سمعک پشت گوشی چیست؟

سمعک پشت گوشی

سمعک پشت گوشی (BTE) نوعی از سمعک‌ها است که در بالا و پشت لاله گوش قرار گرفته و از طریق یک لوله و قالب تهیه شده برای هر فرد، صدا را به مجرای گوش هدایت می‌کند. یکی از انواع سمعک پشت گوشی، سمعک‌های رسیور داخل کانال (RITE) هستند که در آنها بلندگو به جای بدنه اصلی سمعک(hearing aids)، در یک قسمت در داخل کانال گوش قرار می‌گیرد.

به عبارت دیگر، بلندگوی سمعک در مجرای گوش قرار می‌گیرد، اما میکروفون و پردازنده در یک قاب کوچک در پشت گوش، تعبیه می‌شوند.

این قطعات توسط یک سیم نازک به هم متصل می‌شوند. این سبک از سمعک دارای کیفیت صدای بالاتر از حد متوسط ​​است و توسط تمام تولیدکنندگان بزرگ سمعک ساخته می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با سمعک پشت گوشی بیشتر آشنا شوید.

سمعک پشت گوشی(BTE)چیست؟

سمعک‌های BTE جزو سمعک پشت گوشی هستند. این نوع از سمعک به گونه‌ای هستند که در خارج از گوش خارجی فرد کم شنوا قرار می‌گیرد. سمعک‌ پشت گوشی، به طور مخفیانه پشت گوش قرار می‌گیرد.

یک لوله شفاف و نازک، قالب گوش را به بدنه سمعک متصل می‌کند. این لوله کوچک صدا را به داخل مجرای گوش شما هدایت می‌کند. سمعک‌های BTE، قابل تعمیر هستند و به راحتی تعمیر می‌شوند.

سمعک پشت گوشی برای همه نوع از انواع کم شنوایی‌ها مناسب هستند. این مدل از تجهیزات کمک شنوایی، برای تمام اندازه‌های گوش مناسب است. این به این معنا است که اگر نیاز به تغییر سایز باشد می‌توان رسیورهای داخل گوش را تعویض کرد.

سمعک‌های BTE در اندازه‌ها، شکل‌ها و گزینه‌های رنگی مختلفی در دسترس هستند. در نتیجه می‌توان یکی از آنها را متناسب با رنگ پوست یا رنگ مو خود انتخاب کرد.

مزایای سمعک پشت گوشی(BTE)

  • متناسب با تمام درجات کم شنوایی، از جمله کم شنوایی عمیق است.
  • معمولاً در مدل‌هایی با اتصال بی سیم به دستگاه‌ها موجود است.
  • کمتر در معرض آسیب رطوبت است.

معایب سمعک پشت گوشی(BTE)

  • محدودیت‌های بالقوه فضایی برای افراد دارای عینک
  • از جهت بصری، پنهان نیست.

سمعک گیرنده در گوش (RITE) چیست؟

این سبک بسته به سازنده به طور معمول به عنوان سمعک گیرنده در گوش (RITE) یا سمعک گیرنده در کانال (RIC) شناخته می‌شود. این نوع از سمعک‌ها جزو سمعک پشت گوشی هستند.

مزایای گیرنده در گوش (RITE)

  • به طور کلی تنها سبکی است که با گزینه باتری قابل شارژ همراه است.
  • با اتصال بی سیم به دستگاه‌هایی مانند تلفن همراه متصل می‌شود.
  • بلندگو را می‌توان جداگانه تعویض کرد.

معایب گیرنده در گوش (RITE)

  • بلندگو که درون گوش است، در معرض رطوبت و آسیب موم گوش قرار دارد.
  • میکروفون و پردازنده صدا که در پشت گوش قرار دارند قابل مشاهده است.

سمعک‌های گیرنده در کانال (RIC)

سمعک‌های گیرنده در کانال (RIC) از نظر شکل و سبک شبیه سمعک پشت گوش بوده اما کوچکتر هستند زیرا گیرنده (یا بلندگو) به جای محفظه در داخل مجرای گوش قرار می‌گیرد. این سمعک‌ها در صورت کم شنوایی خفیف تا شدید مناسب‌ترین حالت هستند.

می‌توانید در مورد انواع سمعک با یک متخصص شنوایی شناس صحبت کنید تا بهترین گزینه ممکن را به شما پیشنهاد دهد.

آیا سمعک‌های پشت گوشی مناسب هستند؟

اینکه سمعک مناسب باشد یا خیر به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله نوع، میزان و شکل کم شنوایی، ویژگی‌های مورد نظربیمار، آناتومی گوش، نیازهای خاص سبک زندگی، هزینه ، ظاهر و سایر موارد.

این نوع از سمعک‌ها پشت گوش قرار دارد و با هوک، روی گوش قرار می‌گیرد. برای انواع کاهش شنوایی از خفیف تا عمیق می‌توان استفاده کرد. از سمعک‌های BTE معمولاً برای کودکان استفاده می‌شود زیرا امکانات بیشتری متناسب با نیازهای شنیداری کودکان داشته، و در طی رشد، تنها با تعویض قالب، مجددا قابل استفاده خواهد بود.

اگر اندازه کوچکتری نسبت به سمعک‌های پشت گوش می‌خواهید، ممکن است سمعک گیرنده گوش (RITE) راه حل مناسب باشد. مناسب بودن یا نبودن سمعک‌های RITE  یا RIC برای شما، به شکل گوش و میزان کم شنوایی‌تان بستگی دارد.

اگر می‌خواهید سمعک علاوه بر جلوه زیبا دارای کیفیت کافی باشد، سمعک پشت گوش گزینه مناسبی است. با این وجود بهتر است قبل از خرید سمعک با یک متخصص شنوایی شناس مشورت شود تا سبک مناسب تهیه شود.

در انتها

اگر دچار کم شنوایی شدید گوش هستید، سمعک‌های پشت گوش (BTE) یک راه حل عالی است. سمعک‌های پشت گوش به راحتی قابل کنترل هستند و بیشترین تقویت را ایجاد می‌کنند، و آنها را به راه حل ترجیحی برای افراد با کم شنوایی شدید تا عمیق است. اندازه کمی بزرگتر ویژگی‌های بیشتر را می‌پذیرد.

کلینیک گوش تهران در خیابان ولیعصر با داشتن بهترین متخصصان شنوایی شناس و گوش، حلق و بینی بهترین خدمات را به بیماران ارائه می‌دهد. اگر شما علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش درمانی کلینیک گوش تهران و تیم حاذق این کلینیک هستید؛ از طریق لینک‌های ارتباطی موجود در سایت تماس بگیرید.

مطلبی که تحت عنوان «سمعک پشت گوشی چیست؟ » خواندید، به طور اختصاصی برای وب سایت کلینیک گوش تهران تهیه شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

منبع:

https://www.healthyhearing.com/help/hearing-aids/types

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

پست های مرتبط

7 دیدگاه دربارهٔ «سمعک پشت گوشی چیست؟»

  1. طاووسی

    بسیااار عااالی . منو در خرید سمعک راهنمایی خوبی کرد. سپاس از شما

  2. جمالی زاده

    اگر نوبت این کلینیک رو گیر بیارین بدون شک یکی از بهترین کلینیک ها رو انتخاب کردیند

  3. خیلی مقاله خوبی بود منو در خرید سمعک راهنمایی کرد. خسته نباشید به شما

  4. خیلی تعریفتونا شنیدم ولی چند بار برای نوبت زنگ زدم اشغال بود

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. عذر ما را بپذیرید. برای راحتی در کسب اطلاعات بیشتر یا رزور نوبت اینترنتی می توانید به صفحه اصلی سایت کاینیک گوش تهران به ادرس tehranearclinic.com مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *