تمپانوپلاستی یا جراحی ترمیم پرده گوش

تمپانوپلاستی یا جراحی ترمیم پرده گوش

تمپانوپلاستی نوعی عمل جراحی ترمیم پارگی پرده گوش است. سوراخ شدن پرده گوش یا غشای تمپان می‌تواند در نتیجه عفونت یا ضربه ایجاد شود. سوراخ‌های کوچک اغلب به خودی خود بهبود می‌یابند، اما سوراخ‌های بزرگ ممکن است نیاز به ترمیم جراحی داشته باشند.

در برخی موارد، جراح شما پارگی پرده گوش را با روشی به نام تمپانوپلاستی درمان می‌کند. جراح در این روش یک قسمت کوچکی از بافت بدن بیمار برداشته تا سوراخ پرده گوش را ترمیم کند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با جراحی ترمیم گوش یا همان تمپانوپلاستی،انواع و مراقبت‌های بعد از  این عمل جراحی آشنا کنیم.

 

جراحی ترمیم پرده گوش(تمپانوپلاستی) چیست؟

تمپانوپلاستی(tympanoplasty) عملی است که برای بازسازی پرده گوش (غشای تمپان) و یا استخوان‌های کوچک گوش میانی انجام می‌شود. این روش جراحی گوش، به صورت بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می‌شود. تمپانو پلاستی عملی است که  معمولا در کلینیک‌های بستری روزانه یا  day clinilc قابل انجام است و 85-90٪ از مواقع موفقیت آمیز است.

روش جراحی ترمیم گوش(تمپانوپلاستی)

تمپانوپلاستی را می‌توان از طریق کانال گوش (روش ترانس کانالی)، از طریق یک برش در گوش (رویکرد اندورال) یا از طریق یک برش در پشت گوش (رویکرد  postauricular) انجام داد. ممکن است برای بازسازی پرده گوش پیوند صورت گیرد.

جراح گوش، برای ترمیم سوراخ‌های کوچک پرده، برش‌هایی در مجرای گوش ایجاد و پرده گوش باقی مانده را از کانال استخوانی گوش بالا می‌برد و به جلو بلند می‌کند. امروزه استفاده ازآندوسکوپ بدون ایجاد برش پشت پرده گوش قابل انجام است. در این حالت می‌توان ترمیم پرده تمپان را بدون باز گردن پشت گوش انجام داد.

اگر سوراخ پرده تمپان، بسیار بزرگ باشد یا به دلیل قرارگیری یا شکل کانال گوش، سوراخ آن دشوار باشد، ممکن است لازم باشد که برشی در پشت گوش ایجاد کند. میکروسکوپ جراحی برای بزرگتر شدن نمای ساختار گوش(ear anatomy) کمک می‌کند و تصویر دقیق تری به جراح گوش می‌دهد.

در این حالت کل گوش خارجی را به جلو و بالا حرکت داده و به سوراخ دسترسی پیدا می‌کند. هنگامی که سوراخ کاملاً در معرض دید قرار گرفت، بقایای سوراخ شده به سمت جلو چرخانده می‌شود و استخوان‌ها یا استخوان‌های شنوایی بازرسی می‌شوند

انواع روش‌های جراحی ترمیم گوش( تمپانوپلاستی)

در زیر به انواع روش‌های جراحی تمپانوپلاستی یا جراحی ترمیم پرده گوش اشاره می‌کنیم.

تمپانوپلاستی وصله‌ای

تمپانوپلاستی وصله‌ای نوعی از جراحی ترمیم گوش است که به ترمیم سوراخ‌های کوچک بدون ترشح گوش می‌پردازد. این عمل در بزرگسالان در مطب و در کودکان تحت بیهوشی انجام می‌شود.

مقاله مفید :  حالت تهوع در شب نشانه چیست؟

لبه‌های سوراخ پرده گوش با با برداشتن لایه کوچکی از لبه‌های پرده  گرفته می‌شود و توسط یک تکه کاغذ از جنس بافت بیولوژیکی روی سوراخ یا پارگی قرار می‌گیرد. پزشک برای جلوگیری از حرکت و جابه جایی کردن  پیوند گذاشته شده از یک قطره خون خود بیمار یا پماد استفاده می‌کند. سپس بیمار  باید بعد از گذشت شش  هفته به مطب پزشک مراجعه کند تا  سوراخ ترمیم شده پرده گوش مورد بررسی قرار بگیرد.

تمپانوپلاستی چربی

تمپانوپلاستی چربی یکی از روش‌های ساده ترجراحی ترمیم گوش است که امکان انجام آن در مطب وجود دارد. در این روش لوبول گوش را با استفاده از مواد بی‌حسی، بی حس کرده، مقدار کمی چربی برداشته می‌شود. در این حالت سوراخ پرده گوش با استفاده از چربی پوشانده می‌شود. این جراحی زمان بسیار کمتری نسبت جراحی معمول می‌برد. در انتهای این عمل پرده گوش بخیه زده می‌شود. تمپانوپلاستی چربی در کلینیک گوش تهران در خیابان ولیعصر قابل انجام است.

تمپانوپلاستی داخلی

این عمل در اتاق عمل با ایجاد بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می‌شود. روش جراحی تمپانوپلاستی داخلی از طریق کانال گوش، با آندوسکوپ یا میکروسکوپ یا از طریق یک برش در پشت گوش صورت می‌پذیرد.

برش‌هایی در مجرای گوش ایجاد می‌شود و باقی مانده پرده گوش را بلند می‌گردد. مجرای گوش ممکن است گشاد شود. پیوند بافت در زیر پرده گوش قرار می‌گیرد. پانسمانی در گوش میانی و مجرای گوش قرار داده می‌شود  تا پیوند را تا زمان ترمیم کامل، حفظ کند. انجام این روش تقریباً  3 ساعت طول می‌کشد.

تمپانوپلاستی با ایجاد برش پست گوش

این عمل با بیهوشی عمومی در گوش‌هایی با سوراخ یا پارگی‌های بزرگ انجام می‌شود. در این روش، سوراخ‌هایی در قسمت جلوی پرده گوش یا در مواردی که جراحی‌های قبلی نتوانسته اند سوراخ را ترمیم کنند؛ انجام می‌شود.

در این روش جراح گوش، از طریق برشی در پشت گوش مجرای گوش را باز می‌کند. برخی یا بیشتر قسمت پرده گوش برداشته می‌شود. بافت پیوندی برداشت شده و برای ایجاد پرده گوش جدید استفاده می‌شود.

در این روش برای ترمیم پرده گوش از هیچ ماده خارجی استفاده نمی‌شود و پرده گوش با استفاده از فاسیا یا غلاف عضلات تمپورالیس(پشت گوش) اصلاح می‌شود تا مجرای گوش به سرعت بهبود یابد. این روش دو ساعت طول می‌کشد.

تمپانوپلاستی داخلی چیست؟

 

تمپانوپلاستی ماستوئیدکتومی

تمپانوپلاستی با برداشتن و تراشیدن استخوان‌های عفونی پشت گوش، تمپانوپلاستی ماستوئیدکتومی می‌گویند. عمل تمپانوپلاستی ماستوئیدکتومی یک روش ترمیم برای آسیب گوش میانی است. این نوع از جراحی تمپانوپلاستی شامل ترمیم پرده گوش و برداشتن استخوان ماستوئید است. استخوان ماستوئید قسمتی از جمجمه است که با لمس کردن قسمت پشتی گوش می توانید آن را حس کنید.

مقاله مفید :  بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت گوش و حلق

عوارض بعد از عمل ترمیم گوش

این عمل همانند عمل‌های دیگر عوارض منحصر به فرد خود را دارد که عبارتند از:

  • درد گوش
  • عفونت
  • خونریزی
  • عدم بهبود سوراخ
  • کاهش شنوایی
  • وزوز گوش(tinnitus)
  • صدای زنگ در گوش
  • سرگیجه(vertigo)موقت
  • تغییر موقت حس چشایی یک طرف زبان(عصب چشایی از کانال گوش می‌گذرد)
  • فلج عصب هفتم ؛ در این عارضه در صورت عدم مهارت کافی جریان گوش ممکن است ایجاد شود.
عوارض بعد از تمپانوپلاستی

 

مراقبت‌های پس از جراحی تمپانوپلاستی

شما باید حداقل در هفته اول پس از جراحی سعی کنید در حدود دو هفته  به لاله گوش فشار نیاید و در این مدت حتما از فین کردن پرهیز کند.

بعد از جراحی تمپانوپلاستی فعالیت‌ها بیمار تا بهبود برش پشت گوش باید محدود باشد. بیمار باید 7 تا 10 روز اول پس از جراحی فعالیت‌های خود را محدود کند و از انجام ورزش یا بازی پر تحرک پرهیز کند. پس از آن، به تدریج می‌تواند محدودیت‌ها را کمتر کرد.

بعد از عمل جراحی نباید آب با گوش شما برخورد داشته باشد به همین خاطر باید به مدت یک هفته موها شسته نشوند. در آن زمان هنوز باید مراقب باشید که در گوش یا برش پشت گوش آب وارد نشود.

مراقبت های بعد از تمپانوپلاستی

مدت زمان عمل تمپانوپلاستی چه مدت است؟

مدت زمان عمل تمپانوپلاستی بین نیم الی یک ساعت و در صورت نیاز به برش یک و نیم الی دو و نیم ساعت طول می‌کشد.

بعد از عمل تمپانوپلاستی چه اتفاقی می‌افتد؟

بعد از جراحی ممکن است چند روز احساس #سرگیجه کنید. برشی که پزشک در پشت گوش شما ایجاد کرده ممکن است دردناک باشد و شما ممکن است حدود یک هفته گوش درد داشته باشید. مقداری مایعات خونی ممکن است از مجرای گوش و برش شما تخلیه شود. گوش شما احتمالاً احساس گرفتگی می‌کند.

چه مدت طول می‌کشد تا بعد از عمل تمپانوپلاستی گوش بهبود یابد؟

زمان بهبودی کامل جراحی تمپانوپلاستی می‌تواند 2 تا 3 ماه باشد. در واقع، شنوایی احتمالاً بدتر از قبل از عمل خواهد بود تا زمانی که پانسمان برداشته شود. در اولین ویزیت بعد از عمل، پزشک شما ممکن است به آرامی گوش را تمیز کند تا لاله گوش بازسازی شده را بررسی کند.

مقاله مفید :  افزایش عفونت و گوش درد در فصل سرما

آیا تمپانوپلاستی می‌تواند شنوایی را بهبود بخشد؟

در صورت از دست دادن شنوایی عمل جراحی تمپانوپلاستی برای کمک به بازیابی شنوایی طبیعی انجام می‌شود. با این حال، ممکن است بعد از عمل افراد کاهش شنوایی (بیشتر در عمل جراحی  بازسازی استخوان) را داشته باشند. اگر شنوایی در عرض 10-15 دسی بل از حد نرمال بازگردانده شود، یک عمل موفقیت آمیز نامیده می‌شود.

میزان موفقیت تمپانوپلاستی چقدر است؟

بیشتر موارد ترمیم پرده گوش بسیار موفقیت آمیز است. بیش از 90 درصد بیماران بدون هیچ عارضه‌ای با انجام جراحی تمپانوپلاستی بهبود می‌یابند. اگر استخوان‌های گوش میانی علاوه بر پرده گوش ترمیم شود، نتیجه جراحی ممکن است به این خوبی نباشد.

چه شرایطی منجر به عدم موفقیت جراحی تمپانوپلاستی می‌شود؟

عدم موفقیت در تمپانوپلاستی می‌تواند به دلیل عفونت شدید در طول دوره بهبودی که ممکن است به علت ورود آب به داخل گوش یا جابجایی پیوند پس از جراحی رخ دهد. همچنین عواملی همچون دیابت، عمل جراحی مجدد، سیگار کشیدن، سن بالا و داستن بیماری‌های قلبی عروقی نیز ممکنه است در عدم موفقیت این جراحی تاثیر گذار باشد.

هزینه جراحی تمپانوپلاستی چقدر است؟

همان طور که در این مقاله بیان شد عمل جراحی تمپانوپلاستی روش‌های مختلفی دارد که به نسبت شرایطی که بیمار قرار دارد، انجام می‌شود. به همین علت تخمین هزینه این نوع از عمل‌های جراحی نیازمند مراجعه به مراکز معتبر هستید. کلینیک گوش تهران با ارائه بهترین خدمات پیشنهاد مناسبی برای دریافت خدمات است.

در پایان

تمپانوپلاستی عملی است که طی آن به ترمیم گوش می‌پردازند. این روش تا امروز توانسته است شنوایی افراد را تا حد رضایت بخشی باز گرداند. کلینیک گوش تهران با ارائه بهترین خدمات و استفاده از روش‌های نوین درمان توانسته است در این زمینه رضایت بیماران را جلب کند. برای دریافت وقت با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

پزشکان تیم کلینیک گوش تهران با سابقه طولانی بیست ساله جراحی‌های گوش می‌توانند مشاوره خوبی برای درمان بیمارهای گوش شما باشند.کلیه محتوای سایت کلینیک گوش تهران توسط متخصصان ماهر این تیم ازجمله دکتر نسرین یزدانی، دکتر محسن احدی، دکتررضا زاده و دکتر ساسان دبیری به تایید رسیده است.

مطلبی که تحت عنوان تمپانوپلاستی خواندید، به طور اختصاصی برای وب سایت کلینیک گوش تهران تهیه شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

منابع
wikipedia
earassociates
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۲ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

پست های مرتبط

درمان فوری گوش درد بزرگسالان | قطره برای گوش درد بزرگسالان
مقالات آموزشی کلینیک گوش

درمان فوری گوش درد بزرگسالان

گوش درد بزرگسالان عارضه‌ای نسبتا شایع است که به دلایل مختلفی از عفونت‌های مختلف تا قرار گرفتن در معرض هوای سرد رخ می‌دهد؛ گوش درد

ادامه مطلب »

74 دیدگاه دربارهٔ «تمپانوپلاستی یا جراحی ترمیم پرده گوش»

  1. من ۲۰روزه عمل پارگی گوش انجام دادم وهمچنان دردشدیددارم چه مدت طول میکشه تاخوب بشم

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. اگر تداوم داشت به پزشک جراحتان مراجعه کنید.

  2. میکائیل

    سلام من حدود یک ماه و نیم پیش عمل پرده گوش کردم و الان شنوائیم خیلی افتضاح شده اصلا ب زور میشنوم آیا طبیعیه ؟ و اینکه تا چه مدت طول میکشه شنوائیم برگرده؟
    ممکن هست تا آخر شنوائیم این شکلی بمونه؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. با پزشک جراحتان در این زمینه مشورت نمائید.

  3. سلام من پرده گوشم کمی سوراخ شده وزمانی ک آب داخل گوشم می‌رود گوشم درد می‌گیرد آیا راهی غیر از عمل هست؟؟؟

    1. کلینیک گوش تهران

      پارگی پرده گوش اگر خودبخود ترمیم نشود ریسک عفونت های گوش و مغز را بالا می برد و حتما باید با جراحی ترمیم شود.

  4. سلام وقت بخیر من میخوام برم عمل پرده گوش اگر سرماخوردگی داشته باشم باید خوب بشم یا مانعی ندارد
    ممنون میشم اگه جواب بدین🙏🙏

    1. کلینیک گوش تهران

      ترجیحا بدون سرماخوردگی باشید. پزشکتان مشاوره لازم را خواهند داد.

  5. شهناز فرجادی

    سلام ۷۲ سالمه خانم هستم حدود ۱۰ سال پیش عمل تمپانوپلاستیگوش چپ کردم خیلی بهتر شدم از نظر شنوایی گوش راستم هم ۱۰ درصد می شنوم عمل میشود

    1. کلینیک گوش تهران

      مراجعه کنید باید بررسی شود. احتمال جراحی ترمیمی وجود دارد. 88870912

  6. سلام. من یک سوراخ ریز در پرده گوش داشتم که به علت عفونت ایجاد شده و بعد از دو ماه ترمیم نشد‌. دیروز در مطب عمل سرپایی انجام دادم. ولی هنوز اون احساس سنگینی در گوش را دارم. آیا طبیعیه؟ و چه مدت طول میکشه تا این حالت برطرف بشه؟ سپاسگزارم

    1. کلینیک گوش تهران

      با پزشک تان مشورت کنید. درمان را تا انتها پیگیری نمائید.

  7. سلام وقتتون بخیر من چهار روز پیش عمل پرده گوش انجام دادم از اون‌گوشم کم میشنوم
    میخواستم کمک کنین بگین چقد زمان میبره لااقل در حده قبل بشنوم؟

  8. سلام خسته نباشید پنج روز پیش عمل ترمیم پرده انجام دادم بسیار درد دارم هم از داخل وهم از بیرون بخیه و حرف ک میزنم توی گوشم صدا میپیجه و از داخل تیر میکشه ایا طبیعی است یا به پزشک مراجعه کنم ممنون جواب بدین

  9. محمد ۲۲

    سلام سه سال پیش پرده گوشم. پاره شد بعد از آن صدای زنگ پیدا شد 6 روزه که جراحی عمل تمپانوپلاستی کردم هنوز اون صدا هست آیا ممکنه در آینده صدا قد بشه یا خیر ؟
    خواهش می جواب بدید

    1. کلینیک گوش تهران

      با سلام اگر بعد از گذشت 3 سال همچنان صدای گوشتان پابرجاست، شاید علت دیگری در گوش میانی وجود داشته باشد که باید بررسی و تشخیص داده شود.

  10. سلام
    هزینه عمل پرده گوش تقریباً چقدر میشه
    و اینکه کسانی که عمل کرده آمد راضی بوده اند

    1. کلینیک گوش تهران

      هزینه ها بسته به عوامل متعدد تفاوت می کند و واقعا نمیشه گفت. با کلینیک تماس بگیرین راهنمایی تون میکنن.

  11. فاطمه فرزانه

    سلام من ۶ماه قبل عمل ترمیم پرده گوش انجام‌دادم‌ وپرده جوش خورده ودکترم‌گفتن‌وضعیتش عالیست فقط صدا میکنه مثل هواپیما میخاستم ببینم‌طبیعیه

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. اگر شنوایی تان تغییر نکرده است برای ارزیابی دقیق تر مراجعه کنید.

  12. سعیدسمندری

    باسلام.دخترم مدت چندسال هست که هردوگوشش پرده هاش سوراخ شده باتوجه به عوارضی که گفتن یمقدارازجراحی ترس داره.بهترین راه برای بهبود پرده گوش دخترم چیه؟لطفاراهنماییم کنید

  13. ناشناس

    سلام و وقت تون بخیر .!
    من در یک سانحه ترافیکی گوش چپمو ک خونریزی کرده و پردش هم پاره شده از دست دادمش و تو این حادثه دو روز تو کوما بودم الآنم بیست و دو سالمه از اون وقت به بعد گوشم وزوز می‌کنه و سر گیجه هم دارم آیا میشه دوباره شنوایی مو با این تکنولوژی بدست بیارم ؟؟ممنون میشم جواب بدید

    1. کلینیک گوش تهران

      با سلام. باید نوع کم شنوایی تان مشخص شود. اگر پارگی زنجیره استخوانچه ای منجر به کم شنوایی شده باشد با جراحی امکان ترمیم آن وجود دارد. مراجعه کنید تا بررسی دقیق تری انجام شود

  14. سلام بعد عمل تمپانوپلاستی آیا ایجاد زائده های شبیه جوش سر سفید در قسمت داخلی لاله گوش طبیعی هست؟

    1. کلینیک گوش تهران

      احتمال عفونت مطرح است. حتما با پزشکتان در این خصوص مشورت کنید

  15. سلام
    آیا پنجاه روز بعد از عمل تمپانوماستویدوکتومی شنیدن صدای کولر در گوش طبیعیه ؟و ضمنا ژلفوم های داخل گوش میانی ب چه مدت عد عمل کامل جذب میشه؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. پس از عمل تمپانوماستویدوکتومی، ممکن است در برخی موارد صداهایی در گوش طبیعی باقی بماند. این مسئله معمولاً به علت تغییرات در فشار هوا در گوش داخلی و ناحیه جراحی رخ می‌دهد. اما در اکثر موارد، این صداها به تدریج کاهش می‌یابند و در طول زمان بهبود می‌یابند. معمولاً پس از چند هفته تا چند ماه، این صداها به طور کامل از بین می‌روند.

      در مورد جذب ژلفوم‌های داخل گوش میانی، باید توجه داشت که زمان لازم برای جذب آنها ممکن است متفاوت باشد و به عوامل مختلفی مانند اندازه و نوع ژلفوم، وضعیت عمل جراحی و پاسخ بدن شما نسبت به عمل بستگی داشته باشد. معمولاً در طی چند هفته تا چند ماه پس از عمل، ژلفوم‌های داخل گوش میانی جذب می‌شوند و بهبود می‌یابید. اما بهتر است با پزشک خود در مورد زمان لازم برای جذب کامل ژلفوم‌ها صحبت کنید، زیرا هر شخص و هر مورد ممکن است متفاوت باشد.

  16. عبدالمنیر

    سلام
    بنده از دوران کودکی به غرض افتادن از سر بام به حالت کوما رفتم و چون سرم ضربه دیده بود از گوش چپم خون زیادی خارج شد.
    الان ده سال میگذره وقتی بزرگ تر شدم و الان دچار اظطراب بیشتری شدم میخام بدونم که با عمل جراحی فعلی ممکن به ترمیم است یانه؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام
      ابتدا باید تست شنوایی انجام دهید تا وضعیت شنوایی تان مشخص شود. در مرحله بعد اقدامات درمانی ممکن به اطلاعتان خواهد رسید

  17. صدیقه عالیدوست

    سلام. اینجانب صدیقه عالیدتوست 65 ساله و مدرس هستم. در کودکی بعلت تب شدید دچار چسبندگی پرده گوش شدم که متاسفانه تا قبل از ورود به دوره دبیرستان کسی متوجه کم شنوایی من نشد و بعدها هم درمانی بجز استفاده از سمعک برای آن ارائه نشد. خواستم بدانم با توجه به پیشرفتهای علم پزشکی آیا امکان اصلاح و ترمیم پرده گوش و رفع چسبندگی از طریق عمل جراحی وجود دارد؟ لازم به ذکر است که بنده هیچگونه بیماری خاصی از قبیل ( فشار خون- بیماری قلبی یا عروقی یا تنفسی و غیره ) ندارم. خواهشمندم راهنمایی بفرمایید. با سپاس عالیدوست

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام وقت بخیر؛ جواب دکتر:
      “چند بیماری متفاوت گوش را ذکر کرده اند. بنابراین باید ابتدا مراجعه کنند علت دقیق کم شنوایی شناسایی و پس از آن درمان شوند.”

  18. جواب ندادید صدا درگوش طبیعیه؟و معمولا چقدر بعد عمل پیوند کامل میشه؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام
      شنیدن صدا در گوش دلایل مختلفی دارد که غلب نشانه یک اختلال یا بیماری است.

      منظور از عمل پیوند پیست؟ سوال را واضح تر مطرح کنید

  19. سلام من گوش چپم شنوایی اصلا ندارم بیست سال پیش عمل کردم فایده‌ای نداشت گوش راستمم پارگی داره نوبت برا عمل دارم یک ماه دیگه بنظر شما عمل بشم بهتره یا نه

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام وقت بخیر
      با پزشک‌تان مشورت کنید و در مورد میزان موفقیت درمان مشاوره بگیرید

    2. غفور همتی

      گوش چپ ازنوزادی چوش خورده رفتم پیش دکتر گفته عصبی ظیف است باید چکار کنم نمیخوام سمک استفاده کنمغ

  20. سلام من ۴۸ سالمه و ۲۴ روز پیش عمل تمپانوماستییدوکتومی انجام دادم ژلفوم ها ی کانال گوش چند روز پیش تقریبا همش به صورت ته دیگ و حتی تکه دستمال کاغذی سفید خارج شدن یه صدای ممتد مثل کولر یا کوران هوا در گوش راست که عمل کردم قبل و بعد عمل هنوز دارم آیا طبیعیه و ضمنا آیا ژلفوم ها زود نیومدن بیرون؟و پیوند چقدر طول میکشه؟؟؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام وقت بخیر
      به دستور پزشک‌تون عمل کنید و مراقبت های بعد از جراحی رو رعایت کنید

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام وقت بخیر
      فکر میکنم سوالتون ارسال نشده و موقع ارسال مشکلی پیش اومده چون چیزی در دیتابیس ما نیست
      لطفا دوباره همینجا سوالتون رو مطرح کنین

  21. سید محسن سید کتولی

    سلام من سال ۹۵ عمل رادیکال ماستوید کتومی انجام دادم ولی متاسفانه جواب نداد الان گفتن باید کانال و کامل ببندن چون باز عفونت کرده میخواستم ببینم امیدی هست ک دوباره پرده گوش بزارم کانال و نبندم یا نه ممنون میشم جواب بدید

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. لطفا مراجعه کنید باید گوشتان بررسی شود.

  22. سلام، آیا درکلینیک شما عمل کاشت پرده بدون عمل و باآندوسکوپی انجام می شود؟

  23. محمد رضایی

    سلام من گوشمو یک ماه قبل عمل کردم عمل پرده گوش و استخوانچه .بعد از یک ماه کمی جرم و‌مایع بی رنگ با بوی بد و کمی خون خارج میشود .شنواییمم خیلی کمه .به نظر شما علتش چیه؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام شما باید به پژشکتون مراجعه کنید تا گوش رو بررسی کنند

  24. سلام،دکتر به من گفت که گش تو باید دو بار عمل شود،،از پشت گوش خراش دادند در مرحله ی اول و کامل بیهوش کردند ولی خیلی درد داشت مرحله بعد ترسیدم نرفتم ایا مرحله بعد هم پشت گوشمو باز میکنند یا نه،،با تشکر از شما

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام مراجعه کنید باید اول بررسی بشه تا بشه نظر داد.

  25. سلام مقاله واقعا خوبی بود از منابع زبان اصلی هم استفاده کردین دیگه خیلی عالیه خسته نباشید

  26. جوادمردمی

    سلام من این عمل انجام دادم ۳روزه الان پانسمانشو باز کردم شنوایی ندار اصلا چکارکنم

  27. سلام متشکرم از اطلاعاتی که در اختیارم گذاشتید .من هم به علت پارگی گوش سمت راستم به علت سرما خوردگی ، چند روز دیگه عمل تیمپانو پلاستی دارم پزشکم امیدوار بود که عمل از داخل کانال گوش باشه و نیاز به باز کردن و برش پشت گوش نباشه . .امیدوارم کم شنوایی و سنگینی گوشم برطرف شود چون گوش سمت چپم هم از دوره کودکی به علت عفونت ، دچار کم شنوایی شده و فقط ۲۵ درصد شنوایی دارم که پزشک معالجم توصیه به استفاده از سمعک کردند.امیدوار م به لطف خدا عمل موفقیت آمیزی داشته باشم .

  28. سلام مراجعه کردم مرکزتون و راضی بودم فقط شلوغیش یه مقدار اذیت کننده بود ولی در کل راضی بودم

  29. سلام من دوماه پیش تو تبریز بیمارستان طالقانی انجام دادم پیوند پرده و تراشیدن استخوانچه با دفترچه و پول همراه حدودی ۶ونیم اینا شد

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. برای تعیین هزینه باید گوش مورد بررسی قرار گیرد و بعد از آن با توجه بررسی و ویزیت انجام شده هزینه مشخص می گردد. می توانبد برای بررسی به کلینیک گوش تهران رجوع کنید.

      1. محمد جاوید

        پرده گوشی پسرم سوراخه ۸ سالشه چه سنی برای عمل گوشش مناسبه ؟

  30. بانو حق جو

    باسلام و وقت بخیر
    اطلاعات واضح ومفیدی ارایه فرمودید متشکرم ا

    1. سلام وقت بخیر من تقریبا 5 ماه پیش عمل ترمیم پرده گوش و استخوان پشت گوش انجام دادم ک به علت عفونت هم پرده گوشم اسیب دید و هم استخوان پشت گوش یک ماه پیش سرما خوردم و گوشم کیپ شد البته کامل نه
      الان بعضی وقتا باز میشه بعد یکم کیپ میشه نه دردی دارم نه ترشح بنظرتون مشکلی پیش اومده؟؟
      ممنون میشم پاسخ بدید

  31. سلام و وقت بخیر مقاله ی خیلی خوبی بود اطلاعاتم رو در مورد عمل ترمیم بالا برد. چون من هم چنین عملی رو باید انجام بدم.سپاس از شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *