اثر هندزفری بر گوش و مغز و عوارض آن

اثر هندزفری بر گوش

این روزها افراد زیادی هستند که به دلیل استفاده نادرست از هندزفری و نیز عدم استفاده از هندزفری مناسب در معرض آسیب به گوش یا از دست دادن شنوایی خود هستند. در این مقاله پیرامون اثرات هندزفری بر گوش و آسیب‌های ناشی از هندزفری و دیگر خطرات و عوارض آن برای گوش بحث خواهد شد.

هندزفری و آسیب شنوایی

هندزفری و آسیب شنوایی

هندزفری یا هدفون یک جفت بلندگوی کوچک هستند، که در ابتدای مجرای گوش خارجی قرار داده می‌شوند و از طریق آنها به موسیقی پخش شده از دستگاه‌های مختلف از جمله آیپاد، پخش کننده  MP3 و یا تلفن‌های همراه هوشمند گوش داده می‌شود، بدون آنکه افراد نزدیک اذیت شوند.
در طول دهه گذشته، اثرات مخرب هندزفری بر گوش به علت صدای بلند موسیقی پخش شده توسط هندزفری، مورد توجه قرار گرفته است. همچنین نگرانی فزاینده‌ای نیز همراه با استفاده معمول و گسترده از هندزفری برای گوش دادن به موسیقی با درجه‌ی صدای خطرناک برای مدت‌های طولانی توسط بزرگسالان، نوجوانان و کودکان به‌وجود آمده‌است.
طبق تخمین سازمان بهداشت جهانی حدود یک میلیارد نفر از افراد جوان در سراسر جهان، ممکن است در خطر از دست دادن شنوایی به دلیل عادات خطرناک شنیداری باشند.
به طور کلی، در معرض موسیقی بلند قرار گرفتن برای مدت طولانی که ممکن است به کم شنوایی ناشی از صدای بلند  (NIHL) یا دیگر اختلالات شنوایی(hearing loss) منجر شود، مسئله‌ای اثبات شده است. اکثر نوجوانان و بزرگسالانی که در معرض حداکثر شدت صدا هستند، از خطرات موسیقی بلند آگاهی ندارند.
پژوهش‌ها نشان می‌دهند که کم شنوایی در جوانان به دلیل در معرض صداهای بلند قرار گرفتن مفرط در نتیجه استفاده از هندزفری، در حال افزایش است.

هندزفری چگونه به گوش آسیب می‌رساند؟

هندزفری چگونه به گوش آسیب می‌رساند؟

تاثیرات هندزفری بر #گوش ناشی از استفاده هندزفری با درجات بالای صدا برای مدت‌های طولانی، شامل موارد زیر می‌شود:

تینیتوس یا وزوز گوش

تینیتوس(tinnitus) یا وزوز گوش یکی از اثرات هندزفری بر گوش است که معمولاً به علت در معرض صدای بسیار بلند قرار گرفتن حادث می‌شود و به دنبال آن فرد صداهایی مانند زنگ، وزوز یا غرش را در گوش یا سر تجربه خواهد کرد. آسیب به سلول‌های مو‌یی در حلزون گوش (قسمتی از گوش داخلی)، اکثراً مسئول این وضعیت است. سلول‌های مویی، امواج صوت را به سیگنال‌های عصبی تبدیل کرده که پس از تقویت به مغز می‌رسند. هنگامی که مغز سیگنال‌های عصبی را به درستی دریافت نکند، سیگنال‌های عصبی غیرطبیعی تولید می‌کند که نبود سیگنال‌های سلول‌های مویی حلزونی را جبران کند. این صدای الکتریکی تولید شده، تینیتوس یا وزوز گوش نام دارد.

هایپراکوسیس یا بیش شنوی

هایپراکوسیس

هایپراکوزیس(hyperacusis) یا بیش شنوایی یک افزایش حساسیت به صداهای طبیعی اطراف است. ۶۳ درصد بیماران مبتلا به وزوز گوش از بیش شنوی نیز رنج می‌برند.

کم شنوایی

گوش دادن روزانه به موسیقی بلند (صدایی بلندتر از ۸۵ تا ۹۰ دسی‌بل) و برای مدت زمان‌های طولانی می‌تواند به کم شنوایی ناشی از صدای بلند (NIHL) منتهی شود. این عارضه که از اثرات هندفری بر گوش است، ممکن است موقتی یا دائمی باشد.

هندزفری چگونه سلامتی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

استفاده‌ی طولانی مدت از هندزفری نه ‌تنها به گوش‌ها آسیب می‌رساند، بلکه قسمت‌های دیگر بدن را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد. از جمله اثرات هندفری برگوش و سلامتی می توان به موراد زیر اشاره کرد:

عفونت‌های گوش

معمولاً به این دلیل که استفاده طولانی مدت از هندزفری رشد باکتری‌ها را افزایش می‌دهد و همچنین در صورت استفاده مشترک با دیگران، باکتری‌های گوش افراد دیگر را نیز به گوش شما منتقل می‌کند. همچنین به این دلیل که هندزفری ورودی گوش را مسدود می‌کند و جریان هوا را مختل می‌کند، امکان به‌ وجود آمدن عفونت‌ گوش را هر چه بیشتر افزایش داده وبه گوش آسیب می‌رساند.

بی‌حسی در گوش‌ها

بی حسی در گوش‌ها یکی از اثرات هندفری بر گوش است که ممکن است پس از در معرض صدای بلند قرار‌ گرفتن اتفاق بیفتد و به تضعیف شنوایی و آسیب شنیداری موقت یا دائمی بینجامد.

ازدیاد موم گوش

ازدیاد موم گوش(ear wax cerumen) که نتیجه استفاده طولانی مدت از هندزفری می‌باشد، ممکن است به وزوز گوش، کم شنوایی، گوش درد و عفونت‌های عود کننده گوش منتج شود.

درد در گوش‌ها

درد در گوش‌ها

 درد در گوش ها که می‌تواند نوعی درد ارجاعی باشد که به دلیل استفاده از هندزفری نامناسب به گوش داخلی گسترش می‌یابد. این عارضه باعث ایجاد درد در محدوده گوش، از آرواره تا بالای سر می‌شود. گوش درد فشاری هنگامی به وجود می‌آید که شخصی از هندزفری‌های دارای بلندگوهای قدرتمند استفاده کند که فشار مضاعفی روی پرده گوش قرار می‌دهند. این اتفاق باعث ایجاد اختلاف فشار در سطح داخلی و خارجی پرده‌ گوش شده که به همراه انسداد حاصل از استفاده از هندزفری گوش درد ایجاد می‌کند و از این طریق به گوش آسیب می‌رسانند.

تاثیر بر مغز

 به دلیل امواج الکترومغناطیس تولید شده توسط هندزفری، این امواج در بلند مدت می‌تواند مشکلاتی برای مغز ایجاد کنند. همچنین به این دلیل که گوش داخلی با مغز مستقیماً مرتبط است، هر گونه آسیب یا عفونت گوش می‌تواند مغز را هم متاثر کند.

سرگیجه

سرگیجه(vertigo) ممکن است به دلیل افزایش فشار مجرای گوش ناشی از صدای بلند ایجاد شود.

قطع ارتباط با واقعیت

قطع ارتباط با واقعیت نیز یکی دیگر از اثرات هندفری بر گوش ست که می‌تواند به مخاطرات جدی همچون تصادفات منتج شود. همچنین افرادی که هنگام راه رفتن یا دویدن از هندزفری استفاده می‌کنند می‌توانند چنان مجذوب خیال و دنیای خودشان شوند که قادر به شنیدن صدای بوق وسیله نقلیه یا قطار در حال نزدیک شدن نباشند و قربانی تصادفات شوند. همچنین این نوع رفتار ممکن است جان دیگران را که می‌خواهند که به آنها کمک کنند به خطر بیندازد. گزارشات افزایش آمار جهانی در تعداد اتفاق افتادن این نوع تصادفات این مسئله را تایید می‌کند. افزایش استرس روانی و اضطراب در افرادی که در محیط پر سر و صدا زندگی می‌کنند مشاهده شده است. این مسئله می‌تواند زندگی اجتماعی، سلامت روانی، کارایی و بازده افراد را متاثر کند.

ناتوانی یادگیری

این مورد هم یکی دیگر از نتایج کم شنوایی است. قرار گرفتن در معرض صداهای شدید در محیط آموزشی به‌عنوان عاملی موثر در عملکرد تحصیلی کودک در زمینه‌های از جمله توانایی خواندن، درک مطلب و حافظه (کوتاه و بلند مدت) شناخته شده است. نتایج پژوهش‌ها بر این دلالت می‌کنند که کودکانی که در معرض صداهای بلند در محیط‌های آموزشی هستند، در آزمون‌های استاندارد نمرات کمتری کسب می‌کنند و عملکرد ضعیف تری دارند.

تاثیر بد هندزفری بر مغز

تاثیر بد هندزفری بر مغز

پژوهش‌ها ثابت کرده‌اند که موسیقی بلند هندزفری به سلول‌های عصبی آسیب می‌زند و اثری مشابه بیماری مالتیپل اسکلروزیس یا ام اس (بیماری خودایمنی و پیشرونده که سیستم عصبی را درگیر می‌کند) دارد.
همچنین تحقیقات نشان می‌دهند که صدای بلندتر از ۱۱۰ دسی‌بل، به غلاف میلین محافظت کننده سلول‌های عصبی که سیگنال‌های عصبی را میان مغز و گوش منتقل می‌کنند آسیب می‌رساند. از دست رفتن این عایق محافظتی، سیگنال‌های عصبی را مختل می‌کند که به ناشنوایی کامل یا جزئی می‌انجامد.
این حقیقت که صداهای بلند می‌توانند به مخاطرات شنوایی از جمله کم شنوایی موقت، وزوز گوش و حتی کم شنوایی دائم منجر شوند، امری شناخته شده است. اما شناسایی آسیب به سلول‌های عصبی که در معرض صدا های بلند قرار گرفته اند، تنها اخیراً توسط دانشمندان انجام شده است.
خبر خوش بر اساس نتیجه‌های منتشر شده در مجله علمی “Proceedings of the National Academy of Sciences”، این است که از دست رفتن میلین ناشی از آلودگی صوتی قابل بازگشت است. غلاف میلین در طول زمان دوباره بازسازی می‌شود که این به معنای قابل بازیابی بودن کم شنوایی است.

درمان گوش درد ناشی از هندزفری

در صورتی که در اثر استفاده بیش از حد از هندزفری دچار عفونت گوش شده‌اید، پزشک مربوطه ممکن است برایتان داروی آنتی بیوتیک خوراکی یا قطره گوش و در برخی مواقع هر دو را تجویز خواهد کرد.
با دیدن اولین نشانه‌های بهبود درد مصرف دارو را قطع نکنید. این موضوع اهمیت دارد که شما کل داروی تجویز شده را برای اطمینان از درمان کامل عفونت مصرف کرده باشید.
در صورتی که گوش درد ناشی از هندزفری به دلیل تجمع واکس گوش است، ممکن است به شما قطره‌های نرم کننده واکس گوش داده شود. این قطره‌ها در برخی مواقع می‌توانند باعث تخلیه خودبه‌خودی موم گوش شوند. همچنین پزشک مربوطه ممکن است با استفاده از روش شست و شوی گوش یا دستگاه ساکشن، موم گوش را تخلیه نماید.

چگونه با هندزفری به موسیقی گوش دهید که گوشتان آسیب نبیند؟

چگونه با هندزفری به موسیقی گوش دهید که گوشتان آسیب نبیند؟

همانطور که ذکر شد، استفاده از هندزفری به گوش‌ها آسیب می‌رساند، اما پیشنهادهای زیر به شما کمک می‌کنند که از آنها به طریقی استفاده کنید که اثرات نامناسب هندفری بر گوشو سلامتی‌تان تاثیری نگذارد:

تنظیم درجه صدا

درجه صدا را بر روی ۶۰ درصد قرار دهید. پس از گذشتن هر یک ساعت، به مدت ۵ دقیقه هندزفری را برداشته تا گوش‌ها کمی استراحت کنند.

هندزفری استاندارد

از استفاده از هندزفری‌هایی که مستقیماً با مجرای گوش تماس برقرار می‌کنند، اجتناب ورزید. اینها به علت اینکه مستقیماً موسیقی را به داخل گوش پخش می‌کنند، باعث افزایش درجه صدا تا میزان ۷ تا ۸ دسی‌بل خواهند شد. هدست‌های بزرگ علی‌رغم سنگین بودن قابل توصیه‌اند، زیرا خارج از گوش باقی می‌مانند.

تمیز نگه داشتن هندزفری

به طور منظم هندزفری را تمیز کنید تا از تجمع باکتری‌ها، عرق و بافت‌های ریخته شده پوست جلوگیری شود. اگر هدفون‌ها دارای سر اسفنجی هستند، آنها را یک بار در ماه عوض کنید. از استفاده مشترک هندزفری با دیگران خودداری کنید.

عدم استفاده از هندفری در مکان پر سر و صدا

هنگام رانندگی، استفاده از قطار، اتوبوس و حتی راه رفتن از هندزفری استفاده نکنید. هنگام استفاده از قطار و اتوبوس‌های پر سر و صدا، صداهای موجود در اطراف درجه صدا را افزایش می‌دهد و آن را زیادی بلند و نامناسب برای گوش‌ها می‌کند. محیط پر سر و صدا همچنین ما را به افزایش درجه صدا ترغیب می‌کند که می‌تواند باعث آسیب شنوایی دائمی شود.

هندزفری با کیفیت

هندزفری باکیفیت بخرید. به این دلیل که آنها هر چه بیشتر صدای محیط را حذف می‌کنند که این امر به شخص اجازه می‌دهد با درجه صدای کمتر، موسیقی را به راحتی بشنود.
هندزفری‌های حذف کننده صدا بخرید. این هندزفری‌ها صداهای موجود در محیط را حذف می‌کنند که به شما اجازه می‌دهد تا صدا را واضح تر بشنوید، که در نتیجه تمایل به افزایش درجه صدا را کم می‌کند. هر چند استفاده ااز این هندزفری‌ها در راه‌ها، ترافیک و زمانی که شخصی، برای کاری به بیرون می‌رود توصیه نمی‌شود. این مسئله امری ضروری است که هر شخصی باید همیشه از نظر دیداری و شنوایی به محیط اطرافش آگاه باشد.

استفاده از هدفون

استفاده از هدفون

بجای هندزفری، از هدفون‌های که بر روی گوش‌ها قرار داده می‌شوند استفاده کنید. این نوع هدفون‌ها لرزش‌های صوتی را مستقیماً به پرده گوش منتقل نمی‌کنند، که در نتیجه، احتمال آسیب دیدن گوش در طول زمان کاهش می‌یابد.

استفاده از گوش گیر

هنگام رفتن به یک کنسرت موسیقی، برای کم کردن درجه صدا از گوش گیر استفاده کنید. حداقل با فاصله سه متر یا بیشتر از بلندگوها بنشینید به این دلیل که این عمل می‌تواند بیشتر به گوشتان آسیب برساند؛ تا ۲۴ ساعت پس از قرار گیری در معرض موسیقی بلند از هندزفری‌ها استفاده نکنید تا به گوش‌ها فرصت بهبودی داده شود.
کلینیک گوش تهران با کادری مجرب و تجهیزات پیشرفته خدمات تشخیصی و درمانی با کیفیت، در زمینه گوش به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک گوش تهران در خیابان ولیعصر، تماس حاصل کنید.

پزشکان تیم کلینیک گوش تهران با سابقه طولانی بیست ساله جراحی‌های گوش می‌توانند مشاوره خوبی برای درمان بیمارهای گوش شما باشند. کلیه محتوای سایت کلینیک گوش تهران توسط متخصصان ماهر این تیم ازجمله دکتر نسرین یزدانی، دکتر محسن احدی، دکتررضا زاده و دکتر ساسان دبیری به تایید رسیده است.

مطلبی که تحت عنوان « اثر هندزفری بر گوش و مغز و عوارض آن » خواندید، به طور اختصاصی برای وب سایت کلینیک گوش تهران تهیه شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

منبع مقاله: medindia

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۹ از ۵
از مجموع ۶۸ رای

پست های مرتبط

69 دیدگاه دربارهٔ «اثر هندزفری بر گوش و مغز و عوارض آن»

  1. سلام خسته نباشید من هنذفری به مدت طولانی با صدای بلند گوش دادم ، الان دوسه روزیه که هردو تا گوشم صدای وزوز میده ایا احتمال خوب شدن هست؟ داروش چیع؟! ممنون میشم راهنمایی کنید🙏

  2. سلام من دو یا یک ماهی هنسفری مداوم تند تند تو گوشم بوده الان دیگه از هنسفری استفاده نمیکنم ولی احساس میکنم دو تا گوشم کم شنوا شدن وگاهی وقت ها گوشم یک کوچولیی درد میکنه ایا میتونم گوشم رو درمان کنم؟

  3. صادق عسگری فروهر

    باسلام و تشکر از این سایت که این مطالب را زیبا داخل سایت قرداده خواهشمندم فقط دوستان بخوانند
    جوانی هستم که به مدت چند سال اهنگ مداحی یا حتی فیلم‌ با هنذفری گوش میکردم آن هم با صدای غیر نرمال یعنی بلند زمان گذشت و من مدام به کارم ادامه میدادم تا اینکه کم کم دچار خارش گوش شدم من اهمیتی نمی دادم فقط یا بار رفتم دکتر ویه قطره بتازونیت برای گوش داد من استفاده کردم ولی همچنان هنذفری داخل گوشم می گذاشتم خلاصه زمان گذشت و من دچار سردرد و سرگیجه هم شدم طوری که زمانی که از پله‌ها میخواستم بالا یا پایین بروم دستم را به دیوار می گرفتم رفتم دکتر علائم را گفتم برایم ازمایش،نوشتند و من ازمایش،رفتم و جواب آن را بردم متخصص گفت سالمی مشکلی نداری از اعصابت هست ولی من خودم اصلا فکر نمی کردم مشکل کجاست یعنی هیچ کس متوجه نمیشد تا اینکه سرم به سوت کشیدن افتاد همراه با سردرد و سرگیجه من دیگه نتونستم سر کار بروم و خونه نشین شدم و واقعا روزهای خیلی سختی را گذروندم فکر کردم به بیماری ام اس مبتلا شدم واقعا تمام بدنم درگیرشدن بود از قلب ریه گلو و حتی یه دردهایی تو بدنم پیداشده بود که من برای هر کدام از آنها دکتر جداگانه رفتم من برای اینکه بیکار شده بودم شب ها از بی حوصله گی یا اهنگ گوش می کردم یا فیلم میدیدم با هنذفری تا اینکه زمان گذشت وروزی تو یکی از این جمع های دوستانم علائم را بازگو کردم و اونا ربط دادن به هنذفری من قبول دار نشدم ولی تصمیم گرفتم به مدت ۲۰ روز اونو بزارم کنار باورتون نمیشه بعد از دوهفته دیدم ۷۰ درصد بهتر شدم هم خارش گوشم هم سردرد وسرگیجه وسوت کشیدن سر وگوشهام ومن برای همیشه هنذفری را کنار گذاشتم و تمام عوارضی که تو بدنم بود بعد از تقریبا ۵۰ روز از بین رفت و خوب خوب شدم

  4. سلام من بعد از هنزفری گذاشتن حالت سرگیجه می گیرم و یک اختلالی در حرکت دادن برام پیش میاد،درمانش چیه؟

  5. سلام من دوماه پیش هندزفری استفاده کردم الان دوماهی هست گوش چپم درد میکنه زخم شده بعد یه پمادی هست شبا میزنم تاصبح یهو دست میزنم به گوشم میبینم شبیه پودر سفید رنگی چیزایی خلرج میشه گوشم زخم دخلیش خوب نیشه ولی همین که اون پودرها روتمیز میکنم دوباره زخمش عود میکنه بازم زخم میشه . باید چیکارکنم ؟

  6. سلام خسته نباشید من ایرپاد توی گوشم بوده و خوابم برده یک ساعت بعد که بلند شدم گوشم ویز ویز میکنه ایا خوب میشود

    1. کلینیک گوش تهران

      به گوشتان مدتی استراحت بدهید و اگر بهتر نشد حتما مراجعه کنید.

  7. سلام وقت بخیر . من شب ها موقع خواب آهنگ گوش میدم . صداشم مناسبه . یه بار گوشام کلاً کیپ شد سر هندزفری زدن عفونت کرد خیلی درد داشت بعدش هندزفریمو عوض کردم مناسب و اصله دیگه عفونت نکرد . گوشم رو تازه سوراخ کردم میترسم هندزفری بزنم باعث عفونت میشه؟ ممنون میشم جواب بدین . یه سوال دیگه ، هندزفری و آهنگ گوش دادن باعث آسیب به گوش و مغز میشن؟

    1. کلینیک گوش تهران

      استفاده مداوم از هندزفری باعث کم شنوایی می شود و شانس ابتلا به عفونت های گوش خارجی را افزایش می دهد.

  8. سید مهدی هاشمی تنگستانی

    سلام من موقع استفاده هندزفری صدای گوشیم تا ته باز بود و بعد از اون مجرای گوشم تنگ شده ؟

    1. کلینیک گوش تهران

      صدای هندزفری ارتباطی با تنگی مجرای گوش ندارد.

  9. علی بابایی

    سلام…بنده چند روزه هردو گوشم حالت بم داره و کمی هم سردرد…چندباری که از هندزفری بلوتوثی استفاده کردم بعدش احساس اذیت شدن خیلی کمی داشتم…ممکنه این بم شدن بخاطر هندزفری باشه؟ چه راهکارهایی پیشنهاد میدید؟ممنونم

    1. کلینیک گوش تهران

      بله احتمال آسیب شنوایی وجود دارد. مراجعه کنید جهت آزمایش شنوایی

  10. سلام خسته نباشید
    من خیلی ارپاد میزدم و بلوم آهنگو خیلی زیاد میکردم یه روز یهویی گوشم درد‌ گرفت از اون روز خیلی کم پیش میاد ارپاد بزنم حتی اگه بزنمم صداشو کم میکنم ولی الن یه تایمی هست حس میکنم گوشم (گوش راستم) همیشه یه کوچولو درده و حتی یه دردیو حس میکنم با اینکه کمه ولی بازم اذیت کنندست راهی نیست که توی خونه درمانش کنم ؟ یا اصلا ارپاد یا هنزفری نزنم؟میشه یه راهی پیشنهاد بدید

    1. کلینیک گوش تهران

      اگر مشکلی از تظر درد و قرمز ی و ترشح ندارید، مسئله ای نیست.

  11. سلام من یه مدته وقتی با هنزفیری آهنگ گوش میدم
    گوش سمت چپم کمتر میشنوه و احساس میکنم گوش سمت راستم شنوایی بیشتری دارم و بیس موزیک رو اصلا حس نمیکنم با گوش سمت چپ
    اوایل فکر‌میکردم ایراد از هنسفیریه ولی چند تا هنسفیری عوض کردم همچنان همونطوریه

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. به نظر می‌رسد که مشکل شنوایی شما به دلیل ایجاد کم شنوایی غیرقرینه یا یکطرفه باشد. با این وجود، برای اطمینان بیشتر از شنوایی خود و تشخیص مشکل واقعی، بهتر است به متخصصان کلینیک گوش تهران مراجعه کنید تا بررسی کاملی انجام شده و راهنمایی‌های لازم برای شما ارائه شود.

  12. بدون نام

    سلام خسته نباشید
    اگر فقط یک ساعت درروز اهنگ با صدای کم گوش دهیم
    باز هم ممکن است دچار عفونت گوش یا وز وز گوش و …..
    شویم ؟؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام
      گوش دادن به موسیقی با صدای کم و مدت کوتاه آسیب رسان نیست

  13. روح الله احمدی

    سلام من شب هنزفری توگوشم بودسمت چپ خوابم برد صبح پاشدم گوش چپم کیپ شده ودرد میکنه سه روز میشه

    1. کلینیک گوش تهران

      با سلام، در صورت تداوم مشکل به متخصصان کلینیک گوش تهران مراجعه کنید تا تشخیص دقیق تری دریافت کنید و درمان مناسبی برای شما تعیین شود.

  14. سلام وقتتون بخیر
    من یه مدت طولانی هست که گاهی بدون علت دچار افت فشار شدید و سرگیجه و حال تهوع میشم به طوری که کار کردن با دست و پام برام مشکل میشه ، والدینم همش این موضوع رو به هندزفری ربط میدن و حتی یه مدت اونو ازم گرفتن ، دیروز ظهر هندزفری گوش کردم و امروز غروب دوباره دچار افت فشار شدید شدم ، ممکنه که بخاطر هندزفری باشه یا چی ؟!

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام وقت بخیر
      در این مورد نمیشه با قطعیت نظر داد و حتما باید تست انجام بدین تا نتیجه قطعی گفته بشه
      در غیر اینصورت درمان های خودسرانه میتونه باعث آسیب بشه

    2. این علائمی که شما میگید من تجربه کردم زمانی بود که سردرد و سر گیجه حتی از نوع چرخشی امانم را بریده بود سوت کشیدن گوش و شب ها از خواب بی اختیار می پریدم بالا روی حافظه و سیستم عصبی هم بشدت تاثیر می‌گذاره من 4 ماه زمان برد تا خوب شدم ولی دیگر از هنذبری استفاده نکردم

      1. کلینیک گوش تهران

        معمولا این علائم مرتبط با عفونت های گوش داخلی هستند

  15. فاطمه رحیمی

    سلام
    من دو سه ماهی میشه به جرات بگم 16 ساعت در روز هندزفری تو گوشم هست و با صدای بلند گاهی اوقات دو سه دفعه پیش اومده گوشم گرفته بعد چن دقیقه باز شده
    الان مشکلی توی شنوایی ندارم
    کاری هست که باید انجام بدم ؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. به نظر می‌رسد شما با گیجی و اختلال تعادل مواجه هستید. این مشکلات می‌توانند به مشکلات گوش داخلی مرتبط باشد. بهتر است به متخصصان کلینیک گوش تهران مراجعه کنید تا تشخیص دقیق تری دریافت کنید و درمان مناسبی برای شما تعیین شود.

  16. شادمهر

    سلام من دیشب خواستم با هندزفری آهنگ گوش بدم وقتی که هندزفری داخل گوشم کردی صدا خیلی بلند بود منم سریع درش بعد دوثانیه گوشم چپم درد گرفت و انگار خون وارد دهانم صبح که از خواب بیدار شدم الان یکم گوشم در میکنه میتونم بشونم به نظرتون مشکلی برا گوشم پیش اومده

    1. کلینیک گوش تهران

      بهتر است برای اطمینان بیشتر و بررسی صحیح، فورا با یک پزشک متخصص گوش مشورت کنید. معاینه و انجام آزمایشات شنوایی ضروری است.

  17. متاسفانه به دلیل استفاده زیاد از هندزفری دچار وزوز گوش شدم. خیلی زیاد آزار دهنده هست طوری که واقعا زندگی طبیعی م مختل شده ۱۰ جلسه لیزر رفتم هیچ تاثیری نداشت شما چه راه دیگه ای رو پیشنهاد میکتید؟ امیدوارم هر چه زودتر یه دارویی پیدا بشه و تمام بیماران از این بیماری خاموش وحشتناک نجات پیدا کنند.

    1. کلینیک گوش تهران

      احتمال کم شنوایی ناشی از سروصدا وجود دارد و درمان آن استفاده از سمعک با ماسکر وزوز است.

    2. بدون نام

      سلام خسته نباشید
      من یک مدتی از هنزفری استفاده میکردم
      هر روز با صدای بلند اهنگ گوش میدادم
      ولی الان دیگه هنزفری نمی‌ذارم
      الان ممکنه گوشم آسیب دیده باشه ؟؟
      مثلا ممکنه دچار وزوز گوش بشوم ؟

      1. کلینیک گوش تهران

        سلام؛ پاسخ دکتر:
        “بهتر است هندزفری با صدای بلند و مدت طولانی گوش ندهند. در صورت نگرانی، مراجعه کنند تست بدهند”

  18. سلام خسته نباشید
    من چند بارگوشمو شستشو دادم بازم با هدفون گوش دادم با صدای زیاد حدود ۱۵ دقیقه ۲ تا ۲روز بعد یه گوشم دچار کم شنوایی شد والانم خیلی کم صدا میاد از گوشم باید چیکار کنم آیا قابل درمانه

    1. کلینیک گوش تهران

      احتمالاً گوش شما بر اثر استفاده از هدفون و صدای زیاد آسیب دیده است. حتی ممکن است پرده گوش شما آسیب دیده و سبب کم شنوایی شده باشد. برای درمان این مشکل، بهتر است به کلینیک گوش تهران مراجعه کنید تا بررسی کاملی از گوش شما انجام شده و بسته به نتیجه بررسی، راهکارهای درمانی را به شما توصیه کنیم.

  19. سلام گوش منم دوساله وزوز دارع . فک کنم بخاطر هندزفری هست . خبر خوش اینه که داروی ابسلن برای این بیماری توسط fda امریکا کشف شده و الان توو فازه سوم هست و تا مرداد سال بعد جوابه نهاییش میاد. اگه میشه در این مورد هم مطلبی بذارید.

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام ممنون از همراهی شما. بله حتما بززسی میشه.

  20. سلام تینیتوس یا وزوز گوش که بر اثر استفاده از هندزفری با صدای بلند ایجاد شده قابل درمان هست
    مدت هست که توی سرم صدای زوزه میشنوم

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. بهترین درمان برای وزوز گوش بسته به علت زمینه ای این بیماری می تواند متفاوت باشد. در برخی موارد، درمان یک بیماری زمینه ای مانند فشار خون بالا یا تجمع جرم گوش ممکن است علائم وزوز گوش را کاهش دهد. در موارد دیگر، ممکن است داروها یا درمان های خاصی توصیه شود.

      برخی از درمان های رایج برای وزوز گوش عبارتند از درمان شناختی رفتاری، صوت درمانی و درمان بازآموزی وزوز گوش. این درمان ها می توانند با تغییر نحوه واکنش مغز به صدا به کاهش درک وزوز گوش کمک کنند.

      علاوه بر این، انواع درمان های جایگزین و مکمل وجود دارد که برای درمان وزوز گوش استفاده می شود، از جمله طب سوزنی، هیپنوتیزم و مکمل های گیاهی. با این حال، مهم است که قبل از امتحان هر گونه درمان، با متخصصان کلینیک گوش تهران صحبت کنید.

  21. محمدرضا

    سلام خسته نباشید .
    ببخشید من حدودا ۸ ماهی هست که از یه هندزفری جدید استفاده میکنم . مجرای ورودی گوشم رو بزرگ کرده و انگار گوشم باز شده . نمیدونم چه کار کنم اگر ممکنه راهنماییم کنید.

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام هندزفری بعیده باعث تغییر مجرای گوش بشه ولی میتونید برای اطمینان و معاینه مراجعه کنید.

      1. سلام
        من زیاد از هندزفریبا صدای بلند استفاده میکنم تقریبا روزی دو سه ساعت.
        یک ماه پیش داشتم آهنگ گوش میکردم ک احساس سوزش شدید قسمت راست سرم بالای گوشم احساس کردم طوری ک حس میکردم منفجر میشه الان سرم ولی اصلا درد نداشت و گوشمم اصلا مشکلی نداشت
        الان بعد ی ماه هندزفری رو خیلی کم کردم سوزش کم شد ولی هر وقت حموم میرم سوزش هست.
        بنظرتون این سوزش سر ربطی ب هندزفری داشته؟

  22. سلام من گوشم خش خش می‌کنه و نبض پشت سرمو حس میکنم از هنذفریه آیا دردم ندارم

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام بله میتونه باشه. ولی شما باید در مرحله اول با رعایت اصولی که در مقاله عنوان شد از هندزفری استفاده کنید و میزان استفاده هم سعی کنید کم بشه. اگر با این موارد مشکل همچنان پا برجا بود باید برای بررسی و معاینه گوش مراجعه کنید

  23. سلام من از هدفون استفاده می کنم با صدای تقریبا متوسط آیا برای گوش من مضره؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام صدای بلند و متوسط رو به بالا اسیب رسان هست

  24. سلام این عوارضی که گفتین از بین میره بعد یه مدت مثل ناتوانی در یادگیری

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام استفاده از هندزفری را محدود کنند. برخی عوارض مانند کم شنوایی غیرقابل بازگشت است

  25. سلام من یه چند وقتی هست که گوش سمت راستم دچار مشکل شده
    صدای خودم تو گوشم میپیچه چند بار دکتر رفتم حتی تست شنوایی دادم و تو تست گفتن هیچ مشکلی نداره ولی گوشم هنوز بهبود پیدا نکرده
    میشه راهنماییم کنید؟

  26. محمدرضا

    تا الان همش با صدای بلند هندزفری گوش میدادم. ممنونم که آگاهم کردین

  27. من گوش چپم کمی کاهش شنوایی پیدا کرده و دلیل هم همین هندزفریه، هیچ راهی برای بهتر شدنش نيست؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. یکی از عوارض استفاده از هندزفری، عفونت گوش است. در این شرایط توصیه می شود به پزشک متخصص مراجعه کنید، ممکن است برایتان داروی آنتی بیوتیک خوراکی یا قطره گوش و در برخی مواقع هر دو را تجویز خواهد کرد.

  28. ابوالفضل

    چقدر این خوبه که سایت شما اطلاعات ما رو زیاد میکنه بسیار ممنونم

  29. سلام مرسی از شما و تیم قوی این سایت.فقط لطف کنید ساعت کار کلینیک رو هم بفرمایید

    1. کلینیک گوش تهران

      با سلام برای آگاهی از ساعات کاری کلینیک با شماره 88205806-88870911 021 تماس بگیرید.

  30. نگار عبدی

    سلام اطلاعات خیلی خوبی بهم داد من چند بار اومدم کلینیک شما خیلی راضی بودم ممنون

  31. فروزان حریری

    سلام خیلی خوب بود مقالتون با تشکر از شما و سایت خوبتون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *