جراحی زیبایی لاله گوش چیست؟ | هزینه عمل زیبایی لاله گوش

آخرین بروزرسانی: جولای 4, 2024
جراحی زیبایی لاله گوش چیست؟ | هزینه عمل زیبایی لاله گوش

یکی از انواع جراحی‌های زیبایی، که در گروه عمل‌های اتوپلاستی قرار می‌گیرد، جراحی زیبایی لاله گوش یا لوبوپلاستی (Loboplasty) نام دارد؛ در طی این جراحی، لاله گوش از نظر اندازه، شکل، پارگی یا کشیدگی، ترمیم می‌شود! به طور کلی، با افزایش سن و پیری پوست، لاله گوش ممکن است بلند، نازک، افتاده و یا دچار چین و چروک شود. از طرفی، برخی افراد در اثر پوشیدن گوشواره‌های سنگین، این گونه عوارض را به شکل شدیدتری تجربه می‌کنند؛ به طوری که گوشواره‌های سنگین، باعث کشیده شدن گوش به سمت پایین و گاها منجر به شکافته شدن یا پارگی لاله‌های گوش می‌گردند!

تمامی این موارد، در عمل زیبایی لاله گوش قابل اصلاح هستند؛ به این معنا که پزشک جراح گوش، حلق و بینی، می‌تواند اندازه لاله گوش را کوچکتر کند، آن‌ها را متقارن سازد و چین و چروک‌های آن را برطرف نماید، تا جوان‌تر به نظر برسد. در ادامه این مطلب، به هر آنچه لازم است درباره عمل ترمیم لاله گوش بدانید، اشاره خواهیم کرد.

جراحی زیبایی لاله گوش چیست؟

جراحی زیبایی لاله گوش، عمدتا برای بهبود اندازه و شکل بافت‌های نرم گوش انجام می‌گیرد؛ همچنین، اگر لاله گوش در اثر ضربه، تصادف یا استفاده از گوشواره‌های سنگین و کشش بیش از حد، پاره شده باشد، جراح پلاستیک گوش می‌تواند آن را ترمیم کرده و ظاهر آن را به شکل طبیعی خود بازگرداند.The Ins and Outs of Ear Lobe Repair Surgery | Emmett Plastic Surgery

این عمل زیبایی، برای افرادی که نسبت به اندازه گوش خود احساس نارضایتی دارند، و یا گوش‌های متقارنی ندارند نیز مناسب است! ضمن اینکه از طریق عمل ترمیم گوش، می‌توان پوست‌های اضافی را برطرف کرده و چین و چروک ناشی از افزایش سن را از بین برد؛ در نتیجه، لاله گوش جوان‌تر به نظر می‌رسد. به این ترتیب، عمل زیبایی لاله گوش، برای ترمیم هر مشکلی که به بافت‌های نرم این ناحیه مربوط می‌شود، راهکار مناسبی خواهد بود.

علل نیاز به جراحی ترمیم لاله گوش

پیش از این اشاره کردیم، که دلایل متعددی می‌توانند نیاز به انجام جراحی پلاستیک لاله گوش را در افراد شکل دهند. از جمله شرایطی که افراد می‌توانند از طریق اتوپلاستی لاله گوش، وضعیت ظاهری آن را بهبود بخشند، به قرار زیر هستند:

علل نیاز به جراحی ترمیم لاله گوش

  • شکاف لاله گوش؛ در اثر استفاده از گوشواره‌های سنگین برای مدت طولانی
  • کشیده شدن گوشواره و یا گیر کردن آن به لباس، که باعث پارگی سوراخ گوش می‌شود
  • بزرگ شدن سوراخ گوش کودکان؛ به دلیل کشیدن گوشواره
  • ایجاد سوراخ‌های متعدد و خیلی نزدیک بر روی لاله گوش
  • ضربه ناگهانی یا تصادف که باعث آسیب به لاله گوش می‌شود
  • بالا رفتن سن و ایجاد چین و چروک در لاله گوش
  • سنج‌های بزرگ یا سنگین که برای مدت طولانی در لاله گوش قرار می‌گیرند

اقدامات قبل از جراحی ترمیم لاله گوش

اگر از فرم لاله گوش خود ناراضی هستید، و یا از اندازه شکل و تقارن آن‌ها احساس نارضایتی دارید، می‌توانید به بهترین جراح زیبایی گوش در تهران مراجعه کرده و جراحی لوبوپلاستی انجام دهید. پزشک متخصص می‌تواند از طریق ارزیابی اندازه و وضعیت سوراخ‌های گوش، تایید کند که آیا شما کاندید مناسبی برای عمل زیبایی لاله گوش هستید یا خیر! شکاف‌ها و پارگی‌های لاله گوش، تنها به بسته شدن نیاز دارند؛ اما برای تغییر شکل و اندازه و یا اصلاح تقارن آن‌ها، باید جراحی پیچیده‌تری انجام داد.

کسانی می‌توانند برای جراحی پلاستیک گوش اقدام نمایند، که وضعیت سلامت عمومی آن‌ها، از نظر پزشک متخصص، خوب باشد. همچنین، بیمار نباید سیگار بکشد و یا از تنباکو استفاده نماید. در نهایت اینکه لازم است فرد از جراحی، انتظار منطقی داشته و در عین حال، به نتیجه جراحی خوشبین باشد. ضمن اینکه پزشک باید درباره خطرات و محدودیت‌های جراحی زیبایی گوش، اطلاعات کافی را در اختیار بیمار قرار دهد.

تکنیک‌های جراحی زیبایی لاله گوش

همواره از تکنیک‌های مختلفی برای ترمیم لاله گوش استفاده می‌شود، تا نواقص مربوط به آن به طور کامل برطرف گردند. انتخاب بهترین روش جراحی زیبایی برای هر فرد، به وضعیت گوش‌ها و تشخیص پزشک جراح بستگی دارد. رایج‌ترین روش برای جراحی پلاستیک گوش، ایجاد یک برش در لاله آن و برداشتن بافت‌های اضافی است. در یک تکنیک پیچیده‌تر، پیوندهای پوستی برای ترمیم لاله گوش انجام می‌گیرند! زمانی که آسیب به لاله گوش گسترده بوده و یا دچار کشیدگی بیش از حد شده و نازک باشد، ترمیم با بخیه، راهکار اصلی برای اصلاح وضعیت لاله گوش‌ها خواهد بود.Earlobe Plastic Surgery – Dr. James Pearson Facial Plastic Surgery

نحوه انجام جراحی پلاستیک لاله گوش

ابتدا پزشک با استفاده از بی‌حسی موضعی، لاله گوش را بی‌حس می‌کند. سپس یک برش کوچک در لاله گوش ایجاد می‌شود، تا بتوان از طریق آن، بافت‌های آسیب دیده را برطرف نمود. در نهایت، محل برش با استفاده از بخیه‌های ظریف، ترمیم می‌گردد. در طول جراحی، اگر لازم باشد، پزشک از پیوند پوست برای ترمیم لاله گوش کمک می‌گیرد.

مدت زمان انجام جراحی زیبایی لاله گوش

برای ترمیم لاله گوش، معمولا جراحی به صورت سرپایی و با کمک بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. برای مشکلات خفیف، مانند ترمیم پارگی شکاف لاله گوش، حدود ۱۵ تا ۴۵ دقیقه زمان لازم است، تا پزشک جراح آن را ترمیم کرده و جراحی را تمام کند. اما اگر به جراحی گسترده‌تری نیاز باشد، ممکن است عمل تا بیش از 1 ساعت نیز طولانی گردد. این مورد، عمدتا برای افرادی پیش می‌آید، که به دلیل ضربه یا تروما به غضروف گوش آن‌ها نیز آسیب وارد شده باشد. همچنین، اگر لاله گوش باید متقارن، کوچک یا لیفت گردد، قطعا زمان جراحی زیبایی گوش، طولانی‌تر خواهد بود.

مراقبت‌های بعد از جراحی زیبایی لاله گوش

پس از اتمام جراحی زیبایی لاله گوش، بیمار می‌تواند به خانه بازگردد؛ اما پانسمان‌ها، بانداژ‌ها و بخیه‌ها معمولا تا یک هفته باید سر جای خود باقی بمانند. میزان تورم و درد ناشی از عمل زیبایی لاله گوش، نسبتا ناچیز و قابل تحمل است، و با توجه به غیر تهاجمی بودن این نوع جراحی پلاستیک، فرد دوران نقاهت کوتاهی خواهد داشت. البته اکثر بیماران، نتیجه عمل را می‌توانند بلافاصله پس از جراحی مشاهده کنند!

افراد باید تا چند هفته بعد از جراحی، از فعالیت بدنی شدید خودداری نمایند. با این حال، 1 تا ۲ روز بعد از جراحی، می‌توان فعالیت‌های روزمره را از سر گرفت. دقت کنید که تا چند هفته بعد از جراحی ترمیم لاله گوش، نباید به محل جراحی فشار اعمال گردد. همچنین، لازم است از مالش لاله گوش خودداری کنید. سایر مراقبت‌ها به قرار زیر هستند:

  • گوش را خشک و تمیز نگه دارید.
  • گوشی را از گوش خود دور نگه دارید.
  • داروهای تجویزی جراح را به موقع مصرف کنید.
  • از گوشواره استفاده نکنید.
  • اجسام سنگین را بلند نکنید.

رعایت این مراقبت‌ها در دو ماه اول پس از جراحی، به شما کمک می‌کند تا بهترین نتیجه را از عمل زیبایی و ترمیم لاله گوش دریافت کنید. معمولا از سه ماه بعد از جراحی زیبایی روی لاله گوش، می‌توانید مجددا گوش‌ها را سوراخ کرده و از گوشواره استفاده نمایید.

هزینه عمل جراحی زیبایی لاله گوش

هزینه عمل جراحی زیبایی لاله گوش

با توجه به اینکه جراحی زیبایی لاله گوش، جنبه درمانی ندارد، بنابراین معمولا هزینه این عمل، از طریق بیمه قابل پرداخت نیست. لازم است در جلسه مشاوره با پزشک جراح، حتما درباره هزینه‌های مربوط به جراحی سوال کنید. اصلی‌ترین فاکتور در تعیین هزینه عمل زیبایی لاله گوش، دستمزد پزشک جراح است؛ ضمن اینکه میزان تغییرات لازم برای لاله گوش و پیچیدگی جراحی، بر هزینه نهایی تاثیرگذار خواهد بود.

سوالات متداول درباره جراحی زیبایی لاله گوش

  1. آیا عمل ترمیم لاله گوش به بیهوشی نیاز دارد؟ این جراحی با بی‌حسی موضعی قابل انجام است و تنها برای کودکان، از بیهوشی عمومی استفاده می‌شود.
  2. آیا عمل زیبایی گوش دردناک است؟ معمولا جراحی ترمیم لاله گوش، پیچیدگی خاصی ندارد و با یک برش کوچک قابل انجام است. به همین دلیل، بیمار درد چندانی احساس نمی‌کند. درد شدید بعد از جراحی نیز باید حتما توسط پزشک علت یابی شود.
  3. جراحی ترمیم لاله گوش با عمل اتوپلاستی چه فرقی دارد؟ برای افرادی که به دنبال تغییر شکل کلی گوش خود هستند، باید از جراحی اتوپلاستی کمک گرفت، که شامل اصلاح لاله گوش نیز می‌شود. اما جراحی زیبایی لاله گوش، فقط شکل، اندازه و شکاف لاله گوش را اصلاح می‌کند.
  4. بعد از جراحی ترمیم لاله گوش، چه زمانی می‌توان به زندگی عادی بازگشت؟ ۱ تا 2 روز بعد از جراحی لوبوپلاستی، می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را دنبال کنید.
  5. نتیجه نهایی جراحی چه زمانی مشخص می‌شود؟ به دلیل ورم خفیف، شما می‌توانید بلافاصله بعد از جراحی، شکل نهایی لاله گوش خود را ببینید. با این حال، پس از دو ماه، نتیجه نهایی جراحی مشخص شده و می‌توانید با سوراخ کردن گوش‌ها، از گوشواره استفاده کنید.
  6. آیا جراحی زیبایی لاله گوش اسکار دارد؟ این عمل زیبایی با برش‌های کوچکی انجام می‌گیرد؛ همچنین، جراح با کمک بخیه‌های ظریف، برش را ترمیم می‌کند. به همین دلیل، اسکار ناشی از عمل زیبایی گوش به سختی قابل تشخیص است.
  7. چه زمانی می‌توان بعد از جراحی دوش گرفت؟ معمولا یک روز بعد از جراحی، با تایید پزشک، می‌توانید دوش بگیرید؛ اما در هنگام حمام کردن، از لمس محل جراحی یا مالش آن خودداری کنید.

جدیدترین مقالات آموزشی کلینیک گوش تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *