راهنمای خرید انواع سمعک: نکات مهم در خرید سمعک

آخرین بروزرسانی: می 8, 2024
راهنمای خرید سمعک: 8 نکته مهم در خرید سمعک

در دنیای پر سر و صدای امروز، افراد بسیاری هستند که با مشکلات شنوایی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ راهنمای خرید سمعک می‌تواند گامی مهم در بهبود کیفیت زندگی آن‌ها باشد! با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژیکی، انتخاب سمعک مناسب می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما دانستن نکات مهم در خرید سمعک می‌تواند این فرآیند را آسان‌تر کند.

با توجه به آمار منتشر شده، حدود ۱۵ درصد از بزرگسالان (۱۸ سال و بالاتر) دارای نوعی از کاهش شنوایی هستند. در این میان، برندهای معتبری مانند Oticon و Phonak با ارائه محصولاتی که از فناوری‌های پیشرفته مانند تقویت‌کننده‌های دیجیتالی و سیستم‌های کاهش نویز بهره می‌برند، به افراد کمک می‌کنند تا بهترین تجربه شنوایی را داشته باشند. انتخاب سمعک مناسب نیازمند درک صحیح از اصطلاحات تخصصی پزشکی و همچنین شناخت نیازهای فردی است. بنابراین، مهم است که قبل از خرید، با یک متخصص شنوایی‌شناسی مشورت کنید تا بتوانید انتخابی آگاهانه داشته باشید.

خرید بهترین سمعک

با توجه به نوع کم شنوایی و نحوه استفاده از آن، تنها برخی از سمعک‌ها می‌توانند بهترین انتخاب برای فرد کم شنوا باشند! سمعک‌ها در برنامه نویسی و اتصالات متفاوت، در مدل‌های گوناگون عرضه می‌شوند. بهترین کار برای خرید سمعک، مراجعه به متخصص شنوایی شناس می‌باشد؛ شنوایی شناس با توجه به نوع کم شنوایی و شدت کم شنوایی، بهترین سمعک را به بیمار معرفی می‌کند. خرید انواع سمعک خوب می‌تواند کیفیت و طول عمر بهتری را در اختیار بیماری قرار دهد.

نکات مهمی که در هنگام تهیه سمعک باید درنظر بگیرید شامل:

  1. تعیین نیازهای شخصی؛ درک نوع و میزان کاهش شنوایی خود و نیازهای خاص زندگی روزمره.
  2. مشورت با متخصص؛ گفتگو با یک متخصص شنوایی‌شناسی برای ارزیابی دقیق و توصیه‌های متناسب با شرایط فردی.
  3. انتخاب مدل مناسب؛ بررسی انواع مدل‌های سمعک، از جمله پشت گوشی، داخل گوشی، و کاملاً داخل کانال.
  4. تکنولوژی‌های به‌روز؛ در نظر گرفتن سمعک‌هایی که از تکنولوژی‌های جدید مانند بلوتوث یا کاهش نویز دیجیتالی بهره می‌برند.
  5. امکانات و ویژگی‌ها؛ توجه به ویژگی‌های اضافی مانند کنترل از راه دور، میکروفون‌های جهت‌دار، و تنظیمات قابل برنامه‌ریزی.
  6. قیمت و بودجه؛ مقایسه قیمت‌ها و انتخاب سمعکی که در عین حال که نیازهای شما را برآورده می‌کند، با بودجه شما نیز سازگار باشد.
  7. گارانتی و خدمات پس از فروش؛ اطمینان از دریافت خدمات پس از فروش و گارانتی مناسب برای سمعک انتخابی.
  8. آزمایش و دوره آزمایشی؛ استفاده از دوره‌های آزمایشی برای اطمینان از راحتی و کارایی سمعک در شرایط مختلف.

این نکات می‌توانند به شما کمک کنند تا تجربه شنوایی بهتری داشته باشید و از سرمایه‌گذاری خود در خرید سمعک اطمینان حاصل کنید.

راهنمای تهیه انواع سمعک

اکثر افراد کم شنوا برای خرید انواع سمعک به دنبال سمعک‌های نامرئی هستند؛ سمعک‌های نامرئی در داخل کانال گوش قرار می‌گیرند. به همین ترتیب تشخیص آن‌ها از بیرون سخت است! اما باید به این نکته توجه داشت که استفاده از این نوع سمعک‌ها برای تمامی افراد داری کم شنوایی مناسب نیست. در ادامه برخی از بهترین انواع سمعک را  برای خرید انواع سمعک، معرفی خواهیم کرد.Guide To Choosing Hearing Aids

سمعک پشت گوشی

معمولا محل قرارگیری این نوع سمعک‌ها در بالا و یا پشت گوش می‌باشد؛ دلیل نام گذاری این نوع از سمعک‌ها نیز همین موضوع است! این قسمت با استفاده از یک لوله نازک و شفاف صدای تقویت شده را به کانال گوش انتقال می‌دهد. سمعک پشت گوشی برای افرادی که داری شنوایی خفیف تا شدید دارند، مناسب است؛ همچنین محدودیت سنی برای استفاده از این سمعک وجود ندارد.

سمعک های پشت گوشی

سمعک‌های گیرنده در کانال

سمعک‌های گیرنده در کانال، سایز کوچک‌تری نسبت به سمعک‌های پشت گوشی دارند. اما عملکرد هر دو سمعک تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. این سمعک‌ها به جای لوله با یک سیم تقریبا نامرئی به گیرنده داخل کانال متصل می‌شوند. خرید سمعک‌های گیرنده در کانال به افرادی که داری کم افت شنوایی خفیف تا متوسط پیشنهاد می‌شود.

سمعک نامرئی

سمعک‌های نامرئی به دو نوع داخل گوش و کاملا در داخل کانال تقسیم می‌شوند؛ تنها تفاوت این دو دسته در نحوه قرار گیری آن روی گوش است. به این صورت که سمعک‌های داخل کانال دید کمتری نسبت به سمعک‌های داخل گوش دارند! استفاده از این سمعک تنها برای افراد داری شنوایی خفیف تا متوسط پیشنهاد می‌شود.

سمعک نامرئی

راهنمای خرید سمعک: آیا می‌توان سمعک دست دوم خرید؟

سمعک‌ها به طور اختصاصی، برای هر فردی تنظیم می‌شوند؛ به همین منظور بهتر است قبل از خرید سمعک دست دوم از شنوایی شناس خود مشورت بگیرید. سمعک دست دوم باید مجددا متناسب با نیاز بیمار تنظیم شود. این کار نیازمند جواب تست شنوایی سنجی با audiometry بیمار است، تا شدت و میزان کم شنوایی روی سمعک اعمال شود.

آیا بیمه هزینه‌ی خرید سمعک را پرداخت می‌کند؟

بسیاری از شرکت‌های بیمه کننده، هزینه خرید سمعک را تحت پوشش خود قرار می‌دهند؛ با این حال هنگام قرار داد بستن با شرکت بیمه، به سقف قرارداد دقت کنید.

آیا بیمه ها هزینه سمعک را پرداخت می کنند

سمعک‌ها با گذشت زمان

پیشرفت زیادی داشته اند! پیشرفت فناوری سمعک برای افراد کم شنوایی مزایای بهتری را فراهم کرده است؛ برخی از سمعک‌های دارای فناوری به روز، با قیمت مناسب در بازار عرضه می‌شوند.

در نهایت، انتخاب سمعک مناسب می‌تواند تأثیر شگرفی بر کیفیت زندگی افراد داشته باشد. راهنمای خرید سمعک نه تنها به شما کمک می‌کند تا با اطلاعات کامل‌تری اقدام به خرید کنید، بلکه اطمینان می‌دهد که سرمایه‌گذاری شما در جهت بهبود شنوایی و ارتباط با دنیای اطراف، به بهترین شکل ممکن صورت گیرد. با توجه به نکات مهم در خرید سمعک و مشورت با متخصصین، می‌توانید گامی محکم در مسیر بهبود شنوایی خود یا عزیزانتان بردارید. به یاد داشته باشید، شنوایی پنجره‌ای است به جهان اطراف و ما در اینجا هستیم تا این پنجره را هرچه روشن‌تر و واضح‌تر کنیم.

جدیدترین مقالات آموزشی کلینیک گوش تهران

لیست 4 جراح زیبایی گوش در تهران

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی، یکی از اقدامات زیبایی است که گوش‌ها را از نظر اندازه، تقارن و فاصله از سر، اصلاح می‌کند! این جراحی

دکتر متخصص گوش و حلق و بینی در تهران

هنگامی که به بیماری‌های سر و گردن مبتلا می‌شوید، اولین پزشک متخصصی که می‌تواند در تشخیص و درمان بیماری به شما کمک کند، دکتر متخصص

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *