قیمت و خرید سمعک اتیکن

خرید و قیمت سمعک اتیکن

کم شنوایی یا ناشنوایی یکی از مشکلاتی است که درصد زیادی از افراد جامعه را درگیر کرده است. روش‌های درمانی متعددی برای تقویت شنوایی وجود دارد که در این بین استفاده از ابزار‌های پزشکی مانند سمعک رایج‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.

سمعک یکی از ابزار‌های کاربردی با عملکرد خوب است که درصد زیادی از ناشنوایان علاقمند به استفاده از آن هستند. سمعک‌ها توسط بهترین برند‌های روز دنیا با به روزترین فناوری‌ها ساخته می‌شوند و به نسبت میزان شنوایی و نیاز فرد نوع مناسب انتخاب می‌شود. آنچه در این مطلب مطالعه خواهید کرد:

  • معرفی سمعک و کارایی آن
  • اجزای تشکیل دهنده سمعک گوش
  • انواع سمعک از لحاظ مدل
  • فاکتور‌های تأثیر‌گذار روی قیمت سمعک
  • مزایای استفاده از سمعک
  • معایب استفاده از سمعک
  • بهترین نوع سمعک کدام است؟
  • مشخصات سمعک ‌اتیکن
  • مزایای استفاده از سمعک اتیکن

مطالعه پیشنهادی: معرفی کوچکترین سمعک داخل گوش

معرفی سمعک و کارایی آن

سمعک (Hearing Aid) یک دستگاه الکترونیکی کوچک و پیشرفته‌ای است که برای تقویت صدا و بهبود شنوایی طراحی شده است. این ابزار پزشکی قدمت طولانی دارد و هر سال فناوری‌های طراحی و ساخت آن پیشرفت چشمگیری می‌کند. به طوری که نمونه‌های هوشمند و پیشرفته آن از محبوبیت بالایی برخوردار است.

اجزای تشکیل دهنده سمعک گوش

سمعک‌ها از سه قسمت اصلی میکروفون، تقویت‌کننده و رسیور تشکیل شده‌اند و به طور کلی به سه دسته پشت گوش، داخل گوش و داخل کانالی تقسیم‌بندی می‌شوند. طراحی و ساخت این ابزار پزشکی در بیشتر کشور‌ها بر اساس قوانین و مقررات سازمان‌های بهداشتی و درمانی است.

این ابزار پزشکی نباید با دستگاه‌های تقویت صدا به اشتباه گرفته شود. در واقع دستگاه‌های تقویت صدا برای افراد شنوا طراحی شده‌اند و به منظور تقویت صدا‌های محیطی هستند. در حالی که سمعک‌ها با توجه به میزان ناشنوایی فرد، سبک زندگی، سن، قالب‌ و فاکتور‌های دیگر طراحی و تنظیم می‌شوند.

مطالعه پیشنهادی: علل و درمان صداهای داخل گوش

انواع سمعک از لحاظ مدل

سمعک‌ها بسته به نوع استفاده در دو مدل آنالوگ و دیجیتال وجود دارند. مدل‌های آنالوگ در دو مدل قابل تنظیم و قابل برنامه‌ریزی طراحی می‌شوند که نیاز کاربران مختلف را به خوبی جوابگو هستند. همه‌ سمعک‌ها با باتری یک بار مصرف یا شارژی کار می‌کنند. بهترین و جدیدترین مدل این ابزار پزشکی دارای ویژگی‌های مختلفی از قبیل کاهش سر و صدا، باطری‌های قابل شارژ، اتصال بی‌سیم، کنترل از راه دور و ورودی صوتی مستقیم و… می‌باشد.

معرفی انواع سمعک از لحاظ مدل اتیکن

فاکتور‌های تأثیر‌گذار روی قیمت سمعک

قیمت سمعک مقدار مشخص و تعریف شده‌ای نیست و قیمت هم مشخص نمی‌کند که یک مدل بهترین سمعک برای شما خواهد بود. در سال‌های اخیر تکنولوژی‌ها طراحی و ساخت این محصول بسیار حرفه‌ای شده است و محصولات با نوآوری بهتر و بیشتری با قیمت مقرون به صرفه‌ای روانه بازار می‌شوند.

به طور کلی برای خرید این کالای پزشکی بهتر است ابتدا نیاز خود را بشناسید و بر اساس نیاز خود و میزان کم شنوایی مدل مناسب را انتخاب کنید. پرداخت هزینه بالا برای یک سمعک به هیچ وجه تضمین‌کننده راحتی شما در استفاده از آن نیست. قیمت سمعک بر اساس برند تولید‌کننده، نوع و مدل کالا، ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های به کار گرفته شده در ان، میزان کم شنوایی و… متغیر است.

قیمت هر کدام از سمعک‌های نامرئی، پشت گوشی و… هم متفاوت است. قیمت مدل‌های سفارشی کمی بیشتر است چون کاملاً مطابق با نیاز فرد طراحی می‌شوند.

فاکتور های تاثیرگذار بر قیمت سمعک اتیکن

مزایای استفاده از سمعک

گوش افراد ممکن است به صورت مادرزادی و یا در اثر عوامل مختلفی دچار آسیب شود و شنوایی خود از دست دهد. کم شنوایی با استفاده از ابزار‌های پزشکی مانند سمعک تقویت می‌شود و فرد به راحتی می‌تواند صدا‌های اطراف را بشنود.

  • افرادی که با مشکلات ناشنوایی و کم شنوایی دست و پنجه نرم می‌کنند با استفاده از سمعک مناسب توانسته‌اند به زندگی عادی برگردند و بر بسیاری از مشکلات ناشی از کم شنوایی غلبه کنند.
  • مشکل ناشنوایی ممکن است در تمام گروه‌های سنی اتفاق بیفتد که با استفاده از ابزار پزشکی سمعک می‌توان قدرت شنوایی را افزایش داد.
  • بر اساس تحقیقات انجام شده داشتن مشکلات شنوایی روی عملکرد شناختی تأثیر منفی می‌گذارد و در دراز مدت به اختلالاتی نظیر زوال عقل منجر می‌شود با استفاده از سمعک می‌توان اختلالات شناختی مرتبط با ناشنوایی را از بین برد.
  • بر اساس آمار‌های جهانی برخی از مشکلات شنوایی مانند وزوز گوش یا شنیدن صدای زنگ یا ضربه در اغلب افراد رایج هستند و در برخی موارد این مشکلات با از دست دادن شنوایی همراه هستند. با استفاده از سمعک می‌توان وزوز گوش و استرس و آزار ناشی از وزوز را کاهش و رفع کرد.
  • با استفاده از سمعک افراد کم شنوا یا ناشنوا می‌توانند قدم مهمی در بهبود روابط و بهبود سطح زندگی خود بردارند. با استفاده از این ابزار پزشکی برقرار ارتباط با اطرافیان بهتر خواهد شد و فرد احساس بهتری درباره خود خواهد داشت. از طرفی هم سلامت جسم و روح هم بهبود پیدا می‌کند و فرد تمرکز بیشتری برای انجام امورات مختلف خواهد داشت.

مزایای استفاده از سمعک اتیکن

معایب استفاده از سمعک

شاید ترس از معایب باعث شود که درصد کمی از افراد ناشنوا نشنیدن را به استفاده از سمعک ترجیح دهند. مدل‌های ابتدایی این ابزار از نظر طراحی ظاهری و کیفیت مشکلاتی را برای استفاده‌کنندگان ایجاد می‌کردند و همین باعث می‌شد که افراد دور استفاده از این محصول را خط بکشند.

نمونه‌های جدید این ابزار توسط بهترین برند‌های روز دنیا ساخته شده‌اند و امکانات و فناوری‌های به کار رفته شده در آن معایب را به طرز قابل ملاحظه‌ای از بین برده است. اما به طور کلی استفاده از نمونه‌های مختلف سمعک ممکن از با معایب زیر همراه باشد:

  • ایجاد خارش و ناراحتی در گوش به دلیل انتخاب مدل نامناسب
  • پیچیدن صدای خود در گوش در ابتدای استفاده از آن
  • پژواک اصوات و شنیدن صدایی در پس زمینه اصوات در روز‌های نخست استفاده
  • ایجاد سردرد و خستگی
  • خروج صدا از سمعک در مدل‌های قدیم

بهترین نوع سمعک کدام است؟

بیشتر افرادی که قصد خرید سمعک دارند از خود می‌پرسند که بهترین نوع کدام است. به طور کلی بیشتر برند‌های تولید‌کننده سمعک در جهان از برترین تکنولوژی‌های روز دنیا در محصولات خود استفاده می‌کنند. هر کمپانی یک سری ویژگی‌های خاص را در محصولات خود طراحی می‌کند از این رو مدل‌های متنوع و با کیفیتی زیادی در بازار وجود دارند.

در چند سال اخیر تکنولوژی ساخت سمعک‌ها تغییر زیادی کرده است از این رو انتخاب بهترین نوع سمعک تا حد زیادی دشوار شده است. هر برندی تلاش می‌کنند تا محصولات خود را هر چند وقت یکبار آپدیت کند و آن‌ها را نسبت به نمونه‌های قبلی متفاوت کند.

برای انتخاب بهترین سمعک باید به اطلاعات مهمی از قبیل نوع و میزان کم شنوایی، سن فرد، نیاز‌های شنیداری و شکل و اندازه مجرای گوش توجه کرد. لزوماً بهترین و گران‌ترین سمعک برای تمامی افراد مناسب نیست و سبک زندگی، سلیقه و بودجه‌ای که برای خرید این محصول کنار گذاشته‌اند تعیین‌کننده بهترین مدل خواهد بود.

مشخصات سمعک ‌اتیکن

بیشتر افراد برای پنهان کردن شنوایی خود و یا داشتن احساسی بهتر سمعک نامرئی را انتخاب می‌کنند. سمعک نامرئی ‌اتیکن محصول شناخته شده کمپانی دمانت دانمارک است که جزء دومین تولید‌کنندگان بزرگ در سطح جهانی شناخته شده است. سمعک‌اتیکن در هیچ برهه زمانی دست از نوآوری و شکوفایی نکشیده است و همیشه از لحاظ کارایی و کیفیت محصولات در رده‌ی بالا قرار داشته است.

مزایای استفاده از سمعک نامرئی اتیکن

این محصول به دلیل اینکه در عمق مجرای گوش و در قسمت استخوانی و در چند میلیمتری پرده گوش جاسازی می‌شود اسم نامرئی به آن داده شده است. این محصول برای تمامی افراد با درصد‌های شنوایی مختلف مناسب نیست. همچنین طراحی آن به نحوی است که برای کودکان گزینه خوبی نیست. از مهمترین مزایای استفاده از مدل‌های نامرئی عبارتند از:

  • غیر قابل مشاهده از بیرون
  • جمع‌آوری اصوات به صورت طبیعی
  • با تلفن به خوبی کار می‌کند
  • امکان انطباق آن با شرایط فرد کم شنوا
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • مناسب برای رده‌های سنی مختلف از نوجوان گرفته تا کهنسال

تنها عیب سمعک نامرئی این است که این محصول تنها برای افرادی با کم شنوایی ملایم تا متوسط طراحی شده است و این موضوع باعث می‌شود که هر فردی امکان استفاده از آن را نداشته باشد.

منابع:

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پست های مرتبط

درمان فوری گوش درد بزرگسالان | قطره برای گوش درد بزرگسالان
مقالات آموزشی کلینیک گوش

درمان فوری گوش درد بزرگسالان

گوش درد بزرگسالان عارضه‌ای نسبتا شایع است که به دلایل مختلفی از عفونت‌های مختلف تا قرار گرفتن در معرض هوای سرد رخ می‌دهد؛ گوش درد

ادامه مطلب »

2 دیدگاه دربارهٔ «قیمت و خرید سمعک اتیکن»

  1. عنایت اله سامانی

    باسلام. لطفا قیمت سمعک داخل گوشی cic Power مارک اتیکن دانمارک چند است. ممنونم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *