علت برهم خوردن مایع گوش داخلی چیست؟

برهم خوردن مایع گوش میانی

بسیاری از سیستم‌های بدن از جمله اندام تعادل گوش داخلی برای داشتن تعادل طبیعی باید به طور طبیعی کار کنند. وقتی این سیستم‌ها عملکرد خوبی نداشته باشند مشکلات تعادلی ایجاد می‌شود.

بسیاری از بیماری‌ها می‌توانند مشکلات تعادلی ایجاد کنند. با این حال، بیشتر مشکلات تعادل ناشی از مشکلات موجود در اندام تعادل در گوش داخلی (سیستم دهلیزی) است.

در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا علت بر هم خوردن مایع گوش داخلی را بررسی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره با این موضوع اطلاعات کافی را دریافت کنید.

عملکرد سیستم دهلیزی چگونه است؟

ازمهم‌ترین قسمت‌های سیستم دهلیزی کانال‌های نیم دایره‌ای گوش هستند.کانال‌های نیم دایره با مایعی به نام اندولنف پر شده‌اند که از نظر ترکیب با مایع درون سلولی موجود در سلول‌های عصبی مشابه است. هنگامی که سر چرخانده می‌شود، باعث حرکت اندولنف در درون مجرای کانال‌های نیم دایره‌ای می‌شود.

حرکت آندولنف موجب می‌شود تا گیرنده‌های تعادلی موجود در گوش تحریک شوند. در این حالت پیامی به مغز فرستاده می‌شود. مغز متناسب با پیام دریافتی، پاسخی را جهت برقراری تعادل به اندام‌های مرتبط می‌فرستد.

در صورتی که مایع گوش داخلی بنا به دلایلی منجر به برهم خورد مایع گوش داخلی می‌شود. بنابراین اختلالات تعادل دهلیزی می‌تواند منجر به بر هم خوردن مایع گوش داخلی شود. در ادامه با اختلال تعادل دهلیزی بیشتر آشنا می‌شوید.

چه عواملی باعث اختلالات تعادل دهلیزی می‌شود؟

اختلال در کانال‌های نیم دایره‌ای و سیستم دهلیزی معمولاً در اثر آسیب به سر، پیری و عفونت ویروسی ایجاد می‌شود. سایر بیماری‌ها و همچنین عوامل ژنتیکی و محیطی نیز ممکن است باعث ایجاد یا شروع اختلالات دهلیزی شوند. در ادامه به برخی از این علل اشاره شده است.

سرگیجه موضعی پاروکسیسمال خوش خیم (BPPV)

 سرگیجه موضعی پاروکسیسمال خوش خیم، وضعیتی است ناشی از بقایای شل (اتوکونیا) که در بخشی از گوش داخلی جمع می‌شود. علاوه بر صدمات وارد شده به سر، BPPV می‌تواند به دلیل تخریب سلول‌های موی گوش داخلی در طی روند طبیعی پیری ایجاد شود. این بیماری با بر هم زدن مایع گوش داخلی منجر به ایجاد علائم و سرگیجه(vertigo) می‌شود.

مقاله مفید :  میگرن وستیبولار یا سرگیجه میگرنی چیست؟

لابیرنتیت و نوریت دهلیز

لابیرنتیت(labyrinthitis) و نوریت دهلیز، التهابات ناشی از عفونت ویروسی است که می‌تواند باعث ایجاد صدمات و اختلالاتی در شنوایی و سیستم دهلیزی گوش شود.

دریازدگی

دریازدگی، احساس لرزش یا حرکتی است که پس از سفر دریایی فرد به آن دچار می‌شود.

بیماری منییر یا هیدروپس‌های اندولنفاتیک اولیه

بیماری منییر(menieres disease) منجر به ناهنجاری‌های ترکیبی یا ایجاد فشار آندولنف (مایع داخل گوش داخلی) می‌شود. این بیماری همراه با وزوز گوش(tinnitus) و کاهش شنوایی خود را نشان می‌دهد.

تغییرات فشار گوش میانی

تغییرات فشار گوش میانی مانند سرماخوردگی یا آلرژی، می‌تواند در نتیجه تورم لوله استاش(eustachian tube) یا وجود مایع در گوش میانی ایجاد شود.

اوتیت میانی و مننژیت

اوتیت میانی(serous media) یک نوع عفونت باکتریایی گوش میانی و مننژیت یک عفونت باکتریایی از پوشش مغز است که ممکن است به گوش داخلی گسترش یابند.

اتوسکلروز

اتوسکلروز رشد غیر طبیعی استخوان گوش میانی است که از عملکرد صحیح ساختارهای گوش میانی و داخلی جلوگیری می‌کند.

علائم اختلالات تعادل دهلیزی چیست؟

علائم اختلال تعادل دهلیزی عبارتنداز:

  • سرگیجه
  • احساس عدم تعادل
  • تاری دید
  • گیجی
  • زمین خوردن یا لغزش

علائم کمتر شایع این اختلال عبارتند از:

  • حالت تهوع
  • اسهال
  • استفراغ
  • اضطراب
  • ترس
  • تغییر در ریتم قلب

چگونه اختلال تعادل دهلیزی تشخیص داده می‌شود؟

برای درمان اختلال تعادل دهلیزی ممکن است لازم باشد با یک متخصص گوش، حلق و بینی مشورت شود. بسیاری از شرایط می تواند باعث سرگیجه و سبکی سر شود. بخشی از تشخیص ممکن است رد سایر دلایل باشد. پس از بررسی سوابق پزشکی، پزشک ممکن است راه کارهای زیر را توصیه کند.

  • تست شنوایی(audiometry)
  • تست بینایی
  • آزمایش خون
  • آزمایشات تصویربرداری از سر و مغز
  • آزمایشات بالینی تعادل

چگونه اختلال تعادل دهلیزی درمان می‌شود؟

درمان اختلال تعادل دهلیزی به منشا ایجاد اختلال بستگی دارد و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مقاله مفید :  علت گوش درد و گلو درد یک طرفه

علل زمینه‌ای

درمان علل زمینه‌ای بسته به نوع بیماری، ممکن است نیاز به مصرف آنتی بیوتیک یا درمان‌های ضد قارچی داشته باشد. این روش درمانی می‌تواند عفونت گوش را که باعث اختلال تعادل می‌شود، درمان کند.

تغییر سبک زندگی

با تغییر در رژیم غذایی روزمره و فعالیت‌های روزانه ممکن است برخی علائم را کاهش داد. ترک عادت‌هایی مانند کشیدن سیگار یا مصرف مواد دارای نیکوتین و کافئین می‌تواند روند درمان این بیماری را تسریع کند.

مانور Epley (مانور تغییر مکان کانال)

مانور Epley ، یک سری حرکات تخصصی سر و سینه است. هدف از انجام این مانور این است که ذرات موجود در کانال‌های نیم دایره خود را در موقعیتی قرار دهد که علائم را تحریک نکنند.

عمل جراحی

وقتی دارو و سایر روش‌های درمانی قادر به کنترل علائم نباشند، ممکن است نیاز به جراحی باشد. این روش به علت اصلی اختلال بستگی دارد. هدف از انجام جراحی، ایجاد ثبات عملکرد گوش داخلی است.

توانبخشی

فرد دچار به اختلالات تعادل دهلیزی ممکن است به توانبخشی دهلیزی یا درمان بازآموزی تعادل نیاز داشته باشد. این به بیمار کمک می‌کند تا بهتر زندگی کند. متخصص توانبخشی به بیمار کمک می‌کند یاد بگیرد چگونه در زندگی روزمره خود با سرگیجه کنار بیاید.

شاید لازم باشد راهکارهای ایمنی بهتری را یاد بگیرد و تغییراتی را انجام دهد. توانبخشی به بیمار کمک می‌کند تا فعالیت‌های روزمره را به درستی انجام دهد. آنچه بیمار در توانبخشی یاد می‌گیرد عبارتند از:

  • بالا و پایین رفتن از پله‌ها
  • رانندگی
  • پیاده روی و ورزش
  • حمام کردن
  • ایمن کردن خانه، مانند محکم کردن نرده‌ها
  • تغییر نوع پوشش، به عنوان مثال پوشیدن کفش پاشنه کوتاه به جای کفش پاشنه بلند
  • تغییر عادت‌های روزمره، مانند انجام دادن کارها به گونه‌ای که در تاریکی راه نرود
  • آموزش استفاده از عصا یا واکر

عوارض اختلال تعادل دهلیزی چیست؟

این اختلال نیز می‌تواند عوارضی را برای فرد بیماری به همراه داشته باشد. عوارض احتمالی عبارتند از:

  • احتمال سقوط و افتادن
  • کاهش کیفیت زندگی
  • درد و ناراحتی
  • زندگی با اختلال تعادل دهلیزی
مقاله مفید :  بیماری لابیرنتیت (التهاب گوش داخلی) چیست؟

علائم اختلال تعادل دهلیزی می‌تواند در فعالیت‌های روزمره، توانایی در رانندگی، کار یا لذت بردن از فعالیت‌های تفریحی تداخل ایجاد کند. این می‌تواند علائم افسردگی و ناامیدی ایجاد کند. مشاوره می‌تواند به این افراد کمک کند تا با این موضوع کنار بیایند و سبک زندگی خود را تغییر دهند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

احساس سرگیجه یا سرگیجه گاهی اوقات برای بیشتر افراد اتفاق می‌افتد. اگر این احساسات مکرر است و کیفیت زندگی را تحت تأثیر قرار داده است، بهتر است به پزشک مراجعه شود.

در انتها

اختلالات تعادل دهلیزی می‌تواند جهت‌گیری و تعادل را تحت تأثیر قرار دهد. درمان به علت اصلی بستگی دارد و می‌تواند شامل دارو،توان بخشی و تغییر سبک زندگی باشد. برای علائمی که با سایر روش‌های درمانی برطرف نمی‌شوند، ممکن است به جراحی نیاز داشته باشید. پزشکان تیم کلینیک گوش تهران واقع در خیابان ولیعصر با سابقه طولانی بیست ساله جراحی‌های گوش می‌توانند مشاوره خوبی برای درمان بیمارهای گوش شما باشند.

کلینیک گوش تهران با داشتن بهترین متخصصان گوش، حلق و بینی بهترین خدمات را به بیماران ارائه می‌دهد. اگر شما علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش درمانی کلینیک گوش تهران و تیم حاذق این کلینیک هستید؛ با کلینیک گوش تهران تماس بگیرید.

کلیه محتوای سایت کلینیک گوش تهران توسط متخصصان ماهر این تیم ازجمله دکتر نسرین یزدانی، دکتررضا زاده، دکتر احدی و دکتر ساسان دبیری به تایید رسیده است.

مطلبی که تحت عنوان « علت برهم خوردن مایع گوش داخلی چیست ؟» خواندید، به طور اختصاصی برای وب سایت کلینیک گوش تهران تهیه شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

منابع:

https://www.neuroscientificallychallenged.com/blog/know-your-brain-vestibular-system

https://www.hopkinsmedicine.org/health/conditions-and-diseases/vestibular-balance-disorder

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۶ از ۵
از مجموع ۱۳۵ رای

پست های مرتبط

درمان فوری گوش درد بزرگسالان | قطره برای گوش درد بزرگسالان
مقالات آموزشی کلینیک گوش

درمان فوری گوش درد بزرگسالان

گوش درد بزرگسالان عارضه‌ای نسبتا شایع است که به دلایل مختلفی از عفونت‌های مختلف تا قرار گرفتن در معرض هوای سرد رخ می‌دهد؛ گوش درد

ادامه مطلب »

132 دیدگاه دربارهٔ «علت برهم خوردن مایع گوش داخلی چیست؟»

  1. با سلام من بعضی وقت ها وقتی میخوابم بلند ک میشم خونه میچرخه دور سرم و سرگیجه شدید میگیرم احساس میکنم پشت سرم هست هیچ علامتی ندارم حالت تهوع یا استفراق وقتی سرگیجه میگرم دچار عصابنیت میشم آیا از گوش اینجوری میشم یاچیز دیگه

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. سرگیجه ها دلایل متنوعی دارند و برخی از انها مربوط به گوش می باشند. برای تعیین دقیق علت باید مراجعه نمائید و آزمایشات لازم انجام شود.

  2. سلام خسته نباشید من دو ماه حالت سرگیجه و سبک سری دارم تو این حالت چشمم هم اذیت هست تازگی راه نمیتونم زیاد برم یه مسیر کوتاه چند دقیقه که میروم حالم بد میشود زمانی که دارز میکشم و استراحت میکنم خوب میشوم
    آزمایش خون و سیتی از سر دادم فقط چربی خونم بالاست ممکن هست از گوشم باشه چون هر دو گوشم صدا و وزوز داره

  3. سلام دیشب تو خواب برادرم یه دفعه سرگیجه و حالت تهوع و عرق فراوان میکنه به طوری که احساس بیهوشی داشته و در طول روز هم کلا نمی تونست تکون بخوره و اخرش هم کلی استفراغ وحشتناک کرد حالا انگار گفتن از گوش میانی هست مهمترین دلیل این ببماری چی هست ؟ و آیا درمانی دارد اگه عمل بخواد بشه چطور عملی هست ؟ وبعد از عمل به طور کلی رفع میشه ؟

      1. ناشناس

        سلام مادرم یه چند روزی میشه که سرگیجه ی شدید و حالت تهوع داره روز اول که اینجوری شد استفراغ هم کرد اما الان وقتی که میخواد پا شه سرش گیج میره و احساس میکنه سرش رو رو به پایین میکشن
        ایادلیلش همین مایعه گوشه ؟

        1. کلینیک گوش تهران

          سلام. بله احتمال دارد. برای تعیین دقیق علت باید مراجعه نمائید و آزمایشات لازم انجام شود.

  4. سلام،آیا مشکلات گوش و سرگیجه توسط بیماریهای گوش باعث بالا رفتن فشار خون میشه، یعنی به خاطر این مشکل فشار خون عصبی بیاد سراغت،. یا کلا بالا رفتن فشار به بیماری گوش کرتبط نیست. ممنونم جواب بدین.

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. سرگیجه های گوشی بصورت موقت و کاذب می تواند باعث افزایش فشار خون شود. اما اگر افزایش فشار خون شما دائمی است حتما با متخصص قلب و عروق مشورت نمائید.

  5. سلام وقت بخیر من شوهرم سرگیجه شدید دارند تعادل رو ازدست دادن
    سوالم این هست که مشکل گوش میانی دوبینی رو هم بهمراه داره ؟
    دکتر گوش میانی بردمشون گفتن سمت چپشون درگیره قرص بتا سرک میخورن هنوز تاثیری نداشته

    1. کلینیک گوش تهران

      مشکلات گوش میانی معمولا با دوبینی همراه نیست. ابتدا متخصص مغز و اعصاب مراجعه شود.

  6. نازنین

    سلام خسته نباشین خانمی ۲۴ساله هستم
    مدتیه که صدای زنگ توی گوش و سرم می‌شنوم و وقتی که راه میرم احساس سبکی سر و میکنم و سر گیجه دارم ولی وقتی که حرکت نمیکنم این مشکلات رو ندارم ممکنه از گوش باشه ؟

  7. محمود جورج

    سلام وقت بخیر
    من حدود ۲۰ سال هست که بیماری گوش میانی دارم و هر چند سال سرگیچه میاد سراغم که با قرص خوردن چند روز خوب میشه سوال من اینه ایا مداوایی داره مثل عمل جراحی که این بیماری خوب بشه

    1. کلینیک گوش تهران

      با سلام، باید آزمایش بدهید تا علت سرگیجه های دوره ای مشخص شود. مراجعه کنید با نوبت قبلی 88870912

  8. سلام. من 33 سالمه از بچگی هر وقت ماشین سوار میشدم دچار حالت تهوع و استفراغ میشدم که این مسئله الان هم با منه . البته وقتی خودم رانندگی میکنم اصلا مشکلی ندارم ولی وقتی کسی دیگه رانندگی میکنه سرم گیج میره و قطعا بالا میارم. و بلافاصله اگه همون موقع خودم راننگی کنم حالم خوب میشه. نمیدونم این مسئله از گوش میانی هست یا نه.

    1. کلینیک گوش تهران

      خیر این مشکل بیماری حرکت نام دارد و معمولا ربطی به بیماری های گوش ندارد.

  9. سلام
    74 ساله ام مدت چند ماهیه در مغز سرم 24 ساعته و یکنواخت صدای سیسسسسسسسسسس میشنوم سر درد یا سرگیچه یا استفراغ و غیره ندارم و هر دوگوشم از بابت شنوائی کاملا نرمال هست حس تعادلم هم کاملا نرمال هست از بابت قلبی و تیروئید و غیره هم مشکلی ندارم و بغیر از ویتامین D 50000 در هفته هیچ داروئی هم مصرف نمیکنم فقط در زمان خواب ان صدای سیسسسس(صدا یکنواخت و یکسره توو وسط سرم هست ) مزاخم هست ولی در زمانهای دیگر از بابت شنوائی و یا در سکوت و یا در مکالمات تلفتی هیچگونه مزاحمتی یا اختلالی در شنوائی و درک سخنان دیگران ایجاد نمیکنه و ضمنا باید عرض کنم که در زمانیکه بادست فشار شدید بر محلی مثلا دیوار وارد میکنم و یا مثلا پیچی را با اچار تحت نیروی بالائی سفت میکنم (چه با دست راست و چه با دست چپ ) و یا بار سنگینی را بلند میکنم شدت و صدا و db ان زیاد میشه وبا حذف ان نیرو شدت صدا بحالت قبلی بر میگرده ولی مقدار فرکانس صدا همیشه ثابته و هیچ تغییری نمیکنه.بنظر شما منشاءاین مشکل از کجاست و چرا ؟؟؟ ضمنا چکار میشه کرد جهت خلاصی؟ واگر اعتنا نکنم و بسازم و مدارا بکنم عارضه بعدی و بدتری داره یا نه

    1. کلینیک گوش تهران

      منشای صدای داخل سر می تواند از اختلالات سیستم عصبی، شنوایی یا قلب و عروق، و غیره باشد. جهت تعیین دقیق علت این صدا، باید معاینات بالینی و آزمایشات لازم انجام شود. لطفا با تعیین نوبت قبلی مراجعه نمائید.

  10. امیرعلی

    سلام من دو روزه یکم سرم گیج میره بدش هیچ مشکلی ندارم بنظر شما مایه گوشم تکوم خورده

    1. کلینیک گوش تهران

      علائم شما می تواند مرنبط با مشکلات گوش داخلی باشد. ضروری است تا آزمایشات تخصصی و معاینات لازم انجام شود تا بتوان نظر قطعی در مورد علت مشکل شما داد.

  11. سلام
    74 ساله ام مدت چند ماهیه دروسط مغز سرم 24 ساعته و یکنواخت صدای سیسسسسسسسسسس میشنوم سر درد یا سرگیچه یا استفراغ و غیره ندارمو هر دوگوشم از بابت شنوائی کاملا نرمال هستحس تعادلم هم کاملا نرمال هست از بابت قلبی و تیروئید و غیره هم مشکلی ندارم و بغیر از ویتام D 50000 در هفته هیچ داروئی هم مصرف نمیکنم فقط در زمان خواب ان صدای سیسسسس(صدا یکنواخت و یکسره توو وسط سرم هست ) مزاخم هست ولی در زمانهای دیگر از بابت شنوائی و یا در سکوت و یا در مکالمات تلفتی هیچگونه مزاحمتی یا اختلالی در شنوائی و درک سخنان دیگران ایجاد نمیکنه و ضمنا باید عرض کنم که در زمانیکه بادست فشار شدید بر محلی مثلا دیوار وارد میکنم و یا مثلا پیچی را با اچاز تحت نیروی بالائی سفت میکنم (چه با دست راست و چه با دست چپ )شدت و صدا و db ان زیاد میشه وبا حذف ان نیرو شدت صدا بحالت قبلی بر میگرده ولی مقدار فرکانس صدا ثابته و هیچ تغییری نمیکنه.بنظر شما منشاءاین مشکل از کجاست و چرا ؟؟؟

    1. کلینیک گوش تهران

      منشای صدای داخل سر می تواند از اختلالات سیستم عصبی، شنوایی یا قلب و عروق، و غیره باشد. جهت تعیین دقیق علت این صدا، باید معاینات بالینی و آزمایشات لازم انجام شود. لطفا با تعیین نوبت قبلی مراجعه نمائید.

    2. 74 ساله ام مدت چند ماهیه در مغز سرم 24 ساعته و یکنواخت صدای سیسسسسسسسسسس میشنوم سر درد یا سرگیچه یا استفراغ و غیره ندارم و هر دوگوشم از بابت شنوائی کاملا نرمال هست حس تعادلم هم کاملا نرمال هست از بابت قلبی و تیروئید و غیره هم مشکلی ندارم و بغیر از ویتامین D 50000 در هفته هیچ داروئی هم مصرف نمیکنم فقط در زمان خواب ان صدای سیسسسس(صدا یکنواخت و یکسره توو وسط سرم هست ) مزاخم هست ولی در زمانهای دیگر از بابت شنوائی و یا در سکوت و یا در مکالمات تلفتی هیچگونه مزاحمتی یا اختلالی در شنوائی و درک سخنان دیگران ایجاد نمیکنه و ضمنا باید عرض کنم که در زمانیکه بادست فشار شدید بر محلی مثلا دیوار وارد میکنم و یا مثلا پیچی را با اچار تحت نیروی بالائی سفت میکنم (چه با دست راست و چه با دست چپ ) و یا بار سنگینی را بلند میکنم شدت و صدا و db ان زیاد میشه وبا حذف ان نیرو شدت صدا بحالت قبلی بر میگرده ولی مقدار فرکانس صدا همیشه ثابته و هیچ تغییری نمیکنه.بنظر شما منشاءاین مشکل از کجاست و چرا ؟؟؟ ضمنا چکار میشه کرد جهت خلاصی؟ واگر اعتنا نکنم و بسازم و مدارا بکنم عارضه بعدی و بدتری داره یا نه(لطفا برای قسمت اخر سوالم جواب صریح بدید اری یا نه

      1. کلینیک گوش تهران

        سلام. شنیدن صدا در گوش یا سر ناشی از علل متعددی است که باید توسط متخصص معاینه و رد شوند. جهت بررسی دقیق باید مراجعه نمائید و آزمایشات لازم انجام شود.

  12. سلام و عرض ارادت
    آقایی 35 ساله هستم. چند ساله که هر از گاهی(شاید سالی یه بار شاید هفته ای دوبار) به محض بیدار شدن از خواب سرگیجه شدید و استفراغ در حدی که زردآب بالا میارم. به قدری سرم گیج میره که اصلا نمی تونم تکون بخورم. سرمو بچرخونم استفراغ می کنم. به محض اینکه یه آمپول اندانسترون و پرومتازین می زنم حالم رو به بهبودی میره و چند ساعت دیگه خوبه خوب میشم. 15 سال کبد چرب گرید سه داشتم که گرید یکش کردم.

    1. کلینیک گوش تهران

      علائمی که ذکر نمودید می تواند مرتبط با مشکلات گوش داخلی یا میانی باشد. باید معاینات و آزمایشات لازم بعمل آید تا بتوان با قطعیت نظر داد. با تعیین نوبت قبلی، مراجعه نمائید.

  13. امیر رضا

    سلام لطفا خواهش میکنم این پیام جواب بدید
    چند ماهه که من سرم گیج طوری که چیزی ثابت نمی‌بینم و انگار تکون میخورن و بدنم هم درد می‌کنه پست ساق پام فقط
    ام ار ای مغز دادم مشکلی نداشت
    آزمایش خون و تیروئید هم دادم مشکلی نداشت
    می‌تونه مشکل از گوش باشه ؟ پیش متخصص هم رفتم میگن جرم گوشت زیاد پرده گوشت قابل مشاهده نیست

    1. کلینیک گوش تهران

      بله ممکن است مرتبط با گوش باشد باید معاینات و آزمایشات لازم بعمل آید تا بتوان با قطعیت نظر داد. با تعیین نوبت قبلی، مراجعه نمائید.

  14. محمد عابديني

    با سلام و خسته نباشيد حدود يك سالي هست شنوايي گوش چپم خيلي كم شده و دائم وزوز داره و اكثرا وقتي چيزي ميخورم يا فكم تكان ميخوره سرگيجه پنج ثانيه اي دارم ميخواستم بدونم اين سرگيجه با اين حالت كه هنگام غذا خوردن و تكان خوردن فك پيش مياد از چي ميتونه باشه . ممنون

    1. کلینیک گوش تهران

      احتمال مشکلات گوش داخلی وجود دارد. برای بررسی دقیق تر مراجعه نمایید.

  15. سکینه ندافپور

    سلام و عرض ادب ، من یک مدتی هست دچار سرگیجه حالت تهوع و گوش سمت راستم بشدت درد میکنه تار میبینم و سردردهای بدی دارم و فکر می‌کنم رو سرم کلی کوه قرار داره نمیتونم راه برم به یکباره از حال میرم میوفتم چند بار آمبولانس آمده منو رسوندن بیمارستان چون نمی‌تونستم نفس بکشم نوار قلب و اینا گرفتن بعد رفتم دکتر اکو نوشتن انجام دادم که گفتن جواب نهایی رو بعد اسکن هسته‌ای میدن، بنظرتون من چه مشکلی دارم که به همون رسیدگی کنم ، دردام مربوط میشه به قلبم یا گوشم ، بیحالم قادر به انجام کاری نیستم خیلی حالت تهوع دارم و سرگیجه ، لطفاً راهنمایی بفرمایید من شهرستان هستم

    1. کلینیک گوش تهران

      با سلام. علائمی که ذکر کردید می تواند از بیماری های مختلف گوش منشا گرفته باشد. جهت بررسی دقیق تر به کلینیک مراجعه نمائید.

  16. مرضیه مددی

    سلام صبح بخیر
    بنده حدودا از دیشب سرگیجه وحالت تهوع داشتم طور ی بود که بعد از سرگیجه حالت تهوع بنده شدید بود
    البته در طول هفته گذشته فرزندانم ویروس جدیدی که همراه با تب و حالت تهوع و اسهال بود گرفته بودن من خیلی رعایت کردم وعلایمی نداشتم
    این سرگیجه ی بنده احتمال داره از اون ویروس باش یا حرکت مایع گوش
    ممنون از زحمات شما بزرگواران

    1. کلینیک گوش تهران

      با سلام. جهت بررسی دقیق تر مراجعه کنید. احتمال دارد مشکلی در گوشتان باشد

    2. امیر.پرسری

      بزرگوار،منم دقیقا علائم شمارودارم!برادرم یکهفته‌ای ویروس شبیه آنفولانزاداشت!بعدازیکهفته،ناگهان سرم گیج رفت،حالت تهوع شدید!که باسرم وآمپول تهوع برطرف شد!!ولی گیجی نه!دکترگوش رفتم،نوارگوش ومقداری دارونوشت!ولی واردششمین هفته شدم وگیجی سرم خوب نشد!!ده،پونزده سال پیش هم اینجوری شده بودم،ولی بعدازیکهفته خوب شدم!این سری ازیکماه‌ونیم گذشته ولی خوب نشدم!!!

  17. ضمن عرض سلام ‌تشکر از شما:
    خواستم سوال کنم آیا شخصی که دچار بیماری جابجایی مایع گوش باشد در صورت شدت سرگیجه و حالت تهوع می‌تواند از تلفن استفاده کند یا استفاده از تلفن همراه در آن شرایط ممنوع میباشد و باعث سرگیجه و تهوع بیشتر میگردد؟
    باسپاس

    1. سلام دیشب تو خواب برادرم یه دفعه سرگیجه و حالت تهوع و عرق فراوان میکنه به طوری که احساس بیهوشی داشته و در طول روز هم کلا نمی تونست تکون بخوره و اخرش هم کلی استفراغ وحشتناک کرد حالا انگار گفتن از گوش میانی هست مهمترین دلیل این ببماری چی هست ؟ و آیا درمانی دارد اگه عمل بخواد بشه چطور عملی هست ؟ وبعد از عمل به طور کلی رفع میشه ؟
      البته برادرم ۳۴ سالشه و ورزش بدنسازی میکنه آیا بلند کردن وزنه مشکلشو بیشتر میکنه ؟ خیلی نگرانشم

  18. سلام من یک هفته س که سرگیجه و سبکی سر دارم
    فک بالا ته حلقم درد گاهی تیر میکشه
    یه حس ناخوشایندی انگار سرم و کردم زیر آب و فشار توی سرمه ، پشت سرمم سنگینه
    هیچوقت اینطور نشده بودم
    هفته ی پیش چون سر و صدای اطراف خونه زیاد بود گوش گیر اسفنجی گذاشتم و بعدش این حالتا شروع شد می‌تونه برای مایع گوش باشه؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام و وقت بخیر
      باید برای تشخیص دقیق به کلینیک مراجع کنید
      برای این مورد میتونید به کلینیک دکتر یزدانی یا عباسی برین

  19. سلام خسته نباشی
    مادر من ۳۸سالشه و در اثر جا بجای اب مایع گوش سر گیجه شدید داره و تعادل راه رفتن نداره و نمیتونه راحت سرشو تکون بده ممنون میشم راهنمای کنین

    1. کلینیک گوش تهران

      مشکلی که مادر شما با آن روبروست بسیار جدی است و بهتر است به متخصصان کلینیک گوش تهران مراجعه کنید. علائمی که توضیح دادید، می‌توانند ناشی از چندین عامل مختلف باشند، از جمله خطرناکترین آنها می‌توان به آسیب به سیستم عصبی مرکزی اشاره کرد. در ضمن، لازم به ذکر است که برخی از علل مربوط به عدم تعادل و گیجی شامل بیماری های گوش داخلی و عوارض جانبی داروهای مصرفی هستند.

  20. علیرضا ع

    سلام. دو روز پیش از عید مشغول کار بودم که سرم گیج رفت و داشتم میخوردم زمین. گفتم شاید از فشار کار زیاد باشه. رفتم خوابیدم اما با سرگیجه وحشتناک و حالت تهوع بیدار شدم. چندین بار استفراغ کردم و منو بردند دکتر نوار قلب و قند خون و فشار و… تقریبا هم نوازم مختل بود هم افت قند هم افت فشار..‌ تشخیص اولیه دکتر درمانگاه مشکل قلبی بود. اما آزمایش دادم اوکی بود. اما چون قبلش با این ویروس پندمیک اخیر آنفلوآنزا و سرماخوردگی بدی گرفتم و یه کم گوش چپم صدا ها رو حالت بم و خفه میشنید حدس زدم میتونه از مایع گوش میانی باشه. رفتم امیراعلم بتاهیستین دادن. بعد چند روز یه کم بهتر شدم و بدون کمک راه رفتم اما همچنان هم تاری دید و گرفتگی گوش دارم هم کمی سرگیجه. انرژی روزمره بدنم هم خیلی کم شده

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. شما باید مراجعه کنید تا تست سرگیجه گرفته شود.

  21. پریسا صادقی

    سلام وقت شما بخیر
    مادر من ۷۸ سالشه حدود سه ماهه هرروز صبح تا ظهر سرگیجه شدید داره و سرش داغ هم میشه . چند تا فوق تخصص قلب و عروق و مغز و اعصاب بردیم گفتن هیچ مشکلی ندارد.
    ولی هنوز این مشکل حل نشده
    ممکنه از گوششون باشه ؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. باید مراجعه کنید تا گوش بررسی بشه و نوار گوش و تست سرگیجه ازشون گرفته بشه.

  22. سلام من حس حالت تهوع دارم چند شبا میاد سراغم اکثرا همراه با کمی سر گیجه علتش از مایع گوش میتونه باشه ؟

  23. سلام
    چند بار هست نیمه شب از خواب بیدار میشوم
    استرس دارم سرگیجه دارم حالت استفراق و دستشویی دارم عرق سرد میکنم‌ توی سرم سنگین میشد و یک حس دارم میترسم یکبار ارژانس امد معاینه کرد گفت چیزی نیست
    مشگل گوش هم دارم پرده گوشم پاره هست دوبار شستشو دادم دکتر گفت میتواند پرده گوش را عمل کند اما بخاطر آنژیو و بالن که انجام دادم هنوز اجازه ندادن

    1. کلینیک گوش تهران

      با توجه به توضیحات شما، بهتر است که برای تشخیص دقیق و درمان صحیح، یک نوبت با پزشک متخصص اعصاب و روان و قلب و عروق ملاقات کنید. پزشک با انجام معاینات فیزیکی و تست‌های تشخیصی ممکن است بتواند علت این علائم را تشخیص داده و درمان مناسب را تجویز کند.

  24. نادر مسلمی

    درود. بعد از دوشب پیاده روی بسیار طولانی دیروز صبح بدون هیچ علائمی بیدار شدم. طبق عرف قهوه خوردم و دوش گرفتم. با همسرم راهی سفر شدیم. ابتدا از منزل حس کردم گیجی ملایم بدلیل تالاسمی که دارم هست ولی در طول سفر مجبور شدم بدم همسرم رانندگی کنه. گیجی بسیار زیاد طوری که سرم رو پایین میارم کف حرکت میکنه و می ایسته. همسرم پزشکه ولی الان با بی حرکتی مشکلی ندارم ولی با حرکت سرم گیجی دارم خصوصا حرکت ناگهانی سر

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. حتما باید به صورت بالینی مورد بررسی و ویزیت متخصص قرار بگیرید. مراجعه کنید.

      1. منم دوتا از بچه هام تو همین اواخر مهر ۱۴۰۲ بیماری ویروسی انفلانزا یا کرونا گرفتن با تب شدید . منم گرفتم ولی تب نداشتم ولی سرگیجه های شدید که با تکون خوردن سرم دنیا دور سرم میچرخه . روز اول خیلی شدید بود الاان یه هفته هست میگذره شدت چرخش کم شده و تعدادش هم کم شده ولی از بین نرفته

        1. کلینیک گوش تهران

          علائمی که ذکر نمودید می تواند مرتبط با مشکلات گوش داخلی یا میانی باشد. باید معاینات و آزمایشات لازم بعمل آید تا بتوان با قطعیت نظر داد. با تعیین نوبت قبلی، مراجعه نمائید.

  25. سلام
    مدنیه هنگام رانندگی گیج میشم وتوهم میزنم وانگاری نمیتوانم هنگام رانندگی تمرکز کنم.
    احتمال داره اشکال درگوشم باشه چون خیلی صداهای سوت آرگوشم شنیده میشود
    ویااینکع مشکل مغزی است؟
    لطفاً راهنمایی کنید.

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. این علائم ممکن هست نشانه هم مشکلات گوش باشد و هم مغز. مسئله اینه که بدون بررسی بالینی گوش و انجام آزمایشات لازم مثلا تست‌ها و آزمایشات مربوط به سرگیجه به هیچ وجه نمی‌شه چیزی گفت و راهنمایی کرد. باید حتما مراجعه کنید.

  26. بهروز فتوحی

    سلام،بنده دو سری دچار سرگیجه شدم،هر دو سری به مدت فاصله دو ماه از هم که هر دو سری دکتر تشخیص تکون خوردن مایع گوش رو داد که بعد از مدتی با خوردن دارو به ظاهر خوب شدم،الاندوباره سرگیجه پیدا کردم به همراه حالت تهوع و بعضی مواقع هم استفراغ،چکاب دادم فقط کلسترول ۳۰۰ و تری گلیسرید ۵۰۰هستش،مابقی نرماله.چیکار باید بکنم.

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. لازم است به کلینیک گوش تهران مراجعه کنید تا با توجه به نتایج آزمایشات جدید، تشخیص و درمان مناسبی انتخاب شود.

  27. سلام وقت همگی بخیر. خیلی از مطالبتون استفاده کردم بسیار جامع و کاربردی هست و سبک تحریر روان و آموزنده ای دارد. سپاس گزارم 💐

  28. محمد ظهیری سروری

    سلام بنده 54سال سن دارم معلم هستم پنج شش سال اخیر متوجه شدم گوش راستم هنگامی که سرم را پایین می آورم مثلاً در سجده نماز ، آبی حرکت کرده یعنی صدای مایعی را می‌شنوم ولی هیچگونه اذیت نشدم اما به چندین دکتر مراجعه کردم با تست و نوار و ویزیت گفتند گوشم سالمه، الان دوهفته ای است که انگار بر اثر سرماخوردگی وآنفولانزا شدیدا گرفتگی داره وبا گوش راست که صدای وزوز زیادی داره کمتر می‌شنوم و البته آدمی هستم خیلی استرسی واضطرابی لطفا راهنمایی کنید

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام گوش به صورت بالینی باید معاینه بشه چون علائمی که گفتین نشان دهنده مشکلات مختلفی از گوش می تونه باشه به همین خاطر بدون بررسی های لازم نمیشه چیزی گفت. مراجعه کنید

  29. وقت بخیر
    من مدت دو ماه هست دچار گیجی و منگی سر و سبکی هستم
    سرگیجه به صورتی که اجسام دور سرم بچرخه ندارم فقط گیجی و منگی و اینکه احساس میکنم توی سرم خالی میشه
    آزمایش کامل خون دادم نرمال بوده فقط کمی کمبود ویتامین دی داشتم
    میخواستم بدونم احتمال داره به خاطر گوش باشه این حالت؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام بله اگر ادامه دار باشه احتمال اینکه از گوش باشه هست ولی بدون انجام تست های لازم سرگیجه و ازمایشات مرتبط نمیشه قطعی کفت

      1. سلام من یک هفته پیش با سرگیجه شدید موقع نماز از خواب بیدار شدم. به دکتر مراجعه کردم، دکتر تشخیص داد مایع میانی گوشم تکان خورده و دارو داد. بعد از یک هفته درمان نشدم. هنوز سرگیجه شدید همراه با حالت تهوع و سرگیجه هنگام نماز دارم. میخواستم بدونم مدت زمان درمانش تا چند وقت هست؟ ایا لازم است اکسن سر انجام بدم؟

        1. کلینیک گوش تهران

          سلام اگر مایع گوش میانی تکان خورده باشد مسئله مربوط به گوش هست و نیازی به اسکن نیست. هر مشکلی طول درمان دارد اما اگر همچنان مشکل دارید برای اطمینان خاطر برای بررسی و معاینه مراجعه کنید.

  30. مظفری‌ازقم

    سلام‌خسته‌نباشید‌من‌الان‌چند‌ماهی‌هست‌که‌احساس‌میکنم‌تعادلم‌بهم‌خورده‌تو‌سرم‌میسوزه‌ازگردن‌به‌بالا‌داغ‌میکنم‌ویکسره‌استفراغ‌میکنم‌این‌گوشام‌احساس‌میکنم‌ازداغی‌آتش‌گرفته‌وهمش‌وزوز‌وصدای‌بوغ‌توسرم‌میپیچه‌میخاستم‌بگم‌که‌کلا‌زندگیمو‌مختل‌کرده‌سرگیجه‌وحواس‌پرتی‌وسوزش‌سر‌وداغی‌ازگردن‌به‌بالا‌وتپش‌قلب‌زیادی‌دارم‌میخاستم‌بگم‌که‌من‌کارم‌طوری‌هست‌که‌هرروز‌باید‌حمام‌کنم‌آیا‌ربطی‌به‌مواردی‌که‌برای‌گوش‌گفتید‌دارخ‌ممنون

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام شما حتما باید مراجعه کنید تا به صورت بالینی مورد معاینه قرار بگیرید و تست ها و ازمایشات لازم رو بدین به این شکل نمیشه نظر داد.

  31. سلام مدت دو هفته هست بدلیل بهم خوردن مایع گوش درگیر ناشنوایی چپ شدم ابتدا که به دکتر مراجعه کردم تجویز دادن با مصرف دارو تعادل حفظ شده ولی گوش سمت چپم اصلا شنوایی ندارم یک دکتر متخصص و یکی فوق تخصص رفتم ولی درمان نشدم راه چاره چیست

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام احتمالا کم شنوایی ناگهانی است باید به متخصص گوش سریعا مراجعه کنند

      1. سلام من سال ۹۳یهو شنوایی سمت راستم رفت امیراعلم خیلی رفتم توگوشم کورتون تزریق کردن بهتر نشدالانم سرگیج کم دارم گوشم شدیدا سوت میکشه و احساس سردرگمی دارم توراه رفتن انکارتعادل ندارم کمی کجا مراجعه کنم نگرانم مشکلم چیه ؟

        1. کلینیک گوش تهران

          سلام. حتما مراجعه کنید باید ارزیابی و درمان دقیق انجام شود

  32. سلام وقت بخیر. مدت دو سالی هست که درگیر سرگیجه هستم و به پزشک گوش و حلق و بینی مراجعه کردم تشخیص تکان خوردن مایع میانی گوش رو دادن، داو گرفتم و مصرف کردم اما بعد از مدتی دوباره مشکل عود کرده و الان همچنان ادامه داره. میخوام بدونم درمان قطعی داره یا اینکه مشکل دائمی هست؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام تکان خوردن مایع گوش میانی درمان داره در صورت امکان به کلینیک مراجعه کنید.

  33. امیر غفاری

    سلام دوستان تمامی مطلب شما را خواندم چون بنده به عدم تعادل خودم مشکل دارم فقط این مطلب را شما می‌گویم مغز یا گرمی یا سردی

  34. سلام من یک دختر۲۰ساله دارم وحدود یکسال هست که توی راه رفتن به مشکل افتاده وتعادل نداره درصورتی که این بچه باشگاه میرفت وتوی فوتسال نفراول شده بود که ما اول پیش دکترارتوپت بردیم وبعدگفتن باید پیش دکترمغزواعصاب ببرید وتاالان حدود ۱۰ دکترمغزواعصاب بردیم هرکدام یه تشخیص دادان یکی میگفت ام اس هست ودیگری میگفت دی ال اس هست ودکتراخر که اقای دکترنفیسی بود گفت هیچ کدوم اینها نیست گفت باید ازمایش ژنتیک بگیریم وبفرستیم المان تا جواب اخررابدهم بعداز۶ماه جواب امد وگفتن هیچ مریضی نداره حالاموندیم بایدچکارکنیم لطفا مراراهنمایی کنید

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام شما حتما به کلینیک گوش مراجعه کنید باید تست های سرگیجه و عدم تعادل رو انجام بدین ممکنه اشکال از گوش باشه

  35. سلام من چنددوز وزوز گوش دارم به حدی صدا اطراف سخت میشنوم نه تهوع نه سرگیج دارم فقط وزوز گوشم زیاد باید چیکار کنم؟

        1. کلینیک گوش تهران

          سلام دوست عزیز. مشکلاتی که برای گوش پیش میاد معمولا علائم مشابهی دارند مثل وزوز گوش،صدای صوت در گوش،احساس حرکت مایعی در گوش،جرم و وکس گوش به شکل سفت یا شل،ترشحات از گوش،درد گوش و یا حتی سرگیجه . مثلا سرگیجه دلیل بیماری های مختلفی مثل منییر یا سرگیجه های وضعیتی خوش خیم هست. یا علائم دیگه گه گفته شد نشان از منییر یا عفونت های گوش و یا حتی آسیب به پرده گوش هست. و حتی برخی از این علائم نشان از وجود کیست های گوش یا تومورهای گوش و قاعده جمجمه میتونه باشه. پس در نتیحه ما به واسطه یک کامنت و بدون بررسی و معاینه اولیه گوش هیچ نظر تخصصی و درمانی نمی تونیم بدیم.

  36. سلام من چند روزی میشه وقتی که دراز میکشم برای ۳۰ ثانیه سرگیجه ومحیط اطراف دور سرم میچرخه وسرم هم تکان میدم باز سرگیجه میگیرم بلند هم میشم دوباره همینجوری فقط برای ۲۰ الی ۳۰ ثانیه میشه بگید چه مشکلی دارم ممنون

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام سرگیجه نشونه بیماری های مختلفی میتونه باشه و با این توضیحات که دادین بدون بررسی و معاینه کامل و انجام تست های لازم نمیشه جواب داد

  37. محمد مهدی طهماسبی

    سلام خسته نباشید
    من حدودا ۵ سال پیش بعد از اینکه حمام رفتم گوشم انگار کف داخلش رفته باشه خش خش میکرد ب دکتر مراجعه کردم و قطره داد بعد از یه مدت یروز صبح ک از خواب بلند شدم حالت گیجی و منگی داشتم ب متخصص مغز مراجعه و سی تی اسکن گرفتم و گفتن مغزتون کاملا سالمه و این ی سردر عصبی هست الان من بعد ۵ سال هنوز توی اون حالتم و اقدامی نکردم ممکنه که گیج و منگی ب خاطر گوشم باشه ؟
    ممنون از پاسخگویی

    1. سلام من یک هفته پیش با سرگیجه شدید از خواب بیدار شدم. به دکتر مراجعه کردم، دکتر تشخیص داد مایع میانی گوشم تکان خورده و دارو داد. بعد از یک هفته درمان نشدم. هنوز سرگیجه شدید همراه با حالت تهوع دارم. میخواستم بدونم مدت زمان درمانش تا چند وقت هست؟ ایا لازم است اکسن سر انجام بدم؟

      1. کلینیک گوش تهران

        سلام. باید مراجعه کنید تا دقیق بررسی بشه. به این شکل نمی شه چیزی گفت.

  38. سلام بنده مردی ۶۷ ساله هستم چندین سال است دچار سرگیجه وضعیتی هستم چهار سال پیش مجددا پیگیر بیماریم شدم و بعداز دکترگوش وکلیه تستهاوآزمایشات نتیجه این شد گوش درمانی را ادامه بدهم ولی در نهایت بمن گفته شد بااین وضعیت باید بسازی واینکه تسلیم این نتیجه‌گیری نشدم و تجربه برایم شده بود که بعداز خوردن غذا این عارضه سرگیجه وضعیتی دچار میشوم ماه رمضان ۹۶ خیلی بسختی روزه گرفتم چند روز اول سخت بود ولی احساس خوبی پیدا کرده بودم وکم کم بهبود پیدا کردم بعد از ماه رمضان اینقدر حالم خوب شده بود ورزش دو میدانی پیشکسوتان را شروع کردم دکتر اسدی که درمانگر گوش درمانی در اهواز که بمن جواب رد داده بود میگفت برای ایشان بهبودی به این طریق مورداوله خلاصه ماه رمضان ۹۷ بعدازظهرها قبل از افطار تمرین دو آنجام میدادم که دچاردرد مهره کمر شدم ولی بدلیل قصور پزشکم پنج ماه بیماریم تشخیص داده نشد وباویزیت و ام آر آی دکتر دیگری سرطان مغز استخوان بنده تشخیص و بعداز شیمی درمانی و دو مورد عمل مهره کمر و پیوند مغز استخوان خدا را شکر بهبود پیدا کردم ولی متاسفانه سرگیجه وضعیتی شدید تری دچار شدم و مجددا همان دوره دکتر گوش و گوارش و و…ووو…و مجددا دکتر اسدی گوش درمانی و همان جواب که باید با همین وضعیت بسازی واینکه دکتر خون و سرطانم دکتراحسانپور اجازه روزه داری را نمی دهد با اینکه توضیحات کامل به ایشان داده شد ومجدادبه دکترگوش مراجعه وتستهای بیشتری که به سرگیجه و حتی فشار مایع گوش آنجام شد ولی هیچ موردی درکلیه آزمایشات خون و..حتی نمونه گیری از معده.وو..و وجودندارد و باز تسلیم نشدم سال گذشته تمرینات دو میدانی را شروع کردم با اینکه غذایم به اندازه یک بچه چندساله بوده و هست وبا اینکه اشتاهایم خوب است ولی کامل نمیتوانم میل کنم وزنم قبل از بیماری ۶۷ کیلو با۱۶۸سانتیمتر قد ولی بعداز شیمی درمانی از ۵۷ بیشتر نمیشود درحال حاضر تمرینات ورزشی را که آنجام میدهم و مهر ماه مسابقات پیشکسوتان درتهران قرار است آنجام بشود انشاالله شرکت میکنم سئوال بنده اینکه اگر فشار مایع گوش ندارم پس به چه دلیل با خوردن غذای کامل دچار سرگیجه وضعیتی میشوم با تشکر

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام مشکل شما بدون بررسی و معاینه حضوری و انجام برخی تست های لازم مشخص و درمان نمی شود در صورت امکان مراجعه کنید

  39. صادق عطارد

    سلام من ظربه خورد به گوشم همون موقع درد نداشتم ولی فرداش رفتم استخر پریدم توی آب آب رفت توی گوشم ودرد بسیار شدیدی پیچید توی سرم وگوشم وسرگیجه بدی گرفتم داشتم میخوردم زمین

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام گوش شما باید حتما بررسی بشه به کلینیک گوش یا یک متخصص گوش حلق و بینی مراجعه کنید

  40. حسین ولی نژاد

    سلام جندروز پبش گلوم چرک کردچندبار آب نمک قرقره کردم و چندبارم آب نمک از دماغم کشیدم و که آب رفت گوشم و گوشم وحشتناک دردگرفت صبحش رفتم اورژانس پزشک اورژانس آنتی بیوتیک تاوانکس و دوتادگزاپروکسی و یه شربت خلط آور داد به ظاهر خوب شدم ولی آب گوشم رو گرفته بود به توصیه یه پزشک عمومی روغن حنظل چندروز استفاده کردم اولش یکم خوب شد اما از دو روز پیش تب و لرز شدید گرفتار شدم و دراین بین تعادلم رو هم از دست دادم جوریکه سرویس نمیتونم برم چیکار کنم؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام باید برای بررسی و معاینه بالینی گوش مراجعه کنید این طور نمیشه نظری داد

  41. درود وخسته نباشید من حدود 5 الی 6‌ماهه سبکی سردارم و منگم بعضی مواقع بلند میشم چشام‌سیاهی میره بی حالم وخوابالود ب طوری ک درکار های روز مره ام اختلال شدیدی ایجاد گرده خیلی بی حالمو بی انرژی و منگ اکثر اوقاتم احساس میکنم ی فشاری روی پیشونی و شقیقمه چندین دکتر داخلی رفتم چندین بار چکاپ کامل آزمایش دادم همه چی نرمالع شکر خدا ولی این منگی و بی حس و حالی خیلی رومخمه بنظرتون پیش دکتر گوش مراجعه کنم مال مایه گوشم نیست؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام بله باید به متخصص گوش مراجعه کنید تا گوش بررسی بشه

  42. درود وخسته نباشید من 6ماهی هست منگ وگیجم ب صورت مداوم خوابالود و اکثر مواقع احساس ضعفم‌میکنم کمتر سرم‌گیج‌میره بعدش چندین باررفتم‌دکتر داخلی وحتی قلب عروقم‌رفتم‌ فشارمم‌مشکلی نداره چندین چکاپم آزمایش کامل دادم دکترا گفتن‌شکر خدا مشکلی نداری بنظرشما مایه میانی گوشم تکان نخورده؟

  43. سلام من هرچندمایه بارسرگیجه شدی بااستفراغ حالت تهومیگیرم بدنم داغ میشه وهمش بالامیارم نمیتونم رابرم3روزم طول میکشه نمیتونم رابرم نه میتونم درازبکشم به حدی سرم گیج میشه انگارسرم میخپادپرت شه خیلی بده خیلی درضمن من یه مدت متادونم مصرف داشتم ایامیتونه مایه میانی گپشم تکون خورده باشه یاگوشم عفونت داشته باشه لطفاراهنمایی کنیدممنونم

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام احتمال داره از گوش باشه ابتدا ازمایش و چکاب کامل بدین و به پزشک داخلی مراجعه کنید اگر لازم باشه خودشون به گوش ارجاع میدن

  44. سلام خسته نباشبد..من 30 سال سن دارم..از وقتی بچه بودم تا سن 17سالگی هروقت اهنگ که گوش میدادم. همراه اهنگ سرمو روی متکا میزاشتم و چپ و راست سر و گردنمو تکان میدادم تا خوابم ببره…به نوعی عادت کرده بودم…بعداز خدمت سربازی دوباره به مدت دوسه سال باز این کارو انجام میدادم اما چند ساله ترک کردم…الان دچار یه حالتی میشم..سرم گیج میره…چشم راستم تیر میکشه …گوشام مثل قطار سوت میکشه..تمرکز ندارم..بعضی وقتها دوبینی دارم…کاهش حافظه و مور مور شدن دست و پا…انگار پوست گردنم رو اب جوش روش ریختن…سوزش داره…علت چیه…لطفا کمکم کنید…اینقدر استرس و اضطراب و افسردگی گرفتم..دستام تیر میکشه…چند وقت پیش دوچرخه سواری کردم وقتی از دوچرخه پیاده شدم احساس میکردم باز دارم دوچرخه سواری میکنم یه حسی توی ران و پام بود…..لطفا کمکم کنید..استرس دارم بخاطر همین کامل توضیح دادم

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام احتمالا مایع گوش تکون خورده مراجعه کنید این مرکز گوش بررسی بشه

  45. سلام خسته نباشید من یک ماه هست که احساس منگی دارم احساس میکنم رو پنبه راه میرم زیر پاهام خیلی نرمه. سرگیجه هم دارم.وقتی میخوابم احساس میکنم رو اب تکون میخورم ازمایش خون دادم نرمال بود دکتر گوش هم گفتن مشکلی ندارم تو گوشام خیلی میترسم میشه راهنمایی کنید که این حالت از بین بره. خیلی ممنون

  46. حمید رضا

    سلام. وقتی هندزفری میزنم حالت تهوع پیدا میکنم. این موضوع حدود دو ماهه شروع شده. درمانش چیه؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام گوش شما باید بررسی بشه تا نظر داد. به کلینیک یا متخصص گوش مراجعه کنید.

    2. صمدپیرانی

      سلام ببخشید چندروزی است که وقتی حرف میزنم صدای خودم در گوشم میپیچه ومنواذیت میکنه وکلا تحمل هیچ صدایی را ندارم همه صداها انگار در درون گوشم هست لطفا راهنمایی بفرمایید میتونه از مایع گوش باشه؟ متشکرم.

      1. کلینیک گوش تهران

        سلام، به نظر می‌رسد که شما با یک مشکل در گوش خود روبرو هستید. علت این مشکل ممکن است به دلیل وجود مایع در گوش شما باشد، اما ممکن است علت دیگری نیز داشته باشد. بهتر است برای تشخیص دقیق تر مشکل خود به کلینیک گوش تهران مراجعه کنید.

  47. سلام. خسته نباشید.
    من یک مدتی بود شنوایی گوش سمت چپم کم شده بود. چند روزی هست که متوجه شدم که وقتی لاله گوشم را به پایین میکشم، راه گوشم باز میشود و صدا را بصورت واضح و عادی میشنوم. ولی بعد از چند لحظه مجددا به حالت قبل برمیگردد و انگار مجددا راه گوشم بسته میشود (دوباره که لاله گوشم را به پایین میکشم باز میشود!). یه جورایی انگار نوعی بهم آمدگی و بسته شدن در داخل ورودی گوشم وجود دارد!
    مشکل از چه چیزی میتواند باشد و چکار باید بکنم؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. ممکن است گوش شما جرم داشته باشد. برای رفع این مشکل و معاینه به کلینیک و به دکتر یزدانی مراجعه کنید.

  48. سلام وقتتون بخیر
    من بعضی شب ها احساس سرگیجه دارم و انگار صدایی هم توی گوشم هست. و وقتی چشم هایم را میبندم خیلی بیشترمیشه و انگار روی آب در حرکتم.
    بخاطر این حالت ها و سبکی و گاهی فشار سر و تپش قلبی که داشتم به دکتر مغزواعصاب مراجعه کردم و بهترشدم ولی همچنان بعد از کارکردن و خستگی سرگیجه میگیرم. میخواستم بدونم که ممکنه مشکل از گوشم باشه و به دکتر گوش و حلق مراجعه کنم؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. با توجه به مواردی که عرض کردین بله امکان وجود مشکل در گوش هست. برای بررسی زودتر به کلینیک گوش تهران و یا یک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید.

  49. سلام. ببخشید من یه مدت خیلی طولانی است که صدا در سرم و گوش چپم میشنوم. آنقدر زیاده که از صداش سردرد میشم. آزمایش دادم کم کاری تیروئید شدید دارم. اما به قرص هایی که داده آلرژی دارم و استخوان درد شدید میشم و گفت تا چند روز استفاده نکنم. بعد دوروز استخوان دردم تقریبا خوب شده اما سرگیجه دارم. یعنی سرم تکون میدم حس خوبی ندارم فکر میکنم تعادل ندارم. میشه لطفا راهنمایی) فرمایید. سپاس گزارم

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. شما باید برای بررسی کامل گوش به کلینیک گوش تهران یا یک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید. بدون بررسی نمیشه نظر دقیق داد.

  50. ریحانه

    سلام خسته نباشید، من به مدت دوهفته است که سردرد، سرگیجه، تاری دید و احساس فشار بر روی چشم راستم دارم و گوش چپم صدا میده میخواستم بدونم ممکنه مایع گوش میانیم برهم خورده باشه؟؟؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. علائمی که ذکر کردین از علائم تکان خوردن مایع گوش میانی هست. شما حتما به یک پژشک متخصص گوش، حلق و بینی و یا کلینیک گوش تهران مراجعه کنید.

      1. سلام ..مادر بزرگم الان ۲هفته است که میگی ومنگی و توان راه رفتن و حرف زدن رو نداره و آلزایمر به ندرت دارد..سی تی و ام آی آر مشکلی ندارد..ممکن است از جابه جایی مایع گوش باشد

        1. کلینیک گوش تهران

          سلام و وقت بخیر
          متاسفانه برای سوالتون نمیشه جواب قطعی داد و حتما قبلش باید معاینه بشید؛ برای این مورد میتونین از مطب دکتر یزدانی وقت بگیرید:
          88870912

    2. سلام پسر ۹ ساله ای دارم،سالی یه بار سرگیجه داشت براثر خستگی یا کم خوابی مغزواعصاب بردم گفت چیزی نیست ،الان هر چند وقت بار سرگیجه داره وچندروزه صبح ها که از پله میره پایین ،یا از خیابان میخواد ردشه بره مدرسه سرگیجه میگیره،دومرتبه متخصص گوش بردیم براش هیستامین نوشته،ایا این مشکل درمان دایمی داره؟؟

    3. سلام ببخشید من هم ۵ ماهه که وقتی سرم رو به پایین یا بالا یا راست و چپ ميندازم سرم گیج میره این حالت هر یک ماه ۲ روز اینجوریم دکتر گفت مایع درونی گوشته من الان ۵ ماهه که دارو مصرف میکنم خوب نمیشم میشه راهنمایی کنید

      1. کلینیک گوش تهران

        سلام. شما باید ابتدا مراجعه کنید تا گوش بررسی بشه. به این شکل نمی شه نظر داد.

        1. مهرداد قربانی

          سلام وقت شما بخیر من حدود دوسال هست که سر گیجه دارم تمام حرکات توانبخشی رو انجام دادم چند روز خوبم دوباره شروع میشه حتی رژیم غذایی که دکتر گفته رو انجام دادم ولی اصلا خوب نیستم ‌.سرم رو ورزش میدم چند روز خوبم ‌ودوباره شروع میشه .سوال من اینه که با جراحی احتمال داره که خوب بشم دائم .

          1. کلینیک گوش تهران

            سلام، متأسفانه نمی‌توان به صورت قطعی گفت که با جراحی حتماً بهبود پیدا خواهید کرد. انواع مختلفی از گیجی وجود دارند که از عوامل مختلفی مانند اختلال در عصب‌های حسی، عصب‌های حرکتی، سیستم تعادلی، و مشکلات دیگر ممکن است ناشی شوند. برای تشخیص دقیق و درمان مناسب، ابتدا نیاز است که یک بررسی جامع توسط پزشکان کلینیک گوش تهران انجام شود و سپس براساس علت اصلی گیجی، درمان‌های مختلفی به انجام برسد. بسته به نوع گیجی شما و علت آن، جراحی ممکن است یکی از گزینه‌های درمانی باشد. در برخی موارد، جراحی می‌تواند بهبودی را به همراه داشته باشد، اما در موارد دیگر، لازم است درمان با داروها، توانبخشی و یا ترکیبی از روش‌های مختلف صورت بگیرد. لازم به ذکر است که قبل از تصمیم گیری درباره جراحی، نیاز است که با پزشکان کلینیک گوش تهران مشورت کنید و تمامی گزینه‌های درمانی را بررسی کنید. همچنین، لازم است که به دقت دستورات پزشک خود را رعایت کرده و از داروهای تجویز شده به درستی استفاده کنید.

  51. سلام و وقت بخیر
    آیا مم‌کن است رویای مداوم از به هنگام خواب رفتن تا بیداری به گوش میانی مربوط باشد؟

    1. کلینیک گوش تهران

      سلام. متاسفانه سوال شما اصلا واضح نیست. در صورت تمایل مجددا به صورت کامل و واضح صوال خودتونو مطرح کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *