خرید و قیمت سمعک دیجیتال + مزایا و معایب

قیمت سمعک دیجیتال | خرید سمعک دیجیتال | مزایا و معایب سمعک دیجیتال

سمعک دیجیتال با بهره‌گیری از تکنولوژی دیجیتال امکان شنیدن اصوات با کیفیت بالا را برای افراد کم شنوا فراهم کرده است. این محصول یک محصول کاملاً پیشرفته با قابلیت‌های منحصر به فرد می‌باشد که از جهاتی یک پله پایین‌تر از محصولات دیجیتالی هوشمند قرار دارد. برخی از مدل‌های این محصول قادرند در کسری از ثانیه چندین میلیون بار صدا را تجزیه و پردازش کنند.

به همین دلیل خرید این وسیله دیجیتالی با مزیت‌های بسیاری از جمله شنیدن صدای واضح در مکان‌های شلوغ همراه است. علاوه بر آن قیمت سمعک دیجیتال به نسبت قابلیت‌ها و امکانات این محصول مقرون به صرفه می‌باشد. به نحوی که با خرید آن می‌توان برای مدت‌های طولانی از یک محصول باکیفیت و ممتاز استفاده کرد. همچنین با وجود این محصول نیازی به پرداخت هزینه جهت تعمیر و یا تعویض محصول مورد استفاده نخواهد بود. آنچه در این مطلب درباره سمعک دیجیتال و روش های خرید آن مطالعه خواهید کرد:

  • سمعک دیجیتال چیست؟
  • نحوه عملکرد تقویت‌کننده صدا مدل دیجیتال
  • ویژگی‌های تقویت‌کننده صدای دیجیتال کدامند؟
  • نکته مهم درباره خرید سمعک دیجیتال
  • بهترین راه برای خرید سمعک دیجیتال باکیفیت چیست؟
  • قیمت انواع سمعک دیجیتال
  • مزایای استفاده از ابزار تقویت صدای دیجیتال
  • بهترین مدل انواع تقویت‌کننده صدا مدل دیجیتال کدامند؟
  • تفاوت‌های موجود میان مدل‌های دیجیتال و آنالوگ

سمعک دیجیتال چیست؟

سمعک دیجیتال چیست؟

سمعک دیجیتال یک ابزار کاملاً پیشرفته است که در ساختار آن از تمام ویژگی‌های قابل برنامه‌ریزی محصول آنالوگ استفاده شده است. با این تفاوت که محصول دیجیتال قادر است امواج صوتی را به سیگنال‌های دیجیتالی تبدیل کند و صدا را به بهترین شکل ممکن به گوش بیمار انتقال دهد. نقطه قوت این ابزار دیجیتالی وجود تراشه‌های رایانه‌ای در آن است که وظیفه تحلیل گفتار و صدا‌های محیطی را بر عهده دارد.

اگر علاقمند هستید تا درباره خود سمعک اطلاعات کاملی کسب کنید و بیشتر درباره اون بدونید، پیشنهاد میکنم که حتما به صفحه سمعک چیست نگاهی بندازید!

نحوه عملکرد تقویت‌کننده صدا مدل دیجیتال

در خصوص عملکرد سمعک دیجیتال باید گفت که کلیه پردازش‌های آن به صورت خودکار است. به این شکل که در محیط‌های متفاوت عمل تقویت صدا را به صورت متفاوت انجام می‌دهد. در واقع عملکرد این محصول با تبدیل امواج صوتی به کد‌های عددی صورت می‌گیرد. به این معنی که بعد از تبدیل صدا به این کد‌ها، ان‌ها را به اطلاعات زیر و بمی صدا ضمیمه می‌نماید. از این رو صدا‌های پیرامون را با کیفیتی عالی به گوش بیمار کم شنوا انتقال می‌دهد.

سمعک دیجیتال از تعدادی میکروفون بسیار ریز برخوردار بوده که وظیفه آن‌ها جمع‌آوری صدا‌های محیط است. بعد از جمع‌آوری اصوات محیط به کمک تراشه کامپیوتری که مجهز به تقویت‌کننده صدا می‌باشد صدا‌ها به کد‌های دیجیتالی تبدیل می‌شوند. سپس سیگنال‌های تقویت شده، تبدیل به امواج صوتی خواهند شد. امواج تولید شده بر اساس میزان کم شنوایی، سطح صدا‌ها و نیاز‌های شنیداری افراد تجزیه و تحلیل و تنظیم می‌شوند. در نهایت نیز به کمک بلندگو‌های موجود در دستگاه به گوش بیمار ارسال می‌شوند.

ویژگی‌های تقویت‌کننده صدای دیجیتال کدامند؟

مهم‌ترین ویژگی سمعک دیجیتال قابل برنامه‌ریزی بودن آن است. این قابلیت مهم باعث می‌شود تا دستگاه بر اساس میزان شنوایی و مشکل بیمار تنظیم شود. ویژگی بعدی این محصول طراحی آن است که آن را به صورت داخل گوشی و پشت گوشی طراحی می‌کنند. مدل‌های تولید شده ابن محصول برای افراد با مشکلات کم شنوایی مختلف، مناسب می‌باشند. برخورداری از میکروفون‌های جهت دار یکی دیگر از مشخصه‌های بارز این محصول بشمار می‌آید. میکروفون‌های جهت دار باعث ارتقای درک گفتار در مواجهه با نویز‌های محیطی می‌شود.

ویژگی مهم دیگر این نوع سمعک به حداقل رساندن نویز پس زمینه است. از این قابلیت ارزنده جهت پایین آوردن اثر پوششی نویز بر گفتار، استفاده می‌شود. اتصال به تلفن که در اصطلاح تل کویل نامیده می‌شود دیگر مشخصه این وسیله است. تل کویل باعث اتصال بین تلفن دارای سیم پیچ و سمعک می‌شود. علاوه بر موارد ذکر شده در خصوص ویژگی‌های این محصول می‌توان به قابلیت اتصال بی‌سیم اشاره کرد. این قابلیت شامل امکانات بسیاری مانند اتصال ان به تلویزیون، تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های MP۳ می‌باشد.

ویژگی های تقویت کننده صدای سمعک دیجیتال کدام اند

نکته مهم درباره خرید سمعک دیجیتال

در مدل دیجیتالی این محصول پردازش صدا به صورت اعداد است. به این معنی که برای پردازش صدا توسط ان از معادلات ریاضی بهره گرفته شده است. این در حالی است که در مدل‌های قدیمی و آنالوگ صدا بدون تغییر و تنها با اندکی افزایش به گوش بیمار انتقال داده می‌شود. پردازش دیجیتال صدا در این وسیله سبب کنترل و تولید صدای بهتر در آن خواهد شد.

بهترین راه برای خرید سمعک دیجیتال باکیفیت چیست؟

بهترین راه برای خرید انواع سمعک دیجیتال مراجعه به شنوایی سنج است. زیرا شنوایی سنج پیش از تجویز هر مدل از این وسیله، بیمار خود را مورد معاینه قرار می‌دهد. سپس با توجه به شرایط او بهترین مدل دیجیتال را به او پیشنهاد می‌کند.

خرید مدل دیجیتال امکان و قابلیت‌های بسیاری برای بیمار فراهم می‌کند. در نتیجه باعث بالا رفتن کیفیت زندگی او می‌شود. البته نباید هزینه این محصول را در زمان خرید که ممکن است غیر قابل پیش‌بینی باشد نادیده گرفت. با این حال توجه به نیاز‌های خود در اولویت قرار دارد.

قیمت انواع سمعک دیجیتال

قیمت سمعک دیجیتال تحت تأثیر عوامل متعددی تعیین می‌شود. از جمله این عوامل می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • برند تولید‌کننده
  • تعداد کانال موجود در دستگاه
  • کیفیت ساخت آن
  • نوع و سطح تکنولوژی پردازشی
  • تعداد باند موجود در دستگاه
  • امکان استفاده از سیستم‌های وایرلس

در واقع هرچه سطح تکنولوژی بکار رفته در این ابزار بالاتر باشد قیمت خرید آن نیز به همان نسبت بالاتر خواهد رفت.

مطالعه پیشنهادی: معرفی کوچکترین سمعک

مزایای استفاده از ابزار تقویت صدای دیجیتال

استفاده از سمعک دیجیتال مزایای بسیاری برای کاربر به دنبال دارد که بارز‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • کاهش نویز دیجیتال
  • طول عمر بیشتر نسبت به مدل آنالوگ
  • برخورداری از سایز کوچک و قرار گرفتن راحت در گوش و یا پشت آن
  • امکان استفاده از قابلیت برنامه‌ریزی دستگاه
  • برخورداری از دقت بالا در انتقال صدا
  • امکان کنترل صدای صوت
  • شنوایی بهتر
  • امکان کنترل جهت صدا
  • کاهش نویز ضربه‌ای هنگام شنیدن صدا
  • پردازش بهتر صدا
  • امکان برقراری ارتباط با بلوتوث
  • امکان کنترل بلندی صدا

بهترین مدل انواع تقویت‌کننده صدا مدل دیجیتال کدامند؟

اخیراً برند‌های مختلفی نسبت به تولید انواع سمعک دیجیتال اقدام نموده‌اند. در میان برند‌های مختلف می‌توان به برند‌های مشهور و معتبر‌اتیکن، سیگینا، فوناک و زیمنس اشاره کرد. بنابراین می‌توان از میان مدل‌های متعدد این برند‌ها مدل دیجیتال متناسب با شرایط خود را انتخاب کرد.

تفاوت‌های موجود میان مدل‌های دیجیتال و آنالوگ

مهم‌ترین تفاوت میان سمعک دیجیتال و آنالوگ در پردازنده صدا است. زیرا در مدل‌های دیجیتال پردازنده به شکل کاملاً هوشمندانه‌ای عمل می‌کند. در حالی که در مدل آنالوگ پردازنده تنها صدا را تقویت می‌نماید. از دیگر تفاوت‌های میان این دو مدل آن است که نوع دیجیتالی به خوبی قادر به حذف صدا‌های اضافه می‌باشد. در نتیجه کیفیت صدا در آن چندین درجه بالاتر از مدل آنالوگ است.

از دیگر تفاوت‌های میان این دو مدل نوع تنظیم صدا است. در مدل دیجیتال برای تنظیم صدا‌ها از نوعی قابلیت استفاده می‌شود که این عمل را در مورد صدا‌ها به صورت مجزا انجام دهد. در حالی که در مدل آنالوگ این امکان به کمک یک دکمه انجام می‌شود.

تفاوت سمعک دیجیتال و آنالوگ چیست؟

مطالعه پیشنهادی: معرفی انواع سمعک نامرئی

جمع‌بندی

سمعک دیجیتال از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار بوده و دارای قابلیت تنظیم شوندگی بر اساس نیاز‌های افراد می‌باشد. علاوه بر آن می‌توان آن را به شکلی تنظیم و برنامه‌ریزی کرد که تمرکز خود را بر صدا‌هایی که از جهت معینی ارسال می‌شوند گذاشت.

همچنین این دستگاه فوق‌العاده قادر به تفکیک نویز از گفتار بوده و با از بین بردن صدا‌های مزاحم و تقویت صدای اصلی، صدایی با کیفیت را برای فرد تولید می‌کند. با مراجعه به سایت کلینیک گوش تهران می‌توان در خصوص انواع سمعک، به ویژه مدل دیجیتال و نحوه تجویز و عملکرد آن اطلاعات مفیدی کسب نمود.

منبع:

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

پست های مرتبط

درمان فوری گوش درد بزرگسالان | قطره برای گوش درد بزرگسالان
مقالات آموزشی کلینیک گوش

درمان فوری گوش درد بزرگسالان

گوش درد بزرگسالان عارضه‌ای نسبتا شایع است که به دلایل مختلفی از عفونت‌های مختلف تا قرار گرفتن در معرض هوای سرد رخ می‌دهد؛ گوش درد

ادامه مطلب »

1 دیدگاه دربارهٔ «خرید و قیمت سمعک دیجیتال + مزایا و معایب»

  1. نقلستان

    یکی از بهترین مقالاتی بود که خوندم مرسی بابت عرضشی که به مخاطب میزارید ممنونم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *