درمان سرگیجه در خانه

روش درمان فوری سرگیجه در خانه

سوال رایجی که بیشتر مخاطبین عزیز مطرح می نمایند درباره درمان سرگیجه در خانه می باشد. دوستان عزیز با توجه به اینکه سرگیجه در طولانی مدت حتما منشا داخلی داشته و باید توسط افراد متخصص و ماهر بررسی گردد اما گاها در صورت کوتاه مدت بودن و موقتی بودن سرگیجه میتوان راهکارهایی جهت بهبود و کنترل شرایط ناشی از سرگیجه در خانه انجام داد و در صورت تکرار این حالت حتما باید به پزشک مراجعه نمود. در این مقاله به بیان برخی از این راهکارها اشاره شده است

سرگیجه معمولا به دلیل اختلالات و مشکلات داخلی گوش به سراغ شما می آید؛ برای همین تشخیص و درمان آن برای شما میتونه سخت باشه، ولی امروز در این مقاله آموزشی از کلینیک گوش تهران به بررسی و معرفی روش‌های درمان سرگیجه در خانه میپردازیم.

همچنین برای رزرو وقت در کلینیک گوش تهران می توانید با شماره های 02188870912 -02188202934 تماس بگیرید یا به خود کلینیک واقع در تهران، خیابان ولیعصر، روبروی بیمارستان دی، ساختمان پزشکان دی (پلاک 12). طبقه ۹ واحد E و C مراجعه نمایید.

شایع ترین نوع سرگیجه

شایع ترین نوع سرگیجه، سرگیجه وضعیتی حمله ای خوش خیم است. این نوع سرگیجه زمانی اتفاق می افتد که کریستال های کوچک کلسیم در گوش داخلی شما جابجا می شود.

این حالت را معمولا زمانی که از خواب بیدار شده اید و بلافاصله از رختخواب بیرون می آیید و سر خود را به سمت بالا می برید، احساس می کنید؛ بیشتر افراد بالای 60 سال دچار سرگیجه BPPV می شوند.

روش های درمان سرگیجه در خانه

اگر سرگیجه نوع BPPV دارید، برای تسکین و درمان آن می توانید به کلینیک گوش تهران مراجعه کنید و یا با مطالعه مطالب موجود در سایت کلینیک گوش تهران و پیج اینستاگرام این کلینیک، با استفاده از روش های درمان سرگیجه در خانه، سرگیجه خود را تا حدودی درمان کنید. همچنین  در این قسمت از مقاله چند تمرین مرسوم برای درمان سرگیجه در خانه را معرفی می کنیم:

اگر دچار سرگیجه شده اید، در یک اتاق تاریک و ساکت چشم هایتان را ببندید و دراز بکشید، نفس عمیقی بکشید. با این کار حالت تهوع و احساس چرخشی که دارید، کاهش می یابد. با این کار از محیط استرس زا نیز دور خواهید بود، چرا که استرس و عصبانیت در تشدید سرگیجه تاثیرگذار است. برای درمان سرگیجه در خانه می توانید تمرینات زیر را انجام دهید.

درصورت عدم درمان سرگیجه چه کنیم؟

درصورت عدم درمان سرگیجه در خانه چه کنیم؟

اگر همچنان پس از گذشت چند ساعت یا چند روز هنوز با مشکل سرگیجه دست و پنجه نرم می کنید، روش ها و تمرینات درمان خانگی سرگیجه برای شما مفید نبوده و تاثیر چندانی نداشته اند، باید به فکر مشاوره پزشکی باشید.

بهتر است هر چه زودتر به یک پزشک متخصص یا یک کلینیک مجرب مراجعه کنید تا ضمن تشخیص مشکل شما، طی یک برنامه مراقبت بالینی به درمان سرگیجه شما کمک کنند.

به چه حالتی سرگیجه میگویند؟

سرگیجه چه حالتی است؟

سرگیجه احساس ناگهانی از دست دادن تعادل است و معمولا با احساس نگاه کردن به پایین از ارتفاع بالا می باشد. هنگام سرگیجه شما احساس می کنید خودتان در حال چرخیدن هستید و یا محیط اطراف شما در حال چرخش است.

احساس چرخش و سرگیجه ای که ایجاد می شود می تواند انجام فعالیت های شما را محدود کند و حتی ممکن است نتوانید سر پا بایستید، حملات سرگیجه ممکن است چند ثانیه، چند ساعت و حتی گاهی تا چند روز ادامه داشته باشد.
در این وضعیت شما احساس می کنید که به بیماری مبتلا شده اید و به دنبال برای درمان سرگیجه در خانه هستید.

دلایل ایجاد سرگیجه

سرگیجه بیشتر مواقع به دلیل اختلال و مشکلات گوش ایجاد می شود، ولی دلایل مختلف دیگری نیز هستند که باعث ایجاد سرگیجه و یا تشدید سرگیجه می شوند که در این قسمت به این دلایل اشاره می کنیم.

دهیدراتاسیون یا کم آبی بدن

کم آبی برای بدن مضرات زیادی دارد، از جمله ضررهایی که کم آبی به بدن شما می رساند، این است که باعث تشدید علائم سرگیجه می شود. پس روزانه نوشیدن آب به میزان کافی را فراموش نکنید، در زمان هایی که بدنتان آب زیادی از دست داده است نیز با نوشیدن آب اضافی آب از دست رفته بدنتان را تامین کنید.

کمبود ویتامین D

مطالعات انجام شده نشان می دهند، افرادی که دائما دچار سرگیجه هستند، معمولا کمبود ویتامین D دارند. پس نسبت به تامین ویتامین های بدن خود بی تفاوت نباشید و با داشتن رژیم غذایی مناسب، ویتامین های مورد نیاز از جمله ویتامین D را دریافت نمایید.

افت قند و فشار خون

پایین بودن قند خون و یا فشار شما نیز می تواند دلیلی برای سرگیجه شما باشد. پس با خوردن غذای کافی قند خون را در حالت نرمال حفظ نمایید تا دچار سرگیجه نشوید. با ورزش به موقع و رژیم غذایی مناسب، قند و فشار خون خود را تنظیم کنید تا افت آن ها منجر به سرگیجه تان نشود.

سخن آخر

در این مقاله با چند روش کنترل خانگی سرگیجه آشنا شدید. برای درمان سرگیجه و مشکلات گوش می توانید به کلینیک گوش تهران که یکی از بهترین و بزرگ ترین کلینیک های سلامت گوش وشنوایی می باشد، مراجعه کنید. این کلینیک یکی از جامع ترین مراکز تخصصی گوش و شنوایی در تهران است که آماده ارائه خدمات تشخیصی، مراقبتی و درمانی به هموطنان سراسر کشور می باشد.

برای ارتباط با این کلینیک، رزرو نوبت یا دریافت مشاوره می توانید از طریق سایت Tehranearclinic.com اقدام نمایید و یا از طریق شماره های 02188870912 -02188202934 یا پیج اینستاگرام Tehranearclinic با کارشناسان این کلینیک در ارتباط باشید.

منبع:

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۲.۶ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

پست های مرتبط

1 دیدگاه دربارهٔ «درمان سرگیجه در خانه»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *