آیا امکان برگشت گوش بعد از اتوپلاستی وجود دارد؟

آخرین بروزرسانی: می 13, 2024
آیا امکان برگشت گوش بعد از اتوپلاستی وجود دارد؟

بسیاری از افراد، برای اصلاح موقعیت گوش یا فاصله آن از سر، عمل اتوپلاستی انجام می‌دهند؛ اما همواره با این نگرانی مواجه هستند، که آیا امکان برگشت گوش بعد از اتوپلاستی وجود دارد؟ و اینکه در چه صورتی نتیجه عمل اتوپلاستی از بین می‌رود؟ امکان برگشت گوش بعد از جراحی اتوپلاستی، احتمال بسیار کمی دارد؛ در واقع، نتایج این جراحی را می‌توان دائمی دانست! با این حال، ممکن است در طول زمان یا با افزایش سن، تغییراتی در نتیجه جراحی اتوپلاستی رخ دهد!

بنابراین، با توجه کردن به نکاتی مانند سن مناسب برای جراحی زیبایی گوش، می‌توان به ماندگاری نتیجه عمل کمک کرد. همچنین، رعایت مراقبت‌های بعد از عمل زیبایی گوش، می‌تواند احتمال بازگشت گوش بعد از جراحی اتوپلاستی را به حداقل برساند!

آیا برگشت گوش بعد از اتوپلاستی امکان‌پذیر است؟

لازم است اشاره کنیم که عمل زیبایی گوش، از معدود جراحی‌های زیبایی است، که بیمار بلافاصله پس از عمل، می‌تواند نتیجه آن را مشاهده کند! در واقع، برجستگی گوش‌ها، به محض اتمام جراحی برطرف می‌گردد؛ با این حال ممکن است در 2 تا 3 روز اول بعد از جراحی، کمی درد و تورم در ناحیه وجود داشته باشد، که این کاملا طبیعی خواهد بود (در این باره میتونین ورم گوش بعد از اتوپلاستی رو مطالعه کنین). Do Otoplasty Results Last Forever?

تجربه نشان می‌دهد که نتیجه عمل اتوپلاستی در اغلب افراد، به صورت دائمی باقی می‌ماند؛ اما موارد بسیار نادری نیز وجود دارند، که نتیجه این جراحی، دستخوش تغییر شده باشد! رعایت دستورات پزشک پس از جراحی، قطعا در پیشگیری از بازگشت نتیجه اتوپلاستی، تاثیرگذار است. همچنین، اگر جراحی زمانی انجام گیرد که گوش‌ها به اندازه نهایی خود رسیده باشند، مسلما احتمال برگشت گوش بعد از اتوپلاستی، به حداقل خواهد رسید.

تاثیر افزایش سن بر بازگشت گوش بعد از اتوپلاستی

انجام جراحی‌های زیبایی در بین جوانان، طرفداران و داوطلبان بیشتری دارد؛ اتفاقا جراحی اتوپلاستی نیز برای بسیاری از جوانان جذاب بوده، و معمولا از طریق آن، اندازه و متقارن بودن گوش‌های خود را اصلاح می‌کنند. جراحی اتوپلاستی در جوانان اغلب برای رفع گوش‌های بیش از حد بزرگ انجام می‌گیرند، که می‌تواند اعتماد به نفس افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

تاثیر افزایش سن بر بازگشت گوش بعد از اتوپلاستی

در حالت کلی، عمل اتوپلاستی باید در سنینی انجام گیرد، که گوش‌ها به اندازه نهایی خود رسیده و رشد کامل داشته‌اند! برای هر فرد، ممکن است این سن متفاوت بوده، و از ۵ سالگی تا بزرگسالی تغییر کند؛ با این حال، در اغلب موارد افراد در سنین کودکی، رشد کامل گوش را تجربه کرده و نتیجه اتوپلاستی برای آن‌ها، به صورت دائمی ماندگار می‌شود. در این گونه افراد، احتمال برگشت گوش بعد از اتوپلاستی کمترین مقدار را دارد.

لازم است بر این نکته تاکید کنیم، که نتایج حاصل از اتوپلاستی در هر سنی، دائمی است. اما گاهی به دلیل روند پیری و افزایش سن، ظاهر گوش‌ها کمی تغییر می‌کند. با این حال، این مساله تاثیر چندانی بر نتیجه جراحی زیبایی گوش نخواهد داشت.

مراقبت‌های لازم برای پیشگیری از برگشت گوش بعد از اتوپلاستی

یکی از مواردی که می‌تواند تاثیر مستقیمی بر برگشت گوش بعد از جراحی اتوپلاستی داشته باشد، حرکت گوش‌ها است! به این معنا که گوش‌ها بعد از جراحی، حالت ناپایداری دارند و باید با استفاده از یک هدبند کشی، از آن‌ها حمایت کرد؛ به همین دلیل، بیمار باید از یک پانسمان شبانه استفاده کند، تا از خم شدن و یا حرکت گوش بعد از اتوپلاستی، در هنگام خواب شب، پیشگیری به عمل آید.

از طرفی، به مدت ۱ تا 2 هفته بعد از عمل زیبایی گوش، بیمار باید از یک هدبند مناسب استفاده کند، تا گوش‌ها در موقعیت نهایی خود ثابت باقی بمانند. در نهایت، به مدت ۶ هفته، فرد باید هدبند را در هنگام شب بپوشد، تا نتایج جراحی ثابت مانده و از برگشت گوش بعد از اتوپلاستی پیشگیری شود.Is It Normal For Your Ears To Move Position Slightly After Otoplasty?

اثرات نبستن هدبند در شب بعد از اتوپلاستی

این هدبند، علاوه بر تثبیت گوش‌ها، روند بهبودی را نیز تسریع می‌کند. در صورتی که فرد از بستن سربند سرپیچی کند، قطعا احتمال حرکت گوش‌ها وجود داشته، و به احتمال زیاد نتایج عمل اتوپلاستی از بین می‌روند! حتی ممکن است گوش‌ها به صورت نامتقارن از سر فاصله گیرند.

اثرات نبستن هدبند در شب بعد از اتوپلاستی

پس از جراحی زیبایی گوش، فرد ممکن است هنگام بیدار شدن از خواب، متوجه حرکت یا جابجایی موقعیت گوش‌ها شود. این مساله عمدتا در اثر خوابیدن به پهلو رخ می‌دهد؛ پس بستن هدبند در شب را جدی بگیرید!

برگشت گوش بعد از اتوپلاستی در اثر بستن هدبند!

با اینکه بستن هدبند در هنگام شب و تا چند هفته بعد از جراحی، یکی از مهم‌ترین مراقبت‌های اتوپلاستی به حساب می‌آید، اما لازم است به میزان کشش و فشار هدبند دقت داشته باشید. بسیاری از بیماران، این باورند که اگر گوش‌های خود را بیشتر از حد معمول به سمت عقب بکشند، می‌توانند نتیجه جراحی را بهتر کرده و گوش‌ها را بیشتر به سمت عقب ببرند؛ در حالی که این گونه نیست!

هنگامی که هدبند بیش از حد سفت بوده، و کشش زیادی در ناحیه گوش‌ها ایجاد کند، می‌تواند به آن‌ها آسیب بزند. این مساله، به طور خاص برای بعد از اتوپلاستی، اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا به دلیل دستکاری‌هایی که در ناحیه جراحی انجام گرفته، این ناحیه آسیب پذیرتر خواهد بود. بنابراین بهتر است نوع هدبند و میزان کشش آن را مطابق با نظر پزشک متخصص تنظیم نمایید.

برگشت گوش بعد از اتوپلاستی در کودکان

کودکانی که جراحی اتوپلاستی انجام داده‌اند، با دست زدن یا کشیدن گوش‌ها می‌توانند موقعیت آن‌ها را تغییر دهند؛ زیرا آن‌ها اغلب تمایل زیادی به بازی با گوش‌های خود دارند و این موضوع، باعث کشیده شدن بخیه‌ها شده و موقعیت گوش‌ها را به خطر می‌اندازد.

در صورت برگشت گوش بعد از اتوپلاستی، چه کنیم؟

در صورتی که جراحی زیبایی گوش خود را به بهترین دکتر جراح زیبایی گوش در تهران بسپارید، قطعا نتیجه‌ای رضایت بخش و دائمی را تجربه خواهید کرد. با این حال، اگر به هر دلیلی، برگشت گوش بعد از اتوپلاستی باعث نارضایتی شما از نتیجه جراحی شد، می‌توانید عمل اتوپلاستی ترمیمی را انجام داده و اشکالات ایجاد شده را برطرف نمایید!

عمل بازبینی اتوپلاستی را نمی‌توان یک جراحی دانست؛ بلکه پزشک جراح با کمک چند تکنیک خاص، ظاهر گوش را بهبود می‌بخشد! مگر آن که به دلایل مختلف، به جراحی‌های پیچیده‌تری نیاز باشد.

آیا جراحی اتوپلاستی ترمیمی خطرناک است؟

عمل اتوپلاستی مجدد، که برای ترمیم و اصلاح نتیجه جراحی اتوپلاستی قبلی انجام می‌گیرد، کاملا ایمن است؛ زیرا معمولا این جراحی در موارد ساده، با بی‌حسی موضعی قابل انجام خواهد بود! البته پزشک جراح، باید با توجه به بافت اسکار ناشی از عمل قبلی، رویکرد دقیق‌تری را برای جراحی به کار گیرد؛ با این حال، نیازی به نگرانی برای جراحی اتوپلاستی مجدد نیست.

آیا جراحی اتوپلاستی ترمیمی خطرناک است؟

عوارض اتوپلاستی ترمیمی

بعد از جراحی اتوپلاستی ترمیمی، کمی تورم و درد وجود دارد. از طرفی، اسکار ناشی از جراحی قبلی، یک بافت عروقی است که می‌تواند خونریزی جزئی به همراه داشته باشد. این مساله، در ۲۴ ساعت اول بعد از ترمیم اتوپلاستی، طبیعی است؛ اما نباید طولانی‌تر شود!

خطر ایجاد عفونت در اثر اتوپلاستی مجدد را می‌توان با مصرف آنتی بیوتیک‌هایی که پزشک جراح تجویز نموده است، به حداقل رساند. معمولا رسیدن به نتایج زیبایی از جراحی ترمیم اتوپلاستی، کمی دشوارتر از مرحله اول است؛ اما اگر پزشک جراح شما تجربه کافی در این زمینه داشته باشد، نیازی به نگرانی درباره این مساله نیست.

افرادی که به دلیل برگشت گوش بعد از اتوپلاستی، ناچار به جراحی ترمیمی می‌شوند، باید مراقبت‌های بیشتری را بعد از عمل انجام دهند، تا میزان عوارض احتمالی به حداقل برسد. تورم، درد، کبودی و بی‌حسی ناحیه جراحی نیز پس از چند هفته، به طور کامل برطرف می‌شوند.

با توجه به همه این موارد، اگر سعی کنید در ابتدای کار و قبل از انجام اولین اتوپلاستی، بهترین جراح زیبایی گوش تهران را انتخاب کنید، و پس از آن مراقبت‌ها را به درستی انجام دهید، خطر برگشت گوش بعد از اتوپلاستی عملا از بین رفته و نیازی به جراحی مجدد نیز نخواهید داشت.

نتایج عمل ترمیمی اتوپلاستی چه زمانی قابل مشاهده است؟

بعد از جراحی ترمیمی برای اصلاح وضعیت گوش‌ها، نتایج عمل به خوبی قابل مشاهده است؛ اما پزشک متخصص، برای محافظت از گوش‌ها، محل جراحی را با یک بانداژ می‌پوشاند. دقیقا مانند جراحی اتوپلاستی اولیه، لازم است از فعالیت‌های شدید و ورزش‌های سنگین دوری کرد. همچنین، استفاده از هدبند کشی به مدت چند هفته، برای تثبیت موقعیت گوش‌ها و جلوگیری از برگشت گوش بعد از اتوپلاستی ترمیمی، ضروری خواهد بود.

بهترین جراح برای اتوپلاستی بدون بازگشت!

هر چه تجربه و مهارت جراح زیبایی گوش، در انجام عمل اتوپلاستی بیشتر باشد، نتیجه جراحی بهتر بوده و فرد، نگرانی درباره برگشت گوش بعد از اتوپلاستی نخواهد داشت. کلینیک گوش تهران، با حضور چندین نفر از جراحان متخصص گوش، حلق و بینی، یکی از بهترین مراکزی است که شما می‌توانید برای انجام جراحی اتوپلاستی، به آن مراجعه کنید.

چنانچه نیاز به جراحی اتوپلاستی ترمیمی دارید نیز، می‌توانید ابتدا توسط پزشکان این مرکز درمانی معاینه شده، و در صورت نیاز برای جراحی، برنامه‌ریزی نمایید. دکتر نسرین یزدانی، دکتر ساسان دبیری، دکتر وارسته وکیلی و دکتر زهرا عباسی، از جمله متخصصان جراحی زیبایی گوش هستند، که می‌توانند در این زمینه شما را راهنمایی کنند. شماره تلفن‌های 02188202934 و 02188870911، برای تماس با کلینیک گوش تهران و دریافت نوبت، در نظر گرفته شده‌اند.

جدیدترین مقالات آموزشی کلینیک گوش تهران

لیست 4 جراح زیبایی گوش در تهران

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی، یکی از اقدامات زیبایی است که گوش‌ها را از نظر اندازه، تقارن و فاصله از سر، اصلاح می‌کند! این جراحی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *