برای درمان سرگیجه چه بخوریم؟

برای درمان سرگیجه چه چیزی بخوریم؟

افرادی که سرگیجه دارند، معمولا به دنبال روش‌های خانگی و ساده برای از بین بردن آن هستند؛ از این رو یکی از سوالات پرتکرار این افراد این هست که برای درمان سرگیجه چه بخوریم؟ روش های خوراکی متعددی وجود دارند که از طریق اونها میتونین سرگیجه رو از بین ببرین مثل استفاده از زنجبیل، لیمو، تخم گشنیزی، جینکو بیلوبا و … که در ادامه این مقاله آموزشی از کلینیک گوش تهران به آن میپردازیم.

به منظور دریافت خدمات درمانی در زمینه مشکلات گوش و شنوایی که یکی از دلایل اصلی بروز سرگیجه است، می‌توان به کلینیک تخصصی گوش تهران به آدرس خیابان ولیعصر، روبروی بیمارستان دی، ساختمان پزشکان دی (پلاک 12)، طبقه نهم واحد E و C مراجعه نمود.
علاوه‌ براین می‌توان از طریق شماره تماس‌های 02188202934، 02188870912 با کلینیک گوش تهران تماس حاصل نموده و در اینستاگرام به آدرس tehranearclinic، دنبال کرد.

بهترین خوراکی های درمان سرگیجه

در ادامه در جواب سوال “برای رفع سریع سرگیجه چه بخوریم؟” به معرفی برخی از بهترین خوراکی‌ها برای از بین بردن سرگیجه میپردازیم:

مصرف عصاره جینکو بیلوبا

یکی از بهترین روش‌های درمان سریع سرگیجه، مصرف عصاره جینکو بیلوبا است. این گیاه، یک گیاه چینی مناسب سرگیجه است. عصاره جینکو بیلوبا، باعث افزایش خون‌رسانی به مغز شده و ممکن است سرگیجه را بهبود بخشد.

مصرف آب و مایعات کافی

یکی از دلایل اصلی سرگیجه، کمبود آب بدن و مصرف کم آب و مایعات است؛ بنابراین با مصرف آب و مایعات فراوان می‌توان از این دلیل بروز سرگیجه جلوگیری کرد.

استفاده از زنجبیل

به صورت کلی زنجبیل از گذشته تاکنون دارویی طبیعی و گیاهی برای مشکلاتی مانند حالت تهوع بوده است. همچنین زنجبیل تاثیر بسزایی در کاهش سرگیجه دارد و یکی از بهترین روش‌های خانگی درمان سرگیجه است. برای مصرف زنجبیل به منظور رفع مشکلات سرگیجه می‌توان، از روش‌های جویدن و یا درست کردن دمنوش، آن را استفاده کرد.

مصرف لیمو

آبلیمو نیز یکی از مواد طبیعی پر از خواص است که مصرف آن برای از بین بردن و درمان سرگیجه نیز کاربردی است. آب لیمو به دلیل اینکه سطح قند بدن را افزایش می‌دهد و باعث جلوگیری و درمان مشکلات سرگیجه می‌شود.

ترکیب تخم گشنیز و گاسبری

گیاه گاسبری و تخم گشنیز، منبع غنی از ویتامین‌های مختلفی مانند ویتامین C و ویتامین A هستند که می توانند باعث بهبود سرگیجه شوند. برای ترکیب این ماده مفید برای درمان سرگیجه، می‌توان دو قاشق چای خوری تخم گشنیز را با یک لیوان آب گاسبری مخلوط کرد و آن‌ها را به مدت یک روز خیسانده و سپس مصرف کرد.

روش های دیگر درمان سرگیجه

حال بعد از معرفی بهترین خوراکی ها برای سرگیجه، برخی روش‌های متداول درمان سرگیجه که باید بصورت مکمل استفاده کنید رو بهتون معرفی میکنیم:

تمرین ورزشی

برخی از حرکات ساده ورزشی نیز در درمان سرگیجه موثر هستند. یکی از بهترین ورزش‌ها برای درمان سرگیجه این است که به صورت صاف ایستاده و گردن را در جهت عقربه‌های ساعت و خلاف آن به آرامی حرکت داد.

همچنین می‌توان به صورت صاف ایستاده و به یک نقطه متمرکز شد و چشمان خود را به آرامی باز و بسته نمود. این اقدامات باعث حفظ سیستم هشدار خواهد شد و از بروز سرگیجه جلوگیری می‌کند.

رژیم غذایی مناسب

استفاده از مناسب‌ترین رژیم غذایی برای سرگیجه اهمیت زیادی دارد، زیرا مصرف مواد غذایی تاثیر مستقیمی بر ایجاد سرگیجه یا برطرف کردن آن دارد. برای درمان سرگیجه باید از رژیم غذایی پیروی کرد که حاوی مواد معدنی و ویتامین‌ها باشد. همچنین مصرف مواد گیاهی و طبیعی اهمیت زیادی دارد. در مقابل مصرف موادی مانند قهوه، تنباکو، الکل، مواد غذایی خیلی چرب و خیل شور نیز باعث بروز سرگیجه و تشدید آن می‌شوند. انتخاب رژیم غذایی برای سرگیجه، با توجه به دلیل سرگیجه تعیین می‌شود.

سخن پایانی

سرگیجه یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که برای بسیاری از افراد رخ می‌دهد. این مشکل با علائمی مانند بی‌حسی، تاری دید، عدم تعادل و مشکلاتی از این قبیل بروز می‌دهد.

افرادی که دچار سرگیجه می‌شوند به این فکر خواهند افتاد که برای رفع سریع سرگیجه چه بخوریم و چه کارهایی را باید انجام دهیم. سرگیجه دلایل مختلفی دارد که باید ابتدا دلیل سرگیجه مشخص شود و سپس نسبت به درمان آن اقدام کرد.

ما در این مقاله به سوالاتی مانند این که برای رفع سریع سرگیجه چه بخوریم، رژیم غذایی برای سرگیجه و …. پرداختیم. یکی از دلایل اصلی بروز سرگیجه، مشکلات و بیماری‌های گوش داخلی است که برای رفع این مشکل می‌توان به کلینیک گوش تهران مراجعه نمود و مشکلات گوش داخلی و در نتیجه سرگیجه را درمان کرد. آدرس و اطلاعات تماس کلینیک گوش تهران عبارتند از:

آدرس کلینیک: خیابان ولیعصر، روبروی بیمارستان دی، ساختمان پزشکان دی (پلاک 12)، طبقه نهم واحدc

شماره‌های تماس: 02188202934 – 02188870911

پیج اینستاگرام: tehranearclinic

سوالات متداول درمان خوراکی سرگیجه

  1. دلایل بروز سرگیجه چه عواملی هستند؟

سرگیجه به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که برخی از مهم‌ترین این دلایل عبارتنداز: افت فشار خون و قند خون، کم آبی بدن، کم خوابی و اضطراب، کم خونی، اختلالات و مشکلات گوش داخلی، ابتلا به بیماری میگرن یا پارکینسون، ورزش کردن، عوارض داروهای آرام‌بخش و افسردگی و غیره.

  1. برای درمان سرگیجه ناشی از مشکلات گوش داخلی باید چه کار کرد؟

سرگیجه ناشی از بروز مشکلات گوش داخلی به دلایل مختلفی مانند عفونت گوش بروز می‌دهد. برای درمان ریشه‌ای این مشکل می‌توان به کلینیک گوش تهران مراجعه نمود.

  1. رژیم غذایی برای سرگیجه باید چگونه باشد؟

رژیم غذایی برای سرگیجه باید به گونه‌ای باشد که حاوی مواد معدنی و ویتامین‌ها و مواد گیاهی و طبیعی باشد‌. همچنین باید از مصرف موادی مانند قهوه، تنباکو، الکل، مواد غذایی خیلی چرب و خیل شور نیز جلوگیری کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۳ از ۵
از مجموع ۴۹ رای

پست های مرتبط

2 دیدگاه دربارهٔ «برای درمان سرگیجه چه بخوریم؟»

  1. تجربه: درمان تکان خوردن مایع گوش میانی: بایک نرمش ساده،درمدت 10دقیقه خوب شدم،باراهنمایی یک دکترمغزواعصاب،(خداخیرشون بدهد مرانجات داد).
    نرمش:به کمک یکنفرهمراه باشد،روی تخت به پشت بخوابیدطوریکه سرتان ازلبه تخت کاملا به بیرون ازتخت آویزان شودبمدت حدود10ثانیه، سپس به آرامی حدود2دقیقه بشینید.سپس به پهلوی چپ بخوابید سرتان ازلبه تخت بمدت 10ثانیه کاملا آویزان باشد،سپس2دقیقه بشینید.بعدازآن به پهلوی راست بخوابید وسرتان10ثانیه ازلبه تخت کاملا آویزان باشد،حالا به آرامی حدود5دقیقه روی تخت بشینید.ملاحظه خواهیدکردکه حالتان خوب خوب شده ودیگرسرگیجه وتهوع ندارید.🌹تا۴ روزاین نرمش راانجام دهید.وهرموقع،بیماری منییربسراغتان آمدبازهم این نرمش را میتوانیدانجام دهید🙏ضمنامیتوانید داروهای تجویزشده دکترگوش راهم حدودیک هفته مصرف کنید.🌹ازسرگیجه راحت شدم .🌹تندرستی وشادکامی شما را آرزومندم.سلیمانی🌹

    1. کلینیک گوش تهران

      مانورهای بازگردانی ذرات بسته به کانال درگیر و نوع چسبیدن کریستال ها متنوع هستند. پیشنهاد شما در این پیام جزو هیچ یک از مانورهای علمی شناخته شده نیست. بنابراین توصیه می شود به هیچ عنوان در منزل مانورهای ساختگی و غیرعلمی انجام نشود چون می تواند باعث تشدید علائم و همچنین ناتوانی متخصص برای اجرای صحیح مانورهای بعدی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *