معرفی انواع سمعک نامرئی

معرفی انواع سمعک نامرئی

سمعک نامریی در دو نوع iic، cic طراحی و تولید می‌شوند. این دو مدل هر دو به صورت مخفی در درون گوش بیمار قرار می‌گیرند. البته از جهات مختلفی متفاوت هستند که در ادامه این مطلب به بیان این تفاوت‌ها خواهیم پرداخت.

با این وجود هر دو مدل سمعک دارای یک سری مزیت‌های مشترک هستند که مهم‌ترین آن‌ها قرار گرفتن در عمیق‌ترین نقطه مجرای گوش است. از دیگر مزیت‌های این نوع سمعک می‌توان به انتقال اصوات به شکل واضح به گوش و قابل تنظیم بودن اشاره کرد. به طور کلی انواع سمعک‌های مخفی را می‌توان برای تمامی افراد بجز کودکان و افراد مسن مورد استفاده قرار داد.
آنچه در این مطلب مطالعه خواهید کرد:

  • سمعک نامرئی iic
  • سمعک نامرئی cic
  • ویژگی‌های سمعک نامرئی
  • سمعک نامرئی هوشمند چیست؟
  • جدیدترین سمعک نامرئی کدامند؟
  • مشخصه‌های سمعک نامرئی
  • قیمت سمعک cic
  • بهترین سمعک نامرئی دنیا

سمعک نامرئی iic

سمعک نامرئی iic یکی از انواع سمعک‌های مخفی است که کوچکترین نوع این سمعک‌ها بشمار می‌آید. سمعک iic در ابعاد بسیار کوچکی تولید شده و برای بیمارانی با سطح کم شنوایی متوسط کاربرد دارد.

سمعک‌های iic مخفی معمولاً دارای بند ظریفی هستند که فرایند وارد کردن و خارج کردن دستگاه را در گوش برای بیمار آسان می‌کند. لازم به ذکر است که این نوع سمعک جزء محبوب‌ترین سمعک‌های مخفی بشمار می‌آیند.

معرفی سمعک نامرئی iic

سمعک نامرئی cic

سمعک نامرئی cic جزء سمعک‌های سفارشی بوده که بر اساس اندازه و شکل فیزیکی گوش بیمار ساخته می‌شود. این مدل سمعک نیز به صورت کامل در درون کانال گوش قرار می‌گیرد و اصوات را بعد از تقویت کردن به گوش بیمار انتقال می‌دهد.

بلندگویی که در این سمعک تعبیه شده به صورت مخفی و در قسمت پشت آن قرار داده شده است. همچنین در بخش جلویی سمعک نیز میکروفون و باتری آن را نصب نموده‌اند. این مدل سمعک برای بیمارانی با سطح کم شنوایی متوسط تا شدید مناسب می‌باشد.

سمعک نامرئی cic به دلیل برخورداری از رسیور‌های بسیار قدرتمند برای بیمارانی که از کم شنوایی شدید رنج می‌برند مناسب است. این قابلیت تفاوت اصلی میان مدل iic و cic بشمار می‌آید. زیرا مدل iic فاقد چنین رسیور‌های قوی می‌باشد. برای استفاده از آسان از این سمعک‌ها بند کوچکی در آن تعبیه شده که فرایند داخل و خارج کردن سمعک از گوش را برای بیمار راحت می‌کند.

قیمت سمعک cic

قیمت سمعک نامرئی cic بر اساس قابلیت‌های ان و بکارگیری تکنولوژی‌های پیشرفته در ساخت آن تعیین می‌شود. به این معنی که هر چه سمعک پیشرفته‌تر و باکیفیت‌تر باشد از قیمت بالاتری برخوردار است. گفتنی است که انواع مدل‌های بدون باتری، شارژی و هوشمند cic از قیمت یکسانی برخوردار بوده و تنها در هزینه شارژر اندکی قیمت‌ها بالا و پایین می‌شوند.

معرفی و قیمت سمعک cic

ویژگی‌های سمعک نامرئی

این محصول دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که عبارتند از:

  • از قابلیت اتصال به بلوتوث برخوردار است
  • از نویز بسیار اندکی برخوردار بوده و صدا را با کیفیت بالا انتقال می‌دهد
  • دارای طبیعی‌ترین امکان پردازش صدای خود کاربر می‌باشد
  • دارای بهترین درک گفتار در نویز حتی زمانی که کاربران در حال فعالیت هستند می‌باشد
  • دارای سنسور آکوستیکی یا سنسور حرکتی می‌باشد
  • دارای ریموت کنترل می‌باشد
  • از امکان اتصال به تله کویل برخوردار است
  • دارای تنوع رنگی بالایی است
  • دارای اتصال و انتقال جریان صدا می‌باشد

سمعک نامرئی هوشمند چیست؟

سمعک نامرئی جدیدترین مدل سمعک با قابلیت‌های بالا می‌باشد که به صورت هوشمند طراحی و ساخته می‌شود. به همین دلیل این نوع سمعک را با سمعک‌های مخفی هوشمند نیز می‌شناسند. سمعک‌های نامرئی هوشمند در دو مدل داخل گوشی و پشت‌گوشی تولید و روانه بازار می‌شوند. سمعک‌های هوشمند داخل گوشی به طور کامل در درون مجرای گوش قرار می‌گیرند. این نوع سمعک را در دو مدل IIC و CIC ارائه می‌دهند.

سمعک نامرئی هوشمند چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

جدیدترین سمعک نامرئی کدامند؟

به طور کلی تمام مدل‌ها و برند‌های سمعک نامرئی جزء جدیدترین سمعک‌ها بشمار می‌آیند. با این حال برخی از این مدل‌ها مدرن‌تر بوده و اخیراً روانه بازار شده‌اند. مدل ذیل جزء جدیدترین سمعک‌های مخفی بشمار می‌آید.

بهترین سمعک نامرئی دنیا

تمامی برند‌های جهانی سمعک نامرئی جزء بهترین‌ها می‌باشند. به همین دلیل انتخاب یک مدل به عنوان بهترین مدل کار دشواری خواهد بود. در عوض می‌توان مدل‌های بالا رده و پیشرفته را از لحاظ داشتن قابلیت‌ها با هم مقایسه کرد. بهترین مدل سمعک مخفی مدلی است که از مدرن‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا در ساخت آن استفاده شده باشد. همچنین صدا را به صورت واضح به گوش بیمار انتقال دهد.

جمع‌بندی

همان گونه که می‌دانید سمعک نامرئی جزء پیشرفته‌ترین سمعک‌های حال حاضر است که جهت استفاده در دسترس بیماران قرار داده شده است. اگر به دنبال استفاده از بهترین مدل سمعک مخفی هستید باید بدانید که بهترین برند را بر اساس معیار‌های مختلفی انتخاب می‌کنند. مهم‌ترین معیار، سازگار بودن سمعک از لحاظ سایز و ویژگی‌ها با ساختار گوش بیمار است. به همین منظور بهتر است جهت آشنایی با انواع مختلف این نوع سمعک و قابلیت‌های آن‌ها به کلینیک گوش تهران مراجعه کنید.

منبع:

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پست های مرتبط

درمان فوری گوش درد بزرگسالان | قطره برای گوش درد بزرگسالان
مقالات آموزشی کلینیک گوش

درمان فوری گوش درد بزرگسالان

گوش درد بزرگسالان عارضه‌ای نسبتا شایع است که به دلایل مختلفی از عفونت‌های مختلف تا قرار گرفتن در معرض هوای سرد رخ می‌دهد؛ گوش درد

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *