز میده . و همه این صدا ها اذیتم میکنه
      واقعا نمیدانم چه کنم تنها کاری که میکنم اینه که توی گوشم حداقل زمانی که بیرون هستم و از مترو استفاده میکنم یا کنار اتوبان میگذرم. مدام گوشگیر استفاده میکنم
      ولی اخه نمیدونم این کار تا چ مدته ایا همیشگیه واقعا خسته کنندس.

      1. کلینیک گوش تهران

        میزوفونیا (Misophonia) وضعیتی است که در آن افراد به صداهای مشخصی بسیار حساس هستند و این صداها برای آن‌ها بسیار اذیت‌کننده و ناراحت‌کننده هستند. برای مدیریت و کاهش میزوفونیا، می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:
        1. آگاهی از میزوفونیا: اولین گام برای مدیریت میزوفونیا آگاهی از این وضعیت و تأثیرات آن بر شما است. با درک بهتری از این وضعیت، می‌توانید بیشتر کنترل کنید.
        2. مشورت با متخصص: مشورت با متخصص نظیر روان‌شناس یا روان‌پزشک کمک می‌کند. آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌ها و تکنیک‌های مدیریتی مناسبی ارائه دهند.
        3. تکنیک‌های مدیریت استرس: تکنیک‌هایی مانند مراقبه، روش‌های تنفسی عمیق و یوگا می‌توانند به کاهش استرس و ناراحتی ارتباط دارند.
        4. استفاده از گوش‌گیر: استفاده از گوش‌گیر در مواقعی که به صداهای مزاحم برخورد می‌کنید می‌تواند کمک کند.
        5. ارتقاء مهارات مدیریت خشم: ممکن است ناراحتی از صداهای مزاحم به خشم منجر شود. مهارت‌های مدیریت خشم به شما کمک می‌کنند تا بهتر با این احساسات کنترل کنند.
        6. تغییرات محیطی: اگر ممکن است، می‌توانید محیط خود را تغییر دهید تا با کاهش امکان تولید صداهای مزاحم کمک کنید.
        7. حمایت از خود: اطرافیان خود را در جریان وضعیتتان قرار دهید تا به شما در مواجهه با صداهای مزاحم حمایت کنند و درک شما را افزایش دهند.
        8. رفتارهای تنظیم‌شده: آموزش به اطرافیانتان که چگونه رفتارهایی کنند که به کاهش ناراحتی شما از صداها کمک کنند.
        مهمترین نکته این است که به دنبال راه‌حل‌هایی باشید که برای شما کار می‌کنند. همچنین، مهم است که با حمایت و راهنمایی متخصصان به مدیریت میزوفونیا بپردازید.

    2. سلام مدتیه من بدون اینکه صدای باشد درمغزم صدای کارکردن موتور دیزل یامتور یخچال احساس می کنم

      1. کلینیک گوش تهران

        با سلام احساس شنیدن صدا در گوش یا سر می تواند مرتبط با مشکلات گوش خارجی، میانی یا داخلی باشد. باید معاینات و آزمایشات لازم بعمل آید تا بتوان با قطعیت نظر داد. با تعیین نوبت قبلی، مراجعه نمائید.

  13. سلام
    من هم این مشکلات رو دارم و واقعا نمیدانم چکار کنم ، خرو پوف کردن ، هورت کشیدن را نمیتوانم تحمل کنم همچنین حرف زدن بلند من را عصبانی میکند ،، دارم دیوونه میشم اعضای خانواده اصلا درک نمیکنند و رعایت حال من را نمیکنند ، از همه متنفر شدم و به شدت عصبانی
    بارها تا مرز خود کشی رفتم جلو ولی منصرف شدم
    واقعا نمیتوانم تحمل کنم نمیتوانم

    1. کلینیک گوش تهران

      با سلام، درمان میزوفونیا بستگی به شدت و نوع حالت شما دارد. معمولاً درمان شامل مدیریت رفتاری، روانشناسی، داروها، یا ترکیبی از این روش‌ها است. بهتر است با پزشکتان مشورت کنید تا بهترین روش درمانی برای شما را تعیین کند.

  14. سلام
    بنده دی ماه پارسال عمل جراحی کلستاتوم داشتم و استخوان سندانی گوشم که بر اثر کلستاتوم آسیب دیده بود با پروتز جایگزین شد.
    و من بعد از عمل تا دو هفته صداها رو به شدت زیاد می‌شنیدم طوری که نمیتونستم کنار جاده بایستم و با اینکه فقط از یک گوش شنوایی دارم اما صدای تیک تاک ساعت رو از فاصله چند متری می‌شنیدم ولی بعد از دو هفته این شدت شنوایی کم شد
    میخواستم بدونم که کدومش طبیعیه شنوایی زیادم یا الان که کمتر شده؟

    1. کلینیک گوش تهران

      لطفا نوار گوش جدید تهیه کرده و ارسال کنید. می توانید مستقیما به کلینیک مراجعه و شنوایی تان را بررسی کنید.

  15. سلام من چند ماه است صدا اطرافم مثل جیغ پسر ۳ ساله ام و یا صدای دعوای بچه ها اذیتم میکنه گوش هام انگار داغ میشه و عصبی میشم گاهی موقع ها بهتر میشم گاهی بدتر در ضمن دچار عدم تمرکز و حواس پرتی شدم و کسی باهام حرف بعضی از کلمات اصلا نمیشنوم مثلا دو یا سه کلمه تو جمله .در یاد گیری درس ام دچار مشکل شدم و انگار مغزم توان پردازش کم شده در ضمن فشار عصبی دارم فقط نمی دانم باید به چه متخصصی مراجعه کنم یا باید دکتر گوش و حلق و بینی برم؟

    1. کلینیک گوش تهران

      با سلام، به نظر می رسد در وهله اول کنترل شرایط استرس زا و مراجعه به متخصص اعصاب و روان می تواند کمک کننده باشد. در صورتی که احساس مشکل در شنیدن ادامه داشت، می توانید به متخصصان کلینیک گوش تهران مراجعه کنید تا آزمایشات تخصصی شنوایی انجام شده و علت احتمالی مورد بررسی قرار گیرد.

  16. سلام ببخشید چجوری باید وقت بگیرم و درمان رو شروع کنم؟ من به تازگی شنوایی سنجی هم رفتم چون تماس گرفتیم گفتن اول برید شنوایی سنجی .

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام وقت بخیر
      با شماره های زیر تماس بگیرید:
      02188202934
      02188870911

  17. سلام
    من اختلای بیش شنوایی دارم
    به پزشک هم مراجعه کردم
    وقتی یه صدای بلند می شنوم یا اینکه صدای آروم رو به طور مستمر می شنوم گوشم انگار توش هوا میره و خارش میگیره
    به نظر شما درمان میشه؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام روز بخیر
      قبل از هرچیزی باید یکسری آزمایشات لازم انجام بدین و بدون اون نمیشه نظر داد

  18. باسلام ببخشید شما نوشتید در افراد بزرگسال 9% اما تایید کردن که 2% اما من ۱۳ سالمه و به کوچک ترین بلندی صدا عصبانی میشم شب ها صدا هوایی رو می‌شنوم و به مامان و بابام میگم میگن ما چیزی نمی‌شنویم من الان 2سالو0.5 هست که اینجوری هستم اما به صدای آهنگ زیاد حساس نیستم اما مثلاً اگه یکی از رفیقام یکم بلند صحبت کنه از خود بی خود میشم و عصبی میشم من حتی به صدای در هم حساسم نمی‌فهمم چی شده اصلا سر در نمیارم چرا این ۲ سال و خورده ای اینقدر حساس شدم موقعی که صدای بلندی می‌شنوم یا تو جمع نشستم فقط میخوام فرار کنم اگه موقع درس خواندن یکم سرو صدا باشه فورا مداد/خودکارو می‌زارم کنار و از اونجا دور میشم اصلا اعصاب برام نمونده زود می ترسم از صدا های عجیب و به صدا های بلند عصبانی میشم و میرم اصلا انگار اون آدم قدیمی نیستم یکم راهنمایی کنید ممنون

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام وقت بخیر
      ممکن است مبتلا به میزوفونیا باشید. مقالات مرتبط با صدابیزاری و هاپیراکیوزیس را بخوانید.

  19. سلام من 13 سالمه
    بخاطر تکرار مدام حرفهای خانوادم خیلی خیلی اعصابی میشم حتی با تکرار کلمه‌ی کوچک،و این اتفاق باعث میشه ازشون دور بمونم و زیاد پیششون‌ نباشم،تکرار حرف رو از هرادمی بشنوم احساس بدی بهم دست میده و قابلیت اینو دارم که هرچیزی که تو دستمه‌ سمتشون پرت کنم،این اتفاق چند ماهه رخ داده و حس میکنم هر وقت صدای خانوادم رو می‌شنوم اعصبانیت‌ تو کل بدنم جریان‌ پیدا میکنه و باعث دعوا کردن باهاشون میشه،یه جوری شده که دیگه واقعا نمیتونم تحملشون‌ کنم،این عادیه‌؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام وقت بخیر
      به مشکلات گوش بر نمی گردد. مراجعه به مشاور توصیه می شود

    2. با سلام
      من دو هفتس گوشم سوت میکشه
      نوار گرفتم گفت پاره شده پرده گوش چپم عایا خوب میشه صدای سوت از بین میره؟

      به هر صدایی هم حساسیت دارم بعد شنیدن یک صدا هرچیزی
      گوشم خر خر میکنه خودمم نمیتونم بلند صحبت کنم
      پشت سرمم خر خر میکنه
      باید چیکار کنم؟

      1. کلینیک گوش تهران

        پارگی پرده گوش معمولا طی یکماه جوش می خورد. در صورت تداوم مشکل، مراجعه نمائید.

  20. محمدرضا سابقی

    ممنون
    مقاله مفید بود.
    سالهاست که به وزور گوش مبتلا هستم. و داروهای پزشکان متفاوتی را استفاده کرده ام که کاملا بی اثر بوده اند..۲۴ ساعته سرم سوت می کشد
    و بحمدالله وقتی خوابم آرامش دارم.
    خداوند همه را شفا دهد.

    1. کلینیک گوش تهران

      گاهی اوقات برای درمان گوش مبتلا به وزور، نیاز به آزمایشات اضافی مانند آزمایش‌های شنوایی، سونوگرافی گوش و سر، و CT اسکن سر و گوش می باشد. بهتر است برای دریافت راهکار مناسب تر، به کلینیک گوش تهران مراجعه کنید.

  21. سلام من صدای سوت در گوشهایم دائم وجود دارد و باعث از بین رفتن آرامشم شده و در جاهای که ساکت میباشد نمی‌گذارد که بخوابم من سه سال پیش دوبار عمل انحراف بینی انجام دادم که متاسفانه دکتر مربوطه ام عمل خوبی انجام نداد و باعث سوراخ شدن غضروف میانی بینی ام شد .به دکتر گوش مراجعه کردم ولی جوابی نرفتم خواهشمندم مرا برای نجات از این درد راهنمایی فرمایید.

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. با توجه به توضیحات باید حتما مراجعه کنید تا گوش به صورت کامل بررسی شود. بدون معالینه بالینی نمیشه چیزی گفت.

  22. سلام..
    من 14 سالمه و تقریبا از اوایل پاییز نسبت به صداها حساس شدم
    بعضی اوقات اهنگاهای مورد علاقم که یه مواقعی با ذوق گوششون میدم اذیتم میکنن.. تو مدرسه مثلا همه دارن حرف میزنن و اوکیم ولی یهو نسبت به یه صدا اذیت میشم..
    وقتی یکی داد میزنه یا یه صدایی میره رو اعصابم که بیشتر اوقات صداهایی مثل تکرار شدن یه کلمه ن… مثلا زدن مداد به میز… و بعضی اوقات میمونم چرا حساس شدم نسبت به فلان صدا.. نمیدونم چطوری بگم.. یروز نسبت به صداعه حساسم یروز با صداعه اوکیم… ولی هی داره اینکه صداها برن رو اعصابم بیشتر میشه.. وقتی میرن رو اعصابم ناخوداگاه سرمو میگیرم یه گوشامو میگیرم.. یا نفس نفس میزنم و اگه صدا خیلی زیاد باشه و خیلی اذیتم کنه ممکنه گریه م بگیره.. اوندفعه تو سالن مراسم مدرسه اولش حالم خوب بود بعد یهو صداها زیاد شدن مجبور شدم گوشامو بگیرم یطوری بود که میکوبیدم به سرم تا سروصداها رو نادیده بگیرم و نمیدونم چیشد یهو گریه م گرفت…
    اممممم این یعنی مبتلا به هایپراکوزیس هستم..؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام بله احتمال زیاد هایپراکوزیس باشه. باید برای بررسی و نظر نهایی درباره مشکل مراجعه کنید.

  23. با سلام ، به شدت به بلند حرف زدن حساس و اعصبانی میشم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. ممکن هست دچار هاپیراکوزیس باشید. ولی باید بررسی شود. متاسفانه این بیماری درمان قطعی ندارد. توصیه می‌کنیم اول برای بررسی مراجعه کنید.

  24. باسلام و عرض ادب. جناب من ۱۵ سالمه و چند سالی هست که به صداهایی مثل پیس پیس کردن یعنی صدای س که بعضیا خیلی تیز میکِشَنِش اذیت میشم ، حس بدی دارم و دلم میخواد اونو موقع کسی باهام صحبت نکنه و مثلا وقتی خانواده وضو میگرن یا کسی که زیاد دهنشو بهم بزنه از عمد . اون لحظه حس پرخاشگری و عصبانیت دستم میده‌. آیا درمان میشه؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. متاسفانه این بیماری درمان قطعی نداره. ولی با روش های روان درمانی تا حد زیادی قابل کنترل و مدیریت هست. اگر مایلید می‌تونید برای مشاوره مراجعه کنید.

  25. با سلام و عرض ادب. جناب من ۱۵ سالمه و چند سالی هست که به صداهایی مثل پیس پیس یعنی صدای س که بعضیا خیلی تیز میکِشَنِش اذیت می‌شم. و به فین کردن مخصوصا موقع وضو گرفتم خانواده. گاهی اوقات که اینها انجام می‌شه برام خیلی عادیه. ولی یه موقع هایی انقدر اذیت می‌شم که حالت پرخاشگری و عصبانیت زیاد دستم میده. آیا درمان می‌شه؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. احتمال بسیار قوی شما درگیر هایپراکوزیس هستید. متاسفانه این بیماری درمان قطعی ندارد. اما با برخی روش‌های روان درمانی تا حدود زیادی قابل کنترل و مدیریت هست. می‌تونید برای مشاوره شدن به کلینیک مراجعه کنید.

  26. لیلا کاطمی

    من بعد ۴۲ سال فهمیدم این بیماری رو دارم ولی نمی دونم آیا درمان در اصفهان هم هست من بصورت شبانه روز نهایتا ۴۵ دقیقه میخابم اونم با شنیدن صداهای اطراف و با سختی تحمل کردن الباقی بیدارم

    1. تیر دخت

      سلام
      مادر منم یه مدتی اینطوری بود
      دکتر مغز و اعصاب و اعصاب و روان هم رفت ۵ سال دارو خورد ولی جواب نداد
      آخرش رفت سراغ طب اسلامی(آقای تبریزیان) در عرض ۸ ماه درمان شد توی اینترنت سرچ کنید نماینده های آقای تبریزیان
      آدرس و شماره تلفن نماینده تو شهر های مختلف رو بهتون میده

  27. Talaresfandyar Talaresfandyar

    سلام وقت بخیر من امروز گوش راستم صدا رو اکو میکرد خواستم یه سرچ کنم ببینم مشکل چیه دیدم هزارتا تا درد دیگه هم دارم واقعا تا الان فکر میکردم همه قبل خواب صدای نبض یا قلب خودشونومیشنون من حتی صدای نبض و قلب همسرمم میشنوم
    من گاهی اقات قله میرم یا زیاد میدوم وقتایی ک بینش میخوام استراحت کنم صدای نبض تو سرم هست تا حدود ده دقیقه . وقتایی ک میدوم موقع استراحت درس لحظه ای ک دو تموم شده صدای دویدنم با همون سرعتی ک بوده باز تو سرم هست اما قبل استراحت اینا رو نمیشنوم چون اهنگ گوش میدم
    جدای از اینا از تلوزیون بیزارم صداش برام ازار دهنده س کسی ک صدای لمس گوشیش میاد درحال پیام دادن باشه تیک تاک ساعت کلاغ گنجشک . وای اگه شخصی پیشم اهنگ بذاره و هی عوض کنه . یا صدای هشدار پیام یا زنگ دیگران خودم ک کلا سایلنته گوشیم همیشه

  28. سلام وقتتون بخیر
    من وقتایی که خیلی تمرکز دارم مثلا زمان هایی که تمرین ریاضی حل میکنم یا آزمونی رو میزنم برای مدت یک یا دو دیقه تمام صدا ها رو انگار به حالت عصبانی می‌شنوم…
    مثل صدای تیک تاک ساعت یا نفس کشیدن خودم یا وقتی یک نفر با من با آرومی تو اون برهه صحبت میکنه، احساس میکنم که داره با من دعوا میکنه…
    البته اینو بگم صدای آن ها برام بلند نمیشه فقط عصبانی به نظر میاد با همون ولتاژ قبلی
    و اگر چند دیقه به چیزی فکر نکنم و چشام رو ببندم مشکلم حل میشه و به حالت قبلی بر میگردم
    میشه لطفا اگه این موضوع در مورد تخصص شما هست کمکم کنید

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام مقاله میزوفونیا را در سایت مطالعه کنید و برای معاینات بیشتر مراجعه نمائید.

  29. سلام روزتون بخیر .
    من وقتایی که خیلی تمرکز دارم مثلا زمان هایی که تمرین ریاضی حل میکنم یا آزمونی رو میزنم برای مدت یک یا دو دیقه تمام صدا ها رو انگار به حالت عصبانی می‌شنوم…
    مثل صدای تیک تاک ساعت یا نفس کشیدن خودم یا وقتی یک نفر با من با آرومی تو اون برهه صحبت میکنه، احساس میکنم که داره با من دعوا میکنه…
    البته اینو بگم صدای آن ها برام بلند نمیشه فقط عصبانی به نظر میاد با همون ولتاژ قبلی
    و اگر چند دیقه به چیزی فکر نکنم و چشام رو ببندم مشکلم حل میشه و به حالت قبلی بر میگردم
    میشه لطفا اگه این موضوع در مورد تخصص شما هست کمکم کنید.

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام مقاله میزوفونیا را در سایت مطالعه کنید و برای معاینات بیشتر مراجعه نمائید.

    2. سما مهر

      سلام وقتتون بخیر
      پسر من ۱۰ سالشه و با صداهای بلند اذیت میشه تو باشگاه یا مدرسه هر جا ک صدا زیاده گریش میگیره ممکنه دچار پر شنوایی باشه؟

      1. کلینیک گوش تهران

        سلام باید مراجعه کنید تا گوش بررسی شود اینگونه نمی توان نظر داد

  30. سلام .خسته نباشید میگم خدمت شما و همکارای گرامی تون..
    جناب من ۱۴ سالمه.و به صدا های ریز خیلی حساسم مثلا به صدای نماز خوندن مادرم..که وقتی صداش رو می‌شنوم دچار شوک میشم و انگار مغزم رو مثل موریانه میخوره این صدا.
    ازتون خواهشمندم که بگید چیکار کنم..آیا درمان خانگی داره؟؟
    ممنونم بابت زحماتتون

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام گوش شما باید بررسی و معاینه بشه مراجعه کنید.

  31. ماهیار رجایی

    سلام. من دچار عدم تحمل صدا هستم، البته نه هر سروصدایی. مثلا از یک صدای پیوسته در محیط حتی صدای متوسط یک کارگاه صنعتی چندان اذیت نمی شوم. ولی از تحمل صدای متوسط رادیو و تلویزیون که خودم طالب شنیدن آن نباشم، بسیار آزرده و کم توان هستم. به نظر متخصصین این مشکل، کدام حالت از اختلالات شنوایی محسوب شده و روند درمانی آن به چه طریقی است؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام برای درمان این اختلال از صدا درمانی به همراه مشاوره جهت مدیریت شرایط توسط بیمار استفاده میشه. ولی برای تجویز نهایی باید مراجعه و گوش به وسلیه ابزار تخصصی معاینه و بررسی بشه و بعد نظر قطعی داده بشه.

  32. سلام وقتتون بخیر
    مشکل من به این صورت هست که زمانی که با تن صدای بالا صحبت میکنم و یا صدای بلندگو در مراسمی اگر زیاد باشه گوش چپم انگار تحمل نداره و مثل بلندگویی که خراب شده باشه شروع می کنه به غیژغیژ کردن . لطفا راهنمایی کنید خیلی داره اذیت میکنه…

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. برای معاینه باید مراجعه کنید و تست شنوایی بدید

  33. با سلام،بنده در طی روز در ساعت های نامشخص از بعضی صداهای ریز شدیدا اذیت میشم و بیشتر همین صداهای ریز بهم شوک وارد میکنه مثل صدای اتومات کردن سماور برقی یا باز شدن در اتاق یا گذاشتن قاشق داخل بشقاب و خیلی صداهای دیگه و حتی اروم تر از اینها،در این حالت صداهای ریز از گوشِ سمتِ چپم وارد میشه و شوک میده انگار مستقیم وارد قلبم میشه و قلبم رو میلرزونه،خدا میدونه که چه حالِ بدی پیدا میکنم جوری میشه که از این شوک ها روحیم خراب میشه و میخوام برم تو یه اتاقی یا جای ساکتی گوشام رو بگیرم و بخوابم،عذر میخوام آیا چنین موردی رو برخورد داشتید؟آیا خشکیِ مغز باعثش هست؟ و در ضمن من یک بار جایی خوندم که آسیب به فک هم میتونه همچین موردی رو به وجود بیاره و من تو کودکی به خاطر گاز زدنِ سیب فکم گرفت و قفل شد و موقع آزاد شدن از انتها که تقریبا زیر گوش هست صدای بدی مثل قلنج شکستن همراه با درد داشت که تا این سن که ۳۵ سالم هست این حالتِ قلنج شکستن سمت چپِ فک با من هستش،بابت پر حرفیم عذر میخوام ولی مشکلات سر و اعصاب خیلی عذاب آور هستش،ممنونم🙏🌹

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. شما باید مراجعه کنید و حتما نوار گوش بگیرین.

  34. راضیه دشتی

    سلام. ببخشید من جدیدا به سروصدا حساس شدم. اول برا مهم نبود ولی چند روزه دیگه نمی تونم کاری کنم مثلا کافی صدا تلوزیون یکم بلند شه من تمرکزمو از دست میدم و عصبی میشم. به نظرتون دچار پرشنوایی شدم ؟ این مشکل چطور حل میشه؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. بله احتمالا شما دچار پرشنوایی یا عدم تحمل صدا شدید.اما برای اکثر افراد، هایپراکوزیس مشکل ساز نیست و پس از توضیح و اطمینان حاصل کردن، می‌توانید شرایط خود را با موفقیت مدیریت کنید. مشکل پرشنوایی معمولا با مشاوره و در اغلب مواقع با بکار گیری صدا درمانی صورت برطرف میشه. اگر براتون ممکنه به کلینیک گوش تهران مراجعه کنید.

  35. خوب بود ولی من برای نوبت گرفتم یکم اذیت شدم وگرنه از کلینیک خیلی راضی بودم

    1. کلینیک گوش تهران

      با سلام. برای سهولت در رزور نوبت علاوه بر تماس با شماره های 02188202934 و 02188870911 می توانید از طریق اینترنتی هم اقدام نمائید. برای این کار به صفحه اصلی سایت به ادرس tehranearclinic.com مراجعه و در قسمت تماس با ما روی بخش نوبت دهی اینترنتی کلیک نمائید.

    2. سلام ۲۰ سالمه .از کودکی به شدت برخی مواقع به صداهایی مثل موتور استارت ماشین پاندول ساعت جیرینگ کریستال کوبیدن چیزی به آهن تبل عزاداری … اننقدر حساسم که کاری جز فریاد وگریه از دستم بر نمیاد.اون لحظه توصیف ناپذیره فقط حس مسکنم دیگه این صداها تموم نمیشن و قراره تا ابد بشنوم و دیوونم میکنه.حتی گاهی که در کمال آرامشم یهو میرم تو فکر میگم من فلان روز چطور صدای اون مکان رو تحمل کردم وباز با فکر کردن بهش دیوونه میشم☹️خیلی سعی کردم بیتفاونت باشم خودمومشغول کنم و تلقینی در کار نباشه ولی از بچگی همینه .حتی از تکون خوردن پرده تند رفتن ماشین عاب سواری تند و صدای باد هم همین حالو دارم.
      ممنون مطالعه کردید و زیاد بود.میشه راهنمایی کنید چه دکتری میتونه به دادم برسه؟
      مشاور روانشناس و نوار مغزی و دکتر مغز و اعصابم مراجعه کردم نتیجه ای نشد..

      1. کلینیک گوش تهران

        سلام حساسیت به صدا احتمال میزوفونیا هست.متاسفانه درمان قطعی نداره اما با تکنیک های مشاوره قابل مدیریت است.

  36. سلام وقت بخیر منم به هایپراکوزیس مبتلا بودم اما با تشخیص و راهنمایی های که گرفتم تونستم درمان کنم ممنون از شما

  37. خیلی خوبه که ما به همچین مطالب آموزنده ای دسترسی داریم با تشکر از شما

  38. سلام بسیار ممنون از دکتر خوبمون من در این مرکز رفتم توضیحات و راهنمایی هاتون عالی بود. خداقوت

    1. سلام توروخدا ب منم بگین من شبا ب صدای بخاری نمیتونم بخابم توروقران واس این ۶ سال در قرص اصاب میخورم دیونه شدم کمکم کنبن

      1. کلینیک گوش تهران

        سلام. از اون جایی که بیماری پرشنوایی و یا عدم تحمل صدا، بیماری نادری می باشه. برای تشخیص و شروع درمان حتما باید به پژشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید و تست شنوایی بدید و بعد اگر بیماری تشخیص داده شد باید صدادرمانی رو شروع کنید. من توصیه میکنم به کلینیک گوش تهران مراجعه کنید. در کلینیک هم انواع تست های شنوایی انجام میشه و هم درمان.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *